Zadelsnuiver
Kilometervreter
Hoi allen,
Heb besloten hier een topic te maken over mijn huidige auto; een Fiat Stilo Abarth uit 2002.
Het is mijn 3e Stilo, en mijn 2e Abarth. De andere was een JTD.
De Stilo staat bekend als onbetrouwbare auto. Ik ga dit niet tegenspreken want bij mijn eerste Abarth was de motor in de soep gelopen (welliswaar door een slecht gerepareerde krukaslager door de vorige eigenaar, maar toch)
Toch kon ik het niet laten weer een Abarth aan te schaffen. Ze zijn nu erg betaalbaar, blijf het een mooie auto vinden en ze rijden gewoon heerlijk met die dikke 5 pitter.
De JTD was overigens wel betrouwbaar, naast regulier onderhoud ooit een turbodruk sensor moeten vervangen en een ruitenwisser motor.
Mijn huidige Abarth staat nu op 136dkm. Heb hem compleet origineel met 123d op de teller gekocht en ben sinds dien druk bezig geweest met het rondom oplossen van wat kleine euveltjes en tegelijkertijd ook de auto wat leuker aan het maken.
Ben nu redelijk blij met hoe de auto er bij staat, voor het mooie zou ik de velgen opnieuw moeten spuiten of poedercoaten want die zijn van dichtbij niet helemaal strak meer. Een ander setje velgen zou ook leuk zijn, had onder mijn oude Abarth een set 18" Novitec velgen maar die zijn bijna niet meer te vinden.
Wat er verder aan gebeurt is:
- Embleemloze grille
- Verlaagd met Apex veren -40mm
- Ramen getint
- Dension Iphone adapter voor de Connect Nav+
- interieurdelen vervangen (handschoenenkastje, deurpanelen, diverse plastic onderdelen) deze waren niet mooi meer.
- Nieuwe Uniroyal Rainsport 2 banden
- Nieuwe Accu
- Nieuwe remschijven en blokken rondom
- Veel onderdelen in stuurinrichting en ophanging vernieuwd
- Uitgelijnd
- Selespeed opnieuw gecalibreerd
Verder hoop ik nog vele kilometers van deze Italiaanse schone te mogen genieten. Vragen beantwoord ik graag en voor nu alvast een paar fototjes
(en ja ik woon inderdaad in het buitenland..)
*Update September 2014* Stilo is verkocht, nu een Prius "Special edition" uit 2009 voor de deur.
*Update Augustus 2016* Fiat Punto 1.2 16V uit 2002 erbij gekocht.
*Update Januari 2017* Punto overleden, distributieriem gebroken.
*Update Januari 2017 #2* 2005 Citroën C4 Coupé VTS 180 pk gekocht!
*Update Maart 2017* C4 verkocht, 2003 BMW 318Ci 2.0 gekocht!
*Update Augustus 2017* BMW verkocht, 2003 Golf GTI 1.8T 20V gekocht!
*Update April 2018* Golf verkocht, '99 Kawasaki VN800 & 2003 Renault Mégane II 2.0 16V gekocht!
*Update Mei 2019* Mégane en Vulcan verkocht, '05 BMW 118d gekocht!
*Update Juni 2020* 118d verkocht en '05 530iA Msport gekocht!
*update September 2021* 530i verkocht en Tesla Model 3 Dual Motor gekocht!
*Update Juli 2022* Prius verkocht en '17 e-Golf gekocht!
Heb besloten hier een topic te maken over mijn huidige auto; een Fiat Stilo Abarth uit 2002.
Het is mijn 3e Stilo, en mijn 2e Abarth. De andere was een JTD.
De Stilo staat bekend als onbetrouwbare auto. Ik ga dit niet tegenspreken want bij mijn eerste Abarth was de motor in de soep gelopen (welliswaar door een slecht gerepareerde krukaslager door de vorige eigenaar, maar toch)
Toch kon ik het niet laten weer een Abarth aan te schaffen. Ze zijn nu erg betaalbaar, blijf het een mooie auto vinden en ze rijden gewoon heerlijk met die dikke 5 pitter.
De JTD was overigens wel betrouwbaar, naast regulier onderhoud ooit een turbodruk sensor moeten vervangen en een ruitenwisser motor.
Mijn huidige Abarth staat nu op 136dkm. Heb hem compleet origineel met 123d op de teller gekocht en ben sinds dien druk bezig geweest met het rondom oplossen van wat kleine euveltjes en tegelijkertijd ook de auto wat leuker aan het maken.
Ben nu redelijk blij met hoe de auto er bij staat, voor het mooie zou ik de velgen opnieuw moeten spuiten of poedercoaten want die zijn van dichtbij niet helemaal strak meer. Een ander setje velgen zou ook leuk zijn, had onder mijn oude Abarth een set 18" Novitec velgen maar die zijn bijna niet meer te vinden.
Wat er verder aan gebeurt is:
- Embleemloze grille
- Verlaagd met Apex veren -40mm
- Ramen getint
- Dension Iphone adapter voor de Connect Nav+
- interieurdelen vervangen (handschoenenkastje, deurpanelen, diverse plastic onderdelen) deze waren niet mooi meer.
- Nieuwe Uniroyal Rainsport 2 banden
- Nieuwe Accu
- Nieuwe remschijven en blokken rondom
- Veel onderdelen in stuurinrichting en ophanging vernieuwd
- Uitgelijnd
- Selespeed opnieuw gecalibreerd
Verder hoop ik nog vele kilometers van deze Italiaanse schone te mogen genieten. Vragen beantwoord ik graag en voor nu alvast een paar fototjes

(en ja ik woon inderdaad in het buitenland..)
*Update September 2014* Stilo is verkocht, nu een Prius "Special edition" uit 2009 voor de deur.

*Update Augustus 2016* Fiat Punto 1.2 16V uit 2002 erbij gekocht.

*Update Januari 2017* Punto overleden, distributieriem gebroken.
*Update Januari 2017 #2* 2005 Citroën C4 Coupé VTS 180 pk gekocht!

*Update Maart 2017* C4 verkocht, 2003 BMW 318Ci 2.0 gekocht!

*Update Augustus 2017* BMW verkocht, 2003 Golf GTI 1.8T 20V gekocht!

*Update April 2018* Golf verkocht, '99 Kawasaki VN800 & 2003 Renault Mégane II 2.0 16V gekocht!

*Update Mei 2019* Mégane en Vulcan verkocht, '05 BMW 118d gekocht!

*Update Juni 2020* 118d verkocht en '05 530iA Msport gekocht!

*update September 2021* 530i verkocht en Tesla Model 3 Dual Motor gekocht!

*Update Juli 2022* Prius verkocht en '17 e-Golf gekocht!