2019 Fiat Tipo SW 1.4 16V

Gepost door Roy 2586829 
Hey!

Ik ben Roy, werkzaam in het magazijn (wisselstukken) in een garage van Mitsubishi, Peugeot, Citroën, DAF vrachtwagens.
Woonachtig te Balen.
Sinds 2012 voornamelijk bezig met Audi Oldtimers..
Na 6 jaar dagelijks te hebben gereden met oldtimers was het tijd voor iets nieuwer.
Telkens die problemen, hoge onderhoudskosten en hoog verbruik wordt na een tijd toch wat vervelend voor dagelijks mee te rijden.
Ook de nood voor een grotere auto was er ook ivm een hond.
Ik heb hiervoor mijn collectie oldtimers ook ingeperkt van 3 naar 2..

Foto’s van de Audi’s:
1988 Audi 90, gebouwd voor ritten (doe er 8000 a 10 000km mee aan ritten!)

1990 Audi Coupe Quattro 2.3, momenteel mijn dagelijkse wagen maar binnenkort hobby ook.

Deze verkocht, volledig gerestaureerd tot in de puntjes maar reed er praktisch niet mee en zag er ook niet naar uit dat ik nog veel tijd ging hebben hiervoor..
Geen gemakkelijke beslissing, zit namelijk erg veel tijd (en geld in..)

De nieuwe:

Ik was opzoek naar liefst een nieuwe wagen tegen een normale prijs. Ging vooral tussen de Skoda Fabia Combi en deze Tipo.
Skoda’s van deze prijs klasse waren ook wel erg kaal van uitrusting dus keuze snel gemaakt.

Het design van de Tipo heeft mij altijd wel aangestaan, anders maar toch chique.
Goed uitgerust, groot en voor een deftige prijs hier in België.

Fiat Tipo SW
1.4 16V 95pk
Electroclash Grey

opties:
Mettalic lak
Airco automatisch
Bluetooth
Navigatiesysteem
Parkeersensoren
Cruise control
Mistlampen vooraan
Touchscreen
Zetelverwarming
Lederstuurwiel
..

Voorbeeld foto’s, binnen 2 weken heb ik hem normaal gezien!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2020 18:31 door Roy 2586829.
Zo'n Tipo zie je niet veel (hier in Nederland althans) dus ik vind het een originele keuze. En blijf het een mooi gelijnde auto vinden.
Veel fijne en veilige kilometers ermee.thumbs up
He die Audis herken ik. Onder welke naam zat je eerder hier?
Ik vind die Tipo ook mooi. Inderdaad vreemd dat je hem niet zo veel ziet. Veel plezier met je auto.
Inderdaad bekende Audi's, allemaal echt heel gaafthumbs up Jammer maar een begrijpelijke keuze voor dagelijks gebruik, met een Tipo is niets mis vanuit dat oogpunt.
De Audi's komen mij ook bekend voor. De Tipo is overigens een nette wagen!
Gefeliciteerd met de Tipo! De Audis zien er goed uit, vooral de zwarte Coupé was echt een plaatje! Jammer dat 'ie weg is maar wellicht heb je nog plannen voor de andere?
Ah, FourRingsFiveCylinders heeft een nieuwe nickname: welkom terug.
Erg mooie en fijne auto zo'n Tipo. Ondergewaardeerde auto, in NL zie je hem bijna niet door de belachelijk hoge prijs (door de BPM).
Qua opties en veiligheidsvoorzieningen kan ie niet meer mee met hedendaagse nieuwe auto's maar aan de andere kant ontbreekt het echt nergens aan.

Ik vond alleen de bediening voor de cruisecontrol wat omslachtig en bij het indrukken van die knopjes merk je wel dat dat deel uit flink veel plastic bestaat.

Ik weet niet of deze ook dezelfde versnellingsbak heeft maar de 1.3 diesel schakelt heel erg fijn vind ik. smiling smiley

Veel plezier ermee!
kalman
Ik vind die Tipo ook mooi. Inderdaad vreemd dat je hem niet zo veel ziet.

Omdat ie beduidend minder rijdt dan 'echte' C-segment auto's. Het is meer een Dacia achtige geworden. Persoonlijk snap ik niet dat men dit 'mooi' vind, zeker niet na de fraaie Stilo en Bravo. Niettemin een keurige auto voor een beperkte prijs
Zadelsnuiver
Gefeliciteerd met de Tipo! De Audis zien er goed uit, vooral de zwarte Coupé was echt een plaatje! Jammer dat 'ie weg is maar wellicht heb je nog plannen voor de andere?

Bedankt! De blauwe krijgt nog een S2 voorbumper met koplampsproeiers, op termijn ook nog een setje Azev a velgen.
Maar eerst en vooral zijn er een reeks technische zaken dat in orde gezet wordt (Koppeling vervangen, thermostaat vervangen, brandstof tank lekt bij de vlotter,... )
. Dit is ook een van de redenen dat ik stop met dagelijks te rijden met oldtimers..
Er scheelt altijd wel iets aan, het ene maken en het volgende bied zich al weer aan :P
Curlevv
kalman
Ik vind die Tipo ook mooi. Inderdaad vreemd dat je hem niet zo veel ziet.

Omdat ie beduidend minder rijdt dan 'echte' C-segment auto's. Het is meer een Dacia achtige geworden. Persoonlijk snap ik niet dat men dit 'mooi' vind, zeker niet na de fraaie Stilo en Bravo. Niettemin een keurige auto voor een beperkte prijs

Kan inderdaad zijn dat het minder rijdt van die andere C segment auto’s maar daar is de prijs ook naar.
Een skoda fabia combi is duurder maar is kwa afwerking ook niet veel beter. En ook meestal met een 3 cilinder motor, en dat wil ik niet.
Helemaal geen rare auto. Ik heb een keer een 1.6 JTD een dagje als leenauto gehad en het rijdt echt prima hoor. Wel jammer dat de techniek achter blijft, de 3 en 4 cilinder GSE motoren hadden natuurlijk al lang leverbaar moeten zijn in de Tipo.
Gisteren de wagen opgehaald!

Mooi hoor! Gewoon een heel nette auto. Kan misschien niet in alle opzichten op tegen de gevestigde orde in het C-segment, maar in België rijd je 'm voor een B-segmentprijs. Als je kunt kiezen tussen een Fabia Combi en Tipo SW zou ik het ook wel weten. 1.4 16V, dat klinkt ook lekker old-school. big smile smiley
Mooie auto Roy!! Gefeliciteerd! Leuk om weer van je te lezen! Fijn dat je nog altijd je rally Audi hebt!

Ik vind een Tipo een leuke auto, dus ik snap je keuze. Zeker in België!

Ga je ook weer Audi-updates en de mooie foto's die altijd had, delen? big smile smiley
Peter O
Mooie auto Roy!! Gefeliciteerd! Leuk om weer van je te lezen! Fijn dat je nog altijd je rally Audi hebt!

Ik vind een Tipo een leuke auto, dus ik snap je keuze. Zeker in België!

Ga je ook weer Audi-updates en de mooie foto's die altijd had, delen? big smile smiley

Bedankt! Binnenkort misschien!

Wel ik was van plan om de Fiat helemaal standaard te laten. Dat gaat helaas niet gebeuren.. :P

17” Alfa Romeo TI velgen (van de 156 TI & 147TI)
Voor een klein prijsje op de kop weten te tikken.

Volgende week worden de ramen ook getint.
Succes met de aanwinst! Goede keus!thumbs up Helaas een onderschatte auto, vind ik.
Leuke aanwinst, zo'n Tipo SW.
Die zie je hier maar zelden.
Ik ben zelf geen fan van dat vuilniszakken grijs, zo'n auto mag best opvallen op de parkeerplaats.
De eerste Tipo waar andere wielen onder gemonteerd worden. Ik denk dat het 'm goed zal doen! Het model is mooi, maar hij kan inderdaad wel wat grotere wielen gebruiken.
Mooi velgen Roy! Ook donkere ramen zullen het mooi doen op de Tipo denk ik! thumbs up

Barri
De eerste Tipo waar andere wielen onder gemonteerd worden. Ik denk dat het 'm goed zal doen! Het model is mooi, maar hij kan inderdaad wel wat grotere wielen gebruiken.

Nou.... Niels (ik denk dat hij zo heet gezien het kenteken) zijn Tipo zag ik 2 jaar geleden tijdens Spa Italia.

MX6
Leuke aanwinst, zo'n Tipo SW.
Die zie je hier maar zelden.
Ik ben zelf geen fan van dat vuilniszakken grijs, zo'n auto mag best opvallen op de parkeerplaats.

Dankje! Is gewoon Mettalic grijs hoor. Geen nardo grijs toestand..
Ik wou eigenlijk een witte maar omdat dit een stockwagen was. Had ik enkel de keuze uit Grijs, zwart, donkerblauw, beige en rood.
Na een zwarte te hebben gehad, wou ik een kleur dat makkelijker netjes te houden was. Dus viel de donkere kleuren en rood al af.. smiling smiley

@Barri Dankjewel! Is zelfs een speciale Tipo forum in Duitsland, sommige hebben zelfs 19” er onder. Maar dan moet je echt verlagen en dat wil ik nu echt niet.

@Peter O, Dankjewel! Het is niet simpel om iets te vinden in de juiste maten zonder met schuifbouten te moeten werken. Met deze behoud hij toch gedeeltelijk de originele looks. Niels ken ik uit Tipo groepen idd!
Dat kan een Tipo goed hebben! Ik ben benieuwd naar foto's wanneer jij die wielen er onder hebt!
De ruiten zijn getint en zwarte logos gemonteerd! smiling smiley

Auto eens gewassen en een keer droog weer voor foto’s te nemen..

Oo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2020 23:52 door Roy 2586829.
Je link werkt helaas niet. <-- Al opgemerkt waarschijnlijk... winking smiley

Leuk je weer te zien hier! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2020 23:55 door Jay DoubleYou.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.