Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de E60 steeds meer ben ga waarderen. Ik vond hem altijd heel erg lelijk. Ik kan me nog herinneren dat we op vakantie in Oostenrijk een E60 tegenkwamen, dit was vlak na de officiële introductie in juli 2003 (ik moet nog een foto ergens hebben dat ik er naast sta...).

Maar dit is toch echt wel een hele fraaie uitvoering zeg! Heel veel plezier ermee!

@Tydelyck ik moet me echt nog een keer verdiepen in al die menu's, duurt even voordat ik gewend ben aan de iDrive dat weet ik wel :D het beheersen van het gaspedaal gaat me overigens al een stuk beter af (y)

@Dakloos, bedankt! De kleurstelling maakt echt de auto vind ik

@Joël, wel herkenbaar. De E39 was lange tijd mijn favoriete 5-serie maar er zijn (hier in Finland) nog maar weinig nette exemplaren te vinden. Maar de E60 heb ik altijd erg kunnen waarderen sinds ze bij Topgear een M5 hadden getest. Wat een wagen was dat zeg!

Wat een geil apparaat, zeg! Dat carbonzwart is zo mooi als je hem goed polijst en poetst. En dat interieur? Schitterend!! Ik heb in de e91 ook hout, maar dat is donkerder. Dit is echt mooi, samen met dat dakotaleer in deze kleur.

Veel plezier met deze dikke bak!

DIKKE BMW!! Dat zou ons Hilda roepen ( Gezien je in Finland woont, google Dikke BMW Oranje (dat is hier vlakbij)

Wat een mooie aankoop zeg. Ik vind het interieur erg mooi. Niet misschien wat ik zou uitzoeken, maar toch vind ik het fraai!

Veel plezier met de BMW, ( mag ik zeggen, ben benieuwd naar je caravan?)

Mooie 530i Zadelsnuiver! Carbonschwarz vind ik een heel mooie kleur en het leer past er goed bij. Over dat hout is genoeg gezegd, dus daar houd ik me maar stil over. :)

@uwbuurman ja absoluut een mooie kleur, ik zou niet zo snel een andere kleur op de E60 kunnen verzinnen die ik mooier vind. Binnenkort ga ik hem eens lekker polijsten, of misschien breng ik hem wel weg zit er nog een beetje over in dubio.

@Peter ja die Hilda uit Oranje, ik heb het filmpje al eens gezien :D wat een rare situatie was dat zeg. De caravan gaat er denk ik volgend jaar komen, eerst trekhaakje laten zetten, dan wellicht iets huren en dan voor volgend seizoen met eigen sleurhut op pad (y)

@Caspian dank je! Het leuke aan het hout is dat het ook dingen in kunt zien zeg maar :D net als wolken kijken maar dan anders.

Trouwens nog een vraagje, sinds vandaag doet de PDC achter een beetje vervelend. Zelfs als er niets achter de auto te zien is piept 'ie als een dolle. Volgens het scherm is het de sensor rechtsachter, heb 'm al schoongemaakt maar zonder succes. Iemand hier een idee wat het kan zijn?

Veel fijne kilometers gewenst! (y)
Zadelsnuiver zei:
Het hout vind ik persoonlijk echt super mooi, maar ik snap dat het niet ieders smaak is en mijn vrienden vinden het ook drie keer niks. Toch zie ik dit veel liever dan aluminium of carbon of iets in die trant.
Ik ben groot voorstander van hout maar ik vind de manier hoe BMW het toegepast heeft wat bijzonder. Doordat het patroon verticaal loopt op een groot horizontaal stuk ziet het er zo op de foto's druk uit terwijl hout wat rust zou moeten brengen.

Ik vind het interieur wel gaaf, alleen draaiknoppen voor de climatecontrol?, Mijn Lexus GS300 uit 1993 had zelfs al knopjes voor de climatecontrol.
Apart want er is genoeg aangevinkt op de optielijst.

Ook voor blaasrichting en sterkte? Voor temperatuur is een draaiknop nog heel gebruikelijk maar voor andere functies ben ik ze al heel lang niet meer tegen gekomen.

Gefeliciteerd Zadelsnuiver, toch een BMW i.p.v. een MB. Knappe Fünfer met een bijzonder interieur. Vind alle 5-series mooi trouwens(y).
Al die wissels hier op het forum deze week, het begint hier ook te kriebelen.

CKA291-6.jpg

Wat een heerlijk interieur, zeker ook in deze originele vorm die toch wel heel karakteristiek is (y)

Dat wordt genieten met die dikke lijn-6 :D

@406c dank je! Nooit op gelet eerlijk gezegd.

@MLL ik snap wat je bedoelt maar het stoort mij geenszins. Ook met deze basis climate control kan ik prima uit de voeten, dat zal de eerste eigenaar vast ook gedacht hebben.

@jp053 dank je! Het was best close hoor met de W204, als die auto niet die EPS storing zou hebben gehad, of de verkoper zou wat van zich hebben laten horen dan was het waarschijnlijk die geworden. Maargoed wellicht had het zo moeten zijn :D die kriebels zijn wel heel herkenbaar; misschien komt er nog iets moois op je pad deze zomer (y)

@Wouter, dankjewel! Ja het is echt een genot om te rijden, sinds ik hem heb gekocht heeft de Prius geen meter gereden. Zelfs mijn vrouw opteert telkens nu de BMW te pakken en zo heb ik er al bijna 500km mee gereden.

Ik was vanmiddag even op pad, ik had vorige week in het pittoreske Veendam een Chinees busje gezien. Dus ik ben vanmiddag even heen gereden, auto op een parking en er toen heen gelopen. Er waren nog wat vage bedrijfjes, waar ik ook even heb geneusd. Maar bij eentje stond ook een BMW 5 Series, van een generatie ervoor. Die had ook hout in dezelfde stijl als jouwe. Ik moet zeggen het is in het echt mooier dan op de foto.

@Pietzoveel, bedankt (y) deze auto heeft inderdaad veel pluspunten, de som van alle componenten maakt het voor mij echt de ideale auto.

@Peter dat is echt toewijding! Dus je zag een leuk busje staan en je bent er later nog even langs gereden om hem wat beter te bekijken? Haha dat kan ik echt waarderen (y) Ik denk dat je gelijk hebt hoor met het hout, op de foto's komt het veel meer aanwezig over dan in het echt. Ik zal binnenkort eens proberen wat foto's van het interieur te maken.

Vandaag overigens een paar uurtjes bezig geweest met de auto poetsen. Om de lak weer helemaal boven Jan te krijgen zal er een professional aan te pas moeten komen maar nu glimt 'ie in elk geval weer erg mooi. Niks bijzonders gedaan, gewoon met wat poetsdoeken en Turtlewax de auto behandeld en toen ik bezig was kwam mijn buurman langs en had een adresje in de buurt dus daar ga ik binnenkort eens een belletje aan wagen.

Voor nu wat donkere foto's toen hij net uit de waxbox kwam, ik zal morgen proberen wat betere foto's te maken.

Haha, yup... met zijn mooie rode trui/vestje/jas.

Maar wat een mooie zeg BMW zeg. Is dit een kleur die kleurafhankelijk is? Of komt dat door de zon? Hoewel dit een auto is die ik zelf nooit zou kopen. Dat past ook niet bij mij, vind ik dit wel echt gaaf. Mooie kleur en dan het bruine interieur en de juiste velgen eronder, en volgens mij dikkere bumpers.

Hoewel een sportieve BMW vaak als fout wordt gezien, vind ik het tof zo.

Qua Busje... Ik plemp de foto hier lekker neer, want hij heeft ook nieren EN is blauw! :D

9B8NsHvl.jpg

Haha wat goed dat je die man hebt gespot, die kwam ineens scheldend en mopperend uit de bosjes, misschien dat ik 'm wakker heb gemaakt :D

De kleur lijkt inderdaad wat te veranderen naargelang de lichtinval; vol in de zon lijkt het blauw/paars, bij bewolkt weer of weinig zon is het bijna zwart.

Wat een gave bus! Als mijn E60 zou kunnen transformeren in een busje dan zou hij er vast zo uit zien :D

Wat dat betreft wel een toffe kleur. Ik had een groene 406 coupe maar als het bewolkt was zat het tegen zwart aan. Kwam ik er op een gegeven moment mee naar werk op een zonnige dag, vraagt een collega "Heb je die zwarte niet meer?". Nee, hij is altijd al groen geweest.

Zadelsnuiver zei:
Bonuspunten voor wie de verwarde oude man weet te spotten :D
En ik maar zoeken naar de weerspiegeling van de fotograaf... :)

Hier staat wel even een auto met uitstraling zeg! Heel wat anders dan (maar niets ten nadele van) de 1-serie.

@406c, doet me denken aan die keer dat ik mijn kristalgroene Stilo JTD had ingeruild voor een donkerpaarse Stilo Abarth. Al mijn collega's kwamen de volgende dag één voor één vragen of ik m'n auto had laten overspuiten :D

@MWH, ja dat had ook een goede grap geweest :D en ik snap precies wat je bedoelt. Deze auto heeft echt een gezonde portie gravitas en het is opvallend hoeveel mensen nog een keer omkijken wanneer ik voorbij rij.

@Marc dank je! Het model is vrij tijdloos denk ik, al moest ik er zelf in het begin ook wat aan wennen.

Bonuspunten voor jou Jay :D wat een rare snuiter was dat zeg.

Overigens was ik niet zo tevreden met het poetsen, de wax die ik had gebruikt was voor donkere lakken, maar toen ik 'm vandaag nog wilde aftoppen met een sealer ontstonden er allemaal vegen en vlekken dus ik denk dat het door de kleur in de wax komt. Zojuist maar weer de bewezen combinatie van autoglym rood en goud aangeschaft, straks maar weer even stoeien in de garage :D

Prettige auto om te zien zo van buiten. Toen hij nieuw was vond ik hem minder mooi dan de A6 van die tijd, welke nog steeds mooi is overigens, maar de 5-serie is wat dat betreft specialer/beter opgedroogd. (y)

De A6 van die tijd vond ik juist weer iets minder, de C5 generatie vind ik vandaag de dag nog een hele sjieke verschijning maar de C6 die erna kwam heeft me nooit zo kunnen bekoren, iets te anoniem qua design wellicht.

Overigens wat minder leuk nieuws; vorige week ging het motorstoringslampje branden. Woensdag direct naar mijn garage gereden en de diagnose is dat beide Vanos units vervangen moeten worden. Een dure klus dus het probleem bij de verkopende partij neergelegd en vandaag gehoord dat hij morgen gerepareerd gaat worden. Er was nog even sprake dat de auto teruggekocht zou worden maar ik ben erg tevreden verder met de auto dus ik heb er wel vrede mee als het op deze manier opgelost kan worden. Krijg netjes een vervangende auto dus ook dat zit wel goed. Nu hopen dat 'ie snel klaar is :)

Oei, dat is ff minder fraai, maar zeer netjes en fijn dat de verkopende partij het gaat fixen (y) Als je idd zo tevreden bent verder met de wagen is dit een perfecte oplossing lijkt me.

is even vervelend maar liever nu dan over 2 maanden. En het is meteen iets waar je je de komende jaren niet druk om hoeft te maken.(y)

Vanos revisie is toch standaard dat je dat moet doen bij een net aangeschafte BMW? :T

Gaat die nog beter van rijden! (y)

Ja jullie hebben absoluut gelijk. Zoals gezegd is de vestigingsmanager van het bedrijf waar ik de auto heb gekocht een vriendje van me, hij was zelf ook vrij pissig op de vorige eigenaar want waarschijnlijk heeft deze gewoon moedwillig de storingen gewist en snel ingeruild. Maar het wordt netjes opgelost en ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt. En inderdaad beter nu dan dat het buiten de garantie valt (y)

Voor nu een plaatje en korte review van mijn tijdelijk (naar verwachting een week of twee) vervoer: een 2013 Hyundai i40 1.6 GDI. Ik kan met hand op mijn hart zeggen dat dit ongetwijfeld de slechtste auto is die ik ooit heb gereden. Absoluut 0,0 gevoel in het stuur, gaspedaal, koppeling of rempedaal. De versnellingsbak is hakerig en stug, de motor futloos en veel te stil. De stoelen zitten OK en hij is ruim maar ik heb écht te doen met mensen die dagelijks in zo'n auto moeten rijden maar misschien zijn ze niks beters gewend dus weten ze niet wat ze missen. Mijn Prius is werkelijk meer enerverend om te rijden en (veel) minder afstandelijk dan deze i40.

In het zwart met velgjes toch best een mooie auto om te zien maar ik kan écht niet wachten tot de BMW klaar is :D

20200707-114627.jpg

:D Herkenbare beleving, dat had ik bij een leen Ceed station ook. Rare mix van overdreven stugheid, niet te verwarren met sportiviteit, in het onderstel en totale afwezigheid van enig gevoel in bediening. Hopen dat je pooierbak ( ;) ) weer vlug klaar is, dat is toch een wat ander niveau.

Zo, dat is even schrikken! Zo'n Vanos reparatie is niet goedkoop. Top dat de garage het goed op pakt. En inderdaad, nu ben je er voorlopig wel vanaf. (y)

@RW ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Het zijn vast betrouwbare en goede auto's maar het rijden is echt dramatisch slecht.

@TYN ja zeker een dure grap, schatting van mijn eigen garage was zo'n 2.500 Euro. Ik ben dan ook ontzettend blij dat de verkoper het allemaal zonder morren regelt nu, topservice wat mij betreft (y)

Zo dan dat is ook een stevige rekening, hopelijk wordt het helemaal goed afgewikkeld via de verkopende partij(y) En ja de huurauto.. kan me het voorstellen. Pas nog in een hyundai tucson van 2015 gereden met 1.6gdi. Wat een futloos en droevig hok is dat, echt om van a naar b te komen met een hoge zit en niets meer dan dat.

Ja Damian ik was echt verbaasd over hoe slecht dit is. Ik werd er serieus echt chagrijnig van in deze auto te rijden. Ik heb met veel barrels gereden in mijn tijd maar dit was echt het dieptepunt. Jammer want ik vind Hyundai een sympathiek merk.

Gelukkig belde de verkoper vandaag dat de i40 verkocht was, dus of ik hem in wilde leveren en een nieuwe auto uit wilde zoeken. Ze hadden een mooie '18 Auris TS Hybrid sport staan, een Prius in een ander pakje dus wist dat dit in elk geval niet zou tegenvallen. Rijdt gewoon prima, iets moderner dan de Prius qua gadgets enzo maar wel iets minder comfortabel. Even een fotootje voor de geïnteresseerden:

20200709-201905.jpg

Bij zo'n Auris vind ik het dash vreselijk.
Heb nu een Kona als huurauto maar dat is toch wel een heel fijn ding hoor!
Iets te stug op de snelweg, maar op bochtige weggetjes heerlijk!

Hmm ja het dashboard. De klokken zijn wel ok maar het navigatiesysteem doet me nog het meeste denken aan een magnetron :D

20200709-201426.jpg

Dat systeem is niet te bedienen en met een zonnebril met polariserende glazen ook niet af te lezen :(

Ik heb nog niet met zonnebril gereden maar ik zal er op letten. Weet wel dat het beeldscherm van mijn telefoon onder sommige hoeken niet af te lezen is dus dat zal vast hetzelfde idee zijn als dit scherm. Bediening gaat me prima af maar ik gebruik dan ook de knoppen op het stuur, als je de Prius gewend bent dan is dit goed te doen.

Valt me wel op dat de Auris veel minder loeit dan de Prius, en de ruimte op de achterbank is echt heel klein; mijn zoontje van 4 kan amper achter mij zitten.

Vandaag ook nieuws van de garage die de Vanos gaat repareren: onderdelen in backorder en gaat minstens een week duren voordat ze binnen zijn.

Mooi dat de garage de rekening oppakt!

Dat dashboard van de Auris bevalt mij ook nooit zo. De CH-R dan weer een stuk beter; ondanks inderdaad het vrij eenvoudige en ouderwetse scherm. Toch is het scherm nog redelijk logisch. Ik weet even niet meer welke auto maar ik heb weleens nog onlogischere opbouw gehad.

Die Hyundai; is de i40 niet een van de weinige Hyundai's die volledig in Europa (Russelsheim) is ontwikkeld? Kona, Ioniq, i10 etc zijn Korea ontwikkelde auto's die voor iedere regio in de wereld een kleine aanpassing krijgen in veer en schokdemper karakteristiek. Zou misschien het verschil kunnen verklaren.

Probleem bij de 1.6 GDI is het hoge toerental waarbij er wel koppel aanwezig is... 4.850. Dus om een beetje op te schieten is minimaal 3.000 wel wenselijk. Daarnaast een best wel zware auto op die 135 pk...

@Engineer zou best kunnen hoor wat je zegt over de i40, ik ben niet zo thuis in deze materie. Ik ben in elk geval blij dat ik er niet meer in hoef te rijden :D

@Pietzoveel ja 135 pk lijkt me niet veel voor een auto van dit formaat en dat het koppel niet thuis geeft helpt ook zeker niet mee.

Ik begin de BMW nu wel te missen, alhoewel hij sinds dinsdag pas bij de garage staat heb ik er sinds vorige week woensdag niet meer mee gereden aangezien ik geen risico wilde nemen door met een brandend motorstoringslampje te rijden. Ik heb er dus sinds 17 dagen bezit al met al slechts 7 dagen van kunnen genieten. Nu word ik er uiteindelijk alleen maar beter van natuurlijk maar het is toch wel zuur, aangezien ik de 1-serie al op 4 juni verkocht had en dus al ruim 5 weken zonder leuke auto moet doen of klink ik nu verwend :D

Pfff verwend... en dan ook nog Hundee afzeiken... *weer een topic die ik niet hoef te volgen ;)

Als ik het goed heb, en ik moet eerlijk zeggen ik heb me er matig in verdiept, is het zo dat Hyundai inderdaad in Duitsland een (Europees) ontwerpcentrum heeft. De Getz was de eerste auto die daar weg kwam. Hyundai heeft voor die auto ook met een schuin oog naar de Passat gekeken, gezien de strakke lijnen en het sobere dashboard.
Hoe het met de i40 zit, geen idee eigenlijk.

Hoewel ik een i40 lelijk vind, vind ik zo'n Auris ook echt heel lelijk, je mag de volgende keer wel een foto van het rode huis plaatsen, zonder die ;) Gek trouwens dat een Prius meer comfortabel is, en minder ruim is. Dat zou je niet zeggen!

Fijn trouwens dat de verkoper het zo goed en netjes doet, hulde! Is dat iets wat soort van verplicht is in Finland? Of hoe zit het met de kopersbescherming?

Haha ja Peter ik was al bang voor een vergeldende reactie van jouw kant :D Maar jij weet ook dat ik een zwak heb voor auto's als de Magentis, XG, Chairman en Opirus dus wellicht was ik gewoon teleurgesteld.

Maar voor de zekerheid, de Prius is ruimer en meer comfortabel, de Auris heeft alleen meer ruimte in de kofferbak maar van binnen overduidelijk een C-segmenter waarbij de Prius een ruime D-segmenter is. En ja, ik vind de Auris ook lelijk :p

Hoe het normaal gezien met kopersbescherming zit weet ik niet precies, ik geloof dat je sowieso 6 maanden een soort van basisgarantie hebt op motor en versnellingsbak wanneer je bij een bedrijf koopt, maar dat is niet altijd even makkelijk: ik geloof dat je het vrij hard moet spelen met rechtsbijstand etc. om daar aanspraak op te maken. In de meeste gevallen wordt er door de verkoper simpelweg (terecht) geclaimd dat de auto goed was op het moment van aankoop en dat de verkopende partij niet kan voorspellen wat er 3-4 maanden na aankoop met zo'n auto gebeurt. In mijn geval was het overduidelijk dat het een verborgen gebrek betrof en omdat het zo snel na aankoop aan het licht kwam, kon de garage niet anders concluderen dan dat dit probleem al aanwezig moest zijn bij aankoop. Nu helpt het ongetwijfeld ook heel veel dat ik de manager persoonlijk ken, in een ander geval waren ze wellicht niet zo behulpzaam geweest. Maargoed ik ben allang blij dat het gefixt gaat worden, al moet ik er wel bij zeggen dat ze anders de auto door de voorpui terug zouden hebben gekregen :D

Vandaag telefoontje gehad dat mijn auto eind van de week klaar zou moeten zijn en of ik de Auris terug wilde brengen. Vervangauto 3 is een heuse 2016 E200 BlueTec CDI Automaat. Rijdt voortreffelijk, ietsje te soft geveerd wellicht en wel een erg hoog Taxi-gehalte. Maar ga niet klagen, tot nu toe de beste vervangauto ooit :D

20200721-191703.jpg

Haha ik zag als eerste het plaatje en dacht direct: 'hey, waarom plaatst hij nou een foto van een taxi?' :)

Terug
Bovenaan