As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Mooi verslag Peter! Was erg gezellig en we hebben goede reclame voor het merk gemaakt :D
Leuk dat jij en je vader ook zo enthousiast zijn! Het was best een intensief weekend, maar ik heb er van genoten!

Thomas3006 zei:
Mooi verslag Peter! Was erg gezellig en we hebben goede reclame voor het merk gemaakt :D
Leuk dat jij en je vader ook zo enthousiast zijn! Het was best een intensief weekend, maar ik heb er van genoten!

Bedankt Thomas, ja het was een mooi en gezellig weekend. Maar ook erg leuke mensen die er waren vond ik. Ik verbaasde me echt over de aandacht voor Rover. Ik had dat niet verwacht, maar alleen maar mooi!

Vandaag ben ik naar de sloperij geweest, voor een deurgreep. Niet voor mij maar voor een vriend zijn Hundee.
Q6YoPngl.jpg

De Hundee achtergelaten op de parking.

BbV1I1cl.jpg

Bij Japoto stonden inmiddels ook wat Getzen, deze gele was vroeger net zo blauw als mijne.

Goed, om toch niet helemaal voor niets op pad te zijn geweest, zijn we nog naar een andere sloop gegaan, in de buurt.
CWgoSBSl.jpg

Daar stond deze toren.
mdQnXm3l.jpg

5G7g0xLl.jpg

Helaas ook hier geen i30, wel een Corsica.

Tijdens de vakantie heb ik per ongeluk het kachelroostertje stuk gemaakt, ik dacht misschien staat er een verdwaalde 45, ik achtte de kans niet heel erg groot.
UpfX5Nxl.jpg

Daar stonden we oog in oog met deze 25. Met nog 2 hele roosters. Snel vragen wat het kost, nou dat was niet veel, dus maar wat gereedschap gepakt.

2c56l5ml.jpg

Omdat het koud was, moest ik maar even koffie meenemen, aldus de leuke en vooral vriendelijke medewerker.

q0pI7gIl.jpg

De 25 heeft een leuke radio, dit blijkt origineel MG-Rover, dus mijn vader weer appen..

MzWUes9l.jpg

En dan de buit!

fWoHOSGl.jpg

Het roostertje maar meteen vervangen!

De radio doet het zo te zien ook, alleen is die beveiligd met een code, die we niet hebben. Gelukkig hebben we via via al vernomen dat dit waarschijnlijk nog te ontdekken is.

Vandaag kreeg ik het bericht dat de radio het doet! Met het het chassisnummer van de 25 konden we de code achterhalen. Immers kwam de auto bij Rovee weg, dus hij bleek nog in de systemen te staan.

Overigens is de kogel door de kerk, en gaan we de Lancia verkopen. Dat is nu zeker. We gaan hem eerst "zo" proberen te verkopen, mocht dit erg lastig worden, dan zien we dat wel weer. Hij hoeft ook niet perse vandaag weg. We hebben nu een bedrag in ons hoofd wat minimaal willen hebben. Het voelt dubbel nog, maar het is ook goed. De klik is weg, hopelijk kunnen we hem aan een liefhebber overdoen.

Dit weekend met mooi weer wat foto's maken, net als een advertentie.

Late reactie maar wow! De Rover stond er echt mooi bij! Wel een echt compliment dat je op zo'n event mag staan volgens mij, dan moet je auto écht showroom-fresh zijn (y)
Die radio van de sloop ziet er goed uit ook, mooi ingetogen zoals de rest van de auto :)

Maar de Y10. Slik! Toch wel een beetje een verassing voor mij. Maargoed als de klik er niet meer is kun je beter maar iemand anders er gelukkig mee maken. Met een redelijk verse APK moet er vast wel iemand voor te vinden zijn. Al enig idee of/wat er voor in de plaats komt?

Hoi Zadelsnuiver,

Jaaaa de 45 glom enorm, super veel leuke reacties gehad, hij is natuurlijk ook nog (bijna) maagdelijk. Leon en pa hebben goed hun best gedaan. Echt supertof, was ook best bijzonder vond ik. Een event is leuk, maar dit was toch wat meer speciaal. Superleuk dat Marc aan pa dacht.

Qua Lancia, ja dat is wel jammer, dat gevoel heb ik/wij ook wel, maar goed. Pap is ook 74, hoewel genoeg fit, vind hij soms het werk eraan ook wel veel. Dat is ook iets wat ik/we niet moeten vergeten. In principe gaan we pas denken aan een opvolger als de Lancia weg is. De kans voor dat het een auto uit het Oostblok wordt is wel 90% zeker. Het liefste een Lada. Ik weet een paar Samara's nog, en ik heb inmiddels ook een netwerkje dus import uit het buitenland zou ook nog kunnen. Als ik die zin zeg, heel misschien een FSO. Zelfs mijn vader werd wel enthousiast daarover. (heb mijn Poolse vriend al gebeld) Maar goed, eerst de Lancia verkopen, en dan zien we wel verder. Wel willen we het wederom low-budget houden.

Ik vind het ook nog wel lastig, ondanks dat de klik weg is, vind ik het nog altijd een leuke auto.

@peter: Als jij een Fso gaat rijden kom ik een keer langs. Mijn vader heeft er ooit een gehad. Zou die auto van hem krijgen. Alleen haalde ik mijn rijbewijs niet. Doordat mijn vader ook Skoda's heeft gereden heb ik belangstelling in de Oosteuropese auto.

Pas wel op: roestgevoelig will een Polonez wel zijn en pas in de latere bouwjaren kwam Eric pas stuurbekrachtiging. Zonder stuurbekrachtiging stuurt de FSO erg zwaar.

@ Verlichting

Mocht er een FSO komen, dan PB ik je Verlichting!

Het is nog niet helemaal zeker hoor, als je kijkt op de Poolse auto-sites staan er mooie en aardige te koop voor weinig. Echt oudere worden inmiddels ook al wat duurder. Zo zag ik er eentje uit 1994 met weinig kilometers, van eerste eigenaar voor slechts 840 euro n. Als dat een beetje wat is, zou dat wel heel tof zijn, dat zou ook echt een avontuur zijn natuurlijk. Heb je meteen een band ermee.

Ik begreep van mijn vriend in Polen al dat er best wel wat regels zijn voor auto's daar, bijvoorbeeld een stilstaande auto kost veel geld om weer op de weg te krijgen. (zeg maar schorsen in een garage zo als wij kennen, hebben ze daar niet) Dus een rijdende auto zou "in principe" net zo goed moeten zijn als hier. De laatste modellen, 92+ zijn vooral "oude auto's" en kosten dus niet zoveel meer. Gezien het feit dat Polen best een auto land is, en ik veel reacties krijg als buitenlander in de Poolse FB-groepen of dat je als toerist/spotter interesse toont in een Poolse auto durf ik dat wel aan. Tel daarbij op dat vooral Duitsland een slechte naam heeft, die dumpten echt hun rommel (oude auto's daar) , als je vertelt dat je Nederlands bent, dan is het altijd positief.

Goed, nadeel is er ook natuurlijk, je moet een auto van foto's kopen, altijd een gok. Ik spreek geen Pools, nu heb ik wel wat contacten maar goed. De auto staat dan op, laten we zeggen, minstens 1000 KM afstand. Mijn vriend heeft geen rijbewijs, die kan dus evt kijken in Wroclaw alleen. Hoe kom je in Polen, met de auto of toch vliegtuig... Hoe krijg je de FSO in ons land, kan dat rijdend... Zo nee dan moet het misschien met een autoambulance, kost ook weer (veel) geld, plus onze Rover kan dat denk ik niet trekken...
Echter is dit wel uit te zoeken natuurlijk, het is nu vooral hardop na denken

In principe zou het dan zo zijn dat de auto rijdend is, apk erop en naar de RDW, laten we zeggen rijden in een week.

Optie 2 is een Lada, nu weet ik er nog een paar staan. Die staan al een tijdje stil. Zo op het eerste gezicht roestvrij/arm, maar vooral vies. Mochten die rijdbaar zijn, evt met APK (staan bij Lada-liefhebber) lijkt me dat ook een tof karwei, dan is het vooral goed schoonmaken, misschien wat kleine dingetjes en dan rijden. (okay ik ben nu misschien net als bij het import-verhaal wel heel positief) . Doordat het bij vrienden/bekenden is durf ik dat ook wel aan is het niet goed dan verkopen ze het niet'.
Zo'n Lada is natuurlijk qua aankoop minder avontuurlijk.

Mijn vader is wel voor Niva, maar zegt ook dat je daar qua comfort niet helemaal blij van wordt. Een Samara of een FSO spreken hem beide evenveel aan. Maar goed, het is eerst nog toekomst, eerst de Lancia verkopen.

Lijkt me echt een tof avontuur Peter, om een échte FSO in Polen te gaan halen! Ik heb anders nog wel contacten in regio Gdansk die wellicht kunnen helpen mocht je iets in die buurt vinden (y)

@ Zadelsnuiver, dat sla ik even op.

Ja lijkt mij ook tof, maar wie weet is het niet haalbaar of wat dan ook, ik denk dat het nu (op papier) 30-70 % voor een Lada is.

Hoewel, ik vind een FSO echt mega tof. Mijn vader ook. Ik/wij willen vooral een auto die wij leuk vinden. Ik word niet zo warm van "oh das uniek, oh wat tof...." , hoewel ik het ook wel leuk vind als mensen een leuk woord zeggen. Als ik dan tegen pap zeg dat er 0 in ons land zijn (oh ja correctie 1) dan zie ik ook bij hem wel interesse.

Maar goed, de Lancia moet eerst nog verkocht worden, daarvoor gaat er niet gekocht worden, alleen maar dromen :)

Hier ook connecties Peter; niet al te ver weg van Wroclaw (2 uurtjes ofzo) maar wel op het platteland. Heb je meer kans lijkt me. Rond Sinterklaas ben ik er een 2 a 3 dagen en kan weleens een voorzichtig balletje opgooien.

Dat sla ik ook even op Engineer! TOF!

Het is in ieder geval goed te horen dat er her en der wat connecties zitten nog hier op 't forum.

Dit weekend eerst maar eens de Lancia te koop zetten, (en daarna hopelijk verkopen).
En dan zien we wel verder, het zou een mooi avontuur zijn. Maar misschien is het wel helemaal niet handig of staat er ineens een mooie Lada te koop, dat kan natuurlijk ook :)

Klinkt toch stom, ik kan redelijk wat (leuke) woorden maken, maar ik heb al 3 avonden een leeg word-document voor mijn neus...

Dat sla ik ook even op Engineer! TOF! (y)
Het is in ieder geval goed te horen dat er her en der wat connecties zitten nog hier op 't forum.

Dit weekend eerst maar eens de Lancia te koop zetten, (en daarna hopelijk verkopen).
En dan zien we wel verder, het zou een mooi avontuur zijn. Maar misschien is het wel helemaal niet handig of staat er ineens een mooie Lada te koop, dat kan natuurlijk ook :)

Klinkt toch stom, ik kan redelijk wat (leuke) woorden maken, maar ik heb al 3 avonden een leeg word-document voor mijn neus...

...of hij niet van de Lancia :D

Ik denk dat je gewoon bruut eerlijk moet zijn met de advertentie, wat er goed is aan de Lancia, vooral wat er minder goed aan is en waarom je hem eventueel weg zou willen doen. Begin met het schrijven van een korte introductie van het model an sich, door wie istie ontworpen, wanneer rolde het eerste exemplaar van de band en waar, dat soort spul. Ik denk dat je dan wel in een goede flow komt zeg maar. Ik zou zelf ook vermelden dat het wel meer is dan alleen een "goedkoop" autootje met lange APK en dat je echt op zoek bent naar een liefhebber.

Maar ook als dat word document nog een poosje wegblijft is het ook helemaal prima natuurlijk ;)

Jammer dat de Lancia weg gaat. Maar dat opent ook weer mooie avonturen zo te horen. Ik ben benieuwd!

Ik zag afgelopen woensdag twee Rovers praktisch naast elkaar staan. Moest meteen aan jou denken. ;)

Jfyrxaq_d.jpg

Wauw dat zijn wel interessante ontwikkelingen Peter!

Ik begrijp je dilemma zeker wel wat betreft de Y10. Hoe langer je een auto in je bezit hebt en hoe meer je er in hebt meegemaakt (in positieve danwel "negatieve" zin) hoe meer je er toch een emotionele band mee krijgt. Tegelijkertijd is het op een gegeven moment ook zeker leuk om het hoofdstuk af te sluiten en iets nieuws op te pakken. Dat nieuwe geeft dan ook weer een hele mooie en leuke impuls :)

Ik geloof niet dat ik veel verstand heb van Lada's maar ik ben wel (heule tijd geleden alweer) samen met mijn pa anderhalve week in Rusland geweest, in de stad Pskov.
Mijn pa had/heeft daar vrienden en die zijn we toen gaan opzoeken. Ik weet dat ik toen absoluut in een lada heb gezeten, al weet ik het type niet meer. Ik kan hem denk ik wel opzoeken kwa foto, want ik weet nog redelijk goed hoe die er uit zag.
Zo eentje was het ongeveer:
6861231.jpg

Ohja en de wegen daar, mijn hemel.... de potholes waren zo diep dat de bestuurders er gewoon letterlijk omheen moesten slalommen weet ik nog haha. Maf land hoor.

Anyway, ben erg benieuwd hoe het zal aflopen met de Y10 en je eventuele Lada avontuur. Ik lees mee!

Dit vind ik een geweldig Oostblokhok en lijkt me wel een leuke opvolger voor je Lancia:

16467655127_ffbbcecfa3_b.jpg

Volgens autoexpress een van de slechtste auto's ooit! En niet alleen vanwege die gigantische C-stijl. Ik vind hem leuker dan de latere FSO Prima met derde zijruit. Maar goed; zie er maar eens een te vinden... Alhoewel op ebay staan er nog genoeg te koop ;)

@ Adrie , Zadelsnuiver en ook Ramon

Tja het lastige is, het voelt een beetje dubbel aan. We hebben de Lancia als (rijdend) project gekocht, met een beetje als achterliggende gedachte dat het (therapeutisch) zou werken voor mijn herstel. Ik zat immers net in de nasleep en de veranderingen van mijn ongeluk. En dat heeft ie gewoon gedaan, we hebben veel leuke ritten en evenementen ermee gedaan. Ik heb daardoor ook veel nieuwe mensen ontmoet. Dus veel leuke herinneringen.
Tegelijkertijd vind ik het ook wel goed, zin in iets anders. Iets wat mij/ons meer aanspreekt. Het liefste zou ik willen dat de Lancia weg was, die tussen stap vind ik altijd een beetje “lastig”.
De Y10 is heel leuk nog steeds vind ik, maar meer voor een ander denk ik.

@Zadelsnuiver,

Precies, dat is wat ik ook wil gaan maken, vooral “gooien” op zeldzaamheid en het unieke van het hebben van een automaat. Ik las ook dat er nog maar 39 zijn in ons land! :eek:

@ Joel

Leuk, ze lijken zelfs haast dezelfde kleur te hebben. Leuk om ze de verschillen tussen de mk1 en mk2 neuzen te zien. Wel haast een uniek plaatje, want dat zal niet vaak te zien zijn.

@ Ramon

Oh leuk, ben benieuwd! Als je een foto kan vinden, leuk.
Qua wegen hoor ik dat vaker ja, volgens mij heb je veel goede, maar vooral veel slechte wegen. Als ik mijn bekende mag geloven tenminste.
Je hebt de 2101, de oer Lada zeg maar, de 2103-2106. Dat is de oer Lada met een iets andere neus en motor.

De Lada op jouw foto is een 2107, de versie met 1.7 motor. Top of the line toen! Je hebt deze ook met een 1.5 motor, een iets andere neus (met minder chroom)

@ SVF
Jaaa die is vet!! De oer Polonez is de tofste inderdaad. Hoewel niet moeders mooiste natuurlijk, met bumpers ontworpen die de USA-crashtests moest door staan.
Of de auto echt zo slecht is… Persoonlijk denk ik dat ’t wel een beetje mee valt. Verfijnd (zeker vergeleken met westerse auto’s) misschien niet, maar in Polen zie je bijvoorbeeld nog best wel wat FSO’s rond rijden. De Skoda 1000 MB, was een goede auto toen ie uit kwam, ook in Nederlandse testen, en toen de auto een paar jaar later een update kreeg, was het ineens een levens gevaarlijke auto. Dat snap ik dan niet.

Je hebt op de soort Poolse marktplaats wel wat te koop staan, dus dat scheelt

Ik vind de Oer het tofste, die staat al op jouw foto.

48983847778_ef815e9791_c.jpg

Deze 2e generatie vind ik het minst mooi. Hoewel deze wel erg tof is.

36496235160_f0d5c39c6a_c.jpg

Qua looks vind ik deze het mooiste, een Polonez Caro. Die is geleverd tussen 91 en 97. De staan voor een appel en een ei soms te koop, met ook echt mooie exemplaren er tussen.

31370321123_844900b91a_c.jpg
[/url]
Dit is de laatste versie, die vind ik ook mooi. Maar ik denk dat ik die net te modern vind.

2 jaar terug zag ik deze:
23595826988_b425db5a31_c.jpg
[/url]
Te koop voor slechts 400 euro.

We gaan gewoon goed kijken en na denken, de eerste Polonez is in Polen ook al een liefhebbers auto, dus die zijn ook niet meer gratis. Hoe later, hoe goedkoper. En vele FSO’s zijn vaak van oude mensen en vaak ook nog goed onderhouden.

Uiteraard hebben we nog een lieveling:
31743365750_42c79c4331_c.jpg

Een Lada Samara, hier in Assen schijnt zelfs nog een Cabrio te koop te staan.

Ik zou geen kenteken willen hebben die verwijst naar die verschrikkelijke Amerikaanse beweging die de suprematie van het blanke ras nastreeft.

Waarschijnlijk hebben de mensen in deze Samara daar weinig weet van....

@ Verlichting2,

scherp! Ja nee, daar zou ik ook niet blij van worden. In Polen zijn de kentekens plaatsgebonden. Zeker de oude, zoals deze. Ik denk niet dat de oudere dames van deze Samara dit doorhebben nee.

Ik lees jouw topic altijd met veel genoegen, weet alleen vaak niet direct wat te reageren. Maar spijtig dat de Y10 weg mag/gaat, maar zoals hierboven al benoemd: Het opent ook leuke nieuwe avonturen, de avonturen met de Y10 zullen je altijd bijblijven. :T

Ben heel benieuwd wat het gaat worden, ik zie veel auto's langskomen waar ik niet meteen zelf voor zou gaan, maar wel een enorme zwak voor heb als mensen dat toch (durven te) kopen. (y)

Goed dat ik dit verhaal gevonden heb, ik had nl. hetzelfde probleem. En geen monteur die het probleem in de demper zoekt, maar ik had ook al 'paardenhaar' uit de uitlaat gehad.

Merci Marc! Ik ben ook druk aan 't denken, ik mag eigenlijk niet kijken van mezelf, maar ik zie soms wel leuke auto's voorbij komen..

De kans op een Oostblok-auto is wel bijna zeker, hoewel er ook een paar leuke Britse auto's te koop staan.

Thanks ook Brent, leuk om te horen, ehm lezen!

Ik kan zelf van veel auto's genieten, ik vind vele erg tof, maar niet altijd voor mezelf.

@ Erik

Heb jij ook een Y10? of was dit bij een andere auto? Wij kwamen er inderdaad ook per toeval op.

Vandaag lag trouwens Autoweek Classics op de mat, met daarin een verslag over Leeuwarden.
A4J5wFyl.jpg

17S8kCCl.jpg

Ook leuk om te vermelden, de radio is gemonteerd! Grappig dat ie exact dezelfde kleur is als de rest van de interieurlampjes/klokjes.

@ Adrie,

ja verhip. Ik denk dat het vooral kwam omdat we toen net weg waren, ik heb het vaak koud, dus normaal staat ie veel hoger.

Anyhow, leuk nieuws... Komend weekend is er in Eelde de oldtimerbeurs. De Rover Club staat ook altijd daar, en ze vroegen of paps wederom met de Rover wou staan op de stand.
Toch wel een momentje van trots en waardering.

Ik zit er over te denken om dan met de Lancia te gaan, met een papiertje erop. Immers gaan we 2 dagen, misschien levert het iets op.

Ik wilde je net wijzen op de Autoweek Classica, maar zie dat je 'm ook hebt. En niet alleen voor de foto van de Rover, maar heel veel over de Oostblok auto's en hoe je een auto kon bestellen en verkrijgen is Oost Duitsland. Erg interessant!

De AW classic was inderdaad precies passend nu. Inspiratie opgedaan?

Ik was blij met de foto's en beschrijving van de Moskvitch 408. Mijn vader heeft die gehad als eerste auto. Alhoewel dat waarschijnlijk een Scaldia was, de in België geproduceerde.

Ik ben/was in Polen en een stukje Tjechie voor wat besprekingen. Vandaag naar huis.
Ik heb niet veel gezien qua oudere auto's. Ook een bezoekje van eerder waar er nog twee Tatra trucks stonden was nu anders; ze hebben de ene al verkocht en de andere gaat ook nog. Blijf niet te lang wachten met zoeken. Het gaat heel erg goed met Polen. Het salaris van mensen vliegt ook op het platteland hard omhoog. Er wordt dus al stevig opgeruimd in de oude auto's.

Is een Wartburg iets voor je? :)
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1483091687-wartburg-1-3-1988.html>

1272cc => VW motor, zo'n beetje dezelfde als in een Polo 2 & Golf 2, maar dan met 43kW ipv 40kW (zonder katalysator ofzo, andere carb misschien?)

Hey Peter,

Tijdje niets gelezen van je.
Alles een beetje goed daar?

Hoe is het met de wagens? Is er wat animo voor de Lancia? Of wil je hem liever wel houden?

Ik zie allemaal reacties, ik moet maar eens even zelf reageren. Het was de laatste hier een beetje stil, van mijn kant dus.

Op werk is het heel druk, de donkere dagen voor kerst komen eraan, dus dat is ook te merken aan de klanten soms, de schrijnende verhalen hakken er soms iets te hard in.
En dan is mijn moeder ook nog eens gevallen, en heeft 2 ribben gebroken, dus ik moet ietsje meer daar helpen nu. Zelf ben ik ook nog 2 keer ziek geweest, gelukkig slechts griep, maar door slecht slapen krijg ik helaas meer fysieke klachten, dus dat werkte ook niet mee.

De Lancia is nog niet verkocht, ik heb wel via via wat lijntjes uitgelegd, maar dat is nog niet helemaal een succes. Ik moet hem dan ook nog een site zetten. Maar dankzij bovenstaande is dat niet gelukt nog.

Het stukje in Autoweek Classics was wel een goede... Ik heb nog 2 connecties op gedaan, voor een opvolger. Maar dat moet ik nog even verder uitzoeken.

Die Wartburg is tof ja, die heeft (inderdaad) een Polo-motor. wat ik begreep had een Wartburg de 1.3 en de Trabant de 1.1.

Hoi Adrie,

bedankt voor je bericht! (y) Laatste tijd iets minder actief geweest (hier). De feestdagen, daarna was ik zelf jarig.
Daarnaast druk thuis. Met mijn moeder, maar dat gaat nu weer veel verder de goede kant op. Zelf merk ik dat het bij mijzelf nu echt even met ups & downs gaat, fysiek dus. Volle trein en ik moet staan, dan heb ik acuut weer meer fysieke klachten, die dan weer (langer) doorzeuren dan normaal. Niet het einde van de wereld maar toch af en toe vervelend.

Anyhow, de Hyundai heeft een lekke uitlaat nu, die klinkt als een dikke sjonnie-bak. Ik heb Erin al gesmst, maar die heeft het druk. Nu rij ik niet zoveel meer, dus als het echt tegenzit misschien pas bij de APK aanpakken, dat is in maart meen ik.

De Lancia staat mooi droog, dat is toch nog even dubben, links wil ik/we hem kwijt, rechts is het toch een beetje lastig. Bij iets mooier weer toch eens wat knappe foto's maken en dan een advertentie maken.
bTwfgWk.jpg

Met Sinterklaas paps een leuk modelletje gegeven, ik zelf heb een rode. Deze lag ook in Eelde, die moest toen 30 euro kosten. Ik heb nu slechts 3 euro betaald.

De Rover doet het ook altijd nog probleemloos, mijn vader stuurde me nog dit heugelijke feit:
0gBfadr.jpg

Hij en ik maken samen altijd deze foto's, nu moest mijn moeder dit doen, die dacht letterlijk "wtf".

Zondag naar de nieuwjaarsreceptie van de Rover Club, mijn vader heeft zelfs mijn moeder zover gekregen om mee te gaan. Er waren een paar mensen die letterlijk mijn vader vroegen of zijn vrouw nu ook mee kwam. Toch een hele andere vibe dan bij de Lancia-Club dus.

En dan de zondag erna naar Bremen, naar de Klassieke Autobeurs. Leuke beurs die wat toegankelijker is dan Maastricht. Die hebben we dit jaar overgeslagen.

Wow gaaf zeg dat Y10 schaalmodel! Ben zelf ook naarstig op zoek naar een witte Prius of Grijspaarse 1-serie maar helaas zonder succes. Kan zoiets natuurlijk wel online bestellen maar de sport en de leuk zit hem natuurlijk in het speuren.

Hoe is het met je moeder?

@Zadelsnuiver

Ja leuk he? Het is een Polistil. Iemand appte me dat ie op Marktplaats stond, dus gemaild. Ik zoek ook graag, op beurzen of op de rommelmarkt. EN bij de kringloop. Ik heb veel modellen, dus ik mag op beurzen altijd 1 of 2 kopen, als het echt bijna gratis meer ;)

Ik heb trouwens in Brussel een Prius model gezien! In een winkel, ik dacht nog aan je. Maar die was erg duur. Nu hoorde ik gisteren tijdens "de slimste mens" dat Maarten van Rossum daar ook een modelletje had gekocht, ik voelde me meteen minder nerd.. (hoewel ik niets heb gekocht). BMW heb ik (ook) nog niet gezien

Met m'n moeder gaat het (langzaam) beter, lopen gaat steeds beter. Voor lange afstanden gaat wel de wandelstok mee, maar ja dat is niet anders. Alleen durft ze nog niet te fietsen, de klachten zijn gelukkig al minder, maar nog altijd wel aanwezig.

Ha Peter, goed om te lezen, en de lente komt er aan. Die 1 of 2 zijn toch tassen vol???????:)

Als je een rode serie 1 Clio vind dan hou ik mij aanbevolen.

De Lancia, lekker houden, automaat word weer helemaal in, en blijft uniek op deze “oude” A segmenters.

Peter zei:
die dacht letterlijk "wtf".

Haha, mijn moeder maakt ze tegenwoordig zelfs zelf :p Komt vanzelf een keertje.

Maar mooi die radio! Ben altijd voorstander van OEM en dit staat helemaal super!! Verder alles nog goed?

A3 White zei:
Ha Peter, goed om te lezen, en de lente komt er aan. Die 1 of 2 zijn toch tassen vol???????:)

Als je een rode serie 1 Clio vind dan hou ik mij aanbevolen.

De Lancia, lekker houden, automaat word weer helemaal in, en blijft uniek op deze “oude” A segmenters.

Haha, nou het waren in Eelde wel wat meer ja, haha. Maar dat kwam ook omdat er daar een meneer was met veel modellen voor erg weinig. Meestal ben ik dan wel wat kieskeuriger. ;)

Als ik een Clio zie, zal ik aan je denken. Van die generatie is inderdaad wel een modelletje. Of het ook een 5deurs is, dat weet ik niet (helemaal) zeker. Je hebt er ook een Norev modelletje van, zeg maar in Matchbox formaat.

Nico GTR zei:
Peter zei:
die dacht letterlijk "wtf".

Haha, mijn moeder maakt ze tegenwoordig zelfs zelf :p Komt vanzelf een keertje.

Maar mooi die radio! Ben altijd voorstander van OEM en dit staat helemaal super!! Verder alles nog goed?

Haha, maar mijn moeder is ook wat ouder he? ze dacht vooral "waarom" omdat het rijdend moest..

De radio in de Rover is inderdaad mooi, de oude had wel beter geluid en was ook tof vanwege het navigatie deel. Maar goed, originele Rover-radio is natuurlijk wel toffer, zeker omdat de auto verder ook nog haast nieuw is. Verder gaat alles goed met de Rover, mijn ouders zijn nog altijd erg blij met de auto.

Wel grappig, bijna 5 jaar geleden tijdens de eerste reis naar Polen zag ik deze Rover 45, in de kleur van mijn vader.

Vandaag ben ik met mijn vader even naar de treinbeurs geweest. Mijn vader heeft een paar "kersthuisjes" en daar wil ie een treintje tussen hebben rijden. Het dressoir/kastje is net te smal voor een draai, dus het is nog even puzzelen.

Goed, ik heb misschien een niet helemaal Forum-bericht-waardige aankoop gedaan:
6SMZEtgm.jpg

De lego camper, nieuw is ie me veel te duur. Maar ik heb hem zo vaak in mijn handen gehad..... "wil ik hem, nee te duur, maar wel heel gaaf". Nu kon ik hem kopen voor een scherpe prijs, dus er staan nu op tafel "Chinees-bakjes" gevuld met Lego... Ik wil hem natuurlijk wel zelf in elkaar zetten :T

Daarna nog langs de kringloop, die bijna naast de beurs zat. Eindelijk een kralenhoes- voor in de auto gevonden!
5EkF0n4m.jpg

Voor in de Lancia, zit best goed trouwens! Die gaat dus ook mee naar een eventuele opvolger!

Zo we zijn een maand verder, eigenlijk is er niets veranderd.... Ik tob nog steeds met de gezondheid, ditmaal heb ik al 2 weken griep. Nouja dat is niet zo erg spannend natuurlijk, maar wederom krijg ik daardoor lichamelijk meer klachten.. beetje jammer. Vermoeidheid is voor mij echt killing, want soms worden dagelijkse dingen bijna lastig.

De Hundee wacht op een keuring, Erin heeft het nog steeds druk.. ik ben al bezig met een meter bier om hem om te kopen. De uitlaat is dus officieel lek, ik mag er alleen nog in rijden als ik een petje op heb!

De Lancia is er ook nog, foto's voor een advertentie heb ik niet gemaakt, ziekte en slecht weer spelen parten! Links wil ik hem verkopen, rechts toch ook weer niet, mijn vader staat hier precies zo in.. In Bremen tijdens de show heeft pap nog wel even geopperd aan Martin Willems dat de auto te koop stond, die kwam er evt op terug.

Is er dan ook leuk nieuws, ja zeker! Tijdens de Rover-club nieuwjaarsborrel werd pap de oudste jongste clublid genoemd en zijn enthousiasme voor de club werd dusdanig beloond dat hij niet alleen in 3(!) stukjes in het club blad werd benoemd, maar dat de 45 wederom op een event staat te schitteren! Ditmaal naast een een MG ZS EV in Rosmalen.
Dus half maart mag ik weer een weekend schitteren in Rosmalen, gelukkig zijn naast paps, mijn (forum)-vrienden Marc & Thomas er ook, dus dat wordt een mooi weekend!

Vervelend dat je gezondheid nog de wensen overlaat maar achter de wolken schijnt de zon moet je maar denken. ;)

Ben benieuwd wanneer en of je de Lancia gaat verkopen. Ik snap best dat je twijfelt. Leuke auto maar je gaf al aan dat je meer naar Oostblok auto's kijkt. Ben benieuwd wat je gaat vinden. :)

Ja Rosmalen zal waarschijnlijk weer leuk worden! Ik zie jullie daar!

Ha Marc,

jaaa leuk! Thomas vertelde al dat jullie heen en weer gingen, wij hebben een hotel bijna naast het Autotron. Dus dat is wel lekker, pap gaat volgende week de auto nog even poetsen enzo.. Ik hoorde al dat het een erg leuk event moet zijn, ben benieuwd!

Qua auto lijkt het oostblok me erg leuk ja, ik vind veel auto's leuk, maar niet alles zou ik willen als eigen auto. De Y10 was toch een soort way up, die veel plezier gegeven heeft.

Helaas geen APK in een keer voor de Hundee… De uitlaat is lek en moet vervangen worden. Beetje jammer. Ook zitten de achterremmen vast, nouja dat komt waarschijnlijk doordat ik niet veel gereden heb afgelopen jaar.

Minder tof is dat de motorsteun vervangen moet worden, die is blijkbaar vorig jaar bij het subframe dat vervangen is OF niet aangesloten of niet goed, zodat ie nu (weer) moet worden vervangen.

En dan de achterste remmen, een kant zit vast. Nouja, wederom shit happens maar dan moeten ook nog de schokbrekers vervangen worden, die zijn helemaal lekkend vergaan... Nog net niet levensgevaarlijk... Nouja een flinke tegenvaller dus, te meer ook omdat de laatste 2 beurten/apk door een garage is gedaan, en ik me dan afvraag of dit allemaal wel goed gedaan is. Ook gezien het onderhoud/staat die die garage heeft gedaan aan de oude Rover van mijn vader, waar ook al vraagtekens over waren.

Dit weekend gaan we dus onderdelen bestellen en dan donderdags maar bezig op een extra vrije dag, hopelijk krijgen we het in één keer af en dan kan Erin hem maandag herkeuren. Ditmaal geen beunhazerij met hem, de garage is vol met de oude keuken, hij is een nieuwe aan het bouwen. Dus ik ga met m'n vader klussen. Ondanks dat ik er van baal, heb ik ook wel een beetje zin om te beunhazen, als het straks af is dan hebben we dat toch even mooi samen gedaan. Wordt vervolgd dus!

Ik baalde ook wel flink Adrie!

Uitlaat kan gebeuren, net als de remmen.. Maar de rest voelde toch wel dubbel.. Maar goed donderdag klussen, morgen is mijn moeder jaren dus klussen lukt dan ook niet en pa wil niet op zondag klussen, en liever ook niet zeg maar na 19uur. Snap ik wel, dus ja dan maar een extra vrije dag. Gelukkig is mijn team-manger ook een autoliefhebster, dus die hoef ik niet om te praten ;)

Terug
Bovenaan