Megane station, diesel

A

Anoniem

Guest
hoi wij hebben een megane diesel uit 2013 met 136000 km op de teller ,nou gaat mijn man nog maar 20 km naar zijn werk rijden,wat ik begrijp is te weinig voor een diesel?
Nou hebben wij gekeken naar verkoop maar we maken dan dik 4000 euro verlies op het aankoop bedrag,
Iemand een idee wat het beste is te doen?
We hebben geen geld om een giga duure auto te kopen, alleen de verkoop prijs van onze auto.
Dus we hebben geen idee wat nou het beste is

Ligt eraan. Wordt de auto puur en alleen voor woon/werkverkeer gebruikt of ook privé voor andere ritten naar familie en uitjes/vakantie?

Het was 50000 maar ook omdat mijn man verder weg werkte nu geen idee

Zelf verkopen zal tussen de 7 en de 8k opleveren , beetje afhankelijk van de opties/ staat van de auto , de redelijk lage km stand spreekt in je voordeel .

Alles is ook een beetje afhankelijk van wat je terug koopt , heb je de ruimte nodig en moet het weer een station zijn , dan zou ik kijken naar een Clio estate , die vind je tussen de 8 en 9k in benzine uitvoeringen , en dan begin je iedere maand al te besparen op mrb.

Heb je de ruimte niet nodig en mag het nog kleiner zijn , dan kan je nog meer besparen , of voor je aankoopbedrag een jongere auto vinden.

Men wil er niet meer dan 4000 voor geven, vandaar ons dillema

stefanie 9349806 zei:
maakt het per dag rijden niet uit ?

Op zich niet. Mijn vader rijdt ook diesel omdat het op jaarbasis uit kan. Er zijn dan nog soms dagen dat zijn auto ook stil bij huis staat, zeker nu in deze periode. Kilometers op jaarbasis berekenen is dan vaak het makkelijkst. Hoeft niet tot op de kilometer nauwkeurig maar als je een gemiddelde hebt rekent dat wel makkelijker. En dan in combinatie met de brandstofprijs kun je zo uitrekenen wat voor jullie het voordeligst is.

Mijn advies: Hou het gemiddelde per maand eens bij en doe dat keer 12.

Bij een andere auto schrijf je meer af, de Megane verkopen en een andere auto kopen kost ook gewoon flink extra geld, immers de garage/ handelaar wil er ook aan verdienen. Met 20.000 km per jaar kan een Megane diesel gewoon/ prima uit.
Op de Megane schrijf je de komende jaren nog maar weinig af.

Ik rij zelf ook nog maar nauwelijks het aantal kilometers per jaar waarbij het voordeliger zou zijn om mijn diesel aan te houden. Maar omdat ik het al bijna zes jaar een fijne auto vind, neem ik de extra Mrb voor lief, en geniet ik van het het feit dat 'ie zuinig is en ik de vakantiebestemming altijd bereik zonder onderweg te hoeven bijtanken; dat lijkt me bij jouw Megane (die trouwens maar heel weinig op de teller heeft staan voor z'n leeftijd) niet anders te hoeven zijn...
Àlles wat je in de plaats ervoor zou kopen, moet zich eerst maar bewijzen qua betrouwbaarheid, en als je er iets meer voor uitgeeft dan je voor de Megane krijgt, duurt het gelijk voor je er ook maar iets op verdiend hebt. Mocht je onverhoopt toch weer wat meer moeten gaan rijden zul je blij zijn dat je hem hebt behouden.

Terug
Bovenaan