Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Ja die, Hakkapeliitta 8! :D
Vooral bekend van de commercial waarin een Audi RS6 een nieuw wereldrecord op ijs heeft gevestigd, maarliefst 335 km/h!

https://youtu.be/VW5GMsT32RM

Ga ik met de Prius nooit halen natuurlijk :D

Golf staat al sinds 8 uur bij de garage, nog niets gehoord dus geen nieuws is goed nieuws hoop ik.

@omniradius, helaas geen AWD Prius, zou wel fijn zijn maar misschien wordt de auto dan echt té zwaar, en ik geloof dat je ook aardig wat efficiëntie verliest bij vierwielaandrijving dus vanuit het oogpunt van zuinigheid is FWD de betere optie. De Lexus hybrid SUV had wel AWD dacht ik.

Ah, kijk eens aan, zijn gewoon banden van Nokian.... Dat doet al wel een belletje rinkelen. ;)
Erg mooie prestatie met die Audi, lijkt me dat je dan best een ijskoude moet zijn om dat te proberen.

Bij de Lexus RX zat de elektromotor op de achteras, als ik me niet vergis. Je kon nog voldoende wielspin met de voorbanden genereren helaas.

Dank je Nico!

Golfje staat weer thuis, thermostaathuis was naar z'n grootje en is weer vervangen. Hopelijk zijn we nu voorlopig klaar met de reparaties :eek:

Weet ik nog niet Joop, heb wel al een verzoek gekregen om te ruilen tegen een V50 2.4i en een Golf Cabrio :D

Ik probeer mezelf in te houden met zoeken totdat de Golf verkocht is :p

Tsja.. gewoon die kriebel he. Ik wissel vaak van auto's, er zijn zoveel modellen die ik mooi of interessant vind en ik wil er eigenlijk zoveel mogelijk van gehad hebben :) De Golf rijdt fijn, vind het een mooie wagen en hij hoeft niet weg, maar als iemand 'm graag over wilt nemen dan mag dat en ga ik op zoek naar iets anders.

Ik heb gehoord dat een schroefsetje voor een Clio ook niet goedkoop is:)

Altijd leuk een zoektocht. Die ongetwijfeld ook al heeft aangevangen:)

Jammer van de Golf! Lijkt mij een fijne kar om kilometers mee te vreten. En mooie Golf IV's worden ook steeds lastiger om te vinden.

Zadelsnuiver zei:
Ik wissel vaak van auto's, er zijn zoveel modellen die ik mooi of interessant vind en ik wil er eigenlijk zoveel mogelijk van gehad hebben.

Daar ben ik wel benieuwd naar! Hoe zit jouw autohistorie eruit?

Enzo Ferrari zei:
Jammer van de Golf! Lijkt mij een fijne kar om kilometers mee te vreten. En mooie Golf IV's worden ook steeds lastiger om te vinden.

Zadelsnuiver zei:
Ik wissel vaak van auto's, er zijn zoveel modellen die ik mooi of interessant vind en ik wil er eigenlijk zoveel mogelijk van gehad hebben.

Daar ben ik wel benieuwd naar! Hoe zit jouw autohistorie eruit?

De Golf is zeker fijn, en ik rij er nog met veel plezier in. Hij gaat ook echt niet voor een bodemprijs weg ofzo, we wachten gewoon op de juiste koper en anders blijven we lekker kilometers vreten met de GTI :)

De historie over de laatste 18 jaar:

Austin Mini 1000e
VW Golf II 1.3 met G60 look
Seat Ibiza 1.9D
Renault 19 Chamade 16V
Fiat Bravo 1.9 TD100 Abarth
Fiat Brava 1.8 16V
Fiat Stilo 1.9 JTD
Fiat Punto Mk2 1.2 16V
Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed
VW Polo 1.3i
Mercedes Benz C180
Opel Meriva 1.6i
Citroën C5 2.0 HDI
Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed
Toyota Prius
Fiat Punto Mk2 1.2 16V
Citroën C4 Coupé VTS 180
BMW 318 CI
Golf 4 GTI

Dus precies 18 auto's in 18 jaar :D Moet er bij zeggen dat ik vaak 2 auto's tegelijk heb gereden, een diesel voor de kilometers en een sportievere benzine voor de fun. Ook nog een stuk of 5 motorfietsen gehad. De Polo had ik toen gekocht omdat m'n eerste Stilo Abarth in de soep was gelopen en de C180 daarna om de Abarth van onnodige kilometers te sparen.

Ah geinig.... Ja als je het financieel kan handelen om zonder al teveel verlies vaak van auto te wisselen....why not! :D

Ben benieuwd wat er in de plaats zal komen voor de Golf. Ik heb persoonlijk niet zoveel met Golfjes.... al geloof ik graag dat het fijne auto's zijn om mee te rijden :)

Succes met de verkoop Zadelsnuiver, wel jammer want ik vind een Golf 4 echt een mooie auto.

Als ik naar je lijstje kijk is ie lang, maar als je het uitspreidt over 18 jaar valt het mee. Ik haal in een jaartje minder, niet eens de helft :rolleyes:

Nou, halen maar :).

BMW 540iA E39 "Individual"

Image1.jpg

@Nico, tot nu toe zijn alle garage rekeningen voor de Golf erg schappelijk geweest, ik heb een goed (en goedkoop) adres voor onderhoud dus daar maak ik me niet zo veel zorgen om en een andere auto is natuurlijk geen garantie op probleemloos rijden. Maar het was inderdaad wel even spannend en een opluchting dat de kop er niet af moest maar hef slechts een kleinigheidje was van zo'n 70€.

@Michel ik heb echt nog niet gezocht! Het kriebelt als een gek maar ik hou me nog even in. Met cash in de pocket is het veel leuker winkelen straks :D Ik heb wel al een voorstel gehad om te ruilen tegen een 1994 Golf 3 Pink Floyd Cabriolet en een 2002 BMW E39 530i maar helaas een Touring.

@Omniradius, alles bij elkaar heb ik bijna kiet gespeeld met de laatste 3 auto's. De Punto heb ik wat op verloren, de C4 iets meer voor gekregen en de BMW voor hetzelfde geld verkocht als wat ik er voor betaald had. Hopelijk houden we die trend vast met de verkoop van de Golf (y)

@Pjötr, dank je! De juiste koper meldt zich vanzelf wel hoop ik. Het blijft zeker een mooie auto maar het is gewoon tijd voor iets nieuws. En vaak een nieuwe auto kopen is nu ook niet iets om trots op te zijn ofzo, ik vind het juist vaak heel tof om te zien wanneer een auto heel lang bij een eigenaar blijft. De Prius zie ik bijvoorbeeld ook de komende 10 jaar niet weggaan, als dat ding tegen redelijke kosten blijft rijden rijdt ik 'm misschien wel naar een miljoen :D

@Jp053, schitterende kar, maar wel echt boven budget. Maar een E39 behoort zeker wel tot de mogelijkheden!

Morgenochtend komt er iemand uit Oulu overvliegen om de Golf te bekijken. Zometeen de zomerbanden ophalen en de hele zwiek nog even goed poetsen en zien wat de morgen brengt :)

Zo dat is rap!! Die kijker klinkt wel serieus! Succes met poetsen zo :)

Als ie weg is he? Dan kan je mooi een grote/luxe Koreaan kopen ;) Daar hebben we het eens over gehad bedacht ik me, en dat land staat ook nog niet in je lijstje! :)

Als iemand ervoor zelfs het vliegtuig wil pakken, is ie vast geïnteresseerd!

Een E39 is wel gaaf. Deze bijvoorbeeld: <https://www.rh-automotive.nl/occasion/bmw/5-serie/523i-executive-1e-eigenaar-youngtimer/occ4065197-94a3893a#voorraad>
Maar bij deze aanbieder stond pas ook een ex-ambassade auto, met zo'n vlaggetje rechtsvoor. Heel gaaf!

@Pjötr, ja gaat snel hè? Als het allemaal doorgaat is dit denk ik de snelste deal in m'n leven geweest. Maar je weet het: iets met beer en huid dus we houden nog een slag om de arm. Ik heb nog wat detailfoto's gestuurd van kleine dingetjes rondom de auto en in principe is er een prijs afgesproken dus we gaan het meemaken. Die Koreanen blijven leuk, maar voor nu zit ik meer met achterwielaandrijving in m'n hoofd. Al sluit ik niets uit! Misschien koop ik wel weer een Punto ;)

@Barri, hij lijkt me inderdaad erg serieus, alhoewel het best normaal is hier om een binnenlandse vlucht te pakken. We hebben maar zo'n 800 km snelweg in het hele land, en dat ligt grotendeels in het Zuiden. Daarna ben je aangewezen op 80 km/h provinciale wegen enzo dus een rit van 800 kilometer duurt al snel 12 uur. Vliegtuig doet er nog geen uur over en voor zo'n 50€ zit je al in het vliegtuig.
Die 523i is wel erg mooi zeg, zoiets is echt wel een goede kanshebber (y)

Zadelsnuiver zei:
Morgenochtend komt er iemand uit Oulu overvliegen om de Golf te bekijken.

Succes morgen met de verkoop! Mocht de koop doorgaan kun je daar in het hoge Noorden de auto op zondag bij de officiële instanties op papier wel van eigenaar laten verwisselen?

Dank je Enzo! Ja het overschrijven gaat hier heel gemakkelijk. Je download een formulier van de "Traffi" website, laat het door de koper ondertekenen en je stuurt een kopie op en de auto is overgeschreven. Kind kan de was doen!

Heb ook al een hele fraaie E39 op het oog, hoop dat morgen alles goed gaat!

Zo dan, dat zou wel prettig zijn als de golf weg is. Kan je je richten op de opvolger. Ik ben benieuwd waarmee je nu weer op de proppen gaat komen. Ongetwijfeld zal het weer een mooi, apart ding zijn.

Verkoop (helaas) niet doorgegaan. De koper had nog wat andere opties in de buurt open staan en zal er later op terugkomen. Mijn ervaring is dat je er dan echter nooit meer iets van hoort dus ik wacht gewoon nog even op de volgende :)

@Michel ja gek he :D toen mijn vrouw zwanger raakte van de eerste was het beetje paniekvoetbal in de tent en wilde zij graag de Meriva. En zwangere vrouwen.. ach laten we zeggen dat het makkelijker was om haar haar zin te geven. Gelukkig kwam ze er zelf vlot genoeg achter dat het toch best een hok was :p

@Dirk helaas toch niet zo vlot gegaan als gehoopt maar verder absoluut geen man overboord. De Golf staat er weer helemaal spik en span bij, vandaag even nieuwe foto's maken en dan komt het vast later wel allemaal goed. Ik hou je sowieso op de hoogte ;)

Mechanix zei:
Kan zijn dat ik het gemist heb, maar is er wat mis met de Golf of wil je gewoon weer wat anders?

Veel medeforummers laten qua autowisselingen de innerlijke, irrationele Braddie spreken. Met als verschil dat het budget meestal hoger is dan een handjevol euro's.:T

D. Elzinga zei:
Mechanix zei:
Kan zijn dat ik het gemist heb, maar is er wat mis met de Golf of wil je gewoon weer wat anders?

Veel medeforummers laten qua autowisselingen de innerlijke, irrationele Braddie spreken. Met als verschil dat het budget meestal hoger is dan een handjevol euro's.:T

Al een tijdje geen streams meer gezien, zou het nog goed gaan met corrie?:eek:

Toch wel jammer dat hij weggaat, en dat de verkoop niet door is gegaan ook zonde uiteraard. Maar een punto, wat voor motor zoek je dan? Twinair:T:T?

@Mechanix dank voor het aanbod maar gaat 'm niet worden vrees ik :D

@D. Elzinga stiekem is iedereen best wel beetje Braddie :eek:

@Damian was eigenlijk maar een grapje, alhoewel ik toch best veel plezier beleefd heb aan de Mk2 1.2 16V. Ergens is het best een bevrijdend gevoel om in een goedkoop ding te rijden, deukje hier, krasje daar maakt allemaal niet uit. En met de schroefset was het echt leuk hoeken met dat ding. Blijf het een heel gaaf model vinden ook maar ga denk ik toch voor iets groter en luxer.

Jammer dat de verkoop niet doorgaat, op naar de volgde koper dan.

Indrukwekkende lijstje met auto's phoeh. Ik had gedacht ook een Alfa aan te treffen, die ontbreekt. Is een sportieve 147 een optie? In de juiste kleur, motor en opties een leuk ding.

Zelf inderdaad nog geen Alfa gehad! Wel veel gereden in een 156 2.5 V6 maar die was niet van mijzelf helaas. Een 147 vind ik een hele mooie auto en veel betrouwbaarder dan je zou denken. Voordat ik de C4 kocht had ik nog een mooie 2.0 TS Selespeed op het oog maar ik had begrepen dat vooral het onderstel erg gevoelig is voor slijtage en natuurlijk die distributieriem die zowat bij elke volle maan vervangen moet worden en dan nog die 8 bougies en.. zo gaat het lijstje wel even door. Dan liever de eerder genoemde 156 V6 (of GTV) :D

Haha, nou ja kan leuk zijn hoor zijn als 1.8hgt super maar zeldzaam. Alfa 156 V6 gaat mijn stem naar uit, 1x onderhoud en hopen op het beste ;) en na een jaar weer wat anders

Damian, een Punto HGT zou ik serieus overwegen! Alleen zijn ze hier nooit officieel geleverd, alleen grijze import en die staan echt bijna nooit te koop. Een 156 V6 is dan een stuk makkelijker te vinden, en misschien zelfs leuker nog :)

Nico, een Saab 9000 vind ik zeker een sjieke auto! Maar dan moet het wel een CS zijn met een B204 of B234. Een vroege 9-5 of NG 900 Coupé zou ook nog kunnen trouwens (y)

Had zoals gezegd nog wat foto's gemaakt voor de advertentie, waarvan dit imho toch wel de mooiste was:

20180319_185349.jpg

Verder nog een vraag.. toen de achterrem vast was gelopen heb ik toch nog wat moeten rijden met de auto. Het gevolg is dat het achterwiel aan de bestuurderskant zoveel remstof (en ik denk ook stof van de schijf zelf) heeft gevangen dat ik het er niet meer af krijg. Ik heb al gewone velgenreiniger geprobeerd maar dat doet weinig. Nu weet ik dat er van dat Non Ferro spul bestaat, zou dat goed werken? Dat is echt een metaal verwijderaar toch?

Non Ferro heeft mij keer op keer verbaasd als het gaat om remstof verwijderen, ik denk dat je het daarmee wel schoon moet kunnen krijgen.

Aluteufel is niet te gebruiken op de lak van je auto zoals non-ferro dat wel is, maar is om die reden wel een stuk krachtiger en nog goedkoper ook.

Ook wel bekend als Tuga grun.

Sonax maakt overigens ook een fall-out remover.

Die Aluteufel klinkt wel goed, denk dat ik naar zoiets op zoek moet. Bij m'n vaste go-to toko voor poetsspullen in elk geval niet verkrijgbaar maar ga binnenkort wel even langs of ze iets vergelijkbaar hebben. Weet iemand ook wat het hoofdbestanddeel is?

Mooie foto inderdaad! Blijft een mooie verschijning inderdaad! Jammer dat de eerste koper er toch vanaf zag!

Bedankt nog voor de toelichting (y)

De velg heb ik niet meer schoon gekregen, dat zal een klusje gaan worden voor de volgende eigenaar. Vrijdag is er nog een jongeman langs geweest voor een proefritje, beviel hem erg goed en verwacht wel dat 'ie met een bod gaat komen. Of niet, dan rij ik gewoon nog lekker door met de Golf wanneer het slecht weer is. Heb namelijk een mooie motorfiets op het oog die ik hoogstwaarschijnlijk donderdag a.s. op ga halen, als het weer mee zit althans. Gisteren nog een sneeuwbui van jewelste gehad!

Mocht de Golf toch nog snel verkocht worden koop ik dezelfde dag nog waarschijnlijk een barreltje met een klein jaartje APK om de slechte dagen mee naar het werk te rijden en incidenteel de kinderen van school/hobbies te halen.

Dus even geen dikke BMW ofzo, heb nu de focus even op tweewielers :eek:

Terug
Bovenaan