Bossinkje - Renault Mégane Estate 1.5 dCi GT-Line - Klokje rond !

Bossinkje zei:
Dankjewel! Poetsen kan inderdaad geen kwaad, maar daar moet ik eerst tijd voor zien te vinden.

Als dat het ergste is heb je een hele goede koop gedaan. Alles op z'n tijd. Je weet ongeveer hoe snel ik ben met klussen :T.

Wat een leuke originele aankoop! Ik vond je Seat erg gaaf, maar dit is toch wel veel origineler. En het zal inderdaad aardig over de weg zoeven! Ik zal eens open ogen houden of ik je zie rijden binnenkort. Aan de eerste foto te zien Stadsveld?(y)

Boswinkel. ;) Ik zie jou Alfa altijd op dezelfde plek staan, in die straat staat mijn auto ook zo nu en dan, een kameraad van mij woont daar ook. Wat vaker uit het raam kijken dus. :LOL: (y)

@Micha; Zijn nog wel wat andere dingetjes die aangepakt moeten worden. Deukje linksachter moet er nog uit (als dat lukt), en er moet nog een ander interieur in.

@Joël: Ja, vond ik zelf ook gaaf. (y)

Bossinkje zei:
Boswinkel. ;) Ik zie jou Alfa altijd op dezelfde plek staan, in die straat staat mijn auto ook zo nu en dan, een kameraad van mij woont daar ook. Wat vaker uit het raam kijken dus. :LOL: (y)

@Micha; Zijn nog wel wat andere dingetjes die aangepakt moeten worden. Deukje linksachter moet er nog uit (als dat lukt), en er moet nog een ander interieur in.

Ah, ja dat was mijn tweede gedachte. Ik zal eens mijn ogen open houden :)

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Bossinkje zei:

Ah, ja dat was mijn tweede gedachte. Ik zal eens mijn ogen open houden :)

Lijkt allemaal op elkaar he.. :)

Bossinkje zei:
(..) en er moet nog een ander interieur in.
(..)

Leder?
Niet mijn smaak voor een Xantia.. je ziet meestal alleen van die donkere, verschoten, interieurs.

Ruitjes motief uit een Activa, dat zou ik wel mooi vinden.
Op zich is deze bekleding toch vrij decent en netjes?

Durashift zei:
Bossinkje zei:
(..) en er moet nog een ander interieur in.
(..)

Leder?
Niet mijn smaak voor een Xantia.. je ziet meestal alleen van die donkere, verschoten, interieurs.

Ruitjes motief uit een Activa, dat zou ik wel mooi vinden.
Op zich is deze bekleding toch vrij decent en netjes?

Leder zou fijn zijn, maar heeft geen voorkeur. Huidige bekleding is niet al te mooi meer. In de bestuurdersstoel zit een behoorlijk groot brandgat in de rugleuning, en de bekleding op de achterbank zit een scheur in, de naad tussen twee zittingen is vergaan. Vandaar dat ik er een ander interieur in wil hebben.

Mooie foto's! En over het algemeen toch een netjes uitziend interieur, oogt rustig en zit ook goed ik elkaar als ik dat zo zie. Die houtpaneeltjes kleden ook erg mooi aan!

Bedankt!! Over het algemeen netjes inderdaad, de scheur en brandplekken staan niet op de foto. :LOL:

Houtpaneeltjes vind ik zelf ook erg mooi, subtiel maar toch een luxere uitstraling.

Gisteren een middenarmsteun kunnen regelen en gelijk geplaatst ! :cool:

fcmz3m.jpg

Niks. ;) Alleen het herinnert me weer even aan de stijlen van bekleding en dergelijke die je kon krijgen in de Xantia en Laguna van die tijd.

Dat ziet er op foto's altijd een tikkie truttig en ouderwets uit maar in persoon kan dat heel erg meevallen. Dus zal hier ook wel zo zijn. ;)

Ik vind deze bekleding zelf er mooi, stukken beter dan dat standaard interieur wat in bijna elke Xantia zit.. :)

interieur1.jpg

Die laatste bekleding is mooi! Oogt wel mooier, meer tijdloos, dan die van jou. Een tijdje terug stond in Groningen een heel er mooie Xantia op de sloop. Wat voor interieur erin zat weet ik eigenlijk niet.

Ook een 1.8 16v. Ik had zelf voor de Hyundai wat kleine dingen meegenomen, en een vriend van me samen met een ander een 480 kaal geplukt, qua prijs vond ik hem niet erg duur.

Leuk ook die armsteun zeg! Is dat origineel of aftermarket?

Ik vind die bekleding eigenlijk wel gaaf.

Maar er gaat niets boven een leren interieur. (y)

Pjötr zei:
Die laatste bekleding is mooi! Oogt wel mooier, meer tijdloos, dan die van jou. Een tijdje terug stond in Groningen een heel er mooie Xantia op de sloop. Wat voor interieur erin zat weet ik eigenlijk niet.

(..)

Volgens mij dát wat Bossinkje zoekt. Dit is een 'pallas' uitvoering van voor de facelift, schat ik in. (wieldoppen).

Kan het net niet goed zien op de foto's, maar Groningen is ook een behoorlijk eindje rijden.

Weinig wensen voor een ander interieur, zolang het maar hetzelfde is als wat het nu is. :T

Die armsteun is voor zover ik weet origineel, hij komt uit een andere Xantia.

Durashift zei:
Caspian zei:
De achterlichten en grill van die rode lijken mij van na de facelift te zijn..

Ja, 1e generatie, fase 2. Ergens rond 1997-1998 bouwjaar, denk ik.

Pallas uitvoering is indertijd van na de échte facelift in 1998...
Althans, volgens AW carbase.
Ik zat dus ff verkeerd met mijn herinnering..

Auto lijkt inderdaad erg op deze originele plaat.

m1fyhdobv0n9_480.jpg

Volgens mij zit daar dan onderstaande bekleding in.

m1by0jsbvkn5_480.jpg

Die bekleding zit in de meeste Xantia's, en vind deze bekleding niet zo mooi. Heb liever de bekleding die in mijn Xantia zit. Staat net wat chiquer vind ik zelf. (y)

Gisteravond nog weer bezig geweest met de Xantia. Allereerst de logo's van de achterklep gehaald :

4h62vm.jpg

Ook de kachelmotor rechtsvoor er uit gehaald, die maakte flink wat herrie. Kwam ook flink wat rotzooi uit.

11b0kz6.jpg

Ik vind de bekleding die er nu inzet wel wat hebben. Erg '90s, past wel bij de tijdgeest van de auto :) Ik herinner me trouwens dat de Citroën Xsara Picasso van mijn moeder (uit 2001) ook zo'n gevlekte bekleding had (waar ik toen als 8-jarige helemaal geen fan van was) :D

Ik had bij het cleanen van de achterklep overigens wel de Chevrons laten zitten ;)

Ik vind de bekleding die er nu in zit ook heel mooi inderdad. Daarom wil ik ook graag hetzelfde weer.

Wat betreft de chevrons: Wat er nooit op heeft gezeten kan ik ook niet laten zitten ;) :T

1zq7wx5.jpg

Lekker bezig Bossinkje! (y)

Ik vind de kale kont wel wat hebben, ondanks dat ik eerst echt even een andere foto erbij moest zoeken hoe het eerst was.
Wat Escher zegt kan ik me wel in vinden, maar zat er wel een Chevron op de achterkant? Maar helemaal logo-loos vind ik wel strak. Alleen nog even de reclame van de kentekenhouder halen :)

Heb net een foto van hoe het was hierboven geplaats Pjötr. Chevrons hebben er inderdaad nooit opgezeten, die hebben op geen enkele Xantia gezeten achterop.

Reclame heb ik er juist opgezet gister. Is het garagebedrijf van een vriend van me. Hij staat altijd voor me klaar, kan altijd op de brug en helpt me altijd. Vandaar dat ik dus met reclame van hem rij. Was met de Seat en de Clio niet anders. Vind normaal reclameloze houders stukken mooier, maar maak nu graag een uitzondering. (y)

Ah ja, ik zie het!

Over de kentekenhouder, ja dat snap ik wel! Wij hadden die van de Lancia ook vervangen door een reclameloze, maar omdat de auto bijna haar hele leven in die garage was geweest, hebben we het na een half jaar toch maar weer die met de reclame erop gezet.
Mooi zo'n vriend, dat is zeker fijn! Dan zou ik ook zo'n plaathouder gebruiken.(y)

Gister een mooi setje doppen geregeld voor de Xantia.

21cxafn.jpg

Betere fotos zal ik vandaag of morgen nog maken.

Mooie doppen. Maar ik ben weer zo'n nerd die weet dat ze niet op een Xantia horen, en dan vind ik ze op een Xantia dus niet mooi.:D

De oude doppen was in principe niks mis mee, maar deze doppen geven de auto een 'frissere' uitstraling in mijn ogen. (y)

Ik vind het ook geen vooruitgang eerlijk gezegd. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.

Zijn van een C3/4 toch? Ik vind het ook wel leuk staan. Natuurlijk als je qua originaliteit kijkt, dan hoort het niet, maar ach gaat erom dat jij het mooi vind!

Zo probeer ik ook andere doppen voor de Hyundai te krijgen, maar die van een Lantra/Excel die ik mooi vind passen niet :( zit echt een paar millimeter verschil in.

Naar ik weet zijn ze van een Berlingo. Maar volgens mij zijn ze ook op het nieuwe type C5 geleverd. ;)

Als je inderdaad kijkt naar originaliteit hoort het niet inderdaad, maar het zijn Citroën wieldoppen, dus ik vind het kunnen. :)

Berlingo/C5.. Ik dacht kleiner om eerlijk te zijn. Vrienden van me hadden ze achteraf ook onder hun C5. Eigenlijk wel suf, dezelfde velgen voor het busje en de hogere middenklasse :T

Ah geweldig! deze aankoop had ik even gemist, heerlijke wagen zo'n Xantia, wat een heerlijk fris kleurtje ook(y)

Pjötr zei:
Berlingo/C5.. Ik dacht kleiner om eerlijk te zijn. Vrienden van me hadden ze achteraf ook onder hun C5. Eigenlijk wel suf, dezelfde velgen voor het busje en de hogere middenklasse :T

Dat krijg je met doppen. ;)

Ik vind het niet misstaan! Maar de oude stonden ook goed.

Pjötr zei:

Tsja, Citroën.

Bofkont zei:
Ah geweldig! deze aankoop had ik even gemist, heerlijke wagen zo'n Xantia, wat een heerlijk fris kleurtje ook(y)

Bedankt! Kleur vind ik zelf ook erg mooi (y)

Nico GTR zei:
Pjötr zei:

Dat krijg je met doppen. ;)

Ik vind het niet misstaan! Maar de oude stonden ook goed.

Bedankt! Oude stonden ook zeker goed, maar dit geeft de auto een frissere uitstraling vind ik zelf. :)

Mooie Xant!
De kont van de mijne was ook kaal toen ik 'm kocht, maar de letters lagen nog in het dashboardkastje. Ik heb ze er weer opgeplakt, vooral die extra letters "V6" op de mijne vind ik erg mooi:)

Vandaag de LHM ververst.

2wpqrd2.jpg

Dit kwam er uit. Hoort gifgroen te zijn. Verversen is geen overbodige luxe dus !

bec305.jpg

Zo zag het filter er uit :

2lxa2jb.jpg

En na het schoonmaken:

2vla0w2.jpg

mooie wagen,

old skool Citroen. Ziet er uit alsof hij gisteren gekocht is, mijn comlimenten.
heb wel eens in een xm meegereden en ook wel eens eenn C5 proefgereden.
GLAD! Kan er niet aan wennen.
ik moet de grond voelenin mijn stuur, elk hobbeltje en bobbeltje.
noem me een massochist, ik noem het communicatie met de weg.
zou zelf nog mijn veren willen verharden, maar dat zou de medepassagier niet trekken.

Dromen, dromen. dromen!

Gellukig zijn er nog mensen zo als jij Bossinkje, lekker confortabel over de weg.

Mijn Citroen ervaring is maar heel kort.
oude ZX turbo diesel.
De auto was eigelijk al op toen ik hem kocht.
Maar wat was die auto snel!
met 120 kilometer per uur over B weg.
en de veren streken alles glad. niet eens veerbollen.
mooi, mooi mooi.
Cool merk Citroen!
p.s. dubbele puntjes op de E van Citroen. geen idee waar die functie zit !

Groeten en veel plezier met de Xantia.

P.P.S. lijkt me een lekker motortje 1.8 16v.

voor meer inspiratie;
https://www.jmwxantia.com/photos-tuning.html

Terug
Bovenaan