ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

ketelapper

Kilometervreter
Audi nr. 3 in Casa Ketelapper is in aantocht

Een terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper

Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.

privé

07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km

09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km

09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km

lease

03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km

04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km

10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km

01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003


weer tijdje privé

06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005

09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006

en terug naar lease

04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009

02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010

02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013

12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015

02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019

Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!

Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]

Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017


Dan over naar de auto van dit topic :) : die A3 uit laatste regel hiervoor

Jawel, naast de A6 en de S4 verwelkomen ketelapster en ik binnenkort ook voor háár dagelijks gebruik een Audi! :LOL:

Voor de liefhebbers:
Topic A6 huidig werkpaard https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5825368,5861372#msg-5861372
Topic S4 hobby-auto https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5248343,5261015#msg-5261015

Vorig jaar zomer is ketelapster ingetrokken bij ketelapper, samen met haar Citroën C1. Ja, tja, tsjongejonge… De meest gekregen reactie in de vriendenkring op onze samenwoonplannen was ”Hoe lang duurt het tot ze een Audi moet rijden?” Nu weten we het: 10 maanden :)

In de Kerstvakantie ben ik rustig begonnen met zoeken. Eerste doelwit was Audi A1 van vorig model. Compact, betaalbaar (dacht ik toen!), ideale maatje voor ketelapster naar haar eigen wensen. De criteria waren niet mals vanuit de optelsom van mijn neurose en ketelapster’s lievelingskleur bij blauw. Facelift model >2015, viercilinder, xenon, parkeersensoren voor & achter, stoelverwarming, panoramadak, sportstoelen en dan in het Utopiablauw of Floretzilver (en met zwart dak). Het aantal hits is dan op de vingers van één hand te tellen, zelfs in totaal gedurende twee maanden. En de prijzen voor jonggebruikte A1’s, mijn hemel wat is dat karretje absurd waardevast! :eek:

De constateringen van schaarste op de 100% wensen en de prijskaartjes van 90%-95% hits brachten mij vooral tot de conclusie dat ik niet zoveel geld over heb voor een oud model. Als ik er niet gelukkig van word, ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.

Toen bezoekje aan de showroom en ketelapster laten proeven aan de A1, Q2 en A3. Q2 viel meteen af, die vindt ze echt te groot. A3 acceptabel, A1 favoriet. Wat is dat toch met vrouwen dat ze kleine koekblikauto’s willen :confused:

Vervolgens de scope van zoektocht verlegd naar nieuw model A1, of A1 Citycarver. Lekker configureren, alles aanklikken en naar prijskaartje van € 47.000 in de configurator kijken. Opnieuw ‘mijn hemel’…. Contact met de Duitse dealer die mijn A6 heeft geleverd leidde al snel tot een Duitse aanschafprijs van die configuratie van € 30.000 excl. bpm. Een stuk schappelijker, maar nog steeds veel geld. En ketelapster aarzelde ook wel heel erg, want een panoramadak is niet leverbaar op de A1 en met de mooie dagen in maart was ze dat toch wel weer extra gaan waarderen. Plus dat ze na die sporadische koude dagen in februari met een zacht zoemend ontdooiende A6 voor de deur toch ook wel standkachel wilde :rolleyes:

Bij de 60.000km beurt aan mijn A6 medio maart een dagje A1 Citycarver mogen proberen. Met veel dank aan ZIJM NIJMEGEN, blijft voor mij wereldklasse dealer (y) Terwijl vaste monteur Michiel de A6 vertroetelde, bood verkoper Ruben aan mrs. en mij een goede A1-ervaring. Conclusie: leuke auto, rijdt prima, smoelt geinig met goede kleur en wielen, maar niet voor zoveel geld en dan nog niet 100% match op de wensen kunnen hebben.

Uiteindelijk voor tweede keer de scope verlegd, meer naar mijn geluksfactor: Audi A3 Sportback. Dan liefst een e-tron, want ketelapster rijdt veel dagen max. 60km dus kan dan zeker de helft van haar kilometers elektrisch rijden. En met nog paar jaar halve mrb ook in vaste kosten aantrekkelijk. En bij import vanuit DE relatief weinig bpm, want uitstoot CO2 met 38 gram heel laag.

Zoektocht op allerlei occassionsite aangezwengeld met opnieuw als eisen panoramadak, sportstoelen, stoelverwarming en parkeersensoren voor & achter. Kleurvoorkeur zilver en blauw. Voordeel van e-tron is dat led koplampen, comfortsleutel en standkachel-functie altijd standaard zijn.

Informatie ingewonnen bij mijn vaste verkoper in NL met tips en aandachtspunten van de e-tron. Zijn advies was vooral te kijken naar auto’s van de facelift 2016. Daarvoor is de accutechniek blijkbaar nogal gevoelig voor storingen en defecten. Dit advies kwam mooi uit, want we wilden qua bouwjaar en kilometers ook wel wat vooruit gaan (ten opzichte van 2015 / 60k km van de C1).
Hoewel ik natuurlijk iedere A3 een vooruitgang zou vinden, ook van 2004 met 200k km… :p

Spoeling aan A3 e-tron’s conform alle wensen bleek ook erg dun. Maar niet getreurd, geduld is een schone zaak en er zit geen haast achter. Gedurende de zoektocht heb ik de wensen ook wel telkens aangescherpt. Want adaptive cruise control is toch wel erg fijn. En zwarte hemel is voor mij een must, nadat ik veel foto’s van auto’s met zilveren hemel heb bekeken. Chromen raamlijsten (‘Glanzpaket’) idem dito.

-- Tussendoor nog een hele knappe A1 in Daytonagrijs met Wünschausstattung tegen gekomen bij bekende verkoper in Wijchen. Vooral voor indruk en gezellige koffiepauze daar samen wezen kijken, geen serieuze belangstelling want dat station was gepasseerd en met € 28k ook wel beetje buitensporig geprijsde auto. Meer de oogst van dit bezoek was uitbreiding van de kleuren in de zoektocht: ketelapster vond Daytonagrijs ook erg mooi. – -

En toen had ik afgelopen donderdag ineens een nieuwe hit op mobile.de!!! December 2017, minder dan 17k km, Daytonagrijs en alle gewenste opties. Plus nog wat meer zelfs. Jippie! E-mail contact gelegd met de dealer, chassisnummer laten nakijken door mijn verkoper in NL, groen licht van hem dus ik wilde ‘m hebben!

Vrijdag wilde ik op de mail reageren door telefonisch een afspraak te maken voor zaterdag… maar in DE is 1 mei als Dag van de Arbeid vooral een dag van de niet-arbeid, oftewel nationale feestdag en alles dicht.

Gok gewaagd om zaterdag heel vroeg samen in de auto te stappen, mét mondkapjes want dat is in DE winkels sinds vorige week verplicht. Zonder afspraak naar Audi Dortmund Gebrauchtwagen Zentrum. Tussen de honderden auto’s daar toch best snel de betreffende A3 gespot. Grote schrik toen we ‘m zagen: prijskaartje achter de voorruit was € 4.500 hoger dan ik op mobile.de had gezien. Oei oei, oeps, help.

Mazzeltje gehad dat een afspraak van één van de verkopers niet op tijd kwam opdagen. We zijn uitermate vriendelijk geholpen door Gebrauchtwagenberaterin Frau Westheide. De auto bekeken en heel snel goedgekeurd. De prijs werd snel opgehelderd: afgelopen woensdag was de auto afgeprijsd. Oef, gelukkig, internetprijs klopte dus wel. En toen begreep ik waarom de auto donderdagochtend in mijn hitlist tevoorschijn kwam.

Onderhandelen over de prijs is in DE sowieso al niet erg ruim mogelijk. Met afronding op rond duizendtal naar beneden was het gedaan, maar zeker ook door de recente afprijzing begreep ik dat heel goed. Niet langer aarzelen, bedrag even slikken maar toen samen de handtekening gezet.

Binnenkort op de oprit:

Audi A3 (8V) 1.4TFSI e-tron S-tronic
December 2017
16.682 kilometer op de klok

Exterieur: Daytonagrijs pareleffect
Interieur: volleder fijnnappa, zwart met zilveren stiksels

En een uitrusting met opties waarvan ik niet eens wist dat ze leverbaar zijn geweest op de A3 (8V). Een aantal hiervan blijkbaar ook pas per modeljaar 2018 geïntroduceerd.

exterieur
- Matrix-LED koplampen met dynamische knipperlichten vóór & achter
- Velgen 18 inch 10-spaken model ‘F38’
- S line dakspoiler
- Panoramadak
- Parkeersensoren voor & achter
- Chromen raamlijsten
- Chromen dakrailing
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Privacy glas

interieur
- S line sportpakket (zwarte hemel, aluminium inleg)
- Comfortsleutel
- Audi Drive select
- S supersportstoelen
- Fijnnappa volleder met ruit-stiksels in het leer
- Stoelverwarming
- Comfortclimatronic
- Sportstuurwiel, afgevlakt, multifunctioneel
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtpakket

multimedia e.d.
- MMI navigatie plus
- Virtual cockpit
- Bang & Olufsen luidsprekers
- Audi connect
- Audi phone box
- Audi smartphone interface

techniek e.d.
- Alarm
- Adaptive cruise control
- Active lane assist
- Assistenten voor file, noodstop, noodgeval
- Audi pre sense
- Bandenspanningscontrole
- Verkeersbordherkenning

Trouwe expert Sjoeritzz ontfermt zich over het ophalen, importeren en met gele nummerborden afleveren voor de deur thuis. Doorlooptijd zal zo’n twee tot drie weken zijn. Ketelapster en ik tellen rustig en gelukkig af!

Tot die tijd ga ik me vast verdiepen in tweaks voor de A3 (8V). Autohold wordt in ieder geval nog ingebouwd. Wellicht nog originele achteruitrijdcamera. En natuurlijk wat vagcom Spielerei.

Last but not least: ”this thread is worthless without pics”

exterieur01.jpg

exterieur02.jpg

velgen-F38.jpg


dash02.jpg

dash01.jpg

pano.jpg

interieur02.jpg
 
Zo, die eerste eigenaar is lekker aan het vinken geweest in de optielijst! Ik rij nog wel eens in die van mijn zus (2 a 3 jaar ouder en geen e-tron) en het zijn echt fijne auto's.
Veel plezier ermee maar dat gaat vast goedkomen. (y)
 
Zo dan, wij hebben echt 99% dezelfde auto qua specs! Onze is van feb 2017 en als 1 jaar oude auto uit Duitsland gehaald. Ook alle opties behalve de achteruitrijcamera (upe: 56700euro, voor een a3:T ) Ik wist niet dat je op een a3 etron de rs3 supersportstoelen kon krijgen, machtig goede en mooie stoelen! Verder slechts 1300 euro bpm betaald destijds vanwege die 38 gram CO2. Ben benieuwd wat je met vagcom allemaal kan doen, volgens het audiforum niet bijzonder veel. Succes met wachten op de A3
 
Ik vind die C1 al zo afsteken voor de deur. Ik zou ff verder dan Audi gekeken hebben, maar dit klinkt als een prima upgrade!
 
De meest gekregen reactie in de vriendenkring op onze samenwoonplannen was ”Hoe lang duurt het tot ze een Audi moet rijden?”

Dat was ook ongeveer mijn gedachte bij het lezen van de topictitel. Het kon niet uitblijven totdat Ketelapster ook een Audi ging rijden :)

In Ketelapper stijl weer helemaal uitgedokterd qua specificaties. De foto's doen de auto nog niet echt recht helaas.
 
Ik vind de kleur wat gewoontjes (smaken verschillen, dus geen punt), maar wat een TOP-samenstelling qua opties!

Ik ben benieuwd hoeveel die afgeschreven heeft op 2,5 jaar, moet "eye watering" zijn...

Veel fijne en veilige kms gewenst met de allerduurste A3 e-tron ooit gebouwd ;)
 
Alleen de kleur is een beetje saai vergelijken met jouw blauwe, verder prachtige auto. En een leuke upgrade t.o.v. de C1.
Veel plezier ermee!
 
Nog altijd een fraaie auto met dito interieur. En wat een fijn aangekleed model!
 
Dank mede-liefhebbers (y)
Ketelapster is iets minder van de uitgesproken kleuren dan ik, dus we moesten compromis vinden.
Chrome delete is helemaal niet mijn smaak. Zoektocht heel specifiek naar een auto MET Glanzpaket; het viel me nu bij het zoeken pas op hoeveel A3's er zijn zonder chromen raamlijsten. Meestal als kale uitvoering, soms vanwege Optikpaket Schwarz.


@Niseko
NL prijs die ik op basis van de prijslijst heb 'gereconstrueerd' is flink boven 60k. Straks op NL kenteken kleine 50% daarvan over na 2,5 jaar en 16.682km :eek: Dat is afschrijving van het kaliber dat mijn A6 doet maar dan wel met 200.000km in drie jaar.

@Damianw26
Leuk! Ook zo'n knappe configuratie weten te vinden dus. Hopelijk bevalt-ie goed.
 
Ik hoop dat foto's in de buitenlucht onder een stralende zon ene iets minder somber geheel opleveren.
Mooie config zoals we van jou gewoon zijn, al vind ik het afschuwelijk veel geld voor een A3-tje
Nu, behalve het feit dat ik nog niet wist dat er intussen een Mrs. Ketellapster in da house was, is het natuurlijk geen verrassing dat een C1 niet echt lang op de oprit werd gedoogd.
Je had je natuurlijk een pak geld kunnen besparen door haar de S4 hobby auto ter beschiking te stellen; waarom was dat eigenlijk geen optie?
 
Het verhaal lezend dacht ik gelijk aan het hele verhaal van die 50 tinten grijs.... beetje sombere auto zo. M'n buurman heeft de zelfde (demo auto van Duitse dealer) in het champagne/licht bruin metallic. Is er zeer content mee! Dat vrouwe Ketelapster veel veilige kilometers ermee mag rijden!
 
Het verhaal was al indrukwekkend, de foto's op mijn (kleine) iPhone SE nog wat matig.
Maar nu ik 'm op desktop niveau heb bekeken ben ik heel wat positiever: mooie auto, in natuurlijk een prachtige samenstelling. Ik had niet anders verwacht.

En die foto's worden vast nog mooier als hij er eenmaal is.

Heel veel plezier met ook deze Audi mooi houden (tweaken, poetsen en rijden).(y)
 
Voorpret is alvast stapje verder. Ik heb de auto kunnen aanmaken in mijn myaudi-account. Kan ik nu alvast deuren open en dicht doen, en standkachel aanzetten op afstand. Mensen in de Duitse Werkstatt even laten schrikken, spookauto o_O
 
Wij hebben geen zilveren raamomlijsting en dakrails, verder identiek behalve de rs3 sportstoelen. Bevalt goed, heel erg fijne auto met 2 gezichten en prachtig interieur. Zeker niet spannend maar wel comfortabel, stil en in boost modus serieus rap. Verbruik over 60km snelweg gemiddeld 4,0L/100km als je de accu leegrijdt. Over 120km per dag met maar 1x opladen zo'n 5,5 tot 6,5L/100km. En korte stukken kunnen volledig elektrisch, heeft ook zo zijn voordelen (door corona al 3 maanden niet getankt:p ). Nadeel is wel de kleine tank als je veel in Duitsland rijdt, iedere 300km tanken bij hoge snelheden :T En doordat de motor bij gas los en lage snelheden telkens uitgaat duurt het rustig 25-30km voordat de olie 90 graden is.
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
 
ketelapper zei:
Voorpret is alvast stapje verder. Ik heb de auto kunnen aanmaken in mijn myaudi-account. Kan ik nu alvast deuren open en dicht doen, en standkachel aanzetten op afstand. Mensen in de Duitse Werkstatt even laten schrikken, spookauto o_O

Haha, dat had ik laatst ook.
Auto stond bij de garage voor de zomerbanden. Ik liet thuis aan de kinderen zien dat ik kon zien dat ze al met de auto bezig waren. In de app kon je zien dat de auto ontgrendeld was en de achterklep openstond. Toen wilden de kinderen ook dat ik even het alarm af liet gaan.:)
Heb ik maar even niet gedaan.

Wel snuggere gasten bij deze garage: ze halen de dashcam even van de stroom.:p

Kijk Damian, dat zijn al heel wat betere foto’s.(y)
 
ketelapper zei:
(..)
@Niseko
NL prijs die ik op basis van de prijslijst heb 'gereconstrueerd' is flink boven 60k. Straks op NL kenteken kleine 50% daarvan over na 2,5 jaar en 16.682km :eek: Dat is afschrijving van het kaliber dat mijn A6 doet maar dan wel met 200.000km in drie jaar.
(..).

Maar, de auto had een Duitse nieuwprijs en gebruikte (vraag)verkoopprijs. (en inkoopprijs). Dus, afschrijving 'berekenen' op basis van een gereconstrueerde NL nieuwprijs.. dat is toch een beetje scheef volgens mij.

Het zal het wel goed doen in de bevestiging van de keuze / een goede deal gemaakt. ;)
 
@Durashift
Tja, liefhebbers rationaliseren natuurlijk graag hun irrationele beslissingen :p
Maar ik heb de Duitse 'UPE' van 2017 (nog) niet, dus moet het even doen met de gegevens die ik wel heb. En dat is vergelijking van NL nieuwprijs toen en NL rijklaarprijs nu.
 
Mooie auto weer hoor (y)

Al had ik eigenlijk zoiets verwacht:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-a5-2-0-t-mhev-d-pl-benzine-grijs-7408eba2-3fca-d22d-e053-e350040ab2e5?cldtidx=1&cldtsrc=listPage
 
Haha Erik, tja... Deze A3 is een mooi compromis tussen de mrs. (A1 is lekkerste formaat) en mijn liefhebberij (S3 bijvoorbeeld :rolleyes: ). Dakloos genieten doen we al veel samen in de S4, daarin rijdt ketelapster ook steeds meer en steeds makkelijker.

En wanneer ik die S4 ooit zou willen vervangen, dan richting RS5 cabrio of R8 roadster. Maar op dit moment absoluut geen plannen, ben nog helemaal blij met de S4murf!
 
Bijkomend voordeeltje, een e-tron is een stuk rapper dan de gemiddelde A1 ;)
Al is de A1 met 1.4 TFSI en 125pk geen slome stakker. Mijn moeder is nog steeds blij dat ze toch wat extra uitgegeven heeft voor wat meer paarden.

Ik was dit jaar serieus aan het kijken naar een op opvolger voor mijn A3. Het moet eigenlijk een A5 sportback worden, echter door Corona en al 2 maanden thuiswerken is dat idee weer afgezwakt. In die 8 weken heb ik nog geen 500 km gereden en de leuke km's met de A4 cabrio. Waarom dan de bank stuk slaan op een A5 sportback :confused:
Ratio en liefhebber liggen even in de clinch. Gelukkig is de cabrio er nog.

Ketelapper, ondanks die reuze fijne A6, ervaar je de cabrio toch nog steeds als een heerlijke escape? Ik in ieder geval wel, ondanks dat 'ie uit 2003 is.
Mijn vakantie in de states in september kan wel eens vervallen, misschien dan maar paar dagen met de cabrio op pad. Ik hoop toch dat we weer wat kunnen rondrijden in augustus.
 
De cabrio is zeker een heerlijke 'escape'. Enorm genieten van ritjes op zonnige dagen. Laatst een paar korte op afstand / oprit / raambezoekjes op één dag gedaan in het Westen van het land. Hele dag op pad geweest over binnendoorweggetjes. De reis zelf tot uitstapje gemaakt. Dat is vooralsnog ook terugvaloptie voor zomervakantie; hopelijk kunnen we met de cabrio een paar hotels bezoeken op toeristische route naar het appartement in Oostenrijk v.v. Iedere dag 200 tot 300km toeren, dan 3 à 4 dagen onderweg. Weekje bovenop de berg en hetzelfde terug. Maakt ook twee mooie weken :)

Verdeling van A6 voor intensief werkgebruik, S4 cabrio voor zonnige dagen en de A3 straks als tweede dagelijkse auto is voor ons prachtig setje (y)
 
:p :p :p Mittwoch ab 13 Uhr zu Abholung bereitgestellt :p :p :p

En minstens evenveel 'cheers' voor sjoeritzz die de auto op gaat halen en thuisbezorgt. Morgen wordt een leuke dag! Daarna geduld weer oefenen tot de gele nummerplaten (en tussendoor natuurlijk beetje bpm betalen :( ).
 
Gefeliciteerd ketelapper! Fraaie toevoeging aan het wagenpark. Niet spannend, maar netjes en zeer compleet. En die stoelen.. Gaaf!

Ik vroeg me even af wat het 'blok' onder de klimaatbediening was op de foto recht op het dashboard. Maar de foto/flits vertekent het en dit zit normaal juist wat dieper weg.
 
Dank Flieger!

A3-01.jpg

A3-02.jpg


Work in progress, plaatjes van gistermiddag. Planning nu dat de auto zaterdag a.s. wordt thuisbezorgd. Héééééél misschien dan al met kenteken, anders volgt dat in loop van volgende week. In lange Hemelvaartweekeinde vag-com tweaks en de inbouw van Autohold en achteruitrij-camera afgesproken.
 
Allereerste tweak is al duidelijk: o_O:p die kentekenplaathouders! Vooral voorop.
Maar gelukkig weet ik dat jij daar hetzelfde over denkt.;)
 
Wat een kleurtjes op die eerste foto, het kan dus wel! De tweede foto ziet er al meer uit als een gebruikelijke Audi-parking. :)

Lekker uitkijken naar de aankomst nu. En dan snel wat betere foto's van het interieur maken, want ik heb het idee dat de eerste foto's hier nogal vertekenen met die flits erop.
 
Afgelopen zaterdag om 8.30u was het al zover! Amper 2,5 dagen nadat Sjoeritzz in Dortmund onze nieuwe aanwinst heeft opgehaald, stond hij voor de deur… inclusief kenteken al. Speedy Gonzalez, hele gave snelle verrassing (y)(y)(y)
Dus samen aan de keukentafel te naam stellen en we mochten officieel rijden.

20200516-183944.jpg


Wat doe je dan om de auto ‘welkom’ te heten? De eerste kleine tweaks :) Dus de nummerbord-houders met verkeerde reclame er af. Vóór kentekenplaat verlijmd, achter mooie Audi-houder er op (want ik had ff geen kaal framepje liggen).

Vóór, tijdens en na:
20200516-163144.jpg

20200516-183331.jpg


En achter, alleen na:
20200516-183242.jpg


Tijd genomen om alle functies in te stellen naar onze voorkeuren. Kleine vagcom-dingen kunnen doen, maar ik merkte vooral dat mijn versie te oud is geworden voor deze auto. Telefoons gekoppeld. Myaudi app bij de mrs. geïnstalleerd, zodat ze zelf de standkachel kan instellen. De meest frequente bestemmingen als favoriet aangemaakt. En dan de boordcomputer resetten als startpunt in ons huishouden:
20200516-172418-001.jpg


De oprit is voorlopig compleet:
20200516-182156.jpg

20200516-182816.jpg


Gisteren lekkere ‘proefrit’ samen gemaakt van 230km. Mrs. wilde een stuk ‘samen rijden om te wennen’… … zal wel vrouwendingetje zijn, maar ik vond het prima :angel:
Met volle accu vertrokken en onderweg met de mrs. alles uitgeprobeerd. Allerlei functies wijzen zichzelf heel goed, mede doordat ze al vijf jaar lang regelmatig in mijn A6’en rijdt.
Ze is er helemaal blij mee! :LOL:

En ik ook. Sowieso was ik al helemaal blij met de uitrusting. In vanalles doet deze A3 niet onder voor de A6. Virtual cockpit met dezelfde graphics en functies. Matrix-LED koplampen die alert heen en weer gaan, automatisch grootlicht doseren, etc. Stand der techniek gelijk aan mijn ex-A6 4G facelift.
Rijden is ook heerlijk. Schakelen tussen elektrisch en benzine gaat knap ongemerkt. Auto is heel mooi rustig van binnen qua geluid. Mooi comfortabel. Natuurlijk niet van A6-kaliber maar zeker heel fijn en heel groot ‘luxe-gevoel’ erbij.

Donderdag a.s. met handige Audivriend nog autohold en achteruitrij-camera inbouwen. Dan binnenkort een keer dagje poetsen, polijsten en waxen. Niet omdat het moet… maar omdat ik het leuk vind en de auto daarna echt helemaal ‘eigen’ is :D
 
@speedtouch
16.682, meen ik uit advertentie. Zie foto hiervoor, bij 16.717 'reset' bij mij voor de deur (na eerste km's in de buurt, o.a. C1 gaan inleveren).
 
Heel fijn(y) Die dakrails zijn erg mooi!

Het mag dan 'saai' grijs zijn, het blijft wel een mooie pareleffect lak. Komt helemaal tot zijn recht na een polijst poets en wax beurt :) DIe van ons staat gemiddeld op 4,0L/100km en 15,5KWH/100km. Dat zijn gigantisch veel korte stukjes volledig elektrisch, en zo'n 3x per week 120km snelweg per dag.
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr
 
Mooi wagenpark! Blauwe A6 is schitterend maar zo'n A3 Sportback blijft ook een mooie auto. Vind hem veel mooier als het nieuwe model, ook van binnen. Snap wel dat je hem nog even een detailbeurt geeft. Je leert de auto gelijk goed kennen en het is niet te vergelijken met hoe de dealer een auto even in een uurtje poetst.
 
Mooie uitvoering heb je weten te bemachtigen! Chromen raamlijsten en zilveren daklijsten zijn imo wel een must, zeker bij deze kleur (y) Verder eens met Kristian dat dit model mooier is dan zijn opvolger, met als grootste afknapper de ventilatieroosters in het interieur.
 
Smaken verschillen, qua interieur. Ik heb juist altijd de A3 buiten de shortlist gehad vanwege die ronde ventilatie-roosters. De nieuwe heeft een heel mooi interieur, dat overeenkomsten heeft met de Lamborghini Urus.;)
Ik zou altijd voor de sedan gaan, maar dat is bij de e-tron geen optie, toch?

Uitrusting is prachtig.
Als er nog wat dingen aangepast moeten worden (auto grootlicht memory, stoel verwarming memory) laat maar weten.:cool:
 
Ik vond het dash van een A3 eerst ook niks, tot ik een A3 (1.4 TFSI COD DSG Limousine S-line) mee had naar Braunschweig heen en weer. Fijne auto en dat dash beviel me eigenlijk ook heel goed!
 
Gisteren de geplande upgrades aangebracht. Alles nu gedaan en laten doen, behalve uitgebreide troetelbeurt voor lak, leer, velgen, etc. Niet dat dat nodig is... want keurig afgeleverd door de Duitse dealer, maar ik vind dat zelf gewoon erg leuk om te doen. De looks en verzorging gaan er altijd nog een stapje op vooruit, en eigenlijk voelt een auto pas na zo'n intensieve dag helemaal 'eigen' voor mij :rolleyes:

Inbouw van achteruitijcamera en coderen

Eerst “AU!!!” :eek:
20200521-085500.jpg


en dan “wow!” :)
20200521-101620.jpg


Inbouw van autohold

Ook van “AU!” naar “wow!”
20200521-103307.jpg

20200521-112643.jpg


Vagcom
- ACC instellen per 1km/u i.p.v. stappen van 10km/u
- Afstandsinstelling ACC onthouden
- Basisafstand AAC instelbaar in MMI
- ‘Rechts inhalen’ van ACC
- Lane assist actief ook ónder 60km/u (‘file-assistent’)
- Grootlicht-assistent altijd aan (i.p.v. na iedere start zelf moeten activeren)
- Bevestigingstoon van alarm aanzetten en selecteerbaar in MMI
- Needle sweep
- Servicestand ruitenwissers via MMI
- Comfort-openen schuifdak helemaal open i.p.v. kantelstand
- Autohold altijd aan bij starten
- Dagrijverlichting selecteerbaar in MMI

20200521-115912.jpg

20200521-120011.jpg

20200521-120041.jpg
 
Weer leuk, en je kan je afvragen waarom dit vaccin aanpassingen niet in een “service pakket” zit bij afleveren?

PS, wanneer ben je in het hoge noorden?
 
Terug
Bovenaan