BMW i8 [i12]

Guest
bmw_i8_coupe_2.jpg

bmw_i8_coupe_3.jpg

[size=large]BMW i8 Coupe: dit is de productieversie[/size]

Exact een week voor de officiële onthulling van de BMW i8 kunnen we jullie alvast de eerste foto’s van deze hybride supercar laten zien. Zoals je kan zien zijn de vleugeldeuren behouden gebleven.

Vier jaar, vier jaar! Zo lang heeft BMW ons laten wachten op de productieversie van de BMW Vision EfficientDynamics Concept die in 2009 debuteerde tijdens de IAA in Frankfurt.

Destijds maakte BMW, naast elektromotoren, gebruik van een driecilinder dieselmotor, maar die is gelukkig vervangen door een 1.5-liter driecilinder benzinemotor met 231 pk/320 Nm. De elektromotor levert ook nog eens 131 pk/250 Nm en in totaal heeft deze i8 dus 362 pk en 570 Nm.

Hoe snel deze auto is? Volgens BMW kan je met de i8 in minder dan vier en een halve seconden naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op 250 km/u. Als de benzinetank vol is en de accu’s zijn opgeladen moet je zo’n 500 kilometer ver kunnen komen. Als je de Eco Pro-schakelaar gebruikt moet je nog 20% verder kunnen komen.

Op 10 september zal BMW de i8 officieel onthullen, maar details over die onthulling zijn nogal schimmig. In eerste instantie had BMW het over een onthulling tijdens de IAA in Frankfurt, maar daar wordt nu nogal mysterieus over gedaan.

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-i8-coupe-dit-is-de-productieversie-61381

Nice! Van de zijkant wel een beetje Lexus LFA. Ben benieuwd naar meer foto's!

Wel mooi, maar van binnen valt het erg tegen. Ik dacht dat die veel futuristischer was. Dat was tenminste zo in die film MI.

kaireltje zei:
Wel mooi, maar van binnen valt het erg tegen. Ik dacht dat die veel futuristischer was. Dat was tenminste zo in die film MI.

Daar zat niet de productie i8 in...

Ziet er goed uit verder, futuristisch zonder door te schieten imo;)

A110-50 zei:
kaireltje zei:

Daar zat niet de productie i8 in...

Ziet er goed uit verder, futuristisch zonder door te schieten imo;)

Wat is er dan zo futuristisch aan het uiterlijk, als ik vragen mag?

Wat dacht je van de heuplijn/dakijn, achterlichten die lijken te zweven en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat zie je zelf toch ook?

Persoonlijk vind ik er echt niets futuristisch aan. Het is een auto zoals we allemaal een auto kennen. Hier en daar heeft 'ie wat moderne trekjes, maar niet veel meer dan dat. Ik vind 'm zelfs conservatief vormgegeven, zeker in vergelijking met de i3.

Rob076 zei:
Persoonlijk vind ik er echt niets futuristisch aan. Het is een auto zoals we allemaal een auto kennen. Hier en daar heeft 'ie wat moderne trekjes, maar niet veel meer dan dat. Ik vind 'm zelfs conservatief vormgegeven, zeker in vergelijking met de i3.

Tjsa, en toch kun je de elementen die A110-50 als futuristisch beschouwen. Het model, de basis vorm an sich zou je dan wel behoudend kunnen zien, het zijn de elementeen als de heup- en daklijn en achterlichten die de wagen futuristisch maken.

Kijk bv naar de audi uit Enders Game, eigenlijk qua basisvorm behoudend, maar toch een futuristische look. :)

Audi-fleet-shuttle-quattro-Enders-Game-concept-car-03-720x450.jpg

Tijdens de rijimpressie heeft AutoWeek een kans gemist door het enige aspect van het bestaansrecht van deze automobiel nu juist NIET te bepalen: het brandstofverbruik.
Wat loopt dat ding tijdens een normaal testtraject nou? Zoals beloofd 1 op 40 of is dit weer een op papier zuinige auto die in de praktijk zuipt als een tempelier???????
Mooi vind ik 'm wel, praktisch lijkt ie me echter helemaal niet.
Als ik voor de keuze zou staan, ging ik toch voor een Tesla: mooier, ingetogener, vooruitstrevender en inmiddels al enigszins bewezen. Daarnaast de veiligste auto tot op heden.

Marc van der Steen zei:
Tijdens de rijimpressie heeft AutoWeek een kans gemist door het enige aspect van het bestaansrecht van deze automobiel nu juist NIET te bepalen: het brandstofverbruik.
Wat loopt dat ding tijdens een normaal testtraject nou? Zoals beloofd 1 op 40 of is dit weer een op papier zuinige auto die in de praktijk zuipt als een tempelier???????
Mooi vind ik 'm wel, praktisch lijkt ie me echter helemaal niet.
Als ik voor de keuze zou staan, ging ik toch voor een Tesla: mooier, ingetogener, vooruitstrevender en inmiddels al enigszins bewezen. Daarnaast de veiligste auto tot op heden.

Waarom vergelijk je deze i8 met een Tesla? Het enige wat ze gemeen hebben is de manier van aandrijving, maar voor de rest totaal verschillende modellen.
Je gaat een Peugeot Partner diesel toch ook niet met een Porsche Panamera diesel vergelijken puur omdat ze beide een dieselmotor hebben?

En hoezo is de Tesla tot op heden de veiligste auto? Heb ik iets gemist? ;)

@ JP 2010:

https://www.autoweek.nl/nieuws/24501/tesla-model-s-slaagt-cum-laude-voor-nhtsa-test

Ongetwijfeld blije gezichten bij de koffieautomaat van Tesla. De Model S heeft de NHTSA-veiligheidstests zo goed doorlopen dat-ie de veiligste auto ooit is in de Verenigde Staten.
Elon Musk zal wel een goede dag hebben. De Model S is onderworpen aan het strenge examen van de National Highway Traffic Safety Administration, en heeft een gemiddelde score van 5,4 sterren weten te halen bij de botsproeven. Alle subcategorieën zijn afgesloten met minimaal vijf sterren. Daarmee is de Model S de veiligste auto die ooit in de Verenigde Staten op de markt is geweest.

Dankzij het ontbreken van een motorblok in de neus heeft Tesla een enorme kreukelzone weten te creëren. "Net zoals wanneer je van grote hoogte in een bak water springt is het fijn om een diepe bodem te hebben met weinig stenen," reageert Tesla gevat.

De Model S is de enige auto die een 'goed' heeft gekregen bij een botsproef waarbij de auto zijwaarts tegen een paal wordt geramd. Vanwege het lage zwaartepunt, dat de auto dankt aan het feit dat het accupakket in de bodem is verwerkt, heeft de NHTSA een speciale methode moeten bedenken om de auto op z'n dak te krijgen. Sterker nog, de Model S was nauwelijks om te rollen, wat resulteerde in het ter ziele gaan van het testapparaat. Omgerekend zou de Model S maar liefst vier volgeladen versies van zichzelf op z'n dak kunnen weerstaan.

Top (y)(y)
In tegenstelling tot de i3 oogt dit als een échte BMW !!

@ JP 2010:
Voorkeur voor de Tesla omdat die wel vernieuwend is en niet zoals deze BMW i8 op papier lekker zuinig is maar straks ongetwijfeld in de praktijk een verbruik laat zien van hooguit 1:10 (vermoed ik, moet nog blijken). De i8 is een soort snelle Opel Ampera die er na 25km ook elektrisch de brui aan geeft en dus doorgaat op benzine met een verbruik van 1:13. Maar wél met 0% bijtelling.....
Volgens Opel gaat ie niet zo ver elektrisch omdat het accupakket alleen optimaal functioneert bij 25 graden celcius. En dat is het niet zo heel vaak in NL.....
Ik heb iets tegen dit soort marketing geneuzel en daarom vind ik deze BMW (en die Opel, Chevrolet en al wat nog meer van leugens aan elkaar hangt) bij voorbaat al niets..... Hoewel ik het uiterlijk van deze BMW wel kan waarderen.

onzin, dit heeft de nhtsa namelijk gezegd: "NHTSA does not rate vehicles beyond 5 stars and does not rank or order vehicles within the star rating categories". lees meer: https://www.autoblog.com/2013/08/22/nhtsa-rebuffs-tesla-model-s-safest-car-claim-video/

[size=x-large]BMW i8 fully revealed ahead of Frankfurt debut[/size]

[size=small]It may be early in the morning here in the US, but in Germany, the first day of the 2013 Frankfurt Motor Show is in full swing. BMW took advantage of the early start and showed off its long-awaited i8 plug-in hybrid sportscar, a two-plus-two, swan-wing-doored coupe, to the Frankfurt crowd.

We drove a BMW i8 prototype back in August, so many of the things we're reading today are clarifications on our initial suspicions or speculations. Underhood sits a 1.5-liter, turbocharged, three-cylinder engine. On its own, it churns out a respectable 231 horsepower and 236 pound-feet of torque, which is then channeled to the rear wheels by way of a six-speed automatic transmission. An electric motor, meanwhile, sends 131 hp and 184 lb-ft of torque through a two-speed automatic to the front wheels.

With all-wheel drive at its disposal, the total system power sits at 362 hp and 320 lb-ft of torque, and allows the i8 to scamper to 62 miles per hour in just 4.4 seconds. That excellent performance is offset by an estimated fuel economy figure of 94 miles per gallon, though, making this a fast and efficient vehicle. Charging is impressively fast on the i8, with a full charge coming from a 110-volt outlet in under four hours. A BMW Charging Station will trim the charge time down to 1.5 hours.

The i8 has a pair of driving mode controllers. The Driving Experience Control switch should be familiar to anyone who has driven a recent BMW product – it's the only way to activate Sport, Eco Pro or the default Comfort setting. As for the eDrive button, it shouldn't be a surprise, based on its name, that pressing it will put the i8 into EV mode.

Prices start at a rather lofty $135,925, which makes this the second most expensive member of the BMW range, behind the luxury rocket known as the 760Li. The i8 will arrive in the US, which BMW expects to be the car's largest market, in the spring 2014. We'll have much more on the i8 and the rest of the BMW range, including live pictures of the new plug-in electric coupe, very soon. Until then, we have our second 11,000-plus-word press release in less than 24 hours for your perusal below, on top of a high-def gallery that includes plenty of technical images about the BMW i8[/size].

https://www.autoblog.com/2013/09/10/bmw-i8-fully-revealed-frankfurt/

Basislijnen zijn fraai - maar waarom zulke wilde, buitenissige welvingen van het plaatwerk???

Op de Zoé en Tesla S na worden EV's continue in een maffe outfit gestoken.

EV's roepen nog zoveel vragen een weerstanden op ...... geef ze dan tenminste een uiterlijk om van te watertanden.
Is dat (belangrijke) obstakel tenminste van tafel.

rickm zei:
Basislijnen zijn fraai - maar waarom zulke wilde, buitenissige welvingen van het plaatwerk???

Op de Zoé en Tesla S na worden EV's continue in een maffe outfit gestoken.

EV's roepen nog zoveel vragen een weerstanden op ...... geef ze dan tenminste een uiterlijk om van te watertanden.
Is dat (belangrijke) obstakel tenminste van tafel.

Volgens mij heeft deze auto een benzinemotor die de wielen rechtstreeks aandrijft (geen range extender dus), dus volgens mij is het dan sowieso geen EV maar een hybride.

Maar dat terzijde. Het is een sportwagen, en -hoewel de meningen uiteraard verschillen- sportwagens willen doorgaans nog wel eens opvallend vormgegeven zijn. 'Buitenissige welvingen' horen bij een opvallend design.

Ik vind deze i8 dan ook helemaal niet EV-achtig ogen, maar des te meer als een moderne sportwagen. De i8 zal, net als de i3, ongetwijfeld weer veel van de traditionele BMW afficionado's ietwat tegen de haren instrijken, dat wel. Maar dat komt omdat het een modern vormgegeven en modern geconcipieerde auto is, die veel van de -komt 'ie weer- traditionele BMW-waarden overboord zet.

Driewerf hulde wat mij betreft. En geen enkele man overboord, traditionele BMW's zullen er ongetwijfeld nog heel lang blijven.

Ik ben het wel eens met rickm. Als je die gekke (mijns inziens) overbodige flappen en kreukels weghaalt, dan hou je een mooie opvolger over voor de Z4 coupe (afgezien van het formaat van de auto dat meer richting 6 serie is).

Overigens heeft deze net als de i3 geen angeleyes, terwijl de concept dat wel had. Deze lampen zijn toch wat simpeler/saaier/anoniemer.

Wauw! Mooi! (y) Erg stoere looks! :cool: Zeker in het zwart vind ik hem imposant ogen. Hij doet me denken aan de M1 en de 8 serie.
Deze BMW is naar mijn idee veruit de sportiefst uitziende BMW van de afgelopen 10 jaar. Of misschien wel allertijden!

Deze moet ik toch eens in het echt gaan bekijken...

dickey zei:
Overigens heeft deze net als de i3 geen angeleyes, terwijl de concept dat wel had. Deze lampen zijn toch wat simpeler/saaier/anoniemer.

Vind ik ook een minpuntje. Bij de i3 maakt het mij niet uit, die zie ik een beetje als "de Smart van BMW", geen echte BMW dus. Deze i8 daarentegen is top, helemaal BMW, en had imo angeleyes moeten hebben.

Het dashboard vind ik er ook prachtig uitzien. Spannend vormgegeven, maar niet rommelig, en ook overduidelijk BMW.

R W D zei:
dickey zei:

Vind ik ook een minpuntje. Bij de i3 maakt het mij niet uit, die zie ik een beetje als "de Smart van BMW", geen echte BMW dus. Deze i8 daarentegen is top, helemaal BMW, en had imo angeleyes moeten hebben.

Bij het bepalen of een BMW nou een BMW is of niet, kijk jij dan alleen naar het uiterlijk?
Moet bijna wel, je hebt immers nog in geen 1 van deze 2 gereden...

dickey zei:

Je zou de grotere LED 'ring'/'boog' in de koplampen van de i3 en i8 als een moderne interpretatie van de angle eyes kunnen zien. :)

JP2010 zei:
R W D zei:
dickey zei:

Bij het bepalen of een BMW nou een BMW is of niet, kijk jij dan alleen naar het uiterlijk?
Moet bijna wel, je hebt immers nog in geen 1 van deze 2 gereden...

Erg slimme opmerking weer....
Aangezien niemand hier nog met één van deze auto's gereden heeft, is het enige wat momenteel te beoordelen valt het uiterlijk van deze auto's.
Dus ja, als ik de i8 (i.i.t. de i3) als "een échte BMW" beoordeel, dan ga ik vooralsnog af op het uiterlijk.

R W D zei:
Aangezien niemand hier nog met één van deze auto's gereden heeft, is het enige wat momenteel te beoordelen valt het uiterlijk van deze auto's.
Dus ja, als ik de i8 (i.i.t. de i3) als "een échte BMW" beoordeel, dan ga ik vooralsnog af op het uiterlijk.

Nee, nou ja, dan weet ik dat jij meer op het uiterlijk afgaat dan op hoe een auto rijdt, aanvoelt etc etc. :)

JP2010 zei:
R W D zei:

Nee, nou ja, dan weet ik dat jij meer op het uiterlijk afgaat dan op hoe een auto rijdt, aanvoelt etc etc. :)

Heb je weer eens een "dom-zwets-dag" JP? Zoals ik al aangaf is het uiterlijk momenteel het enige waarover we KUNNEN oordelen, de rest weet hier nog niemand. Niemand heeft hier nog in de auto gezeten, laat staan gereden, om te kunnen beoordelen hoe deze auto rijdt of aanvoelt.

Maar ik ken BMW inmiddels lang genoeg dat ik er wel vanuit ga dat het met het rijden wel goed zit met deze i8 (en ook bij de i3 twijfel ik daar niet aan, maar zoals gezegd kunnen we ook bij dat model voorlopig alleen het uiterlijk beoordelen), de rest komt later.

R W D zei:
Heb je weer eens een "dom-zwets-dag" JP?

Je mag ook wel normaal reageren hoor....

Als jij zegt dat jij de i3 geen en de i8 wel een bmw vindt, zoals je dat hier zegt:

R W D zei:
Bij de i3 maakt het mij niet uit, die zie ik een beetje als "de Smart van BMW", geen echte BMW dus. Deze i8 daarentegen is top, helemaal BMW, en had imo angeleyes moeten hebben.

dan vraag ik me af waarop dat baseert. Daarom vraag ik je dat.
Als je dan vervolgens aangeeft dat je naar het uiterlijk kijkt bij het bepalen of het voor jou wel of geen echte bmw is, dan trek ik de conclusie dat je dan niet af gaat van het rijgevoel.

Ik vind het onnodig dat je zo (negatief)persoonlijk reageert...

Nog wat foto & film materiaal:

https://www.youtube.com/v/Ok5QrYxLmcE

https://www.youtube.com/v/zUL6ZGHRrp8

https://www.youtube.com/v/pWdlEJObs-s

https://www.youtube.com/v/ZVNxcI7RemU

https://www.youtube.com/v/IpoxT182tbE

https://www.youtube.com/v/Pf6GvLGFtE4

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-05-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-13-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-12-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-04-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-14-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-16-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-17-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-06-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-04-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-07-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-08-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-01-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-09-655x409.jpg

2014-BMW-i8-Wallpaper-1920-1200-Desktop-Hintergrund-Hybrid-Sportwagen-02-655x409.jpg

1813205378197321911.jpg

348954898531669156.jpg

7655804501099548928.jpg

18213513051561317410.jpg

S0-En-direct-du-salon-de-Francfort-2013-BMW-i8-a-partir-de-126-000-EUR-302072.jpg

S0-En-direct-du-salon-de-Francfort-2013-BMW-i8-a-partir-de-126-000-EUR-302073.jpg

S0-En-direct-du-salon-de-Francfort-2013-BMW-i8-a-partir-de-126-000-EUR-302074.jpg

S0-En-direct-du-salon-de-Francfort-2013-BMW-i8-a-partir-de-126-000-EUR-302075.jpg

S0-En-direct-du-salon-de-Francfort-2013-BMW-i8-a-partir-de-126-000-EUR-302077.jpg

S0-En-direct-du-salon-de-Francfort-2013-BMW-i8-a-partir-de-126-000-EUR-302081.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-01.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-02.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-03.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-04-655x433.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-05.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-08.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-09.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-10.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-11.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-13.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-15.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-17.jpg

BMW-i8-Hybrid-eDrive-Weltpremiere-Protonic-Blue-IAA-2013-LIVE-21.jpg

led10.jpg

PDF:
https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/download.html?textId=179021&textAttachmentId=223241

JP2010 zei:
dan vraag ik me af waarop dat baseert. Daarom vraag ik je dat.
Als je dan vervolgens aangeeft dat je naar het uiterlijk kijkt bij het bepalen of het voor jou wel of geen echte bmw is, dan trek ik de conclusie dat je dan niet af gaat van het rijgevoel.

Ik vind het onnodig dat je zo (negatief)persoonlijk reageert...

Moet ik je nou echt voor de 3e keer uitleggen dat het uiterlijk tot nu toe het enige is wat te beoordelen is bij deze auto's?? o_O Die zogenaamde conclusie van jou slaat dus nergens op want over het rijgevoel weten wij nog niks. Misschien moet ik over een tijdje mijn algehele mening over de i8 wel herzien, als zou blijken dat het ding als een dweil op de weg ligt. Dat neemt toch niet weg dat ik NU mijn mening mag geven op basis van wat we NU weten: Het uiterlijk van de auto.

JP2010 zei:
Nou ja, ik laat het hier maar bij

(y)

Beetje jammer weer van die veel te grote foto's, die op mijn beeldscherm grotendeels wegvallen. Zou mooi zijn als er (zoals op veel fora) een maximale breedte van 800 zou worden gebruikt, maakt de boel een stuk beter leesbaar en zichtbaar.

Mijn voorlopige kleurkeuze voor de i8 is toch zwart, vind de belijning dan het mooist tot z'n recht komen.

Je zou de grotere LED 'ring'/'boog' in de koplampen van de i3 en i8 als een moderne interpretatie van de angle eyes kunnen zien.

Eh.. nee, niet in dit geval vind ik. De concept had namelijk wel angel eyes. Als ze de angel eye opnieuw hadden willen uitvinden, had dit ook wel op de concept gezeten.

bmw1328803440.jpg

allemachtig, wat een hoop en grote foto's. bijna niet te laden die topics van tegenwoordig. bijzondere auto, dat sowieso. als het een japans merk was dan vond men het overdesigned, ik vind het ook als bmw overdesigned. interieur op zich gaaf maar zo ontzettend druk, zeker met al die blauwe streepjes. wie weet oogt het in het echt allemaal wat rustiger. ik ben er nog niet uit of ik deze auto nou lelijk vind of gewoon gaaf

Deze foto's laden wat sneller...

01_w640.jpg

02_w640.jpg

03_w640.jpg

04_w640.jpg

05_w640.jpg

06_w640.jpg

07_w640.jpg

17_w640.jpg

18_w640.jpg

16_w640.jpg

f1a11e55b82aa524668a4914ba7bc703_medium.jpg

ef28a373a7b4ff696a8543d201c43d41_medium.jpg

74d67c94feff00de6c0fe4af43fe73e5_medium.jpg

d6391aa823460cc61f1e1adcf31c8085_medium.jpg

cd6dee50f275f7ea98b34edd081fc42d_medium.jpg

Meer foto's:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/frankfurt-motorshow/detail/external/19/
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/september/34358-bmw-i8-onthuld-op-de-iaa-in-frankfurt
https://auto.mail.ru/photogalleries/motorshow/frankfurt-2013/15148/
https://www.omniauto.it/salone/francoforte2013/stand/1033/bmw
https://www.autowereld.com/iaa-frankfurt.html

Vorsprung durch Technik ;):
BMW i8 Laser Light

m1mygkmbra5e_600.jpg

www.autoweek.nl:
Niet alleen Audi is druk in de weer met zogeheten Laser Light-verlichting, ook rivaal BMW heeft de techniek hoog op de prioriteitenlijst staan. Sterker nog, BMW brengt het technische hoogstandje gewoon eerder naar de consument.

Audi blies met de Sport Quattro Laserlight Concept al hoog van te horen door er nieuwe lasertechniek op te schroeven. De fabrikant gaat het snufje eerst op het circuit toepassen op de R18 e-tron, BMW brengt Laser Light al naar de showroom door het op de i8 aan te bieden.

Daarmee is BMW het eerste automerk dat lasertechnologie gaat toepassen op productieauto's. De i8 wordt standaard aangeboden met volledige led-verlichting in de koplampunits, maar wie bereid is iets dieper in de buidel te tasten, kan de extra heldere optie aanvinken op de prijslijst. De bundels van het grootlicht moeten hiermee tot 600 meter kunnen reiken, twee keer de afstand die de led-verlichting haalt.

De laserdiodes zijn tien keer kleiner dan de meer gebruikelijke led-diodes, waardoor ruimte in de koplampunits wordt bespaard. BMW voorziet de i8 van een intelligent systeem dat gebruik maakt van camera's. Als de i8 een tegenligger waarneemt, past-ie de lichtbundels aan om verblinding te voorkomen. De futuristische i8 krijgt de techniek als eerste met zich mee, de komende jaren zal ook de rest van het BMW-gamma geleidelijk aan de beschikking krijgen over de Laser Light-verlichting.

Vandaag de productie i8 kunnen bekijken op Autoweek live. Ik vind het een erg stoere en imposante sportwagen. Daar had ik nu graag een rondje mee op de kombaan gereden. :cool: Helaas kon dat niet...

Inmiddels zjn trouwens de eerste i8 modellen met laserlicht afgeleverd.

bimmertoday.de

BMW-Laserlicht-Weltpremiere-i8-Laser-Scheinwerfer-in-Serie-01.jpg

Update en Roadster

tufyiybbvfn8.jpg

nyryqvrblerb.jpg

mxoy3hdbta80.jpg

7s4y0p4bskq6.jpg

3zwynaebcio3.jpg

29ey1g3b3q7a.jpg

y7dyxwzbf7t3.jpg

xtwyp7ybx9gw.jpg

cm4y6mzbxxtz.jpg

3i1yjczb5neo.jpg

[size=x-large]Vernieuwd en uitgebreid: BMW i8 én i8 Roadster![/size]

Technische update én opengewerkte i8. BMW heeft de Los Angeles Auto Show als podium gekozen om de technisch opgewaardeerde i8 te presenteren. Het merk pakt direct uit met de i8 Roadster, een auto waar al zo'n vijf jaar op werd gewacht. Het is 1 april 2012 als BMW de i8 Concept Spyder presenteert, een vooruitblik op een opengewerkte i8 die wel heel lang op zich zou laten wachten. Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas liet BMW vervolgens de tweede stap in het leven van de i8 Spyder Concepts zien. Inmiddels loopt 2017 op zijn eind, maar gelukkig is dit nog wel het jaar waarin we in elk geval digitaal kennis kunnen maken met de productieversie: de i8 Roadster!

De i8 Roadster is in feite niets meer, maar zeker ook niets minder dan een van een softtop voorziene variant van BMW's indrukwekkende plug-in hybride. BMW compenseert het ontbrekende vaste dak met verstevigingselementen in de vleugeldeuren. Het frame van de voorruit is vervaardigd uit met koolstofvezel versterkte kunststof. Onder de streep zorgt dit voor een gewicht dat een bescheiden 60 kilo hoger ligt dan dat van de i8 Coupé. De elektrisch bedienbare kap laat zich in 15 tellen openen en sluiten bij een snelheid van maximaal 50 km/h. BMW laat tevens weten dat het zowel de vering en demping als het Dynamic Stability Control-systeem heeft aangepast voor de i8 Roadster. De dakloze i8 staat standaard op 20-inch dubbelspaaks lichtmetaal dat lichter is dan de lichtste wielen die tot op heden leverbaar waren. Geen update zonder de toevoeging van nieuwe kleuren. Zo zijn de lakkleuren E-Copper en Donington Grey helemaal nieuw. Tevens heeft BMW nieuwe interieursmaken beschikbaar gesteld, waaronder het speciaal voor de i8 Roadster in het leven geroepen Elfenbeinweiβ-wit/zwart. Op de C-stijlen zien we nu, afhankelijk van de carrosserievorm, de aanduiding 'Roadster' of 'Coupé'.

Techniek
De lancering van de i8 Roadster gaat hand in hand met een reeks technische wijzigingen voor de gehele i8-lijn. De eDrive-aandrijflijn is namelijk behoorlijk aangepakt. De opslagcapaciteit van het accupakket groeit van 7,1 naar 11,6 kWh. De elektromotor is voortaan 143 pk sterk en daarmee is hij 12 pk krachtiger dan voorheen. Op enkel elektrische kracht haalt de i8 nu een snelheid van 105 km/h in plaats van 70 km/h. Wie de eDrive-toets indrukt, kan tot 120 km/h fluisterstil rondgaan. De volledig elektrische actieradius van de i8 Roadster ligt op 53 kilometer, voor de i8 Coupé op 55 kilometer.

Het vermogen van de driecilinder 1.5 TwinPower verandert niet en ligt dus weer op 231 pk. Dat betekent niet dat er helemaal niets aan de benzinemotor is veranderd. Zo is de motorakoestiek aangepast én is de krachtbron schoner dankzij de komst van een partikelfilter. Het gemiddelde verbruik ligt op 2,1 l/100 km voor de i8 Roadster. Voor de i8 Coupé ligt die waarde op 1,9 l/100 km. Dankzij de vernieuwde aandrijflijn is de i8 Coupé in staat om in 4,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De i8 Roadster heeft voor diezelfde klus 0,2 seconden langer nodig. De topsnelheid van beide modellen ligt op 250 km/h. Vanaf mei volgend jaar is de i8 Roadster in de Nederlandse orderboeken te vinden. Wat voor de opengewerkte i8 moet worden neergeteld, volgt in de aanloop naar de marktintroductie.
https://www.autoweek.nl/nieuws/vernieuwd-en-uitgebreid-bmw-i8-en-i8-roadster/

Terug
Bovenaan