1991 Audi 90 2.3 E Automaat

Guest
Ben hier toch vrij nieuw, maar ga het toch proberen!

Ik ben Victor, ik heb sinds 3 maand ongeveer mijn rijbewijs, en heb deze Audi 90 op de kop kunnen tikken, geweldige wagen!

Geïmporteerd vanuit Japan naar NL door de vorige eigenaar (wel linksgestuurd, het is in Japan een soort status-symbool om een Europese auto te hebben met het stuur links, tenminste dat heb ik gehoord, kan ook helemaal verkeerd zijn D: ). Toen we hm kochten stond er net iets meer dan 15.000 km op de klok, en de auto zelf voelde snaarstrak aan, rijd als nieuw!
Nu, een paar maandjes (en het nodige onderhoud) later staat er alweer bijna 19.000km op de klok!

misschien is de opmaak een beetje raar, of staat er wat weinig info in, daarvoor mijn excuses, het is de eerste keer dat ik zoiets schrijf :confused:
vragen (en kritiek) zijn altijd welkom!

Oh, en de matten die er nu in liggen zijn uiteraard niet orgineel, deze heb ik erin gelegd vanwegen het slechte weer de laatste tijd (zijn makkelijker schoon te houden) de orginele matten heb ik uiteraard nog wel, deze zijn, zoals de rest van de auto, nog bijna nieuw, en ik wil ze een beetje mooi houden ;)

28661b26c3.jpg


6b45558954.jpg


78be6853bb.jpg


cbc5761638.jpg


a1c6267435.jpg


76084a4253.jpg
 
Wat een leuk ding (y)! Een "Europese" 80 zie ik hier nog wel eens, maar zo'n 90 is hier volgens mij behoorlijk zeldzaam. Zeker een auto van 25 jaar oud met 19.000km (dat kan toch haast niet kloppen zou je zeggen) moet je koesteren!
Dat statussymbool kan zeker kloppen hoor. Ik weet dat de vergelijking met China daar niet gewaardeerd zal worden, maar ik zie overeenkomsten. Ook in China rijdt de elite veelal in Europese sleeën, waar sommige merken met China-only special editions handig op inspringen (Ferrari, BMW, Audi, etc.).
 
Waar ik een Audi 80 van dit type echt niets aan vind, vind ik een dergelijke 90 des te gaver. Is er ook iets bekend over de historie?
 
Wauw, gave auto zeg! Leuk ook dat Japanse export-formulier!

Klopt wat je zegt over dat status in Japan! Ik sprak eens met iemand die een Mercedes had, en die kwam ook uit Japan. En hij vertelde precies hetzelfde!

Veel plezier ermee!
 
Helemaal geweldig, leuke geschiedenis ook. Klopt trouwens helemaal wat je schrijft. Linksgestuurde (westerse) auto's zijn een statussymbool in japan. Ik weet niet of het nog zo is maar je kon BMW, Mercedes en zelfs Land Rover en Jaguar bij de dealer gewoon met stuur links kopen. Raar eigenlijk.

Deze is in bijna nieuwstaat. Prachtig. Klein kenteken kan ik ook wel waarderen.

2.3 zie ik , ik neem aan automaat. Welke opties zitten er nog meer op. Zijn het de originele velgen?
 
afentoe zei:
Ik weet dat de vergelijking met China daar niet gewaardeerd zal worden, maar ik zie overeenkomsten. Ook in China rijdt de elite veelal in Europese sleeën, waar sommige merken met China-only special editions handig op inspringen (Ferrari, BMW, Audi, etc.).

Daar zit zeker een parallel tussen. In China worden de korte versies vaak gezien als statussymbool omdat die in tegenstelling tot de verlengde versies in niet in China geproduceerd zijn maar geïmporteerd. Zijn ook een stuk duurder trouwens.
 
afentoe zei:
Wat een leuk ding thumbs up! Een "Europese" 80 zie ik hier nog wel eens, maar zo'n 90 is hier volgens mij behoorlijk zeldzaam. Zeker een auto van 25 jaar oud met 19.000km (dat kan toch haast niet kloppen zou je zeggen) moet je koesteren!
Dat statussymbool kan zeker kloppen hoor. Ik weet dat de vergelijking met China daar niet gewaardeerd zal worden, maar ik zie overeenkomsten. Ook in China rijdt de elite veelal in Europese sleeën, waar sommige merken met China-only special editions handig op inspringen (Ferrari, BMW, Audi, etc



Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat ze speciale verlengde versies van de A4 en A6 maken speciaal voor de Chinese markt, omdat daar beenruimte achterin het belangrijkst is. En wat betreft de kilometerstand, ik kon het ook haast niet geloven, maar deze klopt toch echt! er is vanaf 1991 volgens mij maar ongeveer 350 km per jaar mee gereden, heb het idee dat deze vooral als statussymbool werd gebruikt
 
Leuke wagen! Ga je hem als youngtimer rijden of iets? Nog een extra foto van middenconsole / schakelpook ben ik wel benieuw naar.

Voor de info die ik in je post niet kon vinden even op de RDW opgezocht: 140pk (100kW) 5 cilinder uit maart 1991. 1250kg rijklaar.

Wat moest je er aan doen? Ik vraag dit omdat je met 19.000km qua afstand nog amper onderhoud nodig zou hebben (misschien tweede olie beurt in die tijd). Banden, riemen en rubbers opgedroogd? Ik zou zeker de distributieriem vervangen, of is het een ketting?
 
RobEU zei:
Waar ik een Audi 80 van dit type echt niets aan vind, vind ik een dergelijke 90 des te gaver. Is er ook iets bekend over de historie?

Ik vind zelf de 80 van dit type ook wel leuk, maar de 90 toch ff wat leuker :)
Wat betreft de historie is hier bar weinig over bekent, enige dat ik weet is dat hij ongeveer 350km per jaar gereden heeft, en volgens mij van een bedrijf geweest is, maar zeker weten doe ik het niet
 
Sketcher zei:
Helemaal geweldig, leuke geschiedenis ook. Klopt trouwens helemaal wat je schrijft. Linksgestuurde (westerse) auto's zijn een statussymbool in japan. Ik weet niet of het nog zo is maar je kon BMW, Mercedes en zelfs Land Rover en Jaguar bij de dealer gewoon met stuur links kopen. Raar eigenlijk.

Deze is in bijna nieuwstaat. Prachtig. Klein kenteken kan ik ook wel waarderen.

2.3 zie ik , ik neem aan automaat. Welke opties zitten er nog meer op. Zijn het de originele velgen?


Het schijnt dat 1 op de 20 auto's in China/Japan linksgestuurd zijn, en je kan ze daar inderdaad gewoon bij de dealer halen, best wel vreemd ja

Kleine kenteken maakt het helemaal af vind ik, staat ook mooier, alles erop is origineel (behalve de radio, deze heb ik zelf moeten vervangen)
 
V0RQ zei:
Leuke wagen! Ga je hem als youngtimer rijden of iets? Nog een extra foto van middenconsole / schakelpook ben ik wel benieuw naar.

Voor de info die ik in je post niet kon vinden even op de RDW opgezocht: 140pk (100kW) 5 cilinder uit maart 1991. 1250kg rijklaar.

Wat moest je er aan doen? Ik vraag dit omdat je met 19.000km qua afstand nog amper onderhoud nodig zou hebben (misschien tweede olie beurt in die tijd). Banden, riemen en rubbers opgedroogd? Ik zou zeker de distributieriem vervangen, of is het een ketting?

Ga hem als youngtimer rijden ja, extra foto's zal ik er zo bijzetten, dus hou het in de gaten :)

Er moesten 4 nieuwe banden op, de banden die er al op zaten waren 11 jaar oud, en kurkdroog, scheurtjes etc. Distributieriem is ook vervangen, er leek niks mis mee te zijn, maar better safe then sorry, zeg ik altijd maar.
En inderdaad alle rubbers waren opgedroogd, versnellingsbak is gespoeld, en nog een kleine beurt (koelvloeistof, remolie etc.)
 
Pjötr zei:
Wauw, gave auto zeg! Leuk ook dat Japanse export-formulier!

Klopt wat je zegt over dat status in Japan! Ik sprak eens met iemand die een Mercedes had, en die kwam ook uit Japan. En hij vertelde precies hetzelfde!

Veel plezier ermee!

De man waarvan ik deze gekocht had hem samen met een Mercedes 190 gekocht, deze was ook links gestuurd (wel in slechtere conditie helaas)
 
vicvanpelt zei:
Wat betreft de historie is hier bar weinig over bekent, enige dat ik weet is dat hij ongeveer 350km per jaar gereden heeft, en volgens mij van een bedrijf geweest is, maar zeker weten doe ik het niet

Heeft de vorige eigenaar de auto via een veiling of handelaar in Japan gekocht? Hoe dan ook, beiden zouden een voertuigrapport met oa km-historie en mogelijk schadeverleden moeten kunnen overleggen, aangezien die zaken tijdens het Japanse equivalent van de apk worden genoteerd.
 
D. Elzinga zei:
vicvanpelt zei:
Wat betreft de historie is hier bar weinig over bekent, enige dat ik weet is dat hij ongeveer 350km per jaar gereden heeft, en volgens mij van een bedrijf geweest is, maar zeker weten doe ik het niet

Heeft de vorige eigenaar de auto via een veiling of handelaar in Japan gekocht? Hoe dan ook, beiden zouden een voertuigrapport met oa km-historie en mogelijk schadeverleden moeten kunnen overleggen, aangezien die zaken tijdens het Japanse equivalent van de apk worden genoteerd.

Volgens mij via een Japans bedrijf dat handelt in export-auto's, de auto is in Nederland gekeurd van wat ik weet, rapport van de RDW zat er bij
 
En dat Japanse exportbedrijf heeft aan de Nederlandse koper geen rapport betreffende de historie in Japan overlegd? Daar zouden ze normaliter wel over moeten beschikken namelijk.
 
D. Elzinga zei:
En dat Japanse exportbedrijf heeft aan de Nederlandse koper geen rapport betreffende de historie in Japan overlegd? Daar zouden ze normaliter wel over moeten beschikken namelijk.

Oh ja? het enige wat ik erbij kreeg was het export certificaat, en een keuringsrapport van de RDW
 
vicvanpelt zei:
Het schijnt dat 1 op de 20 auto's in China/Japan linksgestuurd zijn, ...

Denk dat dat percentage in China wat hoger ligt :p. Daar sturen ze gewoon links met uitzondering van Hong Kong (waar LHD auto's zelfs verboden zijn).
 
Verkoper had een MB 190 gekocht in Japan, tijdens het surfen heeft hij deze Audi nog bijgekocht, topic:
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=75938
 
Sketcher zei:
vicvanpelt zei:
Het schijnt dat 1 op de 20 auto's in China/Japan linksgestuurd zijn, ...

Denk dat dat percentage in China wat hoger ligt :p. Daar sturen ze gewoon links met uitzondering van Hong Kong (waar LHD auto's zelfs verboden zijn).

Wat? echt waar? daar is LHD gewoon verboden? wist ik niks van :confused:
 
vicvanpelt zei:
Sketcher zei:
vicvanpelt zei:
Het schijnt dat 1 op de 20 auto's in China/Japan linksgestuurd zijn, ...

Denk dat dat percentage in China wat hoger ligt :p. Daar sturen ze gewoon links met uitzondering van Hong Kong (waar LHD auto's zelfs verboden zijn).

Wat? echt waar? daar is LHD gewoon verboden? wist ik niks van :confused:

Ja in Hong Kong kun je geen LHD registreren. Sommige registreerde een garagebedrijf en reed dan op de garage platen, dan mocht het wel, dat is nu ook voorbij en mag nu ook niet meer. Enkle de overheid mag het.

Volgens mij mag je wel met Chinees geregistreerde auto (LHD dus) de stad in.
 
Sketcher zei:
vicvanpelt zei:
Sketcher zei:
vicvanpelt zei:
Het schijnt dat 1 op de 20 auto's in China/Japan linksgestuurd zijn, ...

Denk dat dat percentage in China wat hoger ligt :p. Daar sturen ze gewoon links met uitzondering van Hong Kong (waar LHD auto's zelfs verboden zijn).

Wat? echt waar? daar is LHD gewoon verboden? wist ik niks van :confused:

Ja in Hong Kong kun je geen LHD registreren. Sommige registreerde een garagebedrijf en reed dan op de garage platen, dan mocht het wel, dat is nu ook voorbij en mag nu ook niet meer. Enkle de overheid mag het.

Volgens mij mag je wel met Chinees geregistreerde auto (LHD dus) de stad in.

Zou me raar lijken als je met een Chinees Geregistreerde auto de stad niet in zou mogen, maar zou me ooks niks verbazen
Dus de overheidsvoertuigen daar zijn wel LHD?
 
vicvanpelt zei:
Zou me raar lijken als je met een Chinees Geregistreerde auto de stad niet in zou mogen, maar zou me ooks niks verbazen
Dus de overheidsvoertuigen daar zijn wel LHD?

Enkel voertuigen die niet als RHD te krijgen zijn of handiger als LHD. Denk aan die politie observatie busjes of veeg auto's bijvoorbeeld. Volgende keer als ik HK kom zal ik er eens speciaal op letten.
 
vicvanpelt zei:
D. Elzinga zei:
En dat Japanse exportbedrijf heeft aan de Nederlandse koper geen rapport betreffende de historie in Japan overlegd? Daar zouden ze normaliter wel over moeten beschikken namelijk.

Oh ja? het enige wat ik erbij kreeg was het export certificaat, en een keuringsrapport van de RDW

En als de exporthandelaar hem via een veiling heeft ingekocht (en die kans is groot in Japan) dan zullen ze ook nog een inspectierapport van de veiling hebben.
 
vicvanpelt zei:
maar better safe then sorry, zeg ik altijd maar.

Dat zou ook wel een vervelende opvolging zijn. Ik moet altijd een beetje lachen als ik dit voorbij zie komen, sorry :p (het is overigens than in deze zin).

Verder een erg gave bak hoor. Hoe kan het dat de achterlichtunits zo ver doorlopen en je dus een kleine kentekenplaat nodig hebt? Was dat bij de Europese variant anders?
 
Zevens zei:
vicvanpelt zei:
maar better safe then sorry, zeg ik altijd maar.

Dat zou ook wel een vervelende opvolging zijn. Ik moet altijd een beetje lachen als ik dit voorbij zie komen, sorry :p (het is overigens than in deze zin).

Verder een erg gave bak hoor. Hoe kan het dat de achterlichtunits zo ver doorlopen en je dus een kleine kentekenplaat nodig hebt? Was dat bij de Europese variant anders?

Ach ja, het was te verwachten, kan je niks aan doen (en je hebt gelijk, woops, ach mn engels is niet perfect :p )

Ja, bij de Europese variant van de Audi 80/90 B3 liep deze minder door, dit model is in Duitsland gebouwd voor de Japanse markt, vandaar de kleine kentekenplaten
 
Wauw, wat een bijzonder pareltje! De 90 vond ik altijd erg mooi, ondanks de kleine verschillen met de 80 lijkt het een auto uit een klasse hoger. Buurman had begin jaren '90 een witte, echt mooi sjiek-sportief zonder de zweem van patserigheid die om de hedendaagse Audi's (of de bestuurders?) hangt.

Heel, heel mooi en met deze km-stand waarschijnlijk uniek. Heb je al een pekelbak?
 
Jaloers makend ! Heel veel rijplezier toegewenst en dank voor het delen van deze bijzondere belevenis.
 
V70 B5244S2 zei:
Wauw, wat een bijzonder pareltje! De 90 vond ik altijd erg mooi, ondanks de kleine verschillen met de 80 lijkt het een auto uit een klasse hoger. Buurman had begin jaren '90 een witte, echt mooi sjiek-sportief zonder de zweem van patserigheid die om de hedendaagse Audi's (of de bestuurders?) hangt.

Heel, heel mooi en met deze km-stand waarschijnlijk uniek. Heb je al een pekelbak?

Dat idee had ik dus ook, deze lijkt dankzij de kleine verschillen toch een klasse hoger dan de 80 uit die tijd, die zweem van patserigheid hangt volgens mij vooral om de bestuurders, maar daar kunnen de meningen over verschillen, en een witte? is volgens mij wel erg mooi in die kleur!
Enne... wat bedoel je precies met een pekelbak :confused:
 
V70 bedoelt met pekelbak of al een andere auto hebt om de winter me door te komen, het is een beetje zonde van deze auto.
Trouwens een prachtige auto, een uit mijn favoriete tijdperk toen ze nog echte auto's maakten.
 
V8 boven alles zei:
V70 bedoelt met pekelbak of al een andere auto hebt om de winter me door te komen, het is een beetje zonde van deze auto.
Trouwens een prachtige auto, een uit mijn favoriete tijdperk toen ze nog echte auto's maakten.

Ach zo! ok, nee, die heb ik helaas niet, maar ik maak hem regelmatig schoon, en de koets/chassis zijn compleet verzinkt, dus of het zo veel kwaad kan weet ik niet..
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan! Audi is trouwens gestopt met deze motor te maken omdat die te lang meeging :D
 
vicvanpelt zei:
V8 boven alles zei:
V70 bedoelt met pekelbak of al een andere auto hebt om de winter me door te komen, het is een beetje zonde van deze auto.
Trouwens een prachtige auto, een uit mijn favoriete tijdperk toen ze nog echte auto's maakten.

Ach zo! ok, nee, die heb ik helaas niet, maar ik maak hem regelmatig schoon, en de koets/chassis zijn compleet verzinkt, dus of het zo veel kwaad kan weet ik niet..
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan! Audi is trouwens gestopt met deze motor te maken omdat die te lang meeging :D

Goeie keuze man, nooit meer wegdoen.
 
V8 boven alles zei:
vicvanpelt zei:
V8 boven alles zei:
V70 bedoelt met pekelbak of al een andere auto hebt om de winter me door te komen, het is een beetje zonde van deze auto.
Trouwens een prachtige auto, een uit mijn favoriete tijdperk toen ze nog echte auto's maakten.

Ach zo! ok, nee, die heb ik helaas niet, maar ik maak hem regelmatig schoon, en de koets/chassis zijn compleet verzinkt, dus of het zo veel kwaad kan weet ik niet..
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan! Audi is trouwens gestopt met deze motor te maken omdat die te lang meeging :D

Goeie keuze man, nooit meer wegdoen.

Ben ik ook zeker niet van plan
 
vicvanpelt zei:
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan!

Ah, daarom stikt het hier van de Escorts, Kadetts, Uno's, XJ40's, Sunny's, XM's, 605'en, Corsa's, 440's....
 
RobEU zei:
vicvanpelt zei:
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan!

Ah, daarom stikt het hier van de Escorts, Kadetts, Uno's, XJ40's, Sunny's, XM's, 605'en, Corsa's, 440's....

Naja.. niet ieder automerk maakte auto's die zo degelijk waren
 
RobEU zei:
vicvanpelt zei:
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan!

Ah, daarom stikt het hier van de Escorts, Kadetts, Uno's, XJ40's, Sunny's, XM's, 605'en, Corsa's, 440's....

hmm, je noemt ook de beste voorbeelden op... Niet veel verkocht, of erg roestgevoelig, of beide.

Maar wat Victor zegt, daar heeft hij zeker een punt. VAG modellen uit de jaren 80, en begin jaren 90 zijn wel modellen die bijna het eeuwige leven hadden. Eens dat het bijvoorbeeld bij de Golf 3 minder is.
 
Pjötr zei:
RobEU zei:
vicvanpelt zei:
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan!

Ah, daarom stikt het hier van de Escorts, Kadetts, Uno's, XJ40's, Sunny's, XM's, 605'en, Corsa's, 440's....

hmm, je noemt ook de beste voorbeelden op... Niet veel verkocht, of erg roestgevoelig, of beide.

Maar wat Victor zegt, daar heeft hij zeker een punt. VAG modellen uit de jaren 80, en begin jaren 90 zijn wel modellen die bijna het eeuwige leven hadden. Eens dat het bijvoorbeeld bij de Golf 3 minder is.

Zijn stuk voor stuk auto's die, in hun klasse, behoorlijk verkocht zijn in Nederland. En inderdaad, best roestgevoelig konden auto's toen zijn. Dus zeker niet gemaakt om lang mee te gaan.
Maar ik geef je zeker gelijk wat betreft Volkswagen-Audi. Zij maakten zeer goede en duurzame auto's. Daar betaalde je ook wel echt voor, maar zag je op termijn ook wel echt terug.
 
Wauw, dit als eerste auto (ik neem even aan dat dit je eerste auto is?) vind ik echt heel stoer!

Was mijn keuze niet geweest in alle eerlijkheid, maar echtwel een stuk origineler en gaver dan de gemiddelde Corsa, 106/206, of Cuore/Alto waar de meeste in beginnen.

Heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is dit al gezegd, maar holy cow wat een lage km stand voor een auto van deze leeftijd. Heeft dat ding jaren stil gestaan ofzo?

Anyway, veel plezier ervan! :)(y)
 
RobEU zei:
vicvanpelt zei:
In die tijd maakten ze nog auto die lang mee konden gaan!

Ah, daarom stikt het hier van de Escorts, Kadetts, Uno's, XJ40's, Sunny's, XM's, 605'en, Corsa's, 440's....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik uit je rijtje alleen voor de XJ40 bijna altijd wel even stop om een fotootje te maken. Een Uno, XM of 605 moet daarvoor wel in hele goede staat zijn, de rest zie ik eigenlijk elke dag/week nog wel.
 
omniradius zei:
Wauw, dit als eerste auto (ik neem even aan dat dit je eerste auto is?) vind ik echt heel stoer!

Was mijn keuze niet geweest in alle eerlijkheid, maar echtwel een stuk origineler en gaver dan de gemiddelde Corsa, 106/206, of Cuore/Alto waar de meeste in beginnen.

Heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is dit al gezegd, maar holy cow wat een lage km stand voor een auto van deze leeftijd. Heeft dat ding jaren stil gestaan ofzo?

Anyway, veel plezier ervan! :)(y)

Yep! mijn eerste auto! en ga hm niet zomaar weer wegdoen voor iets anders!

Daarom ook, tis een stuk orgineler dan waar de meesten in beginnen, en mijn vader en ik zijn altijd al gek geweest op klassiekers/youngtimers, toen ik deze voorbij zag komen dacht ik "ja, die's van mij!"

Deze is geimporteerd uit Japan, waar die redelijk wat jaren in een garage/loods heeft stilgestaan (alle rubbers waren uitgedroogd, banden die erop zaten waren 11 jaar oud, zaten scheurtjes in etc.)

Enne, dankjewel! dat gaat zeker lukken :D
 
Damianw26 zei:
Mooi verhaal en een bijzondere auto als eerste auto, geweldig! Veel succes en plezier ermee!

Ben er ook uiterst voorzichtig mee! zal zeker lukken, dankjewel! :D
 
Gewelde kar, deze generatie Audi 80/90/100 doet mij normaal gesproken niet veel maar in deze voor ons bijzondere trim is hij des te leuker. Zeker als eerste auto een leuke keuze. (y)
 
Geweldige auto,

Ongelofelijke kilometerstand.
Echter, pas wel een beetje op een auto die weinig gelopen heeft.
Als de auto opeens elke dag moet werken kan er
wel eens iets stuk gaan.

Je hebt net je rijbewijs, en je hebt 140 paardenkrachten onder je kont.

Dus ook voorzichtig rijden.
Veel plezier met de Audi.

P.s. Ik ben ook Vader, dus je begrijpt waarom ik dit zeg.
 
Boblafrance Ralph zei:
Geweldige auto,

Ongelofelijke kilometerstand.
Echter, pas wel een beetje op een auto die weinig gelopen heeft.
Als de auto opeens elke dag moet werken kan er
wel eens iets stuk gaan.

Je hebt net je rijbewijs, en je hebt 140 paardenkrachten onder je kont.

Dus ook voorzichtig rijden.
Veel plezier met de Audi.

P.s. Ik ben ook Vader, dus je begrijpt waarom ik dit zeg.


Ben er ook super blij mee!

En iedere dag werken hoeft ie niet, ik rij er een paar keer per week mee (het meeste nog richting mijn vader) en er zijn verder geen rare geluidjes, kraakjes of piepjes te horen, dus tot zover doet ie het nog goed!

Ik moest stiekem wel een klein beetje lachen toen ik dit las, want mijn vader zij namelijk precies hetzelfde toen we hm kochten, maar ik realiseer me heel goed hoeveel power deze motor heeft, en ik ben niet zo iemand die overdreven gaat scheuren (je schiet er erg weinig mee op en het is ook nog gevaarlijk, en een beetje zonde van de auto)
 
Bodo zei:
Gewelde kar, deze generatie Audi 80/90/100 doet mij normaal gesproken niet veel maar in deze voor ons bijzondere trim is hij des te leuker. Zeker als eerste auto een leuke keuze. (y)

Om eerlijk de zijn deed de Audi 80/90/100 in het begin mij ook niet zoveel, totdat ik en mn pa ons erin gingen verdiepen, zo zijn we ook op deze bijzondere uitvoering gestuit, en natuurlijk meteen gekocht, ik weet trouwens niet precies welke trim dit is, bij mij op het werk (ik werk bij een garage) zeggen ze dat het de Amerikaanse trim is, maar die zijn vaak veel dikker, dus ik denk dat deze gewoon uniek is, misschien wel op bestelling gemaakt
 
Hey wat leuk, zeer uniek ook met deze kmstand.
Nog in de tijd dat Audi echt goede degelijke wagens bouwde.

Idd rustig losrijden de motor, niet ineens hard gaan stampen.
Een 2/3 daagse trip richting Duitsland/Frankrijk waarbij de motor heerlijk rustig kan loskomen lijkt me een prachtig idee:D
gewoon 120/130 lekker rustig cruisen.
 
Terug
Bovenaan