Guest
De 1e foto's van het productie model:
Mooie wagen, erg mooi front!


Mooie wagen, erg mooi front!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
TjopTjop zei:Onderste is concept, voor de duidelijkheid.![]()
Total Loss zei:Kon het logo niet nog wat groter ?![]()
Total Loss zei:Kon het logo niet nog wat groter ?![]()
RenaultF1 zei:Hadden ze best kunnen doen, maar wordt het niet beter van.
Renault has profited from the 2012 Geneva Motor Show to release prices for ZOE. The new compact, all-electric hatchback, which is made in Flins, France, will go on sale in Europe this autumn, but cars can already be reserved at www.renault-ze.com.
In France, tax-paid prices for Renault ZOE will start from €15,7001 for the entry level version, ZOE Life, which will come with the integrated Renault R-Link multimedia tablet, Chameleon battery charger and automatic climate control as standard equipment. Tax-paid prices for the two high-end versions – ZOE Zen and ZOE Intens – will start from €17,5001.
Tax-paid battery lease prices will start from €79/month (for a contract covering 12,500km/year over a period of 36 months).
ZOE packs six world premieres, 60 patented innovations and Renault’s excellence in the field of electric powertrains, including the most advanced electric vehicle technology:
1. It is the first mass-market electric vehicle with pre-tax prices in France starting from €15,7001.
2. It is the first mass-market electric vehicle with a range of 210km (NEDC cycle).
3. It is the first vehicle to be equipped with Range OptimiZEr, a system designed to optimise real-world range whatever the conditions thanks to three innovations: new-generation braking energy recovery, a heat pump and energy efficient Michelin Energy E-V tyres. For example, on a journey near and around a built-up area, drivers stand to benefit from a real-world range of 100km in cold conditions and 150km in mild weather.
4. It is the first electric vehicle capable of being charged at any power level up to 43kW – in between 30 minutes and nine hours – thanks to its integrated Chameleon charger. ZOE’s battery can be charged in approximately one hour at 22kW fast-charge stations which are technicaly simpler and more economical than current fast-charge stations. This intermediate power level ensures longer battery life and has less impact on the grid than a 43kW charging station.
5. It is the first electric vehicle to permit the widespread deployment of fast-charging stations that are easier to use and up to four times cheaper.
6. It is the first Renault vehicle to feature Renault R-Link, an integrated, connected multimedia system.
Thanks to ZOE, Renault puts Zero Emissions2 mobility within the reach of the majority of motorists. It is the first car to be designed from the ground up as an entirely electric vehicle and is ideal for everyday use with a tax-paid price tag in France starting at €15,7001.
D. Elzinga zei:Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.
Total Loss zei:D. Elzinga zei:Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.
Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.
D. Elzinga zei:Total Loss zei:D. Elzinga zei:Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.
Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.
Zijn de Nederlandse prijzen al bekend dan?
De autobouwer geeft aan dat met de Zoe een afstand van maximaal 220 km gereden kan worden, maar dat de officiële actieradius bij koude weersomstandigheden slechts 100 km bedraagt.
Carfanatic zei:Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/18866/officieel-renault-prijst-productieversie-zoe[size=x-large]Nu officieel: Renault prijst productieversie Zoé[/size]
Renault heeft zojuist in Genève misschien wel z’n belangrijkste elektrische auto onthuld: de productieversie van de Zoé. De importeur heeft meteen ook de prijs bekendgemaakt. De Nederlandse importeur heeft een vanafprijs van 20.690 euro voor de Zoé bepaald. Dat is inclusief BTW, maar exclusief het pakket lithium-ion accu's. Het accupakket is te huur voor minimaal 79 euro per maand, inclusief Renault Route Service. De Zoé heeft de beschikking over een elektromotor met een vermogen van 88 pk. Het maximumkoppel is 220 Nm. De topsnelheid is 135 km/h. De Zoé heeft een actieradius van 210 kilometer. De elektrische Renault heeft een Range Optimizer en staat - als onderdeel daarvan - als eerste auto op de Energy Saver E-V banden, die Michelin onlangs presenteerde. De nieuwe elektrische Renault is 4,08 meter lang, 1,73 meter breed en 1,57 meter hoog. De wielbasis is 2,59 meter. De bagageruimte heeft een inhoud van 338 liter. Het systeem om remenergie te herwinnen, bekend van de Fluence en Kangoo Z.E., is verbeterd. De warmtepomp legt minder beslag op de actieradius van de auto. Dit systeem werkt als een omkeerbare airconditioning. Het levert warmte en kou door de werking van het circuit eenvoudig om te keren. Het geeft ongeveer 2 kW koeling of 3 kW warmte af en verbruikt 1 kW elektriciteit. De temperatuur in de auto is door de speciale pomp ook constanter.
Caméléon
De Zoé is de enige auto met de ‘Caméléon’. Deze door Renault gepatenteerde oplader is compatible met elk vermogen tot 43 kW. Hiermee is de batterij via een oplaadpunt tussen dertig minuten en negen uur op te laden. Met een vermogen van 22 kW is de Zoé bijvoorbeeld in een uur opgeladen. Dit vermogensniveau zorgt voor een langere levensduur van de batterijen en heeft minder invloed op het elektriciteitsnet dan snel opladen met 43 kW.
De Zoé is bovendien de eerste auto van Renault met Renault R-Link, het nieuwe ingebouwde multimediasysteem met internetaansluiting van Renault. R-Link heeft een 7-inch groot touchscreen dat bediend wordt vanaf het stuur of met stemherkenning, zodat de bestuurder de ogen altijd op de weg gericht kan houden. R-Link biedt ook een internetaansluiting zodat inzittenden gebruik kunnen maken van services en apps via de R-Link Store. Dankzij een actieve samenwerking met de ontwikkelaars biedt R-Link Store vanaf de marktintroductie meer dan vijftig speciale auto-apps, die direct in de auto of op de My Renault account kunnen worden gedownload. Renault mag nu in Genève dan al de productieversie van de Zoé laten zien, het duurt nog tot het najaar voor de eerste Nederlandse exemplaren geleverd worden.
meeuw zei:Dus eigenlijk is door die € 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + € 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?
D. Elzinga zei:meeuw zei:Dus eigenlijk is door die € 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + € 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?
Ja. Maar goed, een auto met verbrandingsmotor blijft ook geld kosten na aankoop.
Moderator
JP2010 zei:De lasnaad voor het achterwiel, dat kom je niet vaak meer tegen, tegenwoordig. Waarom zou ie daar zitten?
JP2010 zei:Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.
i4S zei:JP2010 zei:Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.
Valt volgens mij wel mee, op de Fluence misstaat het ook niet imo.
rickm zei:Zusterblad Autobild is complimenteus:
"Wo VW stolz einen Polo mit abschaltbaren Zylindern präsentiert und Opel nichts anderes als einen Corsa mit Dieselantrieb vorweisen kann, zeigt Renault sein erstes rein als E-Auto konstruiertes Auto. Und was für eins. Mon Dieu, der Zoé ist richtig schick geworden!