Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Subframe is idd wel een puntje wat Nico terecht opmerkt.
Verder zijn er eigenlijk een hele rits aan aandachtspunten voor de E46, ontkom je niet aan nu ze ouder worden.
Maar voorop staat het zijn absoluut goed gebouwde degelijke wagens.

Achtervering breekt nogal eens/remleidingen erg roestgevoelig, probleem is dat ze onder de brandstof tank door lopen dus vervangen zitten veel uren in.
Check goed alle ramen raam mechanisme's willen nogal eens sneuvelen, kosten 100 euro p/stuk en dan moeten ze er nog in.
Automaat moet soepel schakelen, check vooral de de achteruit daar begint vaak de ellende.
Kachelweerstand/Egel, te herkennen aan een onregelmatige kachel ventilator.draagarmen rubbers en de rest van het onderstel is slijtage gevoelig.
Centrale deurvergrendeling op de sleutel, GM5module wil nog wel eens sneuvelen/ olie sensor in het carter, heb je constant een gele olie melding op je dashboard, kost 90 euro, beste te vervangen tegelijkertijd met de olie omdat hij in het carter steekt.
Vocht in de koplampen, glazen en seals zijn los origineel te bestellen, vervangen is vrij simpel.
 
Bij dat lijstje van Bofkont: er was ook een terugroepactie voor de airbag(s) - dat gedoe met die Takata airbags. Overtuig je ervan dat deze is uitgevoerd (geldt ook voor eventuele andere terugroepacties).
 
Zadelsnuiver zei:
Ik zit er dus sterk aan te denken om de C4 te koop te zetten en te kijken of er enige interesse in is. Ik bedoel hij hoeft echt niet weg ofzo en ik ga er niet mee lopen leuren maar als iemand hem graag wilt overnemen voor een prijs dichtbij wat ik er voor betaald heb dan denk ik wel dat ik het zou doen. En mocht niemand interesse hebben dan blijf ik er gewoon met veel plezier in rijden, het is absoluut geen straf om met deze auto onderweg te zijn (y)

Je spreekt jezelf eigenlijk tegen, je wilt er van af en je wilt hem behouden. Betekent dat dat je hem ergens overhaast gekocht hebt?
 
Mwah, overhaast... Hij had een auto nodig toen de Punto kaduuk ging. Niks overhaast dus, lijkt me. Maar het kan blijkbaar leuker :cool:
 
Iedereen Dank voor de heldere input. Ik heb ondertussen met de verkoper van de groene 328i gesproken, niet echt de beste indruk moet ik eerlijk zeggen. Een vaag verhaal dat hij de eerste eigenaar goed kent maar er was geen onderhoudsboekje. Deze gaat dus even van de shortlist af. Zover er een shortlist is..

speedtouch zei:
Zadelsnuiver zei:
Ik zit er dus sterk aan te denken om de C4 te koop te zetten en te kijken of er enige interesse in is. Ik bedoel hij hoeft echt niet weg ofzo en ik ga er niet mee lopen leuren maar als iemand hem graag wilt overnemen voor een prijs dichtbij wat ik er voor betaald heb dan denk ik wel dat ik het zou doen. En mocht niemand interesse hebben dan blijf ik er gewoon met veel plezier in rijden, het is absoluut geen straf om met deze auto onderweg te zijn (y)

Je spreekt jezelf eigenlijk tegen, je wilt er van af en je wilt hem behouden. Betekent dat dat je hem ergens overhaast gekocht hebt?

Overhaast weet ik niet, het is uiteindelijk wel heel snel gegaan, en wat ik eerder zei: liefde op het eerste gezicht. Daarbij moet ik ook zeggen dat, alhoewel ik uiteindelijk helemaal zelf de keuzes maak, dit wel een auto was waar mevrouw Zadelsnuiver ook helemaal achter stond. Ik had de verkoper een bod gedaan van bijna 1000 Euro onder de vraagprijs denkende dat hij nooit zou happen, maar omdat de auto echt nog maar net een paar uur te koop stond en hij ook baat had bij een snelle verkoop zijn we het eigenlijk heel snel over de prijs eens geworden (en heb ik slechts 100€ van mijn bod af moeten wijken). Als ik de auto nu verkoop voor de vraagprijs (wat de auto denk ik wel waard is) maak ik zelfs nog winst. Ook dat speelt een rol in m'n achterhoofd.
 
Omega B blijft me ook trekken.. mijn eerste baas had vroeger een 3.0 MV6, toen gloednieuw. Wat een genot was dat om in te rijden, en snel!

opel_omega_b_2003_models_113433.jpg


Met wat opschmück:
DSC04017.jpg


En in Amerika ook verkocht als Cadillac Catera:
1994_cadillac_catera_1_generation_sedan_1.jpg
 
Zadelsnuiver zei:
Misschien wil ik toch iets meer comfort; automaat, meer koppel, meer ruimte.. wat minder hothatch en wat meer cruiser.

Geloof me, een Omega B (heb zelf een B1) is echt een cruiser met z'n 1600 kg. De drieliter met automaat is vanuit stilstand niet echt snel trouwens, wel krijg je het gevoel dat er altijd voldoende vermogen is. Versnellen van zeg 120 naar 200 gaan dan wel weer lekker soepel. Ook hier, goed letten op roest!
 
@evuniebn, klopt wat je zegt, al moet ik wel realistisch blijven. Een dikke Amerikaan met V8 is natuurlijk de ultieme cruiser maar daar moet ik gewoon nu niet aan beginnen. Maar misschien zegt het hart morgen wel dat de C4 moet blijven :D

@740estate, schitterende kar in een hele leuke uitvoering, maar een BMW V8 kan weleens flinke kopzorgen bezorgen en is gewoon echt een heel pak duurder in alle aspecten dan de huidige C4. Iets meer vaste lasten vind ik niet erg maar dit is wel gelijk een heel ander caliber.

@buitengaats, dank voor jouw bijdrage. Ik zou het eens moeten navragen maar ik dacht dat de Omega van m'n baas een B2 MV6 was en dat hij hem laten chippen naar 230 pk. Ding voelde in elk geval echt heel snel, en met de traction controll uit ging het ook lekker sideways (sorry Leon :D )
Maar hoe zit het verder met de betrouwbaarheid van die V6 motoren? Ik zie ze hier met verbluffende kilometerstanden dus die zijn nog niet "op" bij 200 dkm denk ik? Hoe zit het met de distributieriem enzo?
 
@Zadelsnuiver,

Een beetje speels is de Omega inderdaad ook wel, de tractiecontrole is van de klassieke soort dus je hoeft 'm niet eens uit te zetten om een klein stapje opzij te doen. De automaat doet z'n werk verder prima, hij heeft maar 4 trappen dus flat out gaat ie pas naar IV rond de 190 km/u. :) Betrouwbaarheid in z'n algemeenheid is prima, heb er zelf nog maar zo'n 10k km opzitten op een auto met goed 190k achter de kiezen. Het geheel voelt lekker no nonsense maar wel degelijk aan. Zitcomfort van de sportstoelen is echt top. Puntje van aandacht van de V6 is de distributieriem, die moet elke 60k km of om de 4 jaar vervangen worden. Dit was eerst 120.000 maar kennelijk zijn er met die interval wat blokken in de soep gelopen. Ik heb na aankoop voor de zekerheid het setje laten vervangen, precieze kosten heb ik niet paraat maar zal zomaar 700 euro zijn.

Kreeg redelijk kort na aankoop last van een af en toe stotterende motor, was meer een V5 op die momenten, dit is meestal de DIS-module (bobine). Niet een heel duur onderdeel, wel zit dat ding op nogal een k#tplek aan de achterkant van het blok. Al met al een lekker rijdende auto met een prettig V6 geluid en fijne besturing waarbij de achterwielaandrijving zeker comfortverhogend werkt. Niet gratis qua onderhoud, maar dat waren mijn Volvo 850's ook niet. Overigens is er op omegaowners.com een woud aan info over de Omega te vinden. (y)
 
Die BMW is 21 jaar oud.
Maar wel heeeel lekker !

Verstandig Zadelsnuiver.
Kosten komen steeds weer terug.

200dkm haalde ik met mijn Kaatje.
Dan zijn die grote motoren net warm gedraaid.
 
Buitengaats hartelijk dank voor jouw uitgebreide reactie (y) Als je ziet hoeveel Omega B's er nog rondrijden, en zeker met de V6 bevestigd dat wel een beetje mijn gedachten dat deze Auto's echt nog voor de lange termijn gebouwd waren. Misschien in Nederland niet zo veel meer maar hier in Finland zie ik ze echt nog regelmatig rijden en er staan er nog flink wat te koop.

Ik heb er 3 gevonden waar ik weleens een kijkje zou willen nemen:

Deze staat bij m'n schoonmoeder om de hoek, een hele dikke 3.2
https://www.nettiauto.com/opel/omega/8593407

Deze staat ook dichtbij, ook 6 cilinders maar dan de fameuze BMW 6 in lijn met echt heel weinig kilometers
https://www.nettiauto.com/opel/omega/8355971

Deze 2.6i V6 staat wat verder weg, maar mooi sportief in het zilver en wat een mooie velgen!
https://www.nettiauto.com/opel/omega/8556843
 
Worden die wagens niet enorm geteisterd door roest? Deze komt uit hetzelfde tijdperk als de Astra F die ook niet onbekend was met roest, helemaal in Finland lijkt me dit extra uitkijken. Verder wel een erg leuke wagen inderdaad. Denk dat zo'n V6 fantastisch rijdt.

Peugeot 406 trouwens geen optie?

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG


Met pooier interieur heeft ook wel iets, al is gewoon zwart leer ook zeker niet verkeerd.
 
406 Coupé is zeker mooi! De keuze is echter niet reuze, en ik heb er nog geen kunnen vinden in de configuratie waar ik warm van word.

Roest op de Omega.. ik zou het eerlijk gezegd niet weten. De Omega's die ik zie, staan er in elk geval strak bij. Het was toendertijd een auto die de strijd aan moest gaan met de Mercedes E en BMW 5 dus je zou denken dat ze de bouwkwaliteit van de Omega wel op een hoger pitje zouden hebben staan dan bij een Corsa of Astra. Maar ik ga er in elk geval op letten!
 
Zadelsnuiver zei:
Roest op de Omega.. Maar ik ga er in elk geval op letten!

Verstandig!
Laatst was er nog eentje bij Joep op bezoek. Die had wel wat last van metaalmoeheid.....

https://www.youtube.com/watch?v=_JoEWDNqZmk
 
Als je Opel Omega en Peugeot 406 Coupé bij elkaar optelt, kom je weer op wat ik een maand geleden al voorstelde: een auto Made in Finland.

https://www.nettiauto.com/en/opel/calibra/8368715
https://www.nettiauto.com/en/opel/calibra/8012390
https://www.nettiauto.com/en/opel/calibra/7881782

Dit zijn alleen de V6-modellen. En er is geen garantie dat deze in Finland zijn gebouwd, dat geldt alleen voor alle exemplaren vanaf november 1995 (daarvóór werden ze zowel in D als SF gebouwd). De verhouding Duits/Fins is 60/40. "Die bei Valmet gebauten Exemplare haben eine 9 nach dem Modelljahr-Buchstaben in der Fahrzeug-Identifizierungsnummer statt einer 1 für Rüsselsheim am Main."
 
Ja ik weet het nog, de vorige keer werkte de link alleen niet maar ik dacht wel dat je de Calibra bedoelde. Het blijft natuurlijk een fantastisch ding, en een Calibra zou ik eventueel ook met een C20XE willen, hoeft niet persé een V6 te zijn dan. Echter is het wel écht slim pickings met dit model en heb ik al een hele poos geen exemplaar te koop gezien waarbij ik het gevoel zou hebben dat het echt een upgrade is tov de C4. Maar desalniettemin bedankt voor de tip, ik zal hem in mijn rondje van dagelijkse zoekopdrachten meenemen :)
 
Dit vind ik overigens ook nog steeds een schitterend model. Dit exemplaar heeft iets te veel gelopen en staat gruwelijk ver weg, maar voor het idee..

https://www.nettiauto.com/opel/vectra/8391527

opel-vectra-8391527_b_29f0510341f5e982.jpg
 
Zadelsnuiver zei:
Ja ik weet het nog, de vorige keer werkte de link alleen niet maar ik dacht wel dat je de Calibra bedoelde.

Toen niet per se, maar nu (Opel + Coupé) wel. Dit is de link, hij doet het bij mij nog steeds wel. Vreemd dat hij bij jou niet werkt. Er staan nog meer Finse auto's in.
 
Zadelsnuiver zei:
Dit vind ik overigens ook nog steeds een schitterend model. Dit exemplaar heeft iets te veel gelopen en staat gruwelijk ver weg, maar voor het idee..

https://www.nettiauto.com/opel/vectra/8391527

opel-vectra-8391527_b_29f0510341f5e982.jpg

Hee! Rovaniemi.... daar woont de kerstman toch ergens? :)
 
Dit blijft toch ook heel mooi. Ok, de lichtste variant van de befaamde BMW 6 én veel kilometers én handbak maar man.. is het geen plaatje?

https://www.nettiauto.com/bmw/320/8609349

bmw-320-8609349_b_74798793.jpg
 
Wat een prachtig exemplaar! En 170pk met handbak lijkt me juist heerlijk!
Alleen nog even een setje sportstoelen in deze kleur vinden :)
 
Zadelsnuiver zei:
Buitengaats hartelijk dank voor jouw uitgebreide reactie thumbs up

Graag gedaan! Roestpreventie is bij de B2 wel wat beter dan eerdere modellen dacht ik. Maar het blijft opletten, als er goed voor de auto is gezorgd zie je dat er wel aan af iig. Op het oog ook allemaal nette exemplaren die je laat zien, waarvan de diesel de sportstoelen heeft.

Een E46 is ook tof trouwens, duidelijk uit sportiever hout gesneden dan de Opel.(y)
 
Barri zei:
Wat een prachtig exemplaar! En 170pk met handbak lijkt me juist heerlijk!
Alleen nog even een setje sportstoelen in deze kleur vinden :)

Helaas is dit dan weer net een '99er en dus krijg je dan de 2.0 met "slechts" 150 pk. Vanaf '00 was de 320Ci een 2.2 met 170 pk.
Verder heeft dit exemplaar wel wat TLC nodig, voorbumper, motorkap, bestuurdersstoel lijken allemaal wat schade te hebben opgelopen. Maar qua kleurstelling/velgen/chroom accenten vind ik dit wel een hele sjieke verschijning.
 
buitengaats zei:
Zadelsnuiver zei:
Buitengaats hartelijk dank voor jouw uitgebreide reactie thumbs up

Graag gedaan! Roestpreventie is bij de B2 wel wat beter dan eerdere modellen dacht ik. Maar het blijft opletten, als er goed voor de auto is gezorgd zie je dat er wel aan af iig. Op het oog ook allemaal nette exemplaren die je laat zien, waarvan de diesel de sportstoelen heeft.

Een E46 is ook tof trouwens, duidelijk uit sportiever hout gesneden dan de Opel.(y)

Wederom Dank! Als het een Omega wordt dan sowieso een B2. Vind het interieur net even wat moderner ogen en vind de grille ook weer wat mooier. Maargoed, zit nu vooral in de oriënterende fase. Eerst maar eens zien of er zich iemand voor de C4 komt melden :)
 
Ik kan je meestal wel volgen in je autokeuze (en jij mij ook zo blijkt;)) maar een Omega? Okay, als Catera wil ik nog wel een oogje toeknijpen voor je.:LOL:
 
Omega rijdt goed hoor Dirk, en ik moet eerlijk bekennen dat mijn liefde voor de Holden Commodore hier ook wel een rol in speelt, na mijn vakanties in Australië in 2009 heb ik echt een "soft spot" voor deze Auto's ontwikkeld.

Maar de voorkeur-balans slaat op dit moment toch wel uit naar de E46 Ci. Ik heb een configuratie in mijn hoofd waar ik niet te veel vanaf wil wijken, maar hier in Finland blijkbaar niet te vinden binnen mijn budget..

- 6 cilinder
- automaat maar handbak kan ook als de auto op alle fronten voldoet, 320 sowieso liever met handbak
- schuifdak
- airco (handmatig is prima)
- pre-facelift
- qua exterieur vrijwel gelijk aan de bovenstaande 320Ci of eventueel in een andere donkere kleur zoals farngrün
-Interieur beige/bruin, eventueel groen of iets leuks maar geen grijs of zwart.
- max 250 dkm.
- volledige onderhoudshistorie
- prijs max. 5k

Wellicht toch maar in Nederland of Duitsland gaan zoeken?
 
Ja de Lexus IS200! Schitterend mooie auto natuurlijk met wellicht de mooiste tellers ooit gemaakt. Toch heb ik niet direct een klik met deze auto, maar dat ligt misschien ook aan de kleur.

Dan heb ik toch liever deze 328Ci in dezelfde kleurstelling. Staat uiteraard weer veel te ver weg, maar we hebben wel familie in die hoek wonen.
https://www.nettiauto.com/bmw/328/8639280

En als deze nu wat minder had gelopen of niet zo'n idioot hoge vraagprijs had..
Https://www.nettiauto.com/bmw/328/8363716
 
Zojuist contact gehad met de verkoper van een E36 Cabriolet, heb hem een ruilvoorstel gedaan. Even afwachten nu wat er uit gaat komen :D
 
Heerlijk topic dit!
Je bent een paar weken niet ingelogd geweest en denkt het zal over nieuwe velgen etc. gaan... wordt het een andere wagen :D.
Ja die groene is fantastisch! Een snoepje.
bmw-320-8609349_b_74798793.jpg
 
Ha Joop leuk dat je er weer bent! Ik miste je al bij de Occasionwedstrijd!

Die 320Ci is mooi he? Wel echt veel gelopen en ik zie toch wat schade rondom. Zit sterk te denken om een bod op deze te doen als het niets gaat worden met de E36 cabrio maar 280 dkm is niet mals..
 
Persoonlijk zou ik de 320 afraden, een 328i doet alles beter tegen dezelfde kosten/verbruik.
Onderin de toeren is het gewoon een erg matige motor.
 
Zadelsnuiver zei:
Wel echt veel gelopen en ik zie toch wat schade rondom.

Deze zomer bij Bofkont langs gaan ;).

Bofkont zei:
Persoonlijk zou ik de 320 afraden, een 328i doet alles beter tegen dezelfde kosten/verbruik.
Onderin de toeren is het gewoon een erg matige motor.

Goede tip van een BMW-kenner(y).
 
Hier de link van de E36 325i Cabrio waar ik het eerder over had. Hij heeft aangegeven wel interesse te hebben in een ruil met een kleine bijbetaling van mijn kant. Wat denken jullie, stap omhoog of omlaag tov de C4?

https://www.nettiauto.com/en/bmw/325/8504504
 
Stap opzij of omhoog. Ik weet niet hoeveel de C4 heeft gelopen, maar de km-stand van de E36 valt reuze mee gezien zijn leeftijd. De 6 cilinders, de achterwielaandrijving, de automaat en de cabriokap zijn allemaal plussen t.o.v. de C4.
 
cirKel zei:
Stap opzij of omhoog. Ik weet niet hoeveel de C4 heeft gelopen, maar de km-stand van de E36 valt reuze mee gezien zijn leeftijd. De 6 cilinders, de achterwielaandrijving, de automaat en de cabriokap zijn allemaal plussen t.o.v. de C4.

De C4 heeft 156 dkm gelopen en is naar mijn idee in een echt bovengemiddeld mooie staat.
 
Ik twijfelde of ik zou reageren, maar ik weet nu wat ik vind :) Volgens mij heb je het liefst een nette E46 coupé. Een E36 cabrio komt daarbij in de buurt, maar is het niet. Ik zou dus nog even verder zoeken.
 
Ik zie ook veel pluspunten voor de BMW, het verschil in kilometerstand vind ik vrijwel verwaarloosbaar maar de BMW is wel echt oud; bijna 25 jaar daar waar de C4 "slechts" 12 jaar oud is. Aan de andere kant zijn er nog maar weinig originele E36 cabrios te vinden, de meeste hebben een M-Sport pakket of zijn nog veel erger "gesjonnificeerd". Een 25 jaar oude E36 Cabriolet in nette, originele staat heeft een vrij groot potentieel om ooit als klassieker gezien te worden denk ik.

Plussen BMW:
- befaamde BMW 6 cilinder
- automaat
- meer vermogen
- goedkoper in verzekering
- cabriolet!!
- potentiële waardestijging cq weinig afschrijving

Minnen BMW:
- cabriolet in de winter, absoluut geen idee wat dat doet
- ben er niet zeker van maar grote kans dat de BMW geen airco heeft. Anderzijds: who needs Airco wanneer het hele dak er af kan!
- mogelijk wat meer problemen ivm ouderdom
- M50 met enkele Vanos. Kan eventueel een aandachtspunt zijn

Qua onderhoudskosten denk ik dat beide auto's niet voor elkaar onderdoen. Heb een heel goede referentie voor een BMW specialist hier in de buurt welke hele schappelijke prijzen vraagt.
 
Enzo Ferrari zei:
Ik zou max. 750 EUR bij betalen.

We zijn nu aan het onderhandelen over het bij te betalen bedrag waarbij ik het voorstel heb gedaan om het verschil in vraagprijs (€150) bij te betalen, maar daar nog geen reactie op ontvangen. Voor mezelf heb ik een denkbeeldige limiet van 500€ gesteld.
 
Barri zei:
Ik twijfelde of ik zou reageren, maar ik weet nu wat ik vind :) Volgens mij heb je het liefst een nette E46 coupé. Een E36 cabrio komt daarbij in de buurt, maar is het niet. Ik zou dus nog even verder zoeken.

Mwa als ik echt het onderste uit de kan zou willen halen dan zou ik het liefst een E46 328/330Ci cabriolet kopen. Vorige zomer had ik er een op het oog maar die was net aan m'n neus voorbij gegaan, daar is deze hele BMW hersenspinsel op gebasseerd denk ik. Op dit moment wil ik niet die 12k voor een nette E46 Cabrio uitgeven, maar misschien is een E36 wel een goede "steppingstone" die kant op. Een E46 Coupé is net als de E36 Cabrio een tussentijdse oplossing waarbij ik denk dat de E36 minder zal afschrijven en qua vaste lasten goedkoper uitpakt.
 
Bedankt Jp053(y)

Die E36 cabrio is echt in verbluffend mooie staat zo op de foto:eek:
Check wel goed op roest!!

Maar als deze auto echt zo mooi is in het echt als op de foto zou ik het sterk overwegen.
Zoals je zelf al zegt een nette originele E36 is sowieso al een unicum tegenwoordig, deze zullen alleen nog maar stijgen.
Deze heeft de juiste motor/automaat en sportinterieur (y)
 
Wederom Dank voor jouw input Bofkont, waardeer ik zeer (y)

Helaas is de verkoper van de E36 niet zo gehaast in zijn reacties zo lijkt het wel. Zojuist nog een sms gestuurd over de prijs maar geen reactie. Ik zou het echt heel jammer vinden als ik deze nu mis zou lopen.
 
Tja, ik zou zo'n oude 3 cabrio (zeker in Finland) meer zien als een hobbyauto, terwijl een stuk modernere C4 sowieso dagelijks inzetbaar is.

En dan nog geld moeten toeleggen... Ik zou er nog eens goed over nadenken.
 
E36 met oranje knippers (y)

Ik zou goed checken op roest en dergelijke, en algehele staat. Zoals je zegt blijft het een oudere auto waarop de kans op dingetjes groter zijn, ookal ziet hij er heel mooi uit op het eerste oog.

Hier in nederland met de winters is het goed te doen met een fatsoenlijke cabrio (waar ik de E36 ook onder schaar), maar geen idee hoe het daar is? En airco had ik ook nooit in mijn cabrio, heb het nooit gemist op een enkele keer in de file op een bloedhete dag na.
 
Terug
Bovenaan