Zonde man, deze tegenvaller waar je ook weinig tegen kan doen.
Ik heb je topic nog even terug gelezen. Volgens mij ben jij best wel gek met deze auto, ook al houdt ie er nu (voorlopig) midden in het seizoen waarvoor hij aangeschaft is mee op..
Die HGT skirt set is afgelopen kerst niet meegekomen?
Het is al duidelijk dat jullie na de winter in Finland kunnen blijven? (was ook een overweging om vorige zomer niet voor een Lexus te gaan, toch?)
s velthuis zei:
Zadelsnuiver zei:
Dank voor de suggesties allen, maar toch denk ik dat ik liever voor iets anders kijk. Ik vroeg al voorzichtig wat de reparatie zou kosten en het antwoord was dat het in elk geval niet minder dan € 800 zou kosten en dat is de auto mij niet meer waard, .
Ja, dat is vrij pittig inderdaad. Dat zal meer zijn dan de dagwaarde gerepareerd, dan levert het ook geen voordeel meer op bij verkoop.
Ik weet niet of uitgaan van de dagwaarde nu zo nuttig is.. Met alle respect, die waarde was ook niet hoog genoeg toen je de schroefset aan ging schaffen (+ de bijbehorende arbeidskosten om het te monteren).
Kort gezegd.. als ik jouw huidige verkoopprijs als uitgangspunt neem.. (500 euro in defecte motor staat, redelijke prijs). plus 1000 euro voor een gebruikte / revisie kop en nieuwe distributieset plus waterpomp.. dan zou ik dus in Finland (als ik in de markt ervoor ben) een frisse Punto kunnen kopen voor 1500 euro.. die ook vers winterrubber heeft én achterremmen recent vernieuwd. Stukje nieuw uitlaat zit er ook onder.
Als bonus stoelverwarming én een standkachel erbij.. ??
Los van de kilometerstand.. denk dat je dan spekkoper bent indien je het vergelijkt met het aanbod in NL.. een beetje nette Punto in verzorgde staat (16v) doet hier toch ook een vraagprijs van tegen de 2 mille..
Andere optie.. op pagina 3 schrijf je kort over het 'voor een paar honderd euro een Bravo 1.6 blok met 105 pk erin te lepelen..
Dat misschien, kostentechnisch, nog een oplossing? (misschien dat je collega nog een keer aan iets anders wilt sleutelen?
Tot slot.. heb je niet het idee dat je, door de verlaging, juist nét een steentje hebt opgepikt die tussen de D-riem is gesprongen? Een steentje dat misschien er onderdoor was geschoten bij een standaard rij-hoogte?