Jeroen's automobielen, updates van de MINI

Gepost door Jeroencarpixz 
Hallo Allemaal,

Heb hier vroeger een account gehad, maar geen idee meer wat de inloggegevens zijn.

Op dit moment rij ik een Volvo XC90 T8 Inscription (Klik hier voor meer foto's van de XC90)
Deze gaat in April plaats maken voor een V60 T6 Inscription, uiterlijk zal deze gelijk zijn als onderstaande T5 waar ik in proefgereden heb.

Maar eerst komt er een nieuw fun wagentje op de oprit te staan en regelmatig op de weg natuurlijk.
A.s. zaterdag gaan we een New Mini Cooper Cabrio halen, 2e generatie in Chili uitvoering.

Ben van 1969, ondernemer, getrouwd, 2 kids en een hond.

Vanaf ik het me kan herinneren gek van auto's, na het behalen van mijn rijbewijs begonnen in een Datsun Stanza, daarna een Renault Clio.
Deze deelde ik met mijn moeder. Mijn 1e eigen auto was een supergave Renault 5 GT Turbo het begin van een rijtje Renaults.
Na de GTT kwam er een Clio 1.8, een Megane Coupe en een Megane 2.
De Megane Coupe was het begin van een hele leuke tijd, ik experimenteerde wat met websites maken en bouwde een website wat de start bleek te zijn de Renault Mégane Club.
Na de Mégane kwam er een Nissan Qashqai (ook deze auto was het begin van een flink uit de hand gelopen auto communitie, www.qashqai-passion.nl)
Daarna is het Volvo tijdperk begonnen, de 1e was een XC60 D5, daarna een V60 D6 PIH en sinds ruim 3 jaar rij ik in een XC90 T8 die in april zal worden vervangen door een V60 T6.

Naast deze auto's zijn er ook nog 2 fun wagens geweest, de 1e was een 5 GT Turbo Cabrio. Deze heb ik niet lang gehad, zat toch meer werk aan dan dat ik aankon. En later kwam een superleuke VW Golf 1 Cabrio om de hoek kijken.

Mijn liefde voor auto's combineer ik graag met mijn liefde voor fotografie, meer hierover kun je vinden op mijn website [www.carpixz.nl]

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2020 11:08 door Jeroencarpixz.
He Jeroen, welkom terug!! De v60 voor de XC90 herinner ik me nog wel. De XC90 heb je hier nooit gepresenteerd, dacht ik? Anyway, leuke mini en er komt weer een mooie v60!! Dan is de XC maar een lomp ding....
speedtouch
Mooi autoverleden én heden!thumbs up

Precies dat! Leuk dat je ook je autotopic hebt gestart,er komen twee prachtige V60's bij, hoewel ik natuurlijk qua foto's nu al weet dat de mijne het onderspit gaat delven.. Wat een prachtige foto'sthumbs up. Vooral die Megane met de Erasmusbrug en de skyline van Rotterdam is erg indrukwekkend.

Mijn autogeschiedenis is wel wat saaier, afgezien van een Alfasud 1.5Ti, Autobianchi A112, Mazda MX5 en Audi 2.0 TFSi Quattro..winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2020 19:32 door Idefiqs.
Leuke aanschaf, die Mini! De V60 is oud nieuws uit een ander topic.grinning smiley

Zonder gekheid: een fijn wagenparkje zo, dat wordt genieten deze zomer. Zo'n Mini vind ik eigenlijk altijd goed. Het ziet er leuk uit, rijdt geweldig en kwalitatief ben ik er ook erg tevreden over.
Zo'n V60 T6 in R-design kun je geen buil aan vallen, mooie keuzethumbs up En wat een gaaf ding zo'n 5 turbo, al helemaal als eerste auto thumbs upthumbs up
Idefiqs
speedtouch

Precies dat! Leuk dat je ook je autotopic hebt gestart,er komen twee prachtige V60's bij, hoewel ik natuurlijk qua foto's nu al weet dat de mijne het onderspit gaat delven.. Wat een prachtige foto'sthumbs up. Vooral die Megane met de Erasmusbrug en de skyline van Rotterdam is erg indrukwekkend.

Mijn autogeschiedenis is wel wat saaier, afgezien van een Alfasud 1.5Ti, Autobianchi A112, Mazda MX5 en Audi 2.0 TFSi Quattro..winking smiley

Check dan ook de shoot die ik gedaan heb met een Ford Mustang in Rotterdam.
Kreeg vanmiddag de optielooptijd van de Mini per mail, er zijn leuk wat vonkjes gezet bij de aankoop :-)

Productiedatum 20100420
PrijsDatum 20100426
Cylinder Inhoud 1598
Transmissie Handgeschakeld
Vermogen (kW) 90
Gewicht 1165
Brandstof Benzine
Energielabel C
Code Omschrijving
ZN31 Cooper Cabrio
A88 Hot Chocolate metallic
T9E7 Leder Lounge Hot Chocolate
0801 Duitsland uitvoering
07HF Jalapeno
01CA Selectie CO2 (Intern)
01CB Selectie CO2 (Intern)
01CC Automatische Start Stop functie
01CD Brake Energy Regeneration
0230 EU AG intern
0249 Multifunctioneel stuurwiel
0254 Houten stuurwiel
0258 Banden met noodloopeigenschappen
02PA Slotbouten voor LM wielen
02RP Lichtmetalen wielen Crown Spoke, 17"
0302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
0345 Chrome Line accenten in interieur
0346 Chrome Line exterieur
0387 Windscherm
03YD Cabriokap Hot Chocolate
0423 Velours matten
0428 Gevarendriehoek en verbanddoos
0450 Zithoogteverstelling passagierzetel
0481 Sportstoelen
0493 Opbergpakket
0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
04AU Extra zilverkleurige interieurafwerking
04BE Interieurpanelen English Oak
04BU Colour Line Hot Chocolate
04UF Sport Button
0520 Mistlampen voor
0521 Regen- en lichtsensor
0522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht
0534 Airconditioning, automatisch
0550 Boordcomputer (compact)
0563 Lichtpakket
05DD Krik met sleutel
0609 Navigatiesysteem Professional
06A1 Always Open Timer
0736 Extra sleutel met afstandsbediening
0785 Witte knipperlichten
0863 BMW Dealergids Europa
0872 Chili optiepakket
0879 Boordliteratuur Duits
08SP Ondersteuning emissieregeling
Renault Tuning Club! Zo zien we het graag. thumbs up

Volvo rijd overigens ook heerlijk, prachtige wagens zitten erbij!
Jeroencarpixz
Idefiqs
speedtouch

Check dan ook de shoot die ik gedaan heb met een Ford Mustang in Rotterdam.

Echt hele mooie foto's!thumbs up Prachtig ook die combinatie met de regen, gebruik je dan ook een statief bij het maken van de foto's? Welke camera en lenzen gebruik je dan? Bewerk je de foto's ook nog?
Mooie foto's en een leuk wagenpark! Geniet ervan.
Ja, met auto's gebruik meestal wel een statief. Ik heb een Canon 6D mkII met een aantal L lenzen. Momenteel is de 100mm F2.8 wel mijn favoriet.
Ja, alle foto's worden bewerkt, van eenvoudig wat bijsnijden en een beetje pit geven tot het vervangen van de lucht zoals je bij de headerfoto van de Mustang ziet.
Morgen komt er iemand die geïnteresseerd is in de XC90 kijken dus staat deze nu bij de dealer, kreeg een leuke auto mee cool smiley

Volvo S90 T4 Inscription, volle uitvoering met 80 km op de teller. Rijdt lekker, alleen het lichte interieur vind ik persoonlijk niet mooi.
Nee, dat lichte interieur zou mijn keuze ook niet zijn. Of wellicht bij een rode, maar dan koos ik eerder zwart.

Wat ik wel mooi vind is die lichte bekleding in combinatie met de stoffen bekleding van de V60 momentum, niet dat ik het zou kiezen trouwens. Ik wilde persé licht bruin leder.
Vanochtend de Mini opgehaald, het beloofde een regenachtige dag te worden maar de cabrio deed zijn magic en we hebben het droog gehouden.
Wat een leuk ding is het, rijdt heerlijk soepel, het is geen Cooper S of JCW maar de gang zit er lekker in.
Nog even een rondje in de polder gedaan met de kap open, stoelverwarming aan, windscherm op, heerlijk genieten.

Morgen maar eens rustig het 1 en ander uitzoeken, navigatie, plekje voor de iPod en wat er nog meer tevoorschijn komt.

Hier wat 1e foto's, het is een fotogeniek autootje cool smiley

Idefiqs
Nee, dat lichte interieur zou mijn keuze ook niet zijn. Of wellicht bij een rode, maar dan koos ik eerder zwart.

Wat ik wel mooi vind is die lichte bekleding in combinatie met de stoffen bekleding van de V60 momentum, niet dat ik het zou kiezen trouwens. Ik wilde persé licht bruin leder.

Licht bruin heb ik nu in de XC90, inderdaad de mooiste kleur.
Maar wel heel besmettelijk, weet niet of je spijkerbroeken draagt maar die geven veel af.

In de V60 komt een donker interieur, licht bruin kon niet bij Saville Grey.
Even zitten spelen in Photoshop, ziet er wel erg lekker uit met een verlaging!

Mooi.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2020 11:32 door Idefiqs.
Mwah, ik vind het niet echt mooier, verschil is minimaal. Mini is erg leuk van zichzelf en staat al knap strak boven de wielen.
Vreemd, mijn telefoon liet de foto's niet zien. Nu wel gelukkig. Ik draag wel spijkerbroeken, maar kun je dat afgeven wel weer wegpoetsen?
Ja, met een leer cleaner en onderhoud middel.
Er zijn er ook bij die van die natte babydoekjes gebruiken.
Jeroencarpixz
Ja, met een leer cleaner en onderhoud middel.
Er zijn er ook bij die van die natte babydoekjes gebruiken.

Hoeft allemaal niet. Een licht vochtige doek is voldoende om de stoel weer als nieuw te krijgen.

Leer cleaner + onderhoudsmiddel is meer om het leder op langere termijn soepel te houden. Bijv. 1 keer per jaar of zo.
Kleine update, de XC90 is verkocht. Vrijdag lever ik hem in en woensdag komt de koper hem ophalen.
We hebben contact dus ik zal er woensdag bij zijn, leuk om te weten waar de auto naar toe gaat.

Ik krijg vrijdag een auto mee die ik kan gebruiken tot de nieuwe V60 er is, maar daar zal ik denk ik niet veel in gaan rijden want heb de laatste dagen heel veel plezier met de Mini 🥳
UPDATE!

De Volvo is gisteren bij de dealer gearriveerd, nog net op tijd voor de lockdown van Belgie.
Wordt nu rijklaar gemaakt en dan is het wachten op de RDW voor het kenteken, als het mee zit vrijdag ophalen maar denk dat het begin volgende week wordt.

Maandag met de Mini op stap geweest voor weer wat foto’s te maken, rustig in de stad en lege parkeergarages.

Meer foto’s op de Mini pagina op mijn website: [www.jvfotografie.eu]
Jeroencarpixz
Ja, ik ook niet.
Vrijdagmorgen gaan we de auto halen!

Ik kan je alvast verklappen dat je geen spijt zult hebben.
Die van jullie bevalt dus goed!

Heb totaal geen angst daar voor, kijk er zo naar uit.
Weer lekker de meeste ritjes elektrisch rijden, wat luxe dingetjes die ik best wel mis.

Afgelopen weken met een V90 gereden, heerlijke auto geweest.
Vanmorgen de Volvo opgehaald, wat een beauty en wat rijdt tie heerlijk!!!

De afgelopen weken door diverse mensen voor gek verklaard dat ik de XC90 ingeruild heb voor een V60.
De XC90 is een top auto maar voor mij te groot. De V60 past me als een maatpak, heb hem lekker in de opties gezet dus het luxe gevoel is er ook.

Maar mis wel net het laatste stukje top luxe afwerking wat de XC90 wel heeft. De moodverlichting in het interieur, geen drama dat het in de V60 niet zit maar het zou het toch net ff afmaken. De bovenkant van het dashboard is van (nep) leer maar de rest niet. In de XC90 is dat netter doorgevoerd.
Wil Volvo echt met de grote 3 mee gaan doen dan zullen ze ook de 40 en 60 serie moeten gaan voorzien van deze afwerking.
Maar dat is verder gezeur in de marge, de auto rijdt top! Heb de elektra aandrijving echt gemist de laatste weken. R-Design stuurtje voelt heerlijk, stoelen zitten vanzelfsprekend top.
C
omfort is prima in orde, mis de luchtvering van de XC90 niet, heerlijk op de snelweg en ook in de stad helemaal goed.
Moet de boel nog inrijden maar voor mij is de T6 TE meer dan vlot genoeg.
Ga met deze auto een hoop plezier beleven de komende jaren.

Schitterend! Verreweg de mooiste in het premium-segment. Prachtige kleur ook.
Prachtig Jeroen! Ik zie het, mijn smartphone liet ze eerst niet zien. Zwart staat hem goed!thumbs up

Mijn zomerbanden zitten wr nu ook onder, op hetzelfde 19" LM. Heel veel plezier er mee!
Mooie auto! Zelf ben ik sinds 3 weken de bestuurder van een V60 Cross Country en ben nog op zoek naar een oplossing/houder voor mijn telefoon. Heb jij een (actieve?) houder voor jouw iPhone of staat deze op de foto los in het opbergvak? Alvast bedankt, Roel.
Wauw, de plaatjes die je schiet zijn echt chique! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst thumbs up
Ik hen dezelfde V60 als Jeroen, ik heb een schoudertjes die ik op een spijl van het rechter luchtrooster boven de middenconsole heb zitten. Prima plek. Ik zal morgen een foto maken.
Alvast bedankt Idefiqs. Zit ook te kijken naar de Proclip van Brodit met een actieve houder, dit omdat CarPlay helaas niet draadloos kan.
Beut
Mooie auto! Zelf ben ik sinds 3 weken de bestuurder van een V60 Cross Country en ben nog op zoek naar een oplossing/houder voor mijn telefoon. Heb jij een (actieve?) houder voor jouw iPhone of staat deze op de foto los in het opbergvak? Alvast bedankt, Roel.

Ik heb een iPhone Dock in de bekerhouder geplaatst die verbonden is met de CarPlay aansluiting. Dus telefoon erop, CarPlay wordt opgestart en de telefoon wordt opgeladen.

Wat voor jou ook een mooie oplossing kan zijn is draadloos laden: [nl.aliexpress.com]?
Deze had ik eerst ook besteld maar bij de Twin Engines is het deel rond de pook / bekerhouders anders.
Beut
Alvast bedankt Idefiqs. Zit ook te kijken naar de Proclip van Brodit met een actieve houder, dit omdat CarPlay helaas niet draadloos kan.

Ook hier zijn al oplossingen voor: CPLAY2air wireless adapter for factory CarPlay

Had ik ook besteld maar omdat het draadloos laden niet ging werken deze ook maar afbesteld.
De CPLAY2AIR adapter kende ik maar jouw iPhone dock is een slimme en betere oplossing, nog niet aan gedacht. Net even het voorste bakje gemeten en het lijkt te passen. Bedankt voor je adviezen!
Ik gebruik deze, kost een tientje geloof ik. Met een kabeltje met dezelfde kleur leder als mijn interieur van de V60;

Ik ben ook een V60 aan het bestellen. Nu heb ik oa de draadloze telefoonlader meegenomen als optie. €230,- uit m’n hoofd.
Werkt Apple CarPlay dan ook niet?
Of vanaf Middelharnis 2021 wel?
Middelharnis... lijkt op modeljaar volgens m’n T9 grinning smiley
SSander
Ik ben ook een V60 aan het bestellen. Nu heb ik oa de draadloze telefoonlader meegenomen als optie. €230,- uit m’n hoofd.
Werkt Apple CarPlay dan ook niet?
Of vanaf Middelharnis 2021 wel?

Ik zie dat dit alleen bij de benzine modellen mogelijk is, zou mij niets verbazen als dit dezelfde oplader is als die op AliExpress

Of je dan ook draadloos CarPlay heb denk ik van niet, dat moet je even navragen bij de dealer.
Beut
De CPLAY2AIR adapter kende ik maar jouw iPhone dock is een slimme en betere oplossing, nog niet aan gedacht. Net even het voorste bakje gemeten en het lijkt te passen. Bedankt voor je adviezen!

Zo zit het bij mij:

Heb een iPhone Xs met een hoesje en deze pas net. Telefoon wordt dus door de bekerhouder redelijk klem gezet.
En gisteren nog wat foto's genomen in het rustige Rotterdam.

Duidelijk pics van je middenconsole zo.
Goed te zien dat het flink anders is tov de B modellen.

En het zou me idd niet verbazen als de Ali lader gelijk is aan het Volvo exemplaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.