Officieel: Seat Mii

J

jorisvo

Guest
en dat is 3:

seat-mii4.jpg

seat-mii61.jpg

seat-mii12.jpg

seat-mii13.jpg

seat-mii8.jpg

seat-mii5.jpg

seat-mii14.jpg

overigens, ik zie nu die foto met die deuren zo open.. Lakkleur aan de binnenkant van je auto, dat is wel heel erg jaren 90

Voor mij blijft de up! toch de leukste van de drie. Deze 'officiele foto's' doen de auto ook geen goed moet ik zeggen.

Voor mij is de Skoda toch de leukste van de 3. Nu ze alledrie bekend zijn voor mij in ieder geval de winnaar.

Vooral het schuin oplopen van het zijruitje van de Up bevalt me niet, juist omdat dit al erg kleine autootjes zijn krijg je door die omhoog lopende schuine rand van het zijraam een voor het zicht / gevoel erg hoge achterkant waardoor de auto wat ieliger overkomt, bovendien lijkt ie daardoor nog meer te hoog op zijn poten te staan.

Moet wel zeggen dat dit nu niet de meest voordelige foto's en kleur is op deze Seat.

Niet verkeerd. Ik vind ze er alle drie prima uitzien.(y)
Ik zou dan ook gewoon de goedkoopste nemen. Welke zou goedkoper zijn, de Mii of de Skoda-versie?:)

Ik vind die naam trouwens vreselijk inspiratieloos. Waar zijn de Spaanse plaatsnamen gebleven???????

Ben het wel vaker eens met Total Loss: de Skoda is inderdaad de mooiste. Van opzij stoerder dan de Up, van voren alleen wellicht wat anoniemer, maar wel netjes en vermoedelijk tijdloos. En de achterkant vind ik bij geen van deze drie echt zo geweldig, maar oké, het is te doen. Misschien dat ik de Mii in het echt zou moeten zien, maar op deze foto's vind ik het front niet bepaald een toonbeeld van design.

Dan nog een tweetal dingen die ik bij alle drie graag anders had gezien: bekleding op de binnenkant van de portieren en de knop van de achterklep had m.i. ook op een veel mooiere manier verwerkt kunnen worden. Al met al geen gekke wagentjes, maar ik vind bijvoorbeeld een Renault Twingo meer auto bieden voor hetzelfde geld.

Overigens vind ik Mii maar een matige naam voor een auto, zeker van een merk dat bol zou moeten staan van Spaans temperament.

Denk dat ik ook voor de Skoda ga.
Al denk ik dat je de seat gratis krijgt bij de volgende Nintendo console. Als ik aan mii's denk moet ik toch aan nintendo denken en niet aan een seat.

Ik denk dat ik de Skoda Citigo iets mooier vind, maar die meer horizontale koplampen passen meer bij het hoekige ontwerp. Het blijft verder een net karretje. De Mii lijkt nog best veel op voorganger Arosa (in tegenstelling tot de up! vs. Lupo). In deze prijsklasse zou ik echter nog altijd voor de veel volwassener ogende Picanto, Spark, Twingo, Agila of Splash gaan.

Phaedros zei:
Overigens vind ik Mii maar een matige naam voor een auto, zeker van een merk dat bol zou moeten staan van Spaans temperament.

Bratislava was een betere naam geweest ;)

m1eyvp0bkrdr.jpg

m1eyvp0beodu.jpg

m1eyvp0bgbdt.jpg

m1eyvp0bibds.jpg

m1eyvp5bibdw.jpg

m1eyvp0brtdv.jpg

m1eyvp1b3tdq.jpg

m1eyvp1b5ddp.jpg

[size=x-large]Seat Mii is nummer drie[/size]

De kleine drieling van het Volkswagen concern is compleet. De enige die we nog misten was Seats variant van de Up. Dat is deze Mii geworden.
.Met de komst van de Seat Mii is het trio A-segmenters, die wordt gebouwd in de fabriek in het Slowaakse Bratislava, compleet. Het zal je niet verbazen dat alles betreffende de Mii ook grotendeels van toepassing is op de Volkswagen Up en de Skoda Citigo. Dat betekent dat we het hier hebben over een auto van 3,56 meter lang, die aan het einde van het jaar als driedeurs op de markt komt. De vijfdeurs volgt in het voorjaar van 2012.

Ook de Mii heeft de nieuwe driepitter met een vermogen van 60 of 75 pk. De auto weegt 854 kilo en heeft een bagageruimte van 251 liter; met neergeklapte achterbank wordt dat 951 liter. De extra zuinige versie heet bij Seat Ecomotive en komt, met zijn uitstoot van 97 gr/km, in een later stadium op de markt.

Verder is ook de automatische noodrem Safety Assist aan boord en is er het Seat Portable System dat de bediening van zaken als navigatie, telefoon en boordcomputer in één systeem verenigt. Wie kiest voor de Chic-uitvoering krijgt zaken als lichtmetalen wielen, een met stuur bekleed dashboard en verchroomde details in het interieur. Bij de Sport-versie is een extra straf afgestemd onderstel het hoogtepunt.

Met grote verschil zit ‘m natuurlijk in de neus. Je herkent in de koplampen de grille de pijlstijl die in alle moderne Seats te vinden is. Seat’s ontwerpdirecteur Alejandro Mesonero-Romanos heeft daar zijn geheel eigen kijk op: “De Mii ademt de sfeer van zijn thuisstad Barcelona. Hij is modern, heeft een sterke persoonlijkheid, maar is niet schreeuwerig.”
https://www.autoweek.nl/autonieuws/17689/seat-mii-is-nummer-drie

De Mii vind ik het meest geslaagd, gevolgd door de Citigo en dan de Up!.

semi06_4e896143ddb9f.jpg

Bron: https://www.auto.cz/seat-mii-62082

*edit: iets te laat :)

Aan de andere kant heeft de neus wel meer een merkidentiteit dan de Skoda-neus, die ook van een Chinees merk had kunnen komen.

Nic de Boer zei:
Wie kiest voor de Chic-uitvoering krijgt zaken als lichtmetalen wielen, een met stuur bekleed dashboard en verchroomde details in het interieur.

Dat is luxe!

Mach1 zei:

:LOL: Je vraagt je toch af, hoeveel tijd kost het om je eigen artikel vóór publicatie nog een keer over te lezen.

Wat zit hier trouwens onder de bumper? https://assets.autoweek.nl/m/m1eyvp0brtdv.jpg

Een of andere spoiler, ik zag dat ook bij veel auto's in de VS, ook bij de Focus die wij als huurauto hadden.

Tja, het zijn alledrie wel leuke wagentjes maar de Skoda vind ik persoonlijk de leukste...

De naam 'Mii' doet mij eerder aan 2 andere dingen denken:
3209678943_c45afee76d.jpg

Beaker-muppet.jpg

Rare foto's met die lichtinval op de flanken, lijkt net alsof er een scherpe vouw in de deur zit :rolleyes:

Drukknop de de achterklep: (n)

m1eyvp0bgbdt.jpg

Idd wel een hele rare manier van besparen, zeker sls je weet dat veel oudere concurrentie dat wel goed voor elkaar heeft. Ik vind de voorbumper van de Mii een beetje saai en ook de koplampen hebben een beetje rare knikjes imo. Vooralsnog zou ik zelf het liefst de Citigo hebben.

Ik voel een rechtzaak aankomen. Mag toch aannemen dat Nintendo de naam Mii (die ze gebruiken op de Wii) heeft geregistreerd. Wel het lelijkste hok van deze 3 dozen.

Mach1 zei:
Phaeton W12 zei:
Drukknop de de achterklep: (n)

Die hebben ze helaas alledrie.

Ik weet niet of ze allemaal dezelfde drukknoppen hebben, maar hoe dan ook, op de Up is het totaal geen dissonant (in de glazen achterklep), bij de Mii is het een storend element.

Waarschijnlijk ben ik dus de enige die de koplampen wel fris vind vormgegeven.

Bovendien valt mij ook op dat zowel in de koplamp als in het achterlicht de driehoek qua vorm duidelijk naar voren komt. Een kleine hint naar een nieuwe designtaal voor Seat ?
De naam Mii vind ik zelf ook erg slecht en als Nederland nu eens slim is, kunnen ze tegen de nama in beroep gaan en de naam Arosa alsnog gaan voeren. Van deze 3 ling vind ik de Skoda het best ogen... zeker ook het interieur ziet er des Skoda's uit. Toch zou ik voor de Mii gaan als ik zou moeten kiezen. Met een setje mooie velgen en wat lager bij de grond het snelst "dik" te krijgen.

vertmaori zei:
Ik voel een rechtzaak aankomen. Mag toch aannemen dat Nintendo de naam Mii (die ze gebruiken op de Wii) heeft geregistreerd. Wel het lelijkste hok van deze 3 dozen.

Dat mag ik hopen, en dan mag Nintendo die zaak winnen ook. Jammer dat tegenwoordig ook bij automerken marketingmensen rondlopen die totaal geen binding hebben met het product dat ze verkopen. Ze denken "ha, we zoeken een trendy naam die aansluit bij de levensstijl van jonge stedelingen bladibla", terwijl ze totaal niet stilstaan bij het feit dat zo'n naam misschien prima past bij een of andere gadget, maar totaal niet bij een auto...

929V6 zei:
terwijl ze totaal niet stilstaan bij het feit dat zo'n naam misschien prima past bij een of andere gadget, maar totaal niet bij een auto...
Zo'n naam past prima bij iets wat zo weinig met auto te maken heeft :)

jorisvo zei:
overigens, ik zie nu die foto met die deuren zo open.. Lakkleur aan de binnenkant van je auto, dat is wel heel erg jaren 90

de hele auto vind ik erg jaren 90, geen enkel spannend lijntje te ontdekken, de aygo etc vind ik 10x moderner dan deze drieling.

jorisvo zei:

Precies! Dat doen ze nu heel anders....

Toyota_Aygo_Dynamic_Blue_interieur.jpg

fiat-500-life-on-board-19-01-08.jpg

c1_interieur_poste_conduite_zoom_01.jpg

Ontopic, best een leuke auto! Sowieso mooier dan de Up, maar ik weet nog niet of ik 'm mooier vind dan de Citigo. Ben zeer benieuwd naar de prijzen. Wel een frisse kleur overigens!

De 500 heeft het alleen op het dashboard, als gimmick. De drieling is gewoon extreem goedkoop van binnen. De andere concurrenten hebben het namelijk niet...

vertmaori zei:

Je registreert een merknaam alleen voor een bepaald product of toepassing (dat je dan ook nog eens moet gaan gebruiken, anders vervallen de rechten). Anders wordt het als je kunt bewijzen dat je (toch) nadeel ondervindt van het gebruik van een merknaam voor een andere toepassing.

En dan achterin wel het blik achter plastic verbergen zoals hier te zien is bij de up
car_photo_460339_25.jpg

Doet mij erg jaren 80 overkomen allemaal. Nergens iets frivools. Zie de draaiknoppen op de middenconsole/dashboard met een *** schuifhendel *** voor het overschakelen van ventilatie binnen/buiten. Doet mij denken aan mij jaren 80 auto. Zit er ook nog ergens handchoke op ofzo? Dat metaal binnen in het zicht past prima bij SEAT. Vond dat bij meerder modellen van dit merk al storend. Zelf in de grotere wagens van dit merk zag je dit nog toegepast. Bij een klein model als deze is minder storend.

Wat is er mis met een schuifhendel? Het functioneert uitstekend, voor deze functie zelfs beter en duidelijker dan een draaiknop of tiptoets.

De eerste foto uit het topic is de eerste die ik zag en daar zie ik een Up met op hele geforceerde manier een soort van Seat front er in gepropt. Op de andere foto's oogt het al iets beter. Maar ja, trend van nu he, megagrote koplampen, ongetwijfeld om de (wettelijk verplichte?) hoge neus in verhouding te houden. Zet er eens een pre-facelift Arosa naast, de koplampen daarvan passen echt 6x in deze.

Vind de Skoda toch de meest geslaagde van de 3.

Deze auto plaats ik op nr 2. Vind de voorkant best aardig ogen, leuke koplampen en tevens mooie grille. Ben niet weg van de extra rooster helemaal onderin, van mij hadden ze die daarboven mogen doortrekken voor een sportievere look. Achterkant is leuk, mooier dan die van de Skoda. Maar de Up! blijft toch de leukste!

M. X zei:
Lijken inderdaad wagens jaren 80.. perfect gewoon! Op dit moment is er een gebrek aan kleine goedkope wagens die toch degelijk zijn. Dan is het normaal dat deze verre van perfect zijn afgewerkt. Ze zijn wel degelijk in mekaar gezet neem ik aan.

Welke kleine auto's zijn niet degelijk dan?

m1eyvp0bibds.jpg

ik hoop dat er iets mis is gegaan bij het bewerken van de foto's..
die overgang van de ruit in de deur naar de achterste zijruit zit niet helemaal lekker
en de lijn aan de onderkant van de zijruit loopt ook niet echt lekker door

Familietrekje:
skcg40_4e85ac88d03a0.jpg

Komt door achterzijruitje zonder omlijsting.

het ziet er echt niet uit die lijn
en inderdaad zoals iedereen irriteer ik me ook nu al aan de hendel om de achterklep te openen...

de hele achterkant vind ik sowieso hopeloos ouderwets

blijf het gevoel houden dat het uiteindelijke ontwerp zo is geworden omdat er al teveel budget aan al die concepts is besteed

bigheader.jpg

bigheader.jpg

bigheader.jpg

bigheader.jpg

sin-ttulo22bc.jpg

sin-ttulo22.jpg

Bron: https://www.seat.es/content/es/brand/es/models/mii/inicio.html via es.autoblog.com/2011/10/04/espana-mas-detalles-de-la-gama-inicial-del-seat-mii/
Brochure (pdf):https://www.seat.es/content/medialib/seat/market_master/downloads/brochures/es/mii/catalogo-mii/_jcr_content/renditions/rendition.file/catalogomii.pdf

De Mii is leverbaar in frisse mediterrane kleuren, gek genoeg (nog) geen groen- en blauwtinten zoals bij de Citigo en up!.

Als je je nergens voor schaamt dan neem je een versie met een van die twee wieldoppen sets :cool:

Lelijkste doppen die ik in tijden af-fabriek heb gezien. Zoiets verwacht je bij Kwantum, Action (maar nu dus ook bij FAG)

De reacties van CO2 worden met de dag lachwekkender (als dat al kon). :D
Niets mis met de wieldoppen volgens mij!

Tegenwoordig proberen fabrikanten wieldoppen ook goed er uit te laten zien. Er zijn voorbeelden dat wieldoppen op het eerste gezicht LM velgen lijken. Alleen hier worden er cheapo ontwerpen geleverd. Die LM velgen is ook al niet veel soeps imho.
Snap niet dat iemand positief kan zijn over deze 3 FAG hokjes (behalve door merkblindheid). Too little too late.

Kwestie van smaak, maar de wieldoppen voor deze Seat vind ook ik inderdaad foeilelijk...
De lichtmetalen velgen kunnen er mee door, maar verdienen zeker geen schoonheidsprijs.

Terug
Bovenaan