Subaru impreza WRX STI Type R V5 project

A

Anoniem

Guest
Ik ben hier nieuw.
Dus dacht zou mij zelf even voorstellen.

Ik ben stefan en woon in etten-leur

Heb 2 auto's in mijn bezit.
1 is een citroen Saxo 1.4 8v 5deurs.
Deze wagen is niet zo bezonder en zijn maar paar ding aan gedaan.
VTS velgen, VTS voor remmen en voor rest niks.


Mijn 2de auto is een Subaru impreza WRX STI type-r V5
Deze auto is al 10 jaar in mijn bezig.
En heb hem zelf na nederland gehaald en in gevoerd.
Auto heeft tot 2008 in japan gereden en is daarna engeland gegaab,
Om vervolgens in 2010 na nederland
Hier paar foto's van toen de auto net in nederland was
360.jpg

Hier paar foto's van door de jaren hen dat ik de auto heb.
360.jpg

360.jpg

360.jpg


Na er aantal jaren er mee gereden te hebben.
Liepen mijn drijfstang lager uit het blok.
Toen besloten om een standaard STI motor van nieuwer type erin te hangen.
En gelijk grote turbo erop gezet samen met paar ander aanpassing.
Rijden toen op een vermogen van 381 pk gemeten op de dyno van auto sport company
Video dyno subaru
Helaas is er pas de motor kapot gelopen.
Omdat de olie pomp probleem gaf.
Nu ben ik druk bezig met nieuw onderdelen te verzamelen.
Zo dat ik straks weer kan rijden.
Wil straks voorbij de 400pk is mijn doel.
De spec tot nu toen van de auto zijn de volgde

Exterieur
– 17inch Prodrive P7
– STI V6 onderlip.
– Witte knipperlicht voor en zijkant.
– RA roofvent.
– STI oem mistlampkappen
– Piaa Claxon 115db
– 22B hood vents OEM
Chassis
– Veerpoot brug voor STI
– Veerpoot brug achter Cusco
– Lower Strut brace.
– EG Performance Front Fender Brace
– Intrax RS schroefset
– Compleet onderstel in Powerflex rubbers (paars)
– Eibach 23-24 swaby bar kit.
– Superpro stuurkogels en Fusee kogels.
– Superpro stuurhuis rubbers.
– Whiteline subframe lock kit.
– RCM Group N motorsteunen/baksteunen.
– RCM Superpro subframe rubbers versnelling bak
– Superpro Stuurhuis rubbers
– SuperPro Heavy Duty Rear Alloy Sway Bar Endlink kit
Gearbox
– Cobb tuning Shifter Bushing Pack
– STI Quick Shift Kit
– Korte JDM 5bak met DCCD
– OEM Koppeling set
– RCM lichter vliegwiel 5,1kg
Brakes
– RCM RVS Remslangen.
– RCM/AP racing 6pots CP5570 klauwen met 330x28 schijven met Ferdo DS2500
– RCM STI Brembo klauwen achter EBC Ultimax schijven en Ferdo DS2500 remblokken
Interieur
– Shadow Pro BF Olie druk meter
– RCM Momo sport stuur
– Carbon/titanium versnellingspook OEM
– Dakhemel zwart gemaakt
– Accu in kofferbak.
– Innovate MTX-L Display Kit
– Turbodruk meter 52mm
– Depo olie druk meter
Audio
– voorspeakers MTX TR654
– Achterspeakers MTX TR504
– Pioneer fh-80bt 2 din
Styling under hood
– RCM Cool Panel Guide for Radiator
– RCM olie dop
Performance
– STI v8 motor 2l SCD.
– RCM luchtfilter
– Milltek downpijp, tussen pijp en achterdemper 2.75inch
– Go Fast Bits licht gewicht poulies.
– RCM Billet Timing Belt Guide.
– FMIC opmaat gemaakte buizen
– RCM inlaatspruitstuk space
– RCM Turbosmart Race Port BOV
– RCM Samco inlaatslang.
– RCM Samco koelvloeistof slangen.
– RCM Samco luchtfilter slang.
– RCM420 Turbo aan gepast GT30
– RCM brandstofpomp.
– RCM uitlaatspruit stuk en uppijp.
– RCM 4 x 850cc injectors
– RCM Oil Catch Tank
– RCM head struts Extrem
– RCM Halve maantje kop
– Alu radiateur
– Haltech Boost solenoid
– RCM Brandstofrail
– RCM bobine aanpassing na 4 pen bobine
– RCM 10mm olie pomp
– Fuji racing koppaking 0,8mm
– Fuji racing motorblok pluggen en kappen
– Fuji racing AVCS/ turbo leiding
– Fuji racing olie leiding oliedruk sensor
– Fuji racing olie pickup
– Fuji racing bafle plate
– Twing scroll carterpan

Hoe de auto er nu bij sta.
360.jpg

360.jpg


Hier nog paar foto's van de nieuw onderdelen
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg


Zou proberen om jullie hier op de hoogte te houden van het project
 
Gaaf project! Veel waardering voor dit soort tuningen, wat ik ook bij dit soort Subaru’s geoorloofd vind!
 
Dank jullie.

Hopelijk dat mijn volgde update rond mei/juni kom.
 
Wow, wat een auto. Dat tunen is niet mijn ding, maar leuk om te lezen. Mooie auto, dat wel. Dit model (2-deuren) is nooit in Nederland geleverd, of wel? Allen rhd gefabriceerd?
 
beretta zei:
Wow, wat een auto. Dat tunen is niet mijn ding, maar leuk om te lezen. Mooie auto, dat wel. Dit model (2-deuren) is nooit in Nederland geleverd, of wel? Allen rhd gefabriceerd?

Officieel is hij nooit geleverd in Nederland.
Er is wel 1 dealer geweest die er 2 verkocht heeft nieuw.
Voor prijs van 150000 gulden als ik het nog goed weet.
Deze waren toen door prodrive omgebouwd na lhd.

Voor de rest zijn er in Amerika wel coupe geleverd met stuur links.
Alleen dit waren allemaal non turbo.
Ook waren deze wagen stukje zwaarder.
 
Zo dan wat een top project(y)(y) En machtige upgrades, hopelijk heb je de boel snel weer rijdend! Kende deze versie van de sti nog niet eerlijk gezegd.
 
Damianw26 zei:
Zo dan wat een top project(y)(y) En machtige upgrades, hopelijk heb je de boel snel weer rijdend! Kende deze versie van de sti nog niet eerlijk gezegd.

Dit type is alleen gebouwd voor de Japans markt.
In Nederland kwam de STI pas vanaf 2001.
En dit was net nieuw type.

In Japans is er al vanaf de eerst type Impreza al een STI versie en WRX.
WRX versie is te vergelijken met de Nederlands GT Turbo.
De STI heeft standaard 280pk ipv 211/218 bij de GT Turbo(WRX)

Hoop ook dat hij snel weer rij.
Alleen zit ik nu mee dat er onderdelen niet geleverd worden ivp carona.

Wel heb ik gisteren weer het een en ander binnen gehad
360.jpg

Allemaal nieuw pakking,bouten, moeren en lampje set voor tellerklok
 
Gaaf project. Doet me op een of andere manier denken aan Sega GT 2002. In dat spel had je ook allerlei JDM auto's die je verder kon opvoeren.
 
Lekker bezig! Ik denk dat je veel plezier kunt hebben van zoiets bijzonders. De tweede motor die kapot is gelopen, waar ligt dat aan? Grens van de techniek opzoeken of onderhoud of is het wat anders?

Ben erg benieuwd naar je vorderingen ,dus kijk uit naar de fotoverslagen.
 
uwbuurman zei:
Lekker bezig! Ik denk dat je veel plezier kunt hebben van zoiets bijzonders. De tweede motor die kapot is gelopen, waar ligt dat aan? Grens van de techniek opzoeken of onderhoud of is het wat anders?

Ben erg benieuwd naar je vorderingen ,dus kijk uit naar de fotoverslagen.

Eerst motor ging kapot door dat drijfstang lager eruit liep.
Was zwak punt bij dat type blok.
Dit gebeurde op de dyno.
Kan zijn dat dyno niet goed afgesteld was of iets anders maar dat is altijd maar gokken.

2de blok kapot gelopen door dat olie pomp de geest gaf.
Zit een plunjer in de pomp en die wil bij 1 van de 1000 wel keer vast lopen.
En dan krijg de pomp geen olie meer.

Nu kom er een aangepast olie pomp in die dit probleem niet meer heeft.
 
Weer een update.
Na lang wachten is eindelijk mijn nieuw onderblok binnen.

Ben gegaan voor compleet nieuw op gebouwd onderblok.
Spec van het onderblok zijn de volgde
– EJ207 W20C Dikke cilinder wand (group n/a)
– RCM/Omega pistons 92mm
– Brian Crower H beam rods
– Nitrided Crankshaft 75mm
– ACL lager set krukas, drijfstang

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Holymoly !! Wat een gaaf project !! Sowieso de mooiste Impreza in de 2 deurs uitvoering. Wil niet weten wat het uiteindelijke prijsplaatje zal zijn ;), maar dan heb je wel een super gave Sub !! Ik ga dit draadje ff volgen. Heel veel plezier en succes !!
 
MJP50 zei:
Holymoly !! Wat een gaaf project !! Sowieso de mooiste Impreza in de 2 deurs uitvoering. Wil niet weten wat het uiteindelijke prijsplaatje zal zijn ;), maar dan heb je wel een super gave Sub !! Ik ga dit draadje ff volgen. Heel veel plezier en succes !!

Dank je.

Gisteren al begonnen met eerst onderdelen terug op de motor te schroeven.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Fuji racing baffle Plate en olie pickup en nieuw carterpan

360.jpg

360.jpg

Roger clark motorsport aangepast olie pomp

Hopelijk zijn mijn cilinderkopen ook snel klaar zo dat ik alles kan op bouwen om blok weer in de auto te legen
 
Vandaag mijn cilinder koppen op gehaald.
Deze zijn compleet na gekeken en voor zien van nieuw supertech kleppen.
d0d2dbd2-2a08-4162-96db-cc9581141354.jpg

5d37ad4e-c748-436d-bb4c-edb7bc65fa38.jpg
 
Naar een lange stilte hier.
In tussen tijd niet stil gezeten.

De motor lig onder tussen weer in de auto en ben vol op bezig met hem klaar te maken om snel voor de eerst keer te starten

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg


hopelijk kan ik snel beginnen met inrijden
Doel is dat de auto rijd voor februari aan gezien ik in februari voor eerst vader wordt.
 
stefan555 zei:
Naar een lange stilte hier.
In tussen tijd niet stil gezeten.

De motor lig onder tussen weer in de auto en ben vol op bezig met hem klaar te maken om snel voor de eerst keer te starten

https://myalbum.com/photo/2gBfWu7ooAmm/360.jpg
https://myalbum.com/photo/W3Z9ftxpJevi/360.jpg
https://myalbum.com/photo/jFcv6JgaYFYr/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Lgz4Hopktnyo/360.jpg
https://myalbum.com/photo/KpRDQTiyMXoG/360.jpg

hopelijk kan ik snel beginnen met inrijden
Doel is dat de auto rijd voor februari aan gezien ik in februari voor eerst vader wordt.

Leuke ontwikkelingen! Zowel op autogebied als met het vaderschap. Hoop dat alles tot zover goed verloopt met de zwangerschap en er een gezonde kleine ter wereld komt.
 
Jay DoubleYou zei:
stefan555 zei:
Naar een lange stilte hier.
In tussen tijd niet stil gezeten.

De motor lig onder tussen weer in de auto en ben vol op bezig met hem klaar te maken om snel voor de eerst keer te starten

https://myalbum.com/photo/2gBfWu7ooAmm/360.jpg
https://myalbum.com/photo/W3Z9ftxpJevi/360.jpg
https://myalbum.com/photo/jFcv6JgaYFYr/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Lgz4Hopktnyo/360.jpg
https://myalbum.com/photo/KpRDQTiyMXoG/360.jpg

hopelijk kan ik snel beginnen met inrijden
Doel is dat de auto rijd voor februari aan gezien ik in februari voor eerst vader wordt.

Leuke ontwikkelingen! Zowel op autogebied als met het vaderschap. Hoop dat alles tot zover goed verloopt met de zwangerschap en er een gezonde kleine ter wereld komt.

Alles ga gelukkig goed.
 
De auto is weer legaal de weg op.
Ben nu bezig met inrijden van de motor.
Onder tussen al weer 350km gereden met de auto.
Nog 1650km te gaan.
En dan olie wissel en ander uitlaat eronder.
Dan kan hij af gesteld worden op 1.5/1.6bar.

Onder tussen nog maar 1 klein probleempje gehad met de auto.
En dat was dat de wideband sensor kapot was gegaan.

Deze is vervangen en auto rijd super.

360.jpg

Intercoolerbuizen er allemaal er weer erop
360.jpg

Bijna klaar onder de kap alleen nog paar ding aan sluiten
360.jpg

Naar eerst keer starten

360.jpg

Auto na jaar stil staan weer keer gewassen.
Naar klein rondje illegaal te hebben gereden(500m)

360.jpg

klaar voor apk, uitlijnen en afstellen voor in rij mapping.
360.jpg

360.jpg

De dag dat hij weer zou gaan rijden.

360.jpg

auto opnieuw laten uitlijnen.

360.jpg

Even alles laten controleren.
En dan op de weg even de mapping aanpassen.

Eerst filmpje van rondje op straat legaal rijden
 
Terug
Bovenaan