Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
TYN
Een W204 is een heel fijn ding. thumbs up Rijdt comfortabel en zit gewoon goed in elkaar. De 230 als motor heb ik geen ervaring mee.

Wat voor uitvoering/kleurstelling is het?

Zwart op zwart met Avantgarde Sport pakket, dus zwart lederen sportstoelen, sportonderstel en AMG bumpers/sideskirt en 17" breedset, geperforeerde schijven en nog wat ander spul, echt een plaatje om te zien en reed heerlijk. Het is een Japanse import, maar gelukkig wel met het stuur aan onze kant, dat schijnt daar een status dingetje te zijn. Alle informatie op het dashboard etc staat gewoon op Engels ingesteld dus geen probleem, radio en navigatie werkt ook prima. Enige waar je het aan merkt zijn wat stickers onder de motorkap. Op papier is het ook een C250 want zo noemen ze de C230 in Japan, waarschijnlijk door de motorinhoud. Heb de VIN ook al door de decoder gehaald en de motor valt buiten de risicogroep van de versleten balansassen dus dat zou goed moeten zijn.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2020 16:03 door Zadelsnuiver.
Wat dan als het geen matching numbers is en de motor is juist wel van die generatie met versleten assen.... drinking smiley
Die kans lijkt me heel klein en dus verwaarloosbaar. Sowieso wanneer ik dit probleem Google krijg ik geen hits voor de M272 2.5 maar alleen voor de grotere varianten.
Ik weet niet of het probleem zich echt beperkt tot enkel de KE30 en 35: [www.motor-talk.de]

Maar als de motorcode met 31 begint moet je goed zitten.
Tyn hartelijk dank voor deze link. Motorcode van "mijn" M272 is 30 710XXX en volgens de websites die jij linkt en alle andere websites die ik heb gevonden zit je na 30 468993 veilig dus er zitten bijna 250.000 nummers tussen, lijkt me dus wel ok. Tevens staat er ook in jouw link dat als je safe wilt spelen je een 230 of een 350 CGI moet kopen aangezien die motoren nieuwer zijn en niet beïnvloed met dit probleem.

Berichtje gehad van de verkoper dat het nieuwe gaspedaal morgen binnen zou moeten komen, dat zou de oorzaak van de ESP storing moeten zijn thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2020 21:27 door Zadelsnuiver.
Stiekem had/heb ik nog een beetje hoop op de Boxster, haha. Maar ben nu ook erg benieuwd naar de Mercedes. thumbs up
Ja zo'n Boxster is natuurlijk ook heel gaaf, en zoiets komt er nog wel een keer. Maar nu zijn de kinderen gewoon nog te jong en moet mijn auto soms ook enigszins praktisch ingezet kunnen worden.

Hoop snel een belletje te krijgen dat de auto klaar is, zo'n gaspedaal installeren zou vast wel een vlot klusje zijn, toch? big smile smiley
De zoektocht gaat nog even door, in de tussentijd nog even bij 2 BMW 530i wezen kijken maar allebei net niet helemaal in een nette staat, ik zou er ten opzichte van de 118d gewoon op achteruit gaan en dat is het me niet waard. Ik heb niks meer gehoord van de C230 trouwens, daar nog eens een berichtje naar doen.
Ik zag heel toevallig gisteren nog een C230 staan en dacht toen bij mezelf....hmmm, dat is best een toffe wagen eigenlijk! big smile smiley

Echter heb ik, zeker betreft wat oudere Mercedessen best veel verhalen gehoord over betrouwbaarheid / roest etc. dat ik een beetje huiverig ben geworden voor ze.
Is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van hoe de vorige eigenaar(en) ermee zijn omgesprongen en zelf kan je natuurlijk ook een boel checken voordat je tot een aankoop overgaat.
Ben benieuwd wat er zal gaan komen in ieder geval thumbs up
Ja ik ben ook benieuwd! Die C230 verkoper lijkt wel van de aardbodem verdwenen trouwens dus denk niet dat ik nog een deal met die man ga maken.

Qua betrouwbaarheid zit het vanaf 2004 ongeveer wel goed hoor bij Mercedes, de problemen met roest etc. waren zo ongeveer van 1996 tot 2004. De meeste elektrische euvels waren na 2008 ook wel verdwenen en zo rond 2010 stond Mercedes gewoon weer hoog in de betrouwbaarheidsstatistieken. Ik kom in mijn dagelijkse zoektochten ook wel vaak de IS250 tegen, moet dan altijd ff aan de jouwe denken big smile smiley
Zadelsnuiver
Ja ik ben ook benieuwd! Die C230 verkoper lijkt wel van de aardbodem verdwenen trouwens dus denk niet dat ik nog een deal met die man ga maken.

Qua betrouwbaarheid zit het vanaf 2004 ongeveer wel goed hoor bij Mercedes, de problemen met roest etc. waren zo ongeveer van 1996 tot 2004. De meeste elektrische euvels waren na 2008 ook wel verdwenen en zo rond 2010 stond Mercedes gewoon weer hoog in de betrouwbaarheidsstatistieken. Ik kom in mijn dagelijkse zoektochten ook wel vaak de IS250 tegen, moet dan altijd ff aan de jouwe denken big smile smiley

Haha nice! Dat was (is) inderdaad een heerlijk rijdende auto hoor, echt! Ik had wel wat pech met betrouwbaarheid doordat mijn aircopomp en de dynamo kort na elkaar het begaven maar dat was een specifieke situatie en is denk ik weinig representatief voor de IS250 in zijn algemeen :P
(even topic kaping) wat leuk om weer wat je van je te "horen" Omniradius! thumbs up

Stom van de Mercedes verkoper... Wellicht toch meer aan de hand? Ik zou nu wel een beetje afgeknapt zijn.
Inderdaad leuk dat Omniradius nog eens wat van zich laat horen, hopelijk ook wat meer actief op het forum nu big smile smiley

Vandaag dus bij die 530i wezen kijken, maar dat gaat hem niet worden en die C230 verwacht ik niks meer van. Toch nog wel twee dingen weten te regelen vandaag; voor vrijdag heb ik een B+ cursus geregeld (dus combinatie auto+caravan tot max 4.250kg ipv 3.500kg) en ik heb contact gehad over een mooie W203 C280T 4-matic. Facelift uiteraard maar het is dus wel zo'n vroege M272 en dat kan riskant zijn. Maar wie weet kan ik een goede deal maken, dan durf ik het risico wel te nemen want het is dacht ik niet zo dat 100% van de desbetreffende motoren ook daadwerkelijk het probleem ontwikkelen. Maar daar hoop ik nog wat meer (duidelijke) informatie over te vinden.
Leuke zoektocht! Ben benieuwd wat je uiteindelijk koopt, maar in de hoek 'zescilinder' en 'Duits' zit je sowieso wel goed.

Ik zit trouwens af en toe met een (heel) schuin oog naar Honda Legend's te kijken. Niet die mini-LS400 uit de jaren '90, maar de modernere versie die vanaf 2005 gebouwd is. Zeer zeldzame auto (ik kan me niet herinneren er ooit een in het echt gezien te hebben), maar wel 300pk, 4wd en 4ws. Misschien is dat interessant?
Hmm ja ik weet welke Legend je bedoelt, dat model met die grote koplampen zeg maar big smile smiley

[www.nettiauto.com]

In dezelfde hoek vind ik de Lexus IS250 ook nog steeds een heel mooi ding, en als we toch kijken naar AWD + zescilinder dan komt ook zoiets nog in beeld: [m.nettiauto.com]
Een week of wat geleden riep ik nog dat ik geen diesel wil, maar verdorie er staan toch wel een hoop hele dikke oliestokers te koop en vaak ook nog met een trekhaak. Om een caravan te trekken lijkt diesel me ook fijner; hoger koppel en zuiniger. Nu maakt verbruik me voor de dagelijkse ritjes niet veel uit, maar in een weekje 3000 kilometers wegstampen met een dikke volgepakte zespitter van 2 ton én sleurhut aan de haak haalt wel een klein beetje de lol eraf wanneer je aan de pomp staat af te rekenen. Toch maar even goed nadenken of het toch geen alternatief zou kunnen zijn..
Jammer dat die verkoper niks meer van zich laat horen. Ben benieuwd waar de zoektocht naartoe gaat!
@Brent ik ben ook benieuwd big smile smiley het kan eigenlijk nog best wel veel kanten op; ik kan het budget spenderen aan enkel een auto met trekhaak en voor dit seizoen gewoon een caravan huren en dan volgend jaar iets kopen als het goed bevalt, of ik kan het budget opdelen voor een auto én een caravan maar wellicht moet ik dan té veel concessies doen/lang zoeken totdat de perfecte combinatie voorbij komt. Ik heb nu (op uitzondering van de W204) een beetje onderaan de markt zitten vissen, hopend dat ik nét die ene ruwe diamant zou vinden die ik voor een goede prijs zou kunnen kopen en er zo voldoende budget over zou blijven voor een knappe sleurhut.

@Nico gaaf spul, maar dan koop ik toch liever een Discovery III met de 2.7 thumbs up
Drie maal recht is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Gisteren kwam er een mooie '05 530i online, precies naar mijn smaak; M-sport, automaat en elektrisch verstelbare Comfort stoelen in Dakota leder met als bonus een zwarte hemel. Stond bij een grote handelaar waar ik toevallig een vriendje heb, dus snel een afspraak gemaakt en vandaag een proefrit gedaan. Werkelijk niks op de auto aan te merken, natuurlijk wat kleine cosmetische dingen maar niets abnormaals voor deze leeftijd en kilometerstand (233 dkm). De prijs waren we het ook snel eens over, dus met gepaste trots; mijn nieuwe aanwinst!

Helaas geen LCI, maar wel het nieuwere type motor N52B30 met 258 pk en 300 Nm. Trekhaak zit er nog niet onder maar dat regel ik nog wel.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2020 20:09 door Zadelsnuiver.
De auto is mooi, en zal zeker heerlijk rijden. Gefeliciteerd. Maar is dat lichte hout jouw smaak?
@RW, dank je! Deze kun je denk ik wel oprecht dik noemen big smile smiley

@Tydelyck, de auto rijdt echt voortreffelijk! Moet nog wel even wennen aan het wegrijden want het gaspedaal is super gevoelig. Het hout vind ik persoonlijk echt super mooi, maar ik snap dat het niet ieders smaak is en mijn vrienden vinden het ook drie keer niks. Toch zie ik dit veel liever dan aluminium of carbon of iets in die trant.
Fraai ding! Echte gangster nu die Zadelsnuiver. winking smiley
Zo dat is een dikke bak. Nog steeds een prachtig model ook. Interieur vind ik best mooi, lekker gezellig zo met dat hout. Alleen vind ik het bij een M-Sport wel wat minder passen.
Heel veel plezier met de Fünfer!
@Aras, dank je! Ben erg in m'n nopjes thumbs up

@Nico, dat valt toch wel mee hoop ik cool smiley en zo gangster is het niet hoor met kinderstoeltjes op de achterbank big smile smiley

@Kristian, haha ja gezellig is Misschien wel het juiste woord. Ik vind het zelf erg sjiek staan. Ben het zeker met je eens dat je het niet verwacht op een M-sport, maar dat maakt 'm misschien weer bijzonder. De andere 530i die ik had bekeken hadden een zwart interieur en dat is toch wel erg donker allemaal.
Wat een prach-tig interieur zeg smiling bouncing smiley. Geweldige aankoop, gefeliciteerd!
Dikke bak, gefeliciteerd! thumbs up
Van buiten helemaal prima, goede uitvoering, kleur en velgen.
Interieur is niet mijn ding, heb niets met hout eigenlijk en in combinatie met dit lichte leer ( wat ik normaal wel mooi vindt ) is dit erg "onrustig/rommelig", dit hout past niet bij deze kleur bekleding.

Edit : Kwam me bekend voor want had toevallig van de week ( tijdens auto zoeken ) een soortgelijke combi gezien, dacht dus heel even dat dit dezelfde was. deze dus

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2020 21:03 door Total Loss.
@Micha fijn dat je het kunt waarderen, dank je thumbs up

@Total loss, dank voor de felicitaties! Ik zelf vind het beige interieur heel mooi staan in combinatie met de carbon zwarte buitenkant, door de blauwe gloed in de lak komt het bij mij over als een hele sjieke combinatie. Ik heb ook auto's gezien met dit kleur interieur en het meer donkere hout, maar dat vind ik dan weer een mismatch. Maar smaken verschillen gelukkig thumbs up
Meesterlijke E60, Zadelsnuiver! thumbs up Heerlijk gemotoriseerd en een prachtig interieur met comfortsitze. Ook een ontwerp dat goed rijpt en een auto die kwalitatief echt goed aanvoelt. Ik reed vorig jaar zelf ruim 10.000km in een 2006 523iA met 240k km. Was echt een probleemloze auto incl een fijne vakantie naar Frankrijk.

Combinatie van donkere buitenkant met lichte binnenkant is altijd prachtig, heeft ook bijna altijd mijn voorkeur.
Maar naar mijn smaak is hout er dan bij gewoon iets te druk ofzo, omdat je dan omdat kleuren nooit helemaal hetzelfde zijn een "3e kleur" in het interieur brengt die in dit geval ook nog eens vrij druk is. Maar druk hout of niet, is zonder twijfel een dikke en mooie bak! thumbs upsmileys with beer
@Smarter, dank! De jouwe was ook echt heel fraai hoor, was deze ook carbon black metallic of toch iets blauwer? Fijn dat je er goede ervaringen mee had, ik hoop dat deze net zo goed gaat bevallen thumbs up

@Total loss, duidelijk verhaal thumbs up kan me goed voorstellen dat het wellicht wat bont of druk overkomt. In het echt valt het naar mijn mening wel mee maar ik snap heel goed wat je bedoelt.
Mooie auto Zadelsnuiver!
Lekkere uitvoering ook, de opties die je nodig hebt en meer.

Mbt de kleur van Smarter; dat is Orientblau of Monaco Blau als ik me niet vergis. Duidelijk blauwer.

Iig heel veel plezierige kilometers!

Trekhaak zelf monteren?
Dank je Dagdromer! Duidelijk zo met de kleuren, ik zit er nog niet helemaal in qua kleuren en opties voor de E60 maar dat komt nog wel. Ik ben eerlijk gezegd in al mijn enthousiasme vergeten te vragen of de handelaar wellicht nog een trekhaak zou kunnen monteren maar ik moet sowieso morgen nog even terug voor wat kleine dingetjes dus ga het alsnog even opgooien. Anders vind ik vast wel een adresje, komt goed!
Ik houd enorm van kleur in interieurs, zwart, grijs en carbon telt allemaal niet. Maar zoals anderen ook zeggen heb ik hier wel mijn bedenkingen bij. Onrustig is denk ik wel een goede omschrijving. Het is in elk geval apart, en dat interieur komt zo totaal niet des BMW's over, wat voor mij een pluspunt zou zijn. tongue sticking out smiley Het is een heel gave auto als totaalpakket in elk geval, ik snap dat je er blij mee bent!
He een andere auto in de titel smiling smiley Lekker kitsch interieur! big smile smiley Wel gaaf. Veel plezier ermee!
DagDromer
Mbt de kleur van Smarter; dat is Orientblau of Monaco Blau als ik me niet vergis. Duidelijk blauwer.

De mijne was inderdaad Monaco Blau.

Ik vind die van Zadelznuiver lekker schizofreen: M pakket, shadow line i.c.m. Carbonschwarz van buiten en van binnen een chateau met een knapperend haardvuur. I LOVE IT!
@MWH, haha stiekem vind ik het erg leuk om te zien hoe de meningen verdeeld zijn. Ik vind het werkelijk prachtig maar allicht waardeer ik ieders mening. Zoals Smarter had kan ik ook erg waarderen thumbs up

@Barri, béétje kitsch kan geen kwaad, toch big smile smiley
Prachtige auto, heel mooi in m sport met xenon en lekkere motoriseringthumbs up Het hout op het dashboard is smaakgevoelig spinning smiley sticking its tongue out
Zadelsnuiver
Dank je Dagdromer! Duidelijk zo met de kleuren, ik zit er nog niet helemaal in qua kleuren en opties voor de E60 maar dat komt nog wel. Ik ben eerlijk gezegd in al mijn enthousiasme vergeten te vragen of de handelaar wellicht nog een trekhaak zou kunnen monteren maar ik moet sowieso morgen nog even terug voor wat kleine dingetjes dus ga het alsnog even opgooien. Anders vind ik vast wel een adresje, komt goed!

Er ligt een wereld aan meningen, feiten en fabels op je te wachten op het grote internet... met name Duitse en Engelse fora’s hebben veel ervaringen en tips.
Ik heb overigens bij Winparts.nl besteld.
En natuurlijk niet vergeten de obligate VIN checker uit te voeren winking smiley
Leuke uitkomst van je zoektocht, echt een dikke bak. thumbs up Goed uitgevoerd ook, hout vind ik persoonlijk wel leuk.

Zadelsnuiver
Moet nog wel even wennen aan het wegrijden want het gaspedaal is super gevoelig.

Had ik ook heel erg bij mijn 530i in het begin. Het ding vliegt echt naar voren bij minimale aanraking. Heeft wat tijd gekost om vloeiend door de stad te rijden. grinning smiley
Went daarna wel snel trouwens, en als je daarna in een andere automaat rijdt geef je steevast te weinig gas.
Gaaf ding, Zadelgangsta! Dat Tabbert-interieur i.c.m. zwarte hemel kan ik ook wel waarderen. M-pakket iets minder, maar dat was een van jouw wensen en die is uitgekomen. Ga je ongetwijfeld veel fijne kilometers mee maken!
@Damian, dank je! Ja het rijdt echt subliem. En Msport was voor mij wel een must.

@Dagdromer, ik zal me er eens in verdiepen. De VIN decoder was ik al helemaal vergeten! Komt 'ie:

205 Automatic Transmission
2NP M Lt/aly W. Double Spoke 135 M W.runflat
300 Emergency Wheel
302 Alarm System
337 M Sport Package
339 Satin ChromeShadow Line
428 Warning Triangle
437 Fine-wood Trim
442 Cupholder
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable w/Memory
465 Through-load System
494 Seat Heating F Driver/front
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
540 Cruise Control
609 Navigation System Professional
698 Area-code 2
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
775 Individual Roof-lining Anthracite
842 Cold Climate Version
896 Daytime Lights
9AA External Skin Protection

@TYN, dank voor je reactie! Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die struggelt met het pedaal big smile smiley

@Elco, Tabbert interieur ja! Haha dat klopt wel, en ook dát kan ik erg waarderen thumbs up die kilometers komen vast goed smiling smiley
Whoa, dingen gaan hier soms echt stukken sneller dan je verwacht haha. Maar gefeliciteerd met deze chique bak! En zo'n 530 zal idd vast zeer prettig rijden, met ook ruim voldoende vermogen. Lekker hoor! smileys with beer Geniet ervan!
Gefeliciteerd met deze dikke BMW, daar ga je veel lekkere km's mee maken denk ik zo. Interieur is genoeg over gezegd en het is zeker mijn smaak niet, zoals iemand hierboven het goed benoemde: Het hout maakt het onrustig met het leer. Van buiten wel echt waar ik van hou, alleen zie ik het nu goed dat je achterruit niet getint is?
@Omniradius, ja het kan snel gaan! Maar na 3 weken zonder 2e auto was het wel hoog tijd ook hoor. Genieten is al in volle gang, heb hem vanochtend naast het raam geparkeerd, kan er nu af en toe even een blik op werpen vanuit kantoor big smile smiley

@Brent merci, ik denk dat ik gewoon een aparte smaak heb qua interieur. Na zoveel jaren gewoon zwart en grijs vind ik dit echt een verademing maar wie weet ben ik het wel snel beu big smile smiley klopt inderdaad van de achterruit, maar ik denk dat ik sowieso de tinting van de achterportieren laat verwijderen.
Zadelsnuiver
Moet nog wel even wennen aan het wegrijden want het gaspedaal is super gevoelig.

Je kunt de gevoeligheid waarschijnlijk instellen in een diep liggend menu? Of anders de automaat op ECO of *winter* zetten. Voor de beginners grinning smiley
Dikke BMW, heerlijke samenstelling. Ik houd wel van hout. thumbs up
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de E60 steeds meer ben ga waarderen. Ik vond hem altijd heel erg lelijk. Ik kan me nog herinneren dat we op vakantie in Oostenrijk een E60 tegenkwamen, dit was vlak na de officiële introductie in juli 2003 (ik moet nog een foto ergens hebben dat ik er naast sta...).

Maar dit is toch echt wel een hele fraaie uitvoering zeg! Heel veel plezier ermee!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.