@ Adrie, ja klopt dat is inderdaad het derde remlicht ja!
Het uitgangspunt voor het klussen!
Goed, op zaterdag gingen we verder, eerst de remleiding losmaken, die moesten we ook vervangen, dat was een extraatje op het lijstje geworden.
Helder moment van Erin, remvloeistof halen! Dat deden we maar snel als eerste, en toen gingen we echt klussen!
De eerste stap was het verwijderen van de remleidingen, midden zat ie natuurlijk dik vast, gelukkig ging pap met de brander aan de slag…. En wonnen wij!
De nieuwe leiding, uit het magazijn van Erin. Deze is trouwens van de linkerkant, maar goed rechts zag er net zo uit
Alleen de schokbreker moest nog daar. Toen gingen we kijken hoe nu verder, we willen de auto voor op de oprijbokken zetten, zodat ik er onder kan om de motorsteun te vervangen, maar ook willen we het linkerdeel van de remcilinder en schokbreker vervangen.
Met hondjes de auto, nadat die op de bokken stond en opgekrikt was, maar rechts getrokken, zodat we ook bij het linker achterwiel konden.
Terwijl pap de remleidingen deed, stortte ik me op de motorsteun:
Dit was hem, die mooi vast zat.. Ik ging maar niet met de brander aan de slag, maar met een föhn.. Wou ook prima!
En de mooie nieuwe!
Toen de boel (remmen) spoelen/afstellen en weer iets wat kunnen afvinken!
Op maandag zou mijn vader richting winparts, om daar de schokbrekers om te ruilen en dan ook het flexibele deel van de uitlaat op te halen.
Je voelt hem al aankomen, maar die schokbreker paste ook niet… Echt mega suf… De medewerker gaf zelf toe dat het wel suf was, gezien het feit dat er dus verkeerde afbeeldingen waren gebruikt op de site..
Anyhow, met die man heeft mijn vader een andere set besteld, die dus wel passen.. Die lieten we maar mooi thuis bezorgen! Dat was wel een streek door de rekening, want we zouden nadat ik gewerkt had, die samen vervangen.. Dat werd hem dus niet.
En dus ging ik ’s avonds weer naar huis, in de RoverTaxi zonder eigen auto, en zo kwam er eind aan de logeerpartij van mij & Ayo.
Die kan ook wel genieten van rijden in een Rover!
We moesten wel naar huis, want met ingang van dinsdag werd het namelijk thuiswerken!
Heel erg wennen, mijn huisgenoot kwam het eerste uur nog kijken of de koffie op was, maar daarna was ze er snel mee gestopt…
Goed, op donderdag heeft pa het flexibele uitlaatdeel vervangen, en de Hyundai klinkt weer als een beschaafde Koreaanse auto, fijn! En vrijdags kwamen de schokbrekers!
Kekke gele rubbers!
Binnen 10 minuten hadden we hem bevestigd, het anderhalve meter klussen was een beetje lastig, maar dat is ons zelfs gelukt! Daarna nog even met de roestborstel erover..
Mooi zwart gespoten, en toen was het tijd om het wiel te monteren!
Als bonus nog even de soort spatlap weer gemonteerd, dat waren Erin en ik vergeten..
De linkerkant deden we ook en toen konden we de kofferbak weer in elkaar zetten:
Het hele lijstje is afgevinkt!
Tot slot de auto nog snel wat gewassen.
Morgen gaat ie weer naar Erin die dan koplampen nog gaat afstellen. En dan is ie weer goedgekeurd voor een jaar.
Uiteindelijk zijn we een donderdag, een halve vrijdag, een zaterdag, pap donderdag 3 uur en gisteren een dag bezig geweest.
Al met al denk ik dat we aan materiaal misschien (maximaal) 300 euro kwijt zijn geweest, ik moet dit nog even in kaart brengen, maar stiekem was het ook wel een leuke klus!