@ Adrie , Zadelsnuiver en ook Ramon
Tja het lastige is, het voelt een beetje dubbel aan. We hebben de Lancia als (rijdend) project gekocht, met een beetje als achterliggende gedachte dat het (therapeutisch) zou werken voor mijn herstel. Ik zat immers net in de nasleep en de veranderingen van mijn ongeluk. En dat heeft ie gewoon gedaan, we hebben veel leuke ritten en evenementen ermee gedaan. Ik heb daardoor ook veel nieuwe mensen ontmoet. Dus veel leuke herinneringen.
Tegelijkertijd vind ik het ook wel goed, zin in iets anders. Iets wat mij/ons meer aanspreekt. Het liefste zou ik willen dat de Lancia weg was, die tussen stap vind ik altijd een beetje “lastig”.
De Y10 is heel leuk nog steeds vind ik, maar meer voor een ander denk ik.
@Zadelsnuiver,
Precies, dat is wat ik ook wil gaan maken, vooral “gooien” op zeldzaamheid en het unieke van het hebben van een automaat. Ik las ook dat er nog maar 39 zijn in ons land!
@ Joel
Leuk, ze lijken zelfs haast dezelfde kleur te hebben. Leuk om ze de verschillen tussen de mk1 en mk2 neuzen te zien. Wel haast een uniek plaatje, want dat zal niet vaak te zien zijn.
@ Ramon
Oh leuk, ben benieuwd! Als je een foto kan vinden, leuk.
Qua wegen hoor ik dat vaker ja, volgens mij heb je veel goede, maar vooral veel slechte wegen. Als ik mijn bekende mag geloven tenminste.
Je hebt de 2101, de oer Lada zeg maar, de 2103-2106. Dat is de oer Lada met een iets andere neus en motor.
De Lada op jouw foto is een 2107, de versie met 1.7 motor. Top of the line toen! Je hebt deze ook met een 1.5 motor, een iets andere neus (met minder chroom)
@ SVF
Jaaa die is vet!! De oer Polonez is de tofste inderdaad. Hoewel niet moeders mooiste natuurlijk, met bumpers ontworpen die de USA-crashtests moest door staan.
Of de auto echt zo slecht is… Persoonlijk denk ik dat ’t wel een beetje mee valt. Verfijnd (zeker vergeleken met westerse auto’s) misschien niet, maar in Polen zie je bijvoorbeeld nog best wel wat FSO’s rond rijden. De Skoda 1000 MB, was een goede auto toen ie uit kwam, ook in Nederlandse testen, en toen de auto een paar jaar later een update kreeg, was het ineens een levens gevaarlijke auto. Dat snap ik dan niet.
Je hebt op de soort Poolse marktplaats wel wat te koop staan, dus dat scheelt
Ik vind de Oer het tofste, die staat al op jouw foto.
Deze 2e generatie vind ik het minst mooi. Hoewel deze wel erg tof is.
Qua looks vind ik deze het mooiste, een Polonez Caro. Die is geleverd tussen 91 en 97. De staan voor een appel en een ei soms te koop, met ook echt mooie exemplaren er tussen.
[/url]
Dit is de laatste versie, die vind ik ook mooi. Maar ik denk dat ik die net te modern vind.
2 jaar terug zag ik deze:
[/url]
Te koop voor slechts 400 euro.
We gaan gewoon goed kijken en na denken, de eerste Polonez is in Polen ook al een liefhebbers auto, dus die zijn ook niet meer gratis. Hoe later, hoe goedkoper. En vele FSO’s zijn vaak van oude mensen en vaak ook nog goed onderhouden.
Uiteraard hebben we nog een lieveling:
Een Lada Samara, hier in Assen schijnt zelfs nog een Cabrio te koop te staan.