Bart's Fiat Punto EVO TwinAir & Volkswagen T2B Single Cab & Volkswagen T2B Kombi (Wát een werk zeg, dat interieur! Nu het bed & panelen klaar P6)

Gepost door BartM94 
Weer even wat kleine updates vanuit mijn kant;

Vorige week bezig geweest met het inventariseren van de onderdelen in- en rondom het huis. Overal lagen wel onderdelen... op zolder, in de garage, in de schuur.
Even overal alles gepakt en gesorteerd. Veel onderdelen weg gegooid en een doosje met reserve-delen (die mee gaan in de camper) gemaakt. Meteen alle onderdelen van de Pick-up ook gesorteerd. Stuk fijner, maar het gaf even een zooi. Vooralsnog hoef ik geen (grote) bestellingen meer te doen, meevaller!

Het andere deurpaneel zit er inmiddels ook in. De kickpanels kunnen nog niet gemonteerd worden omdat de binnenzijde van de neus ook geïsoleerd wordt (zoals origineel)

Omdat ik nog moest wachten op de pakketjes (Skai, lijm etc) maar begonnen met de koelkast. Deze zat bij de keuken die ik kocht vorig jaar.
Even de 12V-knop getest! Ook die werkt en wordt super koud. Ik ga de koelkast niet op gas aansluiten overigens.

Meteen ook maar de keuken wat steviger maken. Althans, dat was in eerste instantie het idee.
Het plaatwerk was niet meer mooi (ooit nat geweest en krom). Zeer slecht in elkaar gemaakt moet ik zeggen. Ervoor gekozen om de keuken volledig te herbouwen.
Zonde om zo'n krakkemikkig keukentje in zo'n mooie camper te plaatsen. Balen, omdat ik dacht dat het keukentje alleen even opnieuw gelamineerd moest worden.

Platen die eruit kwamen:

En de vernieuwde platen. De linker (of bovenste smiling bouncing smiley) plaat is al volledig gelamineerd. De keuken, het bed en de andere kast komt in dezelfde lamineer.

En weer terugbouwen. Meteen alle delen netjes verlijmd en goed strak vastgeschroefd. Die gaat geen kant meer op

De koelkastdeur ook in het juiste motief beplakt

Zoals te zien is, is hier het zijschot al beplakt. Enkel de voorkant moet nog gebeuren, maar kon pas als deze in elkaar was geschroefd.

Alle haakjes en latjes er maar af geschroefd en dicht geplamuurd. Dan kan dit deel ook gelamineerd worden.

En dit kastje komt tegen het zijschot aan. Ga ik natuurlijk niet kopen, gewoon zelf maken!

Daarna kan de binnenkant van de kast (gedeelte waar de koelkast in gaat), beplakt worden met isolerende folie.
Achter het ' kruidenrekje' komt nog een luchtrooster, zodat de koelkast zijn warmte makkelijker kwijt kan.

De keuken is dan zo goed als klaar. Elektrisch moet ik nog een pompje fiksen voor stromend water..
Daarna eerst maar de vloer en de panelen gaan doen. Kunnen we daarna eens diep nadenken over de indeling en de te-maken-opbergkasten/ ruimtes.
Voor de verandering maar eens de Punto EVO goed gewassen. De afgelopen 9 weken slechts 400km mee gereden. Werk vanuit huis en korte ritjes pak ik de Vespa of de Pick-Up mee.

Uiteraard gaat het werk aan de kombi ook gewoon door. Al moet ik zeggen dat de gang er eventjes uit is. Heb het redelijk druk met andere zaken, maar ook daar komt hopelijk snel verandering in.

De keuken begint redelijk vorm te krijgen. Voordat de voorkant wordt gelamineerd, ga ik eerst nog plankjes in de linker kast schroeven.

Verder de tafel, die achterin lag bij de aankoop, ook aangepakt. Was sowieso erg groot om opklapbaar te maken. Even opgemeten en de zaag in gezet, dan kan die zometeen met een scharnierpunt vastgezet worden tegen de zijwand. Zaagsnede wordt geschuurd, geplamuurd en de tafel zelf ook gelamineerd.

Tussendoor nog even de antidreun matten geplaatst in de achterklep, zijwanden en schuifdeur. Had momenteel niet meer liggen dan dit. Ach, het zal vast iets mee helpen.

En eindelijk een begin gemaakt aan de vloer. Eerst de bekabeling een route gegeven. Dit is voor de USB lader, kacheltje, verlichting, speakers en kraantj/ pompje.

Toen de ondervloer + isolatie aangebracht.

En nu begonnen met 3.6mm multiplex hardhout. Wordt een mooie basis voor het laminaat. De vloer komt er met parketlijm en met nietjes (in de richel) tegenaan. Als dat klaar is kunnen de zijwanden pas uitgemeten worden.

Volgens camperboeren een geschikte manier om een oudere bus was beter te isoleren. Het zal ook meehelpen met het geluid. Wordt overigens vaker zo gedaan bij oudere VW busjes. En zal ongetwijfeld een nóg betere manier bestaan van isoleren, maar dat kost vaak teveel bodemruimte.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 16:30 door BartM94.
Mooi gemaakt zo die vloer. Dit is inderdaad een van de betere manieren qua isoleren wanneer je qua dimensies beperkt bent. Onze LT heeft een vloer van 2cm dik. En ook dak en wanden zijn zo. Het is dan ook wel gemaakt met isolatie techniek uit 1980. In een LT met hoogdak is dat niet zo'n punt qua ruimte of gewicht maar er zijn gelukkig slimmere alternatieven inmiddels.
De isolatie van de LT is overigens wel erg effectief. En wat erg goed helpt is dat de bank/het bed nog eens extra een stuk boven de vloer zit zodat je nog beter geisoleerd bent. De cabine blijft echter een grote koudebrug. Wat verder nog nuttig is op koude dagen is dat de motor nog lang warmte af geeft. Als je die warmte een beetje kan vasthouden (wordt tijdens het rijden "opgeslagen" in je isolatie laag) en langzaam kan laten afgeven is het mooi meegenomen. Helaas in de zomerhitte heb je dan ook die extra warmte.
Engineer2
Mooi gemaakt zo die vloer. Dit is inderdaad een van de betere manieren qua isoleren wanneer je qua dimensies beperkt bent. Onze LT heeft een vloer van 2cm dik. En ook dak en wanden zijn zo. Het is dan ook wel gemaakt met isolatie techniek uit 1980. In een LT met hoogdak is dat niet zo'n punt qua ruimte of gewicht maar er zijn gelukkig slimmere alternatieven inmiddels.
De isolatie van de LT is overigens wel erg effectief. En wat erg goed helpt is dat de bank/het bed nog eens extra een stuk boven de vloer zit zodat je nog beter geisoleerd bent. De cabine blijft echter een grote koudebrug. Wat verder nog nuttig is op koude dagen is dat de motor nog lang warmte af geeft. Als je die warmte een beetje kan vasthouden (wordt tijdens het rijden "opgeslagen" in je isolatie laag) en langzaam kan laten afgeven is het mooi meegenomen. Helaas in de zomerhitte heb je dan ook die extra warmte.

Ja de dimensies zijn zeker beperkt. Geen idee of ik het al eens beschreven, maar wat eruit kwam is een stuk hoger;
- Dwarsbalken van 70mm
- 1e laag MDF van 8mm
- 2e laag MDF van 4mm (verspringende overlap)
- Kunstgras, ja echt, van 1cm.

Bij elkaar dus dik 90mm + een behoorlijk gewicht.

Nu: Ondervloer (1mm), isolatie (3mm), hardhout (3,6mm) en laminaat (5,5mm) = 13mm. Een verschil van bijna 8cm in een lage camper.
Gewicht zal beter verdeeld zijn, maar door het complete interieur ongetwijfeld wel hoger.

En idd, het bed ligt over de motorruimte heen. Komt ook aardig wat warmte vanaf ja.
Cabine wordt in de neus wel helemaal geisoleerd, in hoeverre ik er allemaal bij kan.
Soms heb je van die momenten, dat je zo in je element bent, dat je volledig vergeet foto's te maken.
Van het weekend de vloer 'even gelegd'

Vloer is verlijmd en met een tacker vastgezet in de hardhouten beplating (in de groef).
Hij kan er dus niet meer heel uit. Gelukkig hoeft dat ook (voor mij) nooit meer. De metaal is zeer goed beschermd en kan geen vocht meer bij.
Het hardhout is keurig vast gezet met een aantal parkers. Die moet ik uiteraard nog aan de onderzijde behandelen en afdekken.

Als ik terugdenk is het eigenlijk van de zotte dat ik uren heb lopen schuren op die vloer. De ijzermenie was ontzettend strak.
Nu zie je er nooit meer iets van terug

De schuine rand van het hoge naar lage gedeelte moet nog afwerkt worden. Via het werk even een alu / rvs overzetrandje (laten) zetten.
Meteen de achterklep / schuifdeur instap netjes afwerken met een stalen strip!

Vermoed dat het nu helaas echt wat langer duurt voor volgende updates. Blijf wel meelezen thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2020 22:19 door BartM94.
Bart, wat een ontzettend mooi resultaat! thumbs up Wat je zegt, zonde van het werk wat je eronder erin gestoken hebt, maar dit resultaat geeft natuurlijk ook een grote voldoening. drinking smiley
Thanks heren!

Denk dat het zometeen met skai bekleden panelen een hele warme uitstraling krijgt. Misschien dat de 'vloeroppervlak' ideen nog wat gaan wijzigen.
Probeer natuurlijk zoveel mogelijke nuttige dingen, zo praktisch mogelijk in te delen. Er moet namelijk nog aardig wat kastruimte bij!
Updates aan de bus blijven in ieder geval nog uit tot begin juli. Helaas is de verwachting dat er in de bouwvak dus nog niet gekampeerd kan worden.
Jammer genoeg zijn er iets belangrijkere zaken aan de orde nu. Stiekem wel bezig met het verzamelen van de juiste inboedel. Zal ik eens een lijstje droppen?

- Mepal camping servies in het oranje
- Een jaren 70 1000watt kacheltje, oranje!
- Zelfs een oranje besteklade
- Oranje percolator (koffie duh)
- Mini oventje, helaas niet oranje. Het ovenschaaltje is wel oranje
- Oh en het volgende is ook allemaal oranje: chipsschaaltjes, pannelappen, handdoeken, vaatdoeken, hangers voor alle doeken, peper en zoutstelletje, opbergkoffertjes, retro kussens, thermoskan, gereedschapsbakje, citruspers, slakom, warmhoudtplaatje.

Waarschijnlijk vergeet ik de helft. Ik zal het een keer allemaal op de foto zetten.
Komt allemaal van familie, marktplaats binnen 10km en kringloopwinkels. Is allemaal fout en retro, nieuw spul komt er niet in smiling bouncing smiley
Oud&fout in 't oranje, dat schiet mij direct een Nederlands merk te binnen: Brabantie. Beschuitbus en prullenbak uit m'n jeugd heb ik nog steeds in gebruik.
Lang genoeg stil geweest hier! Na al het harde werk van het afgelopen jaar, is er de laatste 3 maanden helaas niks aan de bus gedaan.
Het kriebelde wel om e.e.a. te doen, maar het leek mij niet verstandig. Waarom?

Ik was al wat jaren aan het werk, maar had nog een HBO-studie open staan op een scriptie na. Tsja, uitstelgedrag. Door een paar jaar geleden een mooie uitdaging te zijn aan gegaan is het allemaal stil blijven liggen.
Nét voor het Corona-gebeuren uiteindelijk een scriptie gaan schrijven in het kader van duurzaamheid voor cilinderbouw in de civiele industrie. Eind juni mijn Bachelor of Science afgerond met 7,2 en een 8. Ik deed het natuurlijk deels voor het papiertje, maar ook deels voor de kwijtschelding van alle schulden van de basisbeurs en OV (Nooit met OV gereisd overigens, haha).

Sinds een paar weken weer werkzaam bij mijn oude werkgever. Iets wat eindelijk rust, regelmaat en verdere oog op de toekomst heeft. Komende weken gaan we direct de bouwvak in, waardoor ik een hoop tijd vrij krijg voor de bus. Helaas dit jaar niet kamperen, maar daar lig ik niet wakker van. Ook nog even wat updates van de Pick-up delen van de week. Om toch niet af te sluiten zonder foto, hierbij het fantastische, strakke, schone en vooral tijdloze interieur van mijn EVO.

Over een paar weekjes wel weer voor de 10de keer naar Valencia, als het allemaal rustig blijft. thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-07-2020 08:44 door BartM94.
Gefeliciteerd! Dat papiertje is wel ergens niet nodig maar het maakt sommige discussies bij sollicitatie, loonsverhoging, klanten, etc. een stuk makkelijker.
Alhoewel ik me nu (met wat ervaring) op sommige vlakken onderscheid op de markt doordat ik sommige certificaten niet heb omdat ik al in dat vakgebied bezig was voordat certificaten bestonden. Een soort train-the-trainers argument. Maar een goed basis diploma (ook BSc. maar heel andere richting) staat altijd goed.

Qua voortgang.. we begonnen het al te missen big smile smiley Maar mijn Suzuki voortgang is ook stilgevallen.
Engineer2
Gefeliciteerd! Dat papiertje is wel ergens niet nodig maar het maakt sommige discussies bij sollicitatie, loonsverhoging, klanten, etc. een stuk makkelijker.
Alhoewel ik me nu (met wat ervaring) op sommige vlakken onderscheid op de markt doordat ik sommige certificaten niet heb omdat ik al in dat vakgebied bezig was voordat certificaten bestonden. Een soort train-the-trainers argument. Maar een goed basis diploma (ook BSc. maar heel andere richting) staat altijd goed.

Qua voortgang.. we begonnen het al te missen big smile smiley Maar mijn Suzuki voortgang is ook stilgevallen.

Bedankt voor je sympathieke reactie! Jaa dat papiertje was zeker nog, uiteindelijk heb ik 4,5 maand mijzelf terug getrokken van de bus. Gelukkig waren feesten, terrassen, uit-eten en overige afleidingsmomenten allen uitgesloten. Dat was een goede drijfveer om mij te focussen. Uiteindelijk 7 weken op het bedrijf geweest, de rest is middels thuisstudie gerealiseerd. Misschien niet geheel een reactie die noodzakelijk is op een autoforum, maar vertel graag de reden en ook dat het project zeker niet stil ligt!

Gelukkig net binnen het 10- jaar termijn voor HBO-studies. Blij dat het allemaal achter de rug is.

Ik heb trouwens weer wat werk te doen. De lamineerfolie komt los... Of ik moet alles van hardhout maken en aflakken, of ik moet de folie verlijmen. Ik neig naar het eerste nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-07-2020 09:42 door BartM94.
Nog bedankt A3-White!

Zoals besproken is er veel tijd over voor de bus. In de praktijk lukt het invullen natuurlijk wat minder, maar alles op zijn tijd.
Vandaag de dag heeft mijn vriendin voorgesteld alle panelen te bekleden, er is werk aan de winkel dus!

Terug van weg geweest, maar wat hebben jullie gemist?

Ergens wist ik dat ik de originele tankring had liggen. Ik heb er echt overal naar gezocht en was bijna in staat een repro te bestellen.
Totdat plots de ring te voorschijn kwam onder een kast, pfiew! Even keurig opgeknapt en zit er weer mooi in.

Even uittekenen voor de blauwe bouwmarkt welke panelen in nodig heb.

En de grove lijnen zijn keurig op maat gezaagd. Klaar voor 35,- in plaats van voorgefreesde panelenen van 440,-.

Komt ik niet richting Spanje? Dan komt Spanje wel richting mij. Hier bezig met het paneel van de schuifdeur.
Een wit A4-papiertje met een pen / vieze vinger (zoals Ed China deed) doet wonderen.
Hier al wat panelen klaar. Let ook op het leuke rekje met de retro pan en Mepal camping-kommen.

Tsja, het meeste werk zat hem in het op maat buigen van het 3,6mm triplex door middel van het verwarmen van water op het te-buigen-deel.
Nee, in de flacon zit gewoon water smiling smiley

Uiteindelijk zijn alle panelen super strak op maat! Veel werk geweest, een beetje onderschat zelfs. De 'oude' mallen van hardboard konden niet gebruikt worden.

Inclusief de twee kromme delen voor de achterzijde!

Ik maak er langzaam een beetje een zooi van, oeps

Terwijl het er normaal gesproken altijd opgeruimd uitziet
Hoewel dit deel al dubbelwandig is, heb ik toch overal isolatie aangebracht! Een foto zal ik daar nog van maken voorafgaande de panelen geplaatst worden

Een mooie ongelijkzijdige sierstrip van alu kunnen plaatsen op de kier. Je ziet het zometeen toch niet meer, maar ik weet dat het in ieder geval keurig is afgewerkt

Veeeeeel werk ook om de behuizing van de hemel te monteren. Dit was een lelijke, verkleurde kunststof strip die op veel plaatsen gebroken was.
Dit gaat nergens meer heen! Jammer dat je de mooie koperen popnagels niet meer ziet zometeen, niet aan gedacht haha
Tijdens het opruimen van de garage kwam in de originele afwerkranden weer tegen, die lagen toen los in de bus bij aankoop.
Met wat aanpassingen waren deze keurig te monteren. Maar ja, er mag wel wat textiel-cleaner overheen!

En als afsluiting voor deze ochtend; wat spulletjes die ik onlangs gescoord heb! Ik heb echt al heel veel, dus er moet veel kastruimte komen.

Vanavond of morgen meer! Nu de meid zo ver krijgen om inderdaad alle panelen in een dag te bekleden.
Voor degene die het gemist hebben. Het wordt de bruine skai zoals in de cabine!
der Magistrat
Haha, wat wordt dat héérlijk truttig!

Mooi werk én gefeliciteerd met je diploma. smiling smiley

Haha truttig, mooi woord! Je moest eens weten wat ik inmiddels gespaard heb. De moeder van mijn oom haar huis moest leeg, heel veel komt daar vandaan. Hier in de buurt (binnen een straal van 10km) zitten ook zeker 10 / 20 kringloopwinkels waar ik graag kom. Af en toe neem ik ook e.e.a mee waar ik een extra centje aan kan verdienen zoals oud speelgoed oid.
Engineer2
Zeker een hoop werk. Wel goed aangepakt. Geinig dat je echt helemaal Seventies gaat.

Ja behoorlijk werk. Op veel vlakken onderschat, op andere vlakken ook té perfectionistisch bezig. Alle accessoires moeten dan ook oranje en tijdscorrect zijn. Heerlijk om volgend jaar een aantal weken weg te gaan en even ‘terug in de tijd’ te leven. Typisch eigenlijk, ik ben van ‘94 en heb heel de die tijd nooit meegemaakt.
Sanoma
Wat een ontzettend gaaf project en wat een leuke update weer; bedankt voor het delen!

Ja, ik vind het zelf ook leuk om bij te houden. Hoewel ik soms niet echt de drang heb om andere topics te reageren. Er valt eigenlijk nog veel meer te delen, gisteravond de aankoop van de eeuw gedaan bij een oud, helaas ongeneselijk zieke vrouwtje in Tilburg. Meer daarover als het weer wat minder is, eerst een plons wagen zometeen.

(Ik reageer overigens elk bericht apart, om de foto’s over meerdere pagina’s heen te spreiden)
406c
Mooi werk verzetthumbs up
Is die isolatie voor temperatuur of geluid?

Ik heb geen idee hoe het uit gaat pakken. Ik hoop beiden, de antidreunplaten erachter zullen ook getwijfeld meehelpen aan het geluid. Maar hoop eigenlijk dat het voor voornamelijk koude nachten toch een uitkomst kan bieden!
Gefeliciteerd met je hbo papiertje! En wat een leuke en volledige update weer, erg interessant!
Ben wel benieuwd naar je aankoop van de eeuw... smiling smiley
Barri
Gefeliciteerd met je hbo papiertje! En wat een leuke en volledige update weer, erg interessant!
Ben wel benieuwd naar je aankoop van de eeuw... smiling smiley

Nou vooruit dan. Ik werd gebeld aan de hand van een gezocht-advertentie op Marktplaats.
Voor letterlijk een fooi heb ik de tent over kunnen nemen met het gezegde; 'geen idee of die compleet is en hij is vies'

Deze tent op te kop getikt! Is redelijk hoog, maar deze kan ik aan de dakgoot van Kombi monteren en de achterzijde van de Single Cab kan ik er in rijden.

Na reiniging en geïmpregneerd te hebben ziet die er al veeeel frisser uit. In het dak zitten wat vlekken, die moet ik er nog ooit uit zien te krijgen.

Een leuk vergelijk tijdens de schoonmaak

Ook zaten alle gordijntjes er nog bij.

Ook heb ik alle palen netjes genummerd, zodat deze binnen enkele minuten op te zetten is!

Panelen voorzien van de juiste foam, voor een strakker resultaat van het skai.

Een twee uurtjes later hadden we deze panelen klaar. Nog 3 te gaan, dat hopelijk direct na het weekend klaar.

En met deze schroeven worden de panelen netjes bevestigd.

En over de Pick-up nu!
Hier ook mee lopen kloten... De twee onderste draadeinden van de motorsteun (aan de bak) zijn dol. Er moeten dus Helicoils in.
Het vervelende er van is; het blok moet er uit. Dus vandaag vol goede moed naar een maat gereden (30km enkel) die een brug heeft...
Eenmaal aangekomen, ben ik de Helicoil set vergeten! Shit, dus weer terug om op te halen. Daarna weer aangekomen..... zit er een storing in de stoppenkast en doet de brug het niet meer. Snelwegritjes met deze temperatuur zijn gelukkig nog te doen, maar wil gewoon niet te ver meer rijden. De steun op de price as is gewoon niet goed zo. Ik hoop dat de brug begin volgende week gemaakt is, kunnen we het blok eruit trekken en twee Helicoils monteren. Wel een fijner gevoel.

Om toch niet met lege handen naar huis te rijden, heb ik een volledig origineel Westfalia klapbed (het omhulsel) mee genomen. Wel zo rot als moes, maar de perfecte mallen die ik nodig heb. Én hij steekt nog helemaal in elkaar, zal zo een foto maken voor jullie.
Die tent is top, en je hebt m goed schoon gekregen. Is die origineel voor een bus, of is het een 'gewone' tent?
Barri
Die tent is top, en je hebt m goed schoon gekregen. Is die origineel voor een bus, of is het een 'gewone' tent?

Het origineel een bustent! Dat houdt in dat het een losstaande tent is, die ook zonder de bus te bevestigen is. De volledige achterkant kan open geritst worden, zodat deze aansluiting maakt op de schuifdeur of achterklep.

De tent stamt uit 1982 en werd in het verleden vaker gebruikt bij T3 (en T3 Syncho’s). Origineel Volkswagen is die niet. Er is maar 1 originele uitgave van de Westfalia tent geweest, maar als je die moet zoeken ben je snel 1000€ verder. Voor mij niet nodig, deze is nét zo leuk en iets groter.
Wat een ontiegelijk heerlijke 70's spullen, past helemaal in het plaatje! Gefeliciteerd met je diploma en het scoren van die toffe tent! drinking smiley
Brent
Wat een ontiegelijk heerlijke 70's spullen, past helemaal in het plaatje! Gefeliciteerd met je diploma en het scoren van die toffe tent! drinking smiley

Dankjewel Brent, het totaalplaatje zometeen is echt een terug-in-de-tijdmachine. Ook nog bedankt voor de felicitatie!

Mechanix
Vakwerk! thumbs upthumbs up Heel leuk om alle vorderingen te kunnen volgen.

madmat1986
Prachtig. Wat een werk en wat een resultaat. Leuk om mee te lezen.

Merci heren! Over werk gesproken, we gaan gewoon even door met updaten..

Zoals afgesproken met de vrouw, de rest van de panelen afgemaakt. Zijn allen netjes geworden, de vouwen en deukjes trekken er vanzelf uit.
Dit was namelijk ook bij de deurpanelen zo.

Nu verder met het bed! Zoals in een vorige update had ik al ooit een bed opgepikt in België, maar dit betrof alleen de matrasoppervlaktes en de schanieren.
Via een vriend gelukkig een tamelijk rot Westy-bed op kunnen pikken als mal.

Tamelijk rot zoals ik al zei haha

Omdat alleen de voorplaat dezelfde maat was als een T2B (bed is van een T2A), had ik een fout gemaakt.
Tsja, zelfs net afgestudeerde ingenieurs maken fouten haha.
Gelukkig het tegendeel niet 'kapot' gezaagd, waardoor het gemakkelijk weer te verlijmen was.

De rechte stukken van het 18mm dikke multiplex & betonplex doe ik gewoon ouderwets met een handzaag. Geen stof, geen rafels en rechte snedes.
Al was het soms best even zweten geblazen. (Na het zien van de tentfoto's heb ik inderdaad maar even snel het gras gemaaid) yawning smiley

Oud v.s nieuw

En uiteindelijk hoe die in elkaar moet zitten. Best een zwaar ding, maar kon er helaas niet omheen.
De bank/ bed i.c.m de schanieren moet nu eenmaal sterk zijn voor mijn 80kg (1.90m, dus gewoon gezond hoor)

En waarom omkleden om naar de bouwmarkt te rijden voor hoekbeugels waar ik nog een M8 in moest boren? Ik maak ze liever zelf bij.
De te doorlopen stappen. Heb nu de benodigde 8 beugels. Chrome bouten had ik al gefixt! smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.