Bofkont
Net ingestapt
Subframe is idd wel een puntje wat Nico terecht opmerkt.
Verder zijn er eigenlijk een hele rits aan aandachtspunten voor de E46, ontkom je niet aan nu ze ouder worden.
Maar voorop staat het zijn absoluut goed gebouwde degelijke wagens.
Achtervering breekt nogal eens/remleidingen erg roestgevoelig, probleem is dat ze onder de brandstof tank door lopen dus vervangen zitten veel uren in.
Check goed alle ramen raam mechanisme's willen nogal eens sneuvelen, kosten 100 euro p/stuk en dan moeten ze er nog in.
Automaat moet soepel schakelen, check vooral de de achteruit daar begint vaak de ellende.
Kachelweerstand/Egel, te herkennen aan een onregelmatige kachel ventilator.draagarmen rubbers en de rest van het onderstel is slijtage gevoelig.
Centrale deurvergrendeling op de sleutel, GM5module wil nog wel eens sneuvelen/ olie sensor in het carter, heb je constant een gele olie melding op je dashboard, kost 90 euro, beste te vervangen tegelijkertijd met de olie omdat hij in het carter steekt.
Vocht in de koplampen, glazen en seals zijn los origineel te bestellen, vervangen is vrij simpel.
Verder zijn er eigenlijk een hele rits aan aandachtspunten voor de E46, ontkom je niet aan nu ze ouder worden.
Maar voorop staat het zijn absoluut goed gebouwde degelijke wagens.
Achtervering breekt nogal eens/remleidingen erg roestgevoelig, probleem is dat ze onder de brandstof tank door lopen dus vervangen zitten veel uren in.
Check goed alle ramen raam mechanisme's willen nogal eens sneuvelen, kosten 100 euro p/stuk en dan moeten ze er nog in.
Automaat moet soepel schakelen, check vooral de de achteruit daar begint vaak de ellende.
Kachelweerstand/Egel, te herkennen aan een onregelmatige kachel ventilator.draagarmen rubbers en de rest van het onderstel is slijtage gevoelig.
Centrale deurvergrendeling op de sleutel, GM5module wil nog wel eens sneuvelen/ olie sensor in het carter, heb je constant een gele olie melding op je dashboard, kost 90 euro, beste te vervangen tegelijkertijd met de olie omdat hij in het carter steekt.
Vocht in de koplampen, glazen en seals zijn los origineel te bestellen, vervangen is vrij simpel.