Zo gisteren was een grote klus dag, het was mooi weer dus ik was redelijk bijtijds bij mijn ouders, en was de klusgarage weer buiten!
Mijn vader zijn vooruitziende blik om tijdelijk de dozen van de wasmachine en droger te bewaren, waren enorm goed. Precies de goede hoogte. De wasmachine en droger hebben hun geld nu al bewezen :T
De meester aan het schuren, en nee ik stond er niet bij te kijken, ik deed het spatbord!
Ik had natuurlijk vorig jaar al een basis gelegd, maar nu ging het voorspoedig.
En dan ook meteen ontvet.
De achterkant helaas wat last van vliegroest, maar als een echte pro dit zoveel mogelijk weg geschuurd, en behandeld met een goedje:
Toen gingen we grondverven, en begon ik aan de eerste spuitklus, (hoewel ik natuurlijk de kofferklep van de Y10 ook heb gespoten, bedenk ik me)
De voorkant van de deur was inmiddels ook klaar.
Op naar het minste deel, de binnenkant...
Tijd voor de basis, uiteraard was toen de verf op (zucht)
Dit gebruiken we, volgens mij wel goed spul.
En konden we ook de binnenkant doen.
Het spatbord had een paar plekjes na het spuiten, dus dat hebben we nog even her bewerkt en op nieuw gespoten.
En het eind resultaat.
Omdat het toen al wat laat was, ben ik me nog eens gaan verdiepen in de autoradio's van de Lancia... Mijn vader heeft een soort testding gemaakt, een spanningsbron voor de radio en dan 2 boxjes, en het bleek dat de radio die ik de vorige keer had gemonteerd het ook daarop niet deed, toen hij mijn oude radio testte zag ik waarom de radio het niet deed. Het front zat er los op en maakte geen contact. Dus die radio ging in de prullenbak, wel even het cassette-klepje bewaard en de knopjes.
Mijn oude radio zou het moeten doen, dus ik weer de sony-radio eruitgehaald EN weer geen geluid aan de linker kant... GVD... nouja toen ik zwaar geïrriteerd aan de stekkers en draadje frunnikte kwam er ineens geluid! BAM... dus de radio er ingeschoven, en HALLELUJA we hebben mooi geluid uit mijn eerste autoradio!
Toen was het tijd om te stoppen en de boel op te ruimen. Snel eten en dan met de Hundee op pad naar Erin. Totdat die belde dat het wat later werd..
Uiteindelijk stond de Hundee pas om 21.30 in de garage, we moesten eerst de niet rijdende auto's verslepen, toen was het tijd om een plan te maken, de bumper moest los, dus de wielen eraf. Terwijl Erin dat plan maakte, ging ik demonteren.. Helaas kon de bumper niet zover los, de Twinnyload-bevestiging zat in de weg:
Ik heb geen Twinnyload, maar gebruik hem wel als veiligheidsbevestiging voor de vouwwagen, dus die moesten we ook anders bevestigen.
Uiteindelijk gelukt:
En ben ik me gaan verdiepen in het verwijderen van de achteruitrij-sensor, de ene is stuk en ik kan hem niet gebruiken waar ik voor wil, de afstand inschatten voor een kar/caravan/vouwwagen. Dus die gaan eraf.
Na het eten gaan we verder.