Bossinkje
Net ingestapt
Zo, de Seat is verkocht. Nu al? Ja, nu al. Net een jaartje in gestuurd, maar na drie (!) jaar zonder bollen te hebben gereden begon het weer te kriebelen, en verlangde ik langzaam weer naar het comfort van een Citroën, niet alleen qua weglegging maar ook de heerlijke stoelen.. Dus zo begon de zoektocht naar in eerste instantie een XM. Maar helaas zijn deze nogal zwaar, dus ben ik mij gaan richten op een Citroën Xantia. Twee weken terug al bij enkele wezen kijken hier in de buurt, maar dat bleek niet wat. Auto's die er slechter uitzagen dan de foto's, of bedrijven die niet in willen ruilen 'want dan heb ik hier weer een auto staan'. Tsja, en volgens mij is dat toch het idee van een autobedrijf?
Afijn, afgelopen vrijdag richting Strijen (bij Dordrecht) gereden. Hier stond een lichtblauwe 1.8 16v te koop. Op het eerste oog een nette auto, maar bij de proefrit kwamen enkele gebreken aan het licht. Het airbag lampje knipperde, hij klapperde in elke kuil, de kachel/airco deed het niet, en daarnaast was ook niks bekend over de distributieriem. Alles bij elkaar gaf dit dus geen goed gevoel.
Doorgereden naar Dordrecht zelf, waar deze Xantia stond. Al meteen een beter gevoel bij, en na de proefrit was ik verkocht. Seat achtergelaten, en een heerlijke rit richting het Oosten gehad.
Er waren wel enkele gebreken aan de auto. De veerbollen waren niet al te best meer, en de stuurbekrachtiging haperde. Gisteravond de veerbollen opnieuw gevuld en de kruiskoppeling van de stuurstang ingespoten met WD-40 (Xantia-kwaaltje). Auto veert nu heerlijk en het sturen is ook stukken beter. 
Meer foto's houden jullie te goed, ik ben nog even aan het genieten van deze heerlijke wagen.
Afijn, afgelopen vrijdag richting Strijen (bij Dordrecht) gereden. Hier stond een lichtblauwe 1.8 16v te koop. Op het eerste oog een nette auto, maar bij de proefrit kwamen enkele gebreken aan het licht. Het airbag lampje knipperde, hij klapperde in elke kuil, de kachel/airco deed het niet, en daarnaast was ook niks bekend over de distributieriem. Alles bij elkaar gaf dit dus geen goed gevoel.
Doorgereden naar Dordrecht zelf, waar deze Xantia stond. Al meteen een beter gevoel bij, en na de proefrit was ik verkocht. Seat achtergelaten, en een heerlijke rit richting het Oosten gehad.

Meer foto's houden jullie te goed, ik ben nog even aan het genieten van deze heerlijke wagen.