ketelapper
Kilometervreter
Audi nr. 3 in Casa Ketelapper is in aantocht
Een terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper
Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.
privé
07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km
09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km
09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km
lease
03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km
04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km
10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km
01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003
weer tijdje privé
06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005
09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006
en terug naar lease
04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009
02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010
02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013
12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015
02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019
Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!
Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]
Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017
Dan over naar de auto van dit topic
: die A3 uit laatste regel hiervoor
Jawel, naast de A6 en de S4 verwelkomen ketelapster en ik binnenkort ook voor háár dagelijks gebruik een Audi!
Voor de liefhebbers:
Topic A6 huidig werkpaard https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5825368,5861372#msg-5861372
Topic S4 hobby-auto https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5248343,5261015#msg-5261015
Vorig jaar zomer is ketelapster ingetrokken bij ketelapper, samen met haar Citroën C1. Ja, tja, tsjongejonge… De meest gekregen reactie in de vriendenkring op onze samenwoonplannen was ”Hoe lang duurt het tot ze een Audi moet rijden?” Nu weten we het: 10 maanden
In de Kerstvakantie ben ik rustig begonnen met zoeken. Eerste doelwit was Audi A1 van vorig model. Compact, betaalbaar (dacht ik toen!), ideale maatje voor ketelapster naar haar eigen wensen. De criteria waren niet mals vanuit de optelsom van mijn neurose en ketelapster’s lievelingskleur bij blauw. Facelift model >2015, viercilinder, xenon, parkeersensoren voor & achter, stoelverwarming, panoramadak, sportstoelen en dan in het Utopiablauw of Floretzilver (en met zwart dak). Het aantal hits is dan op de vingers van één hand te tellen, zelfs in totaal gedurende twee maanden. En de prijzen voor jonggebruikte A1’s, mijn hemel wat is dat karretje absurd waardevast!
De constateringen van schaarste op de 100% wensen en de prijskaartjes van 90%-95% hits brachten mij vooral tot de conclusie dat ik niet zoveel geld over heb voor een oud model. Als ik er niet gelukkig van word, ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.
Toen bezoekje aan de showroom en ketelapster laten proeven aan de A1, Q2 en A3. Q2 viel meteen af, die vindt ze echt te groot. A3 acceptabel, A1 favoriet. Wat is dat toch met vrouwen dat ze kleine koekblikauto’s willen
Vervolgens de scope van zoektocht verlegd naar nieuw model A1, of A1 Citycarver. Lekker configureren, alles aanklikken en naar prijskaartje van € 47.000 in de configurator kijken. Opnieuw ‘mijn hemel’…. Contact met de Duitse dealer die mijn A6 heeft geleverd leidde al snel tot een Duitse aanschafprijs van die configuratie van € 30.000 excl. bpm. Een stuk schappelijker, maar nog steeds veel geld. En ketelapster aarzelde ook wel heel erg, want een panoramadak is niet leverbaar op de A1 en met de mooie dagen in maart was ze dat toch wel weer extra gaan waarderen. Plus dat ze na die sporadische koude dagen in februari met een zacht zoemend ontdooiende A6 voor de deur toch ook wel standkachel wilde
Bij de 60.000km beurt aan mijn A6 medio maart een dagje A1 Citycarver mogen proberen. Met veel dank aan ZIJM NIJMEGEN, blijft voor mij wereldklasse dealer
Terwijl vaste monteur Michiel de A6 vertroetelde, bood verkoper Ruben aan mrs. en mij een goede A1-ervaring. Conclusie: leuke auto, rijdt prima, smoelt geinig met goede kleur en wielen, maar niet voor zoveel geld en dan nog niet 100% match op de wensen kunnen hebben.
Uiteindelijk voor tweede keer de scope verlegd, meer naar mijn geluksfactor: Audi A3 Sportback. Dan liefst een e-tron, want ketelapster rijdt veel dagen max. 60km dus kan dan zeker de helft van haar kilometers elektrisch rijden. En met nog paar jaar halve mrb ook in vaste kosten aantrekkelijk. En bij import vanuit DE relatief weinig bpm, want uitstoot CO2 met 38 gram heel laag.
Zoektocht op allerlei occassionsite aangezwengeld met opnieuw als eisen panoramadak, sportstoelen, stoelverwarming en parkeersensoren voor & achter. Kleurvoorkeur zilver en blauw. Voordeel van e-tron is dat led koplampen, comfortsleutel en standkachel-functie altijd standaard zijn.
Informatie ingewonnen bij mijn vaste verkoper in NL met tips en aandachtspunten van de e-tron. Zijn advies was vooral te kijken naar auto’s van de facelift 2016. Daarvoor is de accutechniek blijkbaar nogal gevoelig voor storingen en defecten. Dit advies kwam mooi uit, want we wilden qua bouwjaar en kilometers ook wel wat vooruit gaan (ten opzichte van 2015 / 60k km van de C1).
Hoewel ik natuurlijk iedere A3 een vooruitgang zou vinden, ook van 2004 met 200k km…
Spoeling aan A3 e-tron’s conform alle wensen bleek ook erg dun. Maar niet getreurd, geduld is een schone zaak en er zit geen haast achter. Gedurende de zoektocht heb ik de wensen ook wel telkens aangescherpt. Want adaptive cruise control is toch wel erg fijn. En zwarte hemel is voor mij een must, nadat ik veel foto’s van auto’s met zilveren hemel heb bekeken. Chromen raamlijsten (‘Glanzpaket’) idem dito.
-- Tussendoor nog een hele knappe A1 in Daytonagrijs met Wünschausstattung tegen gekomen bij bekende verkoper in Wijchen. Vooral voor indruk en gezellige koffiepauze daar samen wezen kijken, geen serieuze belangstelling want dat station was gepasseerd en met € 28k ook wel beetje buitensporig geprijsde auto. Meer de oogst van dit bezoek was uitbreiding van de kleuren in de zoektocht: ketelapster vond Daytonagrijs ook erg mooi. – -
En toen had ik afgelopen donderdag ineens een nieuwe hit op mobile.de!!! December 2017, minder dan 17k km, Daytonagrijs en alle gewenste opties. Plus nog wat meer zelfs. Jippie! E-mail contact gelegd met de dealer, chassisnummer laten nakijken door mijn verkoper in NL, groen licht van hem dus ik wilde ‘m hebben!
Vrijdag wilde ik op de mail reageren door telefonisch een afspraak te maken voor zaterdag… maar in DE is 1 mei als Dag van de Arbeid vooral een dag van de niet-arbeid, oftewel nationale feestdag en alles dicht.
Gok gewaagd om zaterdag heel vroeg samen in de auto te stappen, mét mondkapjes want dat is in DE winkels sinds vorige week verplicht. Zonder afspraak naar Audi Dortmund Gebrauchtwagen Zentrum. Tussen de honderden auto’s daar toch best snel de betreffende A3 gespot. Grote schrik toen we ‘m zagen: prijskaartje achter de voorruit was € 4.500 hoger dan ik op mobile.de had gezien. Oei oei, oeps, help.
Mazzeltje gehad dat een afspraak van één van de verkopers niet op tijd kwam opdagen. We zijn uitermate vriendelijk geholpen door Gebrauchtwagenberaterin Frau Westheide. De auto bekeken en heel snel goedgekeurd. De prijs werd snel opgehelderd: afgelopen woensdag was de auto afgeprijsd. Oef, gelukkig, internetprijs klopte dus wel. En toen begreep ik waarom de auto donderdagochtend in mijn hitlist tevoorschijn kwam.
Onderhandelen over de prijs is in DE sowieso al niet erg ruim mogelijk. Met afronding op rond duizendtal naar beneden was het gedaan, maar zeker ook door de recente afprijzing begreep ik dat heel goed. Niet langer aarzelen, bedrag even slikken maar toen samen de handtekening gezet.
Binnenkort op de oprit:
Audi A3 (8V) 1.4TFSI e-tron S-tronic
December 2017
16.682 kilometer op de klok
Exterieur: Daytonagrijs pareleffect
Interieur: volleder fijnnappa, zwart met zilveren stiksels
En een uitrusting met opties waarvan ik niet eens wist dat ze leverbaar zijn geweest op de A3 (8V). Een aantal hiervan blijkbaar ook pas per modeljaar 2018 geïntroduceerd.
exterieur
- Matrix-LED koplampen met dynamische knipperlichten vóór & achter
- Velgen 18 inch 10-spaken model ‘F38’
- S line dakspoiler
- Panoramadak
- Parkeersensoren voor & achter
- Chromen raamlijsten
- Chromen dakrailing
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Privacy glas
interieur
- S line sportpakket (zwarte hemel, aluminium inleg)
- Comfortsleutel
- Audi Drive select
- S supersportstoelen
- Fijnnappa volleder met ruit-stiksels in het leer
- Stoelverwarming
- Comfortclimatronic
- Sportstuurwiel, afgevlakt, multifunctioneel
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtpakket
multimedia e.d.
- MMI navigatie plus
- Virtual cockpit
- Bang & Olufsen luidsprekers
- Audi connect
- Audi phone box
- Audi smartphone interface
techniek e.d.
- Alarm
- Adaptive cruise control
- Active lane assist
- Assistenten voor file, noodstop, noodgeval
- Audi pre sense
- Bandenspanningscontrole
- Verkeersbordherkenning
Trouwe expert Sjoeritzz ontfermt zich over het ophalen, importeren en met gele nummerborden afleveren voor de deur thuis. Doorlooptijd zal zo’n twee tot drie weken zijn. Ketelapster en ik tellen rustig en gelukkig af!
Tot die tijd ga ik me vast verdiepen in tweaks voor de A3 (8V). Autohold wordt in ieder geval nog ingebouwd. Wellicht nog originele achteruitrijdcamera. En natuurlijk wat vagcom Spielerei.
Last but not least: ”this thread is worthless without pics”
Een terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper
Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.
privé
07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km
09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km
09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km
lease
03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km
04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km
10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km
01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003
weer tijdje privé
06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005
09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006
en terug naar lease
04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009
02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010
02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013
12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015
02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019
Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!
Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]
Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017
Dan over naar de auto van dit topic
Jawel, naast de A6 en de S4 verwelkomen ketelapster en ik binnenkort ook voor háár dagelijks gebruik een Audi!
Voor de liefhebbers:
Topic A6 huidig werkpaard https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5825368,5861372#msg-5861372
Topic S4 hobby-auto https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5248343,5261015#msg-5261015
Vorig jaar zomer is ketelapster ingetrokken bij ketelapper, samen met haar Citroën C1. Ja, tja, tsjongejonge… De meest gekregen reactie in de vriendenkring op onze samenwoonplannen was ”Hoe lang duurt het tot ze een Audi moet rijden?” Nu weten we het: 10 maanden
In de Kerstvakantie ben ik rustig begonnen met zoeken. Eerste doelwit was Audi A1 van vorig model. Compact, betaalbaar (dacht ik toen!), ideale maatje voor ketelapster naar haar eigen wensen. De criteria waren niet mals vanuit de optelsom van mijn neurose en ketelapster’s lievelingskleur bij blauw. Facelift model >2015, viercilinder, xenon, parkeersensoren voor & achter, stoelverwarming, panoramadak, sportstoelen en dan in het Utopiablauw of Floretzilver (en met zwart dak). Het aantal hits is dan op de vingers van één hand te tellen, zelfs in totaal gedurende twee maanden. En de prijzen voor jonggebruikte A1’s, mijn hemel wat is dat karretje absurd waardevast!
De constateringen van schaarste op de 100% wensen en de prijskaartjes van 90%-95% hits brachten mij vooral tot de conclusie dat ik niet zoveel geld over heb voor een oud model. Als ik er niet gelukkig van word, ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.
Toen bezoekje aan de showroom en ketelapster laten proeven aan de A1, Q2 en A3. Q2 viel meteen af, die vindt ze echt te groot. A3 acceptabel, A1 favoriet. Wat is dat toch met vrouwen dat ze kleine koekblikauto’s willen
Vervolgens de scope van zoektocht verlegd naar nieuw model A1, of A1 Citycarver. Lekker configureren, alles aanklikken en naar prijskaartje van € 47.000 in de configurator kijken. Opnieuw ‘mijn hemel’…. Contact met de Duitse dealer die mijn A6 heeft geleverd leidde al snel tot een Duitse aanschafprijs van die configuratie van € 30.000 excl. bpm. Een stuk schappelijker, maar nog steeds veel geld. En ketelapster aarzelde ook wel heel erg, want een panoramadak is niet leverbaar op de A1 en met de mooie dagen in maart was ze dat toch wel weer extra gaan waarderen. Plus dat ze na die sporadische koude dagen in februari met een zacht zoemend ontdooiende A6 voor de deur toch ook wel standkachel wilde
Bij de 60.000km beurt aan mijn A6 medio maart een dagje A1 Citycarver mogen proberen. Met veel dank aan ZIJM NIJMEGEN, blijft voor mij wereldklasse dealer
Uiteindelijk voor tweede keer de scope verlegd, meer naar mijn geluksfactor: Audi A3 Sportback. Dan liefst een e-tron, want ketelapster rijdt veel dagen max. 60km dus kan dan zeker de helft van haar kilometers elektrisch rijden. En met nog paar jaar halve mrb ook in vaste kosten aantrekkelijk. En bij import vanuit DE relatief weinig bpm, want uitstoot CO2 met 38 gram heel laag.
Zoektocht op allerlei occassionsite aangezwengeld met opnieuw als eisen panoramadak, sportstoelen, stoelverwarming en parkeersensoren voor & achter. Kleurvoorkeur zilver en blauw. Voordeel van e-tron is dat led koplampen, comfortsleutel en standkachel-functie altijd standaard zijn.
Informatie ingewonnen bij mijn vaste verkoper in NL met tips en aandachtspunten van de e-tron. Zijn advies was vooral te kijken naar auto’s van de facelift 2016. Daarvoor is de accutechniek blijkbaar nogal gevoelig voor storingen en defecten. Dit advies kwam mooi uit, want we wilden qua bouwjaar en kilometers ook wel wat vooruit gaan (ten opzichte van 2015 / 60k km van de C1).
Hoewel ik natuurlijk iedere A3 een vooruitgang zou vinden, ook van 2004 met 200k km…
Spoeling aan A3 e-tron’s conform alle wensen bleek ook erg dun. Maar niet getreurd, geduld is een schone zaak en er zit geen haast achter. Gedurende de zoektocht heb ik de wensen ook wel telkens aangescherpt. Want adaptive cruise control is toch wel erg fijn. En zwarte hemel is voor mij een must, nadat ik veel foto’s van auto’s met zilveren hemel heb bekeken. Chromen raamlijsten (‘Glanzpaket’) idem dito.
-- Tussendoor nog een hele knappe A1 in Daytonagrijs met Wünschausstattung tegen gekomen bij bekende verkoper in Wijchen. Vooral voor indruk en gezellige koffiepauze daar samen wezen kijken, geen serieuze belangstelling want dat station was gepasseerd en met € 28k ook wel beetje buitensporig geprijsde auto. Meer de oogst van dit bezoek was uitbreiding van de kleuren in de zoektocht: ketelapster vond Daytonagrijs ook erg mooi. – -
En toen had ik afgelopen donderdag ineens een nieuwe hit op mobile.de!!! December 2017, minder dan 17k km, Daytonagrijs en alle gewenste opties. Plus nog wat meer zelfs. Jippie! E-mail contact gelegd met de dealer, chassisnummer laten nakijken door mijn verkoper in NL, groen licht van hem dus ik wilde ‘m hebben!
Vrijdag wilde ik op de mail reageren door telefonisch een afspraak te maken voor zaterdag… maar in DE is 1 mei als Dag van de Arbeid vooral een dag van de niet-arbeid, oftewel nationale feestdag en alles dicht.
Gok gewaagd om zaterdag heel vroeg samen in de auto te stappen, mét mondkapjes want dat is in DE winkels sinds vorige week verplicht. Zonder afspraak naar Audi Dortmund Gebrauchtwagen Zentrum. Tussen de honderden auto’s daar toch best snel de betreffende A3 gespot. Grote schrik toen we ‘m zagen: prijskaartje achter de voorruit was € 4.500 hoger dan ik op mobile.de had gezien. Oei oei, oeps, help.
Mazzeltje gehad dat een afspraak van één van de verkopers niet op tijd kwam opdagen. We zijn uitermate vriendelijk geholpen door Gebrauchtwagenberaterin Frau Westheide. De auto bekeken en heel snel goedgekeurd. De prijs werd snel opgehelderd: afgelopen woensdag was de auto afgeprijsd. Oef, gelukkig, internetprijs klopte dus wel. En toen begreep ik waarom de auto donderdagochtend in mijn hitlist tevoorschijn kwam.
Onderhandelen over de prijs is in DE sowieso al niet erg ruim mogelijk. Met afronding op rond duizendtal naar beneden was het gedaan, maar zeker ook door de recente afprijzing begreep ik dat heel goed. Niet langer aarzelen, bedrag even slikken maar toen samen de handtekening gezet.
Binnenkort op de oprit:
Audi A3 (8V) 1.4TFSI e-tron S-tronic
December 2017
16.682 kilometer op de klok
Exterieur: Daytonagrijs pareleffect
Interieur: volleder fijnnappa, zwart met zilveren stiksels
En een uitrusting met opties waarvan ik niet eens wist dat ze leverbaar zijn geweest op de A3 (8V). Een aantal hiervan blijkbaar ook pas per modeljaar 2018 geïntroduceerd.
exterieur
- Matrix-LED koplampen met dynamische knipperlichten vóór & achter
- Velgen 18 inch 10-spaken model ‘F38’
- S line dakspoiler
- Panoramadak
- Parkeersensoren voor & achter
- Chromen raamlijsten
- Chromen dakrailing
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Privacy glas
interieur
- S line sportpakket (zwarte hemel, aluminium inleg)
- Comfortsleutel
- Audi Drive select
- S supersportstoelen
- Fijnnappa volleder met ruit-stiksels in het leer
- Stoelverwarming
- Comfortclimatronic
- Sportstuurwiel, afgevlakt, multifunctioneel
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtpakket
multimedia e.d.
- MMI navigatie plus
- Virtual cockpit
- Bang & Olufsen luidsprekers
- Audi connect
- Audi phone box
- Audi smartphone interface
techniek e.d.
- Alarm
- Adaptive cruise control
- Active lane assist
- Assistenten voor file, noodstop, noodgeval
- Audi pre sense
- Bandenspanningscontrole
- Verkeersbordherkenning
Trouwe expert Sjoeritzz ontfermt zich over het ophalen, importeren en met gele nummerborden afleveren voor de deur thuis. Doorlooptijd zal zo’n twee tot drie weken zijn. Ketelapster en ik tellen rustig en gelukkig af!
Tot die tijd ga ik me vast verdiepen in tweaks voor de A3 (8V). Autohold wordt in ieder geval nog ingebouwd. Wellicht nog originele achteruitrijdcamera. En natuurlijk wat vagcom Spielerei.
Last but not least: ”this thread is worthless without pics”






