Renault Zoe (facelift @ pag. 8)

Guest
De 1e foto's van het productie model:


Renault_Zoe_produkcni_01_800_600.jpg

Renault_Zoe_produkcni_02_800_600.jpg


Mooie wagen, erg mooi front! (y)
 
Erg mooi, ja. Erg clean ontwerp, maar helemaal van deze tijd. Ik ben benieuwd naar de prijzen! Dit zal vast en zeker de bestverkochte elektrische auto van Europa worden.
 
Ik zou als Fransoos niet blij zijn met zo'n auto.
Nergens stootstrips, terwijl al die Fransen tegen elkaar aantikken tijdens het inparkeren.
Wel een mooi autootje verder.
 
Mooi ding, hoor! Herkenbaar als Renault, maar toch onderscheidend. Ik ben heel benieuwd hoe vaak we die in 't straatbeeld gaan zien.
 
Als ik dit thuis laat zien gaat de Twingo II er meteen uit volgens mij :)

Heerlijk design en ik zie het wel zitten als 2e auto'tje voor over een paar jaar hoor :)
 
Total Loss zei:
Kon het logo niet nog wat groter ? o_O

Ik vind 't juist mooi. Renault heeft 1 van de mooiste logo's uit de industrie en dat mag wat mij betreft getoond worden. :)

De Zoé schijnt een actieradius van boven de 200KM te krijgen.
Het is nog even wachten op de officiele introductie in de persconferentie om 14:30u.
 
Owja ook nog even over de auto zelf. Ziet er erg leuk uit, zeker de voorkant is lekker strak en zonder gedoe, zijkant wel een beetje Yaris met die rand / gleuf / streep over de zjkant maar al met al niet verkeerd dit. Sluit me wel een beetje aan bij TjopTjop, deze auto lijkt me niet echt Fransman proof, valt weinig mee te botsen zonder gelijk schade te hebben.
 
Total Loss zei:
Kon het logo niet nog wat groter ? o_O

renaultzoeprodukcni0180.jpg

Hadden ze best kunnen doen, maar wordt het niet beter van.

OT: Best leuk autootje geworden. Gelukkig een keer dicht bij de concept gebleven.
 
Ik vind de indeling van de koplampen op 't productiemodel mooier dan die op de concept car.

RenaultF1 zei:
Hadden ze best kunnen doen, maar wordt het niet beter van.

:)

Logo is inderdaad groot, maar wel op een mooie manier verwerkt in de voorkant van de auto.
 
Design springt er op een positieve manier uit - fraai ding, waar je ook kijkt.
 
Niet echt mooi zo die binnenkant, lijkt me weer wel makkelijk knoppen bedienen omdat het middenstuk beetje naar je toekomt, dus wat mij betreft in dit geval functie boven vorm.
 
Een van de mooiste auto's van de afgelopen tijd(y) Renault zet hier een uniek, herkenbaar ontwerp neer, op subtiele wijze. Dit is mi ook de eerste auto waarvan de dagrijverlichting op een mooie manier is verwerkt.

Wat mij betreft mag dit een zeer groot succes worden, zeker als de techniek (actieradius) zo goed is als Renault beweert.
 
Gaaf ontwerp! En het is dus een vijfdeurs. Front is een stuk geslaagder dan ik aannam naar aanleding van de eerste gelekte foto.
 
Renault has profited from the 2012 Geneva Motor Show to release prices for ZOE. The new compact, all-electric hatchback, which is made in Flins, France, will go on sale in Europe this autumn, but cars can already be reserved at www.renault-ze.com.

In France, tax-paid prices for Renault ZOE will start from €15,7001 for the entry level version, ZOE Life, which will come with the integrated Renault R-Link multimedia tablet, Chameleon battery charger and automatic climate control as standard equipment. Tax-paid prices for the two high-end versions – ZOE Zen and ZOE Intens – will start from €17,5001.

Tax-paid battery lease prices will start from €79/month (for a contract covering 12,500km/year over a period of 36 months).


ZOE packs six world premieres, 60 patented innovations and Renault’s excellence in the field of electric powertrains, including the most advanced electric vehicle technology:

1. It is the first mass-market electric vehicle with pre-tax prices in France starting from €15,7001.

2. It is the first mass-market electric vehicle with a range of 210km (NEDC cycle).

3. It is the first vehicle to be equipped with Range OptimiZEr, a system designed to optimise real-world range whatever the conditions thanks to three innovations: new-generation braking energy recovery, a heat pump and energy efficient Michelin Energy E-V tyres. For example, on a journey near and around a built-up area, drivers stand to benefit from a real-world range of 100km in cold conditions and 150km in mild weather.

4. It is the first electric vehicle capable of being charged at any power level up to 43kW – in between 30 minutes and nine hours – thanks to its integrated Chameleon charger. ZOE’s battery can be charged in approximately one hour at 22kW fast-charge stations which are technicaly simpler and more economical than current fast-charge stations. This intermediate power level ensures longer battery life and has less impact on the grid than a 43kW charging station.

5. It is the first electric vehicle to permit the widespread deployment of fast-charging stations that are easier to use and up to four times cheaper.

6. It is the first Renault vehicle to feature Renault R-Link, an integrated, connected multimedia system.

Thanks to ZOE, Renault puts Zero Emissions2 mobility within the reach of the majority of motorists. It is the first car to be designed from the ground up as an entirely electric vehicle and is ideal for everyday use with a tax-paid price tag in France starting at €15,7001.

https://media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/PressRelease.aspx?mediaid=31866
 
Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.(y) Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.
 
D. Elzinga zei:
Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.(y) Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.

Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.
 
Total Loss zei:
D. Elzinga zei:
Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.(y) Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.

Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.

Zijn de Nederlandse prijzen al bekend dan?
 
D. Elzinga zei:
Total Loss zei:
D. Elzinga zei:
Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.(y) Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.

Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.

Zijn de Nederlandse prijzen al bekend dan?

Renault brengt de Zoe eind dit jaar op de markt. Het prijskaartje bedraagt 20.690 euro. Daar komen de kosten van het accupakket nog bij. Voor de batterij dient maandelijks minimaal 79 euro te worden afgerekend.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/renault/11635223/__Volle_kaart_voor_elektrische_Renaults_met_Zoe__.html?cid=rss
 
Dat is dan wel weer jammer...

De autobouwer geeft aan dat met de Zoe een afstand van maximaal 220 km gereden kan worden, maar dat de officiële actieradius bij koude weersomstandigheden slechts 100 km bedraagt.

Dit ook trouwens.
 
Ik denk dat het sowieso verstandig is even af te wachten wat dit soort auto's in het echie doen, je zou maar uitgaan van die 220 km en het blijkt straks echt veel en veel minder in de praktijk dan zit je mooi. Even de kat uit de boom kijken lijkt me, laat anderen deze auto eerst maar kopen.
 
Carfanatic zei:
Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.

[/quote]

Dus er komt nog jaarlijks zo'n € 1.000 bij?
 
m1fy80xbova5.jpg


m1fy810b6na3.jpg


m1fy80xblda7.jpg


m1fy810b8na2.jpg


m1fy810b7xa4.jpg


m1fy810bgsao.jpg


[size=x-large]Nu officieel: Renault prijst productieversie Zoé[/size]

Renault heeft zojuist in Genève misschien wel z’n belangrijkste elektrische auto onthuld: de productieversie van de Zoé. De importeur heeft meteen ook de prijs bekendgemaakt. De Nederlandse importeur heeft een vanafprijs van 20.690 euro voor de Zoé bepaald. Dat is inclusief BTW, maar exclusief het pakket lithium-ion accu's. Het accupakket is te huur voor minimaal 79 euro per maand, inclusief Renault Route Service. De Zoé heeft de beschikking over een elektromotor met een vermogen van 88 pk. Het maximumkoppel is 220 Nm. De topsnelheid is 135 km/h. De Zoé heeft een actieradius van 210 kilometer. De elektrische Renault heeft een Range Optimizer en staat - als onderdeel daarvan - als eerste auto op de Energy Saver E-V banden, die Michelin onlangs presenteerde. De nieuwe elektrische Renault is 4,08 meter lang, 1,73 meter breed en 1,57 meter hoog. De wielbasis is 2,59 meter. De bagageruimte heeft een inhoud van 338 liter. Het systeem om remenergie te herwinnen, bekend van de Fluence en Kangoo Z.E., is verbeterd. De warmtepomp legt minder beslag op de actieradius van de auto. Dit systeem werkt als een omkeerbare airconditioning. Het levert warmte en kou door de werking van het circuit eenvoudig om te keren. Het geeft ongeveer 2 kW koeling of 3 kW warmte af en verbruikt 1 kW elektriciteit. De temperatuur in de auto is door de speciale pomp ook constanter.

Caméléon
De Zoé is de enige auto met de ‘Caméléon’. Deze door Renault gepatenteerde oplader is compatible met elk vermogen tot 43 kW. Hiermee is de batterij via een oplaadpunt tussen dertig minuten en negen uur op te laden. Met een vermogen van 22 kW is de Zoé bijvoorbeeld in een uur opgeladen. Dit vermogensniveau zorgt voor een langere levensduur van de batterijen en heeft minder invloed op het elektriciteitsnet dan snel opladen met 43 kW.
De Zoé is bovendien de eerste auto van Renault met Renault R-Link, het nieuwe ingebouwde multimediasysteem met internetaansluiting van Renault. R-Link heeft een 7-inch groot touchscreen dat bediend wordt vanaf het stuur of met stemherkenning, zodat de bestuurder de ogen altijd op de weg gericht kan houden. R-Link biedt ook een internetaansluiting zodat inzittenden gebruik kunnen maken van services en apps via de R-Link Store. Dankzij een actieve samenwerking met de ontwikkelaars biedt R-Link Store vanaf de marktintroductie meer dan vijftig speciale auto-apps, die direct in de auto of op de My Renault account kunnen worden gedownload. Renault mag nu in Genève dan al de productieversie van de Zoé laten zien, het duurt nog tot het najaar voor de eerste Nederlandse exemplaren geleverd worden.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/18866/officieel-renault-prijst-productieversie-zoe
 
Dus eigenlijk is door die € 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + € 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?
 
meeuw zei:
Dus eigenlijk is door die € 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + € 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?

Ja. Maar goed, een auto met verbrandingsmotor blijft ook geld kosten na aankoop.
 
D. Elzinga zei:
meeuw zei:
Dus eigenlijk is door die € 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + € 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?

Ja. Maar goed, een auto met verbrandingsmotor blijft ook geld kosten na aankoop.

Zeker, maar dit zijn extra kosten die buiten de normale kosten vallen (verzekering, belasting, afschrijving, onderhoud, ...). Alsof je een auto zonder wielen koopt en voor de wielen een vast maandelijks bedrag betaalt (in ruil voor een stukje aankoopprijs). En bij andere elctrische auto's heb je zo'n constructie toch niet?
 
Toekomst moet uitwijzen wat handiger is, voordeel van huren is natuurlijk wel dat als de accu's de geest geven je ze zo om kan ruilen voor nieuwe. Als je een auto aanschaft inclusief accu's en die geven na een tijdje de geest dan kan je zelf voor de kosten van vervanging opdraaien en daar wordt je niet vrolijk van lijkt me.
 
Zorgt er gewoon voor dat de aanschafprijs relatief laag kan blijven. Ter vergelijking, een Peugeot Ion kost 35k. Daarnaast heb je het voordeel van lagere afschrijving, aangezien bij verkoop na een jaartje of 5 mensen wel rekening met het snel moeten vervangen van de accu gaan houden. Als de accus toch geleased worden maakt het voor de koper wat minder uit dat de accu's al wat ouder zijn.
 
Ziet er serieus goed uit! Vond de concept i.r.l. al prachtig en gelukkig is er niet veel veranderd. De koplampen leken me aan de grote kant, maar ook dat lijkt mee te vallen. Dit zou maar zo eens de eerste succesvolle elektrische auto kunnen worden imo.
 
3 filmpjes:

https://www.youtube.com/v/hujTv3Liyi0

https://www.youtube.com/v/0qYPq8nNTZs

https://www.youtube.com/v/BrUVgqnAm0Y
 
Wat een kek karretje! Scherp gelijnd, eigen en tja Toyota, hier staat gewoon het ontwerp dat de nieuwe Yaris had moéten hebben. Wel een ongelooflijke naad tussen de motorkap en rest van de carrosserie trouwens.
 
De lasnaad voor het achterwiel, dat kom je niet vaak meer tegen, tegenwoordig. Waarom zou ie daar zitten?
 
JP2010 zei:
De lasnaad voor het achterwiel, dat kom je niet vaak meer tegen, tegenwoordig. Waarom zou ie daar zitten?

Lijkt mij niets meer dan de overgang tussen de opzetdorpel en de carrosserie.
 
Ah ja inderdaad, alleen jammer dat die naad daar zit aangezien die opzetdorpel standaard is (lijkt te zijn).
Maar goed, over het algemeen vind ik dit een heel mooi autotje. Renault heeft hier zichtbaar echt z'n best op gedaan (y).

Ik hoop overigens wel dat het bedieningsscherm van de R-Link (ala iPad) van glas is en lekker aanvoelt en lekker te bedienen is. Niet dat het zo'n Argos-achtige oplossing is; een plastieken resistive scherm...
 
renault-zoe-geneve-015.jpg


De kofferbak, genoeg ruimte voor deze klasse, lijkt me zo.

Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.
 
JP2010 zei:
Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.

Valt volgens mij wel mee, op de Fluence misstaat het ook niet imo.

Kofferbakruimte ziet er goed uit, lijkt mij dat dit de eerste echt bruikbare EV is...
 
Zusterblad Autobild is complimenteus:

"Wo VW stolz einen Polo mit abschaltbaren Zylindern präsentiert und Opel nichts anderes als einen Corsa mit Dieselantrieb vorweisen kann, zeigt Renault sein erstes rein als E-Auto konstruiertes Auto. Und was für eins. Mon Dieu, der Zoé ist richtig schick geworden!
 
i4S zei:
JP2010 zei:
Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.

Valt volgens mij wel mee, op de Fluence misstaat het ook niet imo.

Ik vind het op de fluence ook niet mooi. Ook de achterlichten vind ik niet mooi, dat blauwige plastic...
 
rickm zei:
Zusterblad Autobild is complimenteus:

"Wo VW stolz einen Polo mit abschaltbaren Zylindern präsentiert und Opel nichts anderes als einen Corsa mit Dieselantrieb vorweisen kann, zeigt Renault sein erstes rein als E-Auto konstruiertes Auto. Und was für eins. Mon Dieu, der Zoé ist richtig schick geworden!

(y) (y)
 
Terug
Bovenaan