Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Ben al een tijdje aan het zoeken maar kom o.a. op Ebay of Ali niks tegen.

Poeh, ik ben echt een winter hater haha... zou het liefst in èèn Mediterranean climaat leven waar ik zelden tot nooit met kou hoef te dealen o_O

Weet niet of ik ‘t eigenlijk ooit vermeld heb, maar de Lexy heeft ook een standkachel of blokverwarmer (hoe je t wil noemen) ingebouwd. Heeft de vorige eigenaar laten doen.
Ik moet bekennen dat ik het maar enkele keren heb gebruikt haha... best stom maar ik vergeet oprecht de hele tijd dat ik er beschikking over heb :rolleyes:

Dank voor je hulp Altai, maar ik ben echt bang dat het tevergeefs is, het lijkt wel een spookmerk :D

Maar ellek nadeel hep ze voordeel, dus nu gaan de winterbanden gewoon om de zomervelgen en ben ik helaas genoodzaakt (wink wink) om voor de komende zomer op zoek te gaan naar een nieuwe set :D

Oh we staan weer op de nieuwe pagina! Dan maar even een foto.. deze keer een vieze Prius met de 16" Toyota OEM wintervelgen en de GTI op de achtergrond van vorige week:

20171101_114342.jpg

Omniradius dat is wel echt een mooie optie hoor om de standkachel te gebruiken, ook veel beter voor de motor dan elke keer koud starten en toeren maken. Misschien als het straks wat kouder is dat je het gaat waarderen :D

Maar goed om te weten, setje winterbanden eronder en dan kun je zo ff naar Finland voor een bakkie koffie en een Prius of GTI review :D

Haha, top idee, maar dan kom ik liever een keer in het zomerseizoen :p
Sneeuw en koude zijn echt mijn kryptonite haha... hou er totaal niet van.

Zadelsnuiver zei:
...... ik ben echt bang dat het tevergeefs is, het lijkt wel een spookmerk :D

Maar ellek nadeel....

....een vieze Prius

Lijkt inderdaad wel een spookmerk. Gelukkig hebben we de foto's nog.(y)
Zou je aan de hand van de foto's een stel nieuwe naafdoppen kunnen laten draaien? Of via 3D print wellicht?

Het nadeel is dan wel dat je blijft zitten met " oude" velgen. :D

En de Prius lijkt wel gecamoufleerd in deze leefomgeving. :D

Soms als ik niks te doen heb (gebeurt niet heel vaak) vind ik het leuk om dit topic weer door te lezen, wat een hoop dingen hebben we het afgelopen jaar beleefd! Van een gebroken distributie en het einde van de Punto tot de aanschaf en verkoop van de C4, de BMW en al z'n roest perikelen, de komst van de GTI en alle zoektochten en Prius- en poets praat tussendoor.. het is een bewogen jaar geweest!

Nu beduidend rustiger. In de winter is er gewoon weinig te doen, poetsen kan bijna niet, ook weinig zin om plezier ritjes te maken, gewoon tanken en rijden en dat is soms ook prima.

De GTI geeft wel een nieuwe achter rem nodig, volgens mij heeft de klauw even vastgezeten en is het resultaat een dikke groef op de remschijf en hij maakt nu wat geluid bij het remmen dus ik ga proberen om voor binnenkort een afspraak te maken bij de garage.

Verder nog geen dingetjes gekocht, ik rij nu gewoon op de ASW velgen (zonder naafkapjes) want ik heb gewoon even geen fut om er wat aan te doen.

Nadat de remmen gefixt zijn bestel ik een set nieuwe zomerbanden voor de huidige BBS Montreal II zomervelgen en dan is het voorlopig wel even goed denk ik. Ik heb me ook voorgenomen om verder geen extra dingen aan deze auto meer te doen, zit er zelfs aan te denken om hem in de zomer te koop te zetten. Geen verassing waarschijnlijk, want ergens mis ik toch de E46. Om er nu eentje te vinden zoals ik hem echt wil gaat lastig worden, zal waarschijnlijk flink het budget omhoog moeten schroeven maar dat mag ook wel een keertje; de C4, BMW en GTI heb ik telkens voor rond hetzelfde bedrag gekocht dus als ik de GTI voor hetzelfde bedrag weer kan verkopen heb ik het afgelopen jaar eigenlijk zonder afschrijving gereden.

Maar goed we gaan het allemaal meemaken :)

Weer leuke plannen Zadelsnuiver (y)
De E46 blijft een topper, een heerlijke 330ci (coupe) zou ik overwegen :D

Klinkt idd als toffe plannen!

En in de winter kan je daar volgens mij heerlijke sneeuw drift foto's / video's maken toch? (dat zou ik dan doen.... oh, maar ik heb geen achterwiel aangedreven auto meer haha o_O )

Dat is inderdaad het Grote (enige?) voordeel van de winter, lekker glibberen op sneeuw en ijs. Helaas kan ik er nu weinig mee aangezien de GTI en Prius uiteraard FWD zijn, maar hopelijk volgende winter dus weer een BMW onder de kont (y)

Al vaker gezegd, gewoon eentje uit Duitsland halen, staat vol met fijne E46's nog.
Prijzen zijn daar ook nog relatief laag.

Ja het moet echt een 6 cilinder worden, automaat, leder, clima en een schuifdakje. Kleur sta ik nog voor open maar liever wel iets wat je niet op elke straathoek ziet zeg maar.
En uit Duitsland halen staat inderdaad wel op het plan, alleen tegen die tijd eens kijken hoe dat we dat gaan vormgeven.
Het kan overigens ook een sedan worden of zelfs een Touring, 'tis maar net waar ik op dat moment de grootste klik mee heb zeg maar, alhoewel een Coupé wel de voorkeur heeft voor nu.

Eerst maar de Golf eens helemaal zomerklaar maken en dan zien we wel verder :)

Gaat je voorkeur wel uit naar een bepaald merk (BMW bijv) of mag er ook een willekeurige andere badge op zittten?

Ja ik denk dat het wel een BMW moet worden, natuurlijk ben ik ook wel een draaikont op dit vlak maar elke keer als ik een mooie BMW zie staan dan word ik daar wel erg blij van zeg maar :D
Natuurlijk is er genoeg leuk spul, maar BMW vinkt voor mij wel alle hokjes aan als het gaat om looks, rijeigenschappen/belevenis en maandelijkse kosten. Ik ben verder niet zo bezig met imago, of welk merk er op de motorkap zit maar als ik kijk naar de andere opties in dit segment en binnen mijn budget (achterwielaandrijving, 6 cilinder, sportief, luxe) dan is er niet zo gek veel keuze. Lexus, Mercedes, Opel (Omega, maar ook al oud) en van die merken heb ik gewoon de grootste klik met BMW.

Hoi Zadelsnuiver, ik dacht pas dat ik je al een tijd niet had "gezien" op het forum, maar gelukkig is alles nog kits in het hoge Noorden!(y)

Tijdens mijn vakantie in Riga zag ik deze Prius, waarschijnlijk US-spec, in hoeverre is dit nu anders dan de jouwe?

39072135532_2184a6e296_c.jpg

38393022664_02fd6a7c96_c.jpg

Ha Pjötr, ben inderdaad nog redelijk vaak op het forum, maar in m'n eigen topic is het wel even stil geweest. Weinig nieuws onder de zon hè ;)

Deze Prius is sowieso een generatie ouder dan de mijne, dit is een Prius II en ik heb een III maar het is je vergeven, ik moet zelf ook soms 2 keer kijken voordat ik het verschil zie :D
Lijkt me inderdaad een US-Spec auto gezien de oranje stukken in de koplampen en dat rare mistachterlichtje. Aan de achterlichten kun je overigens zien dat dit een facelift is, de modellen van vóór 2006 hadden het bovenste gedeelte van het achterlicht zwart.

Ik herken een US spec vaak aan het ontbreken van de kentekenplaathouder. Dat ziet er echt sullig uit. Is overigens een best prijzig onderdeel. Ik weet de exacte prijs niet meer, maar zocht er zo eentje voor mijn Barchetta toen.

Toch weer de lokroep van de beemer... Ergens snap ik het wel, het is toch net wat specialer (gevoelsmatig) dan gewoon een Golf. Hoe leuk een GTI ook mag zijn.

Ik zal het je sterker vertellen Dirk, vannacht zelfs gedroomd over de BMW! Opeens wastie roestvrij en lag er een 328i motor in, alleen de lederen stoelen waren omgeruild voor stoffen exemplaren :D
Moet niet gekker worden :rolleyes:

Ik mis de V6 en achterwiel aandrijving ook wel een beetje hoor, dat zal ik niet ontkennen. Niet dat ik het zo vaak merkte in de Lexus. Is ook wel een gevoelskwestie ofzo.
Beetje teveel gas geven en de kont een beetje heen en weer voelen schuiven is gewoon een stuk meer sexy als teveel gas geven en je stuur zenuwachtig heen en weer voelen gaan vanwege de voorbandjes :cool:

Fout maar wel leuk.. BMW X5. Wat vinden we daarvan?

Zou dan gaan om een E53, en waarschijnlijk een 3.0d aangezien de 3.0i blijkbaar net zo hard zuipt als de 4.4i/4.6i/4.8i maar dan zonder de extra power van de V8 en een BMW V8 ben ik wat bang voor :D

Nu komt de 3.0d in 2 smaken: Op papier lijkt de latere 3.0d met 6bak automaat en 218 pk/500Nm van na de facelift mij de beste optie, maar er bestaat ook de oudere 3.0d met 184 pk/390Nm met 5bak.

MRB is hier in Finland relatief betaalbaar voor zo'n grote diesel, dus daar maak ik me niet zo druk om, maar ik vraag me af welke versie het meest betrouwbaar is en waar verder nog op te letten. Of denk ik verkeerd en is de 4.4i in alle opzichten gewoon de betere keuze?

Allicht zijn onderdelen duur, denk dat een knap setje banden al snel een kleine 2000€ kan kosten en hetzelfde geld voor remmen en onderstel enzovoort maar dat hoeft geen probleem te zijn als ik het in kan calculeren.

Voor het winterse weer lijkt me een X5 inderdaad top, en past ook mooi in de toekomstplannen mbt het aanschaffen van een caravan. Zelf vind ik de eerste generatie ook de mooiste, komt misschien ook omdat toen de X5 uitkwam het in mijn optiek zo vernieuwende auto was, een beest van een SUV die toch rijdt als een normale personenwagen. Bij ons in de buurt stond een zwarte met de optionele 20" wielen, 18 jaar geleden maakte dat wel echt een serieuze indruk :D

BMW X5, gaaf! (y) Vriend van me heeft een zwarte, echt wel een gaaf ding. Ik meen me alleen eens herinneren gelezen te hebben dat het niet de beste BMW ooit was, maar goed hij is na jaren Chrysler Voyager/Dodge Ram wel wat gewent ;) En ik weet ook niet in hoeverre het waar is, en of ik niet met een andere BMW in de war ben, ik meende dat het te maken had met het feit dat ie uit de USA komt, maar terwijl ik het tweede deel van mijn bericht typte, bedacht ik me dat het ook wel eens over aartsrivaal Mercedes kon gaan.

Ik dacht nog, maar je hebt voor een caravan helemaal niet zo'n grote auto nodig, maar toen herinnerde ik me weer in wat voor bakbeesten Finnen op vakantie gaan:

Hier zaten 2 papa's en 2 kleuters in.

Ha Pjötr,

Klopt inderdaad dat de X5 in en voor de USA gemaakt is, maar qua betrouwbaarheid zit het over het algemeen wel OK geloof ik.
Uiteraard is het bekend dat de V8 een probleem kan hebben met de seal-ring in de pijp die KVS transporteert, die kan gaan lekken en is geen pretje om te fixen, alhoewel er wel een aftermarket oplossing voorhanden is.
de 3.0d is verder wel een prima motor dacht ik, ik zie ze met kilometerstanden van ruim 4 ton dus als ik er eentje weet te scoren met een kleine 200 dkm aan ervaring kan ik er nog wel een poos mee vooruit. Had wel begreppen dat er verschillende versnellingsbakken geleverd waren en dat daar weleens een slechte tussen kon zitten.

De Mercedes ML schijnt inderdaad vrij onbetrouwbaar te zijn, en ook op het vlak van rijeigenschappen en afwerking blijkt het allemaal net niet je van het het te zijn. Verder een mooie auto hoor, maar de X5 lijkt me eigenlijk op alle fronten een betere keuze.

En ja het klopt dat de Finnen wel van grote sleurhutten houden, ik heb zelf 3 kinderen dus dan kun je niet even met een Kippie-Knaus uit de voeten zeg maar. Het liefst koop ik tegen die tijd een Tabbert Baronesse of Comtesse, fout maar dat past misschien wel goed bij de X5 :D

Dan was het de Benz ML, zoals ik zei ik meende het eens gehoord te hebben, ik twijfelde al tijdens het typen ;)

Haha, nou dat kan best hoor met 3 kinderen.... Ik zag in Polen een papa, een mama, dochter van een jaar of 5, zoontje van ietsje jonger en eentje in een kinderwagen/buggy en die hadden een .... Volkswagen T2, zonder verhoogd of hefdak :p , dus...

Nee gekheid, maar een Tabbert is gaaf, inderdaad wel erg fout, maar ja die binnenkant... Ik vind het nog altijd serieus jammer dat de buitenkant van de Tabbert niet meer goud/beige meer is, maar ook saai wit.

Oh maar wat denk je van een Kabe dan? Das ook mooi! In Zweden ooit een paar dagen in doorgebracht, ook niet verkeerd.

Vergis je niet in de X5, is een bijzonder dure kostganger ook.
Maar als je dan toch eentje wilt neem dan de nieuwere met 218pk.

14 maart gaan we weer naar de garage voor nieuwe remmetjes. Helaas was er niet eerder tijd maar het is geen noodgeval dus komt goed (y)

Ja hoor, hij rijdt en remt nog prima, alleen een vervelend geluid bij remmen. Overigens was ik abuis, het is 14 februari in plaats van 14 maart :eek:

Er is erg veel sneeuw gevallen de afgelopen dagen, nu stuurt m'n vrouw mij net een foto van een stuk Prius dat onder de auto lag toen ze op haar bestemming was aangekomen. Iemand een idee wat dit Is?

IMG-20180124-_WA0004.jpg

Komt vaker voor, het zwarte met AD/ZR is een "deurtje"... zie linkje met eenzelfde foto:

"Sounds like the oil-change door of your under-engine cover. Take a peak under the engine area.
#2 spiderman, Jun 22, 2012 ."

https://priuschat.com/threads/piece-of-skid-plate-stamped-ad-zr.111144/

Sneeuw? Wat is dat? Hier is het 14 graden o_O

Ohja ik heb geen idee wat het is.... maar als je Prius nog rijdt zou ik zeggen: YOLO! :p

Altai, kijk eens aan! Zelf nog geen tijd gehad om het te Googlen maar volgens mij heb je helemaal gelijk!
Vanavond maar eens kijken of ik het er weer onder kan pielen.

Omniradius, Ja de Prius rijdt nog prima, zoals gezegd is het blijkbaar slechts een luikje om het oliefilter af te schermen.
Maar inderdaad, het is niet eerlijk bedeeld met het weer! Echt een flinke sneeuwstorm aan de gang hier nu maar als het goed is gaat het morgen weer regenen en zijn we snel van die witte troep af :D

Ben er overigens nog niet uit wat dat witte stuk nu is. Dat het zware deel een luikje is lijkt me duidelijk, maar dat witte ding.. Geen idee! :D

Gisteren gebeld met de garage, ze hadden wel even tijd om vandaag de remmen van de Golf aan te pakken. Dus vanochtend afgegooid en kreeg zojuist een belletje dat ' ie alweer klaar was. Uit voorzorg aan beide kanten de schijven en blokken vervangen en uiteraard nieuwe remvloeistof. €185 Deze keer, viel me wederom alleszins mee. Op de brug zagen ze echter wel dat er een klein beetje koelvloeistof lekt dus daar moet ik volgende maand even voor terugkomen. Kan goed kloppen want was laatst jezushard over brok ijs gereden dus die zal wel wat schade hebben gemaakt.

Gisteren nieuwe winterbanden besteld voor de Prius, dinsdag a.s. worden ze gemonteerd. Gekozen voor Nokian Nordman 7 met studs in de maat 205/55R16. De huidige Michelin X-ice zijn alweer 3 winters oud en je merkt gewoon dat de grip iets minder is geworden. We gaan volgend weekend met het hele gezin naar een begrafenis zo'n 400 km verderop en ze voorspellen erg slecht weer dus wil geen risico's nemen.

Hoe rijdt dat nou met studs? Mij lijkt dat je, uiteindelijk, wel gaat glijden maar dat het punt waarop dit gebeurt gewoon veel verder ligt. Merk je veel verschil vergeleken met normale banden op een niet besneeuwde weg?

Als er geen sneeuw of ijs ligt maken de studs iets meer lawaai, verder merk je er weinig van. Op sneeuw en ijs maakt het echter een wereld van verschil; onder de GTI heb ik studs en daar banjer je eigenlijk gewoon overal mee doorheen. Stap ik nu in de Prius moet ik het echt een heel stuk rustiger aan doen en dan zijn die Michelins X-ice eigenlijk nog één van de beste "gewone" winterbanden. Vaak heb je aan het einde van de winter dat er best veel ijs op de weg ligt, oude sneeuw die ontdooit is en weer is gaan opvriezen bijvoorbeeld. Als er dan een sneeuwlaagje over heen komt heb je een hele gevaarlijke situatie, je denkt dat je grip zult hebben op de sneeuw maar het ijs er onder is spiegelglad. Juist in die situaties zijn de studs erg nuttig. Uiteraard is de grip niet oneindig maar zolang je je aan de regels houdt en wat anticiperend probeert te rijden kom je eigenlijk met alle situaties goed weg.

Ondertussen staat de Prius alweer zo'n 3 weken op z'n nieuwe sloffen en ze bevallen me erg goed! De trip naar de begrafenis verliep perfect, we kwamen op plekken waar de weg echt een ijsbaan was geworden maar geen enkel moment het gevoel gehad dat ik geen grip had. Ik heb nog even getwijfeld of ik niet voor de Hakkapeliitta 8 zou gaan maar eerlijk gezegd is dat gewoon overkill op een Prius natuurlijk :D

Nog even een plaatje van de Prius op z'n nieuwe sloffen

20180313_233435.jpg

Morgenochtend gaat de GTI (weer) naar de garage. Zoals eerder gemeld lekt 'ie wat koelvloeistof, en het lijkt erger te worden. Hij is ook een keertje aardig warm geworden vorige week en sindsdien brand het motorstoringslampje af en toe. Wellicht een compressietest laten doen voor de zekerheid? Er zit in elk geval geen smurrie onder de olievuldop en het koelwater is mooi schoon. Morgen weten we meer (y)

De Hakkapeliitta 8, wie kent hem niet... :D
Maar mooi dat de banden goed bevallen, hopelijk is er met de Golf niet te veel aan de hand.

Bestaat er eigenlijk een 4WD variant van de Prius? Just out of curiosity :p

Hopelijk valt het Golf ‘probleem’ idd mee.... Ben benieuwd!

Terug
Bovenaan