As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Grappig zo dat spijkerbanden bordje, ik zie hier in Helsinki regelmatig Russische auto's met zo'n sticker achterop, blijkbaar als een soort verwittiging van: "rij niet te dicht achter mij want ik sta sneller stil dan jij". :D Verder heb ik de logica erachter nooit echt begrepen maar goed Rusland is Rusland..

Hoop dat je het spuitwerk aan de spatborden een beetje matchend krijgt net de rest van de auto, in elk geval mooi werk weer!

Engineer2 zei:
Mooi werk weer!
Ik wilde nog zeggen; dat rallyschild mag er inmiddels wel af toch? Tijd voor weer een paar nieuwe.
Hier begint de schuurdeur ook steeds voller te raken.

Ik had wel gehoord van die gele overzet voor de lampen maar nog niet eerder gezien. Ziet er wel OK uit. Ik denk wel dat er ook een hoop auto's zijn waarbij dit niet zal passen. Qua lichtbeeld zal het wel OK blijven maar wel minder licht gok ik? Nu net zoveel licht als een oude duplo lamp? Nu rij jij toch bijna alleen overdag en meestal met mooi weer.
Qua radio zou er een met een casette voor jou natuurlijk het wel afmaken. Maar met een klepje ervoor maakt het toch minder uit. In mijn Alfa (ook met een klepje) zit ook gewoon een eenvoudige maar moderne radio.

Mooi werk voor de Hundee!

Bedankt Engineer 2!

Ja die gele overzet hebben we in Eelde gekocht, tijdens de oldtimerbeurs. Ik ben wel benieuwd naar de licht opbrengst. Ik kan het niet helemaal inschatten of het nu extreem minder. Binnenkort maar eens een ritje maken. Hoewel de auto inderdaad niet vaak in het donker rijdt.

Tja de radio, ik heb nog een andere gekocht, maar die gaf alleen rechts geluid. Deze moderne doet het wel goed, maar later deed eentje ook weer alleen rechts. Omdat ik dan voor mijn radio weer de stekkers eraf moet halen, heb ik eerst het maar zo gelaten. Ik wil inderdaad ook het liefste enigszins een oude terug monteren.

Gelukkig hebben de Italianen inderdaad klepjes uitgevonden ;)

Ja, na het subframe moest er maar eens wat door gepakt worden.

Altai zei:
Volgens mij stond assistent schilder Ayo in de spuitnevel?

:T

Nou dat viel mee, de wind stond iets de andere kant op, maar ze hield de boel wel erg goed in de gaten, als een echte opzichter.

Blue Knightrider zei:
Goed bezig Peter!
De Lancia blijft leuk!

Gaaf dat je veel foto's bij je klussen maakt.. ik denk daar vaak niet aan hahahaha.

Dankje! Eerst even de Hundee, en dan is de Lancia aan de beurt!

Qua foto’s, ja dat heb ik altijd al gedaan, vroeger aan mijn Polo’s deed ik het al, helaas ben ik door een crash wel vele foto’s kwijt :(

GO2wPrv.jpg

Zadelsnuiver zei:
Grappig zo dat spijkerbanden bordje, ik zie hier in Helsinki regelmatig Russische auto's met zo'n sticker achterop, blijkbaar als een soort verwittiging van: "rij niet te dicht achter mij want ik sta sneller stil dan jij". :D Verder heb ik de logica erachter nooit echt begrepen maar goed Rusland is Rusland..

Hoop dat je het spuitwerk aan de spatborden een beetje matchend krijgt net de rest van de auto, in elk geval mooi werk weer!

Hahaha, grappig. Dat wist ik niet. Er is ook nog een leuk bordje met een uitroepteken, dan ben je learner driver. Maar stiekem vond ik deze wel leuk. Zelf gemaakt met kunst en plakwerk, dus als ik er flauw van ben.

Als ik het gespoten achterspotbord zie, zie ik de toekomst fleurig in! :)

Gisteren kreeg ik een bericht van mijn vader, hij had tussendoor de kleppakking(?) even vervangen. De bengel ehm engel had zelfs wat foto's gemaakt, wat ie allemaal gedaan heeft weet ik niet precies, maar hij heeft de boel ook schoongemaakt, een paar plaatjes:

izFQV0f.jpg

MCMvQ5W.jpg

Het verwijderen ging niet helemaal goed, als in dat de pakking kwam zo eraf:
sPjcJfz.jpg

Anyhow, vandaag kwam de postbode, die had een mooi pakje, en uiteraard moest opper opzichter Ayo weer helpen:
nGyu5Km.jpg

XUtMB3Q.jpg

Een mooie nieuwe koplamp/knipperlicht, kei mooi nieuws!

Dat is de Lancia denk ik waar we naar kijken? Klepdekselpakking begeeft het heel vaak dus verbaasd me niet dat een nieuwe nodig was.

Het is wat viezig die kleppentrein. Ik denk dat de Lancia vroeger niet altijd even strak onderhouden is en heeft waarschijnlijk veel korte (koude motor) stukjes gereden.
Maar het is ook niet extreem. Je kan het aardig reinigen nu het open ligt zolang je een beetje oplet dat de prut die je losmaakt niet ergens anders blijft liggen.
Een schoonmaakmiddeltje in de olie ben ik niet perse voorstander van. Veel van de prut die er nu zit blijft wel zitten en kan daar geen kwaad. Ga je dat losweken met zo'n middeltje dan gaat het de hele motor door.
Ik zou wel wat vaker de olie en oliefilter gaan wisselen. Volgens mij hadden jullie dat pas nog gedaan? Probeer dat minstens 1x per jaar te doen.

De kleppakkingen zijn van de Hyundai.

Vorig jaar rook ik al wat "branderigs" maar mijn vader en ook de garage zagen/roken niets. Afgelopen najaar had mijn vaders kameraad nog onder de auto gekeken, want toen rook hij het ook eindelijk. Het blok zweette wat, en dus was het tijd voor de kleppakkingen. Mijn vader heeft inderdaad de boel schoongemaakt.

De auto krijgt elk jaar nieuwe olie, hoewel vorig jaar niet. Maar toen heeft de auto meer stil gestaan dan gereden. Verder dan 1x in de week een retour Groningen kwam ik niet. En nu staat ie helemaal veel stil. Wel is het nu zo, dat als ik rijd, de afstand wel meer is.

Ik wou nu ook een nieuw filter kopen, maar als ik zocht op een filter, zag ik verschillende maten, dus echt wijs werd ik er niet van. Binnenkort wil die dan maar bij de Brezan halen, misschien kan ik dat doen als Erin gaat lassen.

yAmIT53.jpg

Nog een leuk Hundee-plaatje :)

Vandaag kreeg ik bericht dat mijn vader nog even met de spatborden bezig is geweest, naast anti-roest spul, heeft ie ook de binnenkant gespoten met de Modip, of hoe heet die verf ook. Uiteraard misschien onnodig, maar gezien het een tint anders is, en ik er toch niets mee doe...

UWKi3fH.jpg

xDdKagi.jpg

Morgen is de grote dag, nee dan gaan we niet spuiten, maar in de avond begint mijn kameraad met lassen, ik ga hem dan assisteren. Overdag willen we vanwege het mooie weer toch nog bezig met de Lancia, misschien het schuren van de deur en het spatbord, ik heb het spuiten te pakken. Nouja dat mijn vader het mooi kan doen natuurlijk ;)

Zo gisteren was een grote klus dag, het was mooi weer dus ik was redelijk bijtijds bij mijn ouders, en was de klusgarage weer buiten!

FeSWoZn.jpg

Mijn vader zijn vooruitziende blik om tijdelijk de dozen van de wasmachine en droger te bewaren, waren enorm goed. Precies de goede hoogte. De wasmachine en droger hebben hun geld nu al bewezen :T

JmPVnkK.jpg

De meester aan het schuren, en nee ik stond er niet bij te kijken, ik deed het spatbord!

Av1bo9J.jpg

Ik had natuurlijk vorig jaar al een basis gelegd, maar nu ging het voorspoedig.

7bkIFeu.jpg

En dan ook meteen ontvet.

vTdfbqz.jpg

De achterkant helaas wat last van vliegroest, maar als een echte pro dit zoveel mogelijk weg geschuurd, en behandeld met een goedje:
X13lmma.jpg

Toen gingen we grondverven, en begon ik aan de eerste spuitklus, (hoewel ik natuurlijk de kofferklep van de Y10 ook heb gespoten, bedenk ik me)
BRYMc1A.jpg

ePto1zj.jpg

De voorkant van de deur was inmiddels ook klaar.

PkiLtOC.jpg

Op naar het minste deel, de binnenkant...

F5lD11Z.jpg

Tijd voor de basis, uiteraard was toen de verf op (zucht)

VI8KGLP.jpg

Dit gebruiken we, volgens mij wel goed spul.

2gJcIf9.jpg

En konden we ook de binnenkant doen.

AG4608G.jpg

Het spatbord had een paar plekjes na het spuiten, dus dat hebben we nog even her bewerkt en op nieuw gespoten.

Cw0Orbo.jpg

En het eind resultaat.

Omdat het toen al wat laat was, ben ik me nog eens gaan verdiepen in de autoradio's van de Lancia... Mijn vader heeft een soort testding gemaakt, een spanningsbron voor de radio en dan 2 boxjes, en het bleek dat de radio die ik de vorige keer had gemonteerd het ook daarop niet deed, toen hij mijn oude radio testte zag ik waarom de radio het niet deed. Het front zat er los op en maakte geen contact. Dus die radio ging in de prullenbak, wel even het cassette-klepje bewaard en de knopjes.

Mijn oude radio zou het moeten doen, dus ik weer de sony-radio eruitgehaald EN weer geen geluid aan de linker kant... GVD... nouja toen ik zwaar geïrriteerd aan de stekkers en draadje frunnikte kwam er ineens geluid! BAM... dus de radio er ingeschoven, en HALLELUJA we hebben mooi geluid uit mijn eerste autoradio!
P1gMgC6.jpg

Toen was het tijd om te stoppen en de boel op te ruimen. Snel eten en dan met de Hundee op pad naar Erin. Totdat die belde dat het wat later werd..

LfobaNX.jpg

Uiteindelijk stond de Hundee pas om 21.30 in de garage, we moesten eerst de niet rijdende auto's verslepen, toen was het tijd om een plan te maken, de bumper moest los, dus de wielen eraf. Terwijl Erin dat plan maakte, ging ik demonteren.. Helaas kon de bumper niet zover los, de Twinnyload-bevestiging zat in de weg:
ZsklJ5Q.jpg

Ik heb geen Twinnyload, maar gebruik hem wel als veiligheidsbevestiging voor de vouwwagen, dus die moesten we ook anders bevestigen.

Uiteindelijk gelukt:
S2TPd87.jpg

En ben ik me gaan verdiepen in het verwijderen van de achteruitrij-sensor, de ene is stuk en ik kan hem niet gebruiken waar ik voor wil, de afstand inschatten voor een kar/caravan/vouwwagen. Dus die gaan eraf.
eRwsSxe.jpg

Na het eten gaan we verder.

Nico GTR zei:
Lekker bezig!
Bedankt Nico!

Gisteren gingen we weer bezig, als eerste nog een kleine sfeer foto van het wagenpark (lees klusjes) van Erin.
Z7o2Wy9.jpg

d5B3Quo.jpg

Als eerste nog een foto van project trekhaak, staat veel beter zo dacht ik! (en de bumper kan nu dus los)

yckrCfo.jpg

Werkt toch wat handiger, met de tankdop eraf, en de bumper wat ruimer.

lB2OhHL.jpg

Met oude doeken maakten we bescherming, die nog mooier zijn dan de wigwam die de zoon van Erin maakt.

dQzldKQ.jpg

Na het goed uittekenen ging de flex erin.

gJvq2Aa.jpg

Helaas was daar ook wat roest :(

Ik had overigens meteen ook een helder moment, omdat de achterbanden er toch af zijn, leek het me handig om dan meteen de zomerbanden te monteren, dus dat doe ik straks. Dus ik heb ook maar de voorbanden eraf gehaald, handig een brug! Omdat ik toch nog even moest wachten, heb ik dan nog wat nuttigs gedaan, de remmen voor schoongemaakt.
SYEiQED.jpg

gc7PMFF.jpg

spannend zo"n klus (je)
maar het zal vast goed komen
Mooi om te zien
En zo als Barry Stevens al zei :vooral door gaan!!

Bedankt Klaas! We zijn gisteren een heel eind opgeschoten! Een kleine update!

Als eerste ben ik zelf met de rechter remschijf bezig geweest, dat was maar goed ook want die zat goed vast. Of het nu een vaste rem was of niet, dat weet ik niet meer helemaal.
r93vDvZ.jpg

De rem kreeg ik er maar moeilijk af, maar uiteindelijk is het me gelukt.

0akHnPB.jpg

Het remblokje heb ik ontroest.. de bevestiging dan, de rest moest ik niet doen..

lJ7IMRR.jpg

Hoewel het misschien lijkt dat ik niets heb gedaan, heb ik de remblokken gedaan, de bevestiging daarvan een de bovenkant van de remmen ingesmeerd met een wonder goedje. Dat was genoeg, en toen konden de zomerbanden er weer onder.
NRHGXOk.jpg

SF3z3xW.jpg

Eerst nog wat stellen , en dan kan het lassen beginnen!
mzi1vwE.jpg

De meester aan het werk!

Q3pWrxy.jpg

De laatste loodjes en dan zit het scherm erin, tijd voor bier (ehm een foto)

p1uhw7b.jpg

Vandaag kon ik niet helpen, Erin gaat de binnenkant aan elkaar lassen, dus ik had een vrije avond, ook wel eens lekker.

Blue Knightrider zei:
Kijk!
De Hyundai vordert al flink!
Kan hij binnenkort weer veelvuldig worden ingezet.

Keep up the good work!

Bedankt! Ja het wordt wel wat zo he? Ik ben ook enorm tevreden!

@Peter: De Spacestar is e'en aardige auto waarbij de binnenruimte en het brandstofverbruik wel de grootste pluspunten zijn. 1 op 20 is mogelijk maar slechter dan 1 op 18 heb ik de auto nog niet gekregen.

De i20 was de comfortabelere auto maar de dieselmotor was toch niet wat ik er van had gehoopt. Niet zo zuinig En vooral het flinke turbogat onderin werd steeds meer een doorn in het oog. De 1200 is wat dat betreft e'en juweel. Heel erg soepel.

Als ik 10.000 kilometer heb gereden ga ik ook van deze auto een review aanmaken. Ben nog steeds erg blij met de kleur. Donkerrood maar als de zon er in staat dan staat er een paarse Spacestar. Ik fleur met deze auto in elk geval het straatbeeld op dat soms lijkt te bestaan uit louter zwarte, grijze en witte auto's.

Tof Verlichting, ik ben benieuwd naar je review, en je mag altijd je nieuwtjes hier vertellen, ik vind het altijd leuk om te lezen! Ik “ken” die kleur wel, die is mooi vind ik!

Hoewel als potentiele opvolger van de Getz een Punto, al dan niet als Grande of Evo, op één staat, denk ik soms ook wel eens, een iets kleinere auto is ook prima.

Mag/kan een Spacestar eigenlijk iets trekken? Mijn vouwwagen weegt niet veel, 150-200 KG, maar beladen zit je dan op 500 KG.

Anyhow, ik heb uiteraard nog een update!

De Getz was klaar, Erin heeft goed werk geleverd.

Maar we beginnen bij woensdag, toen was het spatbord af
zSncMtZ.jpg

nlxxBy6.jpg

Het besvetigingsdeel van de bumper had de tik ook niet helemaal overleefd, maar dat is ook weer gemaakt!

myp4S3k.jpg

En dan is de boel gemonteerd, en kunnen we de auto draaien..

mVqkpJ7.jpg

We hebben 2 van zulke plekken op de dorpel ontdekt…

cPVYiFl.jpg

Ik scheen hier licht bij, en toen we de boel kaal hadden, hielden we ermee op, donderdags zou ik de auto mee kunnen nemen, we hadden iets later afgesproken, want met het plaatje kon ik niet zoveel doen.
CLg557J.jpg

En zo ging ik donderdagavond weer heen, de boel was af, om af te werken. Omdat de Hyundai één nacht buiten moest staan en het regende, heeft Erin er een goedje over gedaan, die de boel beschermde.

2Y7O2yT.jpg

En zo zag het er dan uit! Ik ben heel erg tevreden, en was samen met Ayo (mijn kat) wel erg blij dat het ’s avonds klussen er even op zit.

Zaterdags ging ik verder, dat komt dan zo dadelijk!

Leuke updates weer, je uitgebreide (foto) verslagen zijn altijd mooi om te lezen! Die Getz is straks weer zo goed als nieuw?

Zit er strak in, volgens mij. (y).

Mooi voorbeeld van hoeveel uurtjes er toch ongemerkt gaan inzitten voor zo'n, op 't oog, klein stuk plaatstaal.

Bedankt FMitsi! Straks is ie inderdaad weer heel erg mooi inderdaad, hopelijk zo goed als nieuw inderdaad. Aan de buitenkant wel denk ik :)

Bedankt ook Durashift, ja het is erg strak geworden. Qua tijd was het inderdaad best wel wat werk, dat kwam ook wel dat ik tussendoor andere dingen deed, en als er veel kracht nodig was, dan moest ik even weer hulp krijgen, daar gaat ook wat tijd in zitten.

Op zaterdag gingen we vrolijk verder, “beunhazen” het zonnetje was erbij, dus dat zou hopelijk wat resultaat op.
ONNCMT5.jpg

Ik zou beginnen met het afwerken van de dorpel, ik had met Erin afgesproken dat het wat ruwer zou zijn (hij moest ook de auto van zijn broer fixen, mijn stomme Hundee slikte de tijd enorm op)

j7JLLml.jpg

Ik ging dus tectyl aanbrengen, stiekem best een leuk klusje.

PpGizTN.jpg

Intussen ging m’n vader spuiten.

zASqOou.jpg

In afwachting ging de nummerplaat er ook af, dat had ik ooit met motip gedaan, maar dat leek alsof Stevie Wonder het had gespoten.
Z3Ee6C3.jpg

Ik ging bezig met het verwijderen van het spatbord….
Ooz69BN.jpg

de onderkant ging op 1 schroefje na wel makkelijk, de bovenkant was een ander verhaal!

Zigyw59.jpg

Dankzij de zon, was het spatbord vrij snel weer behandelbaar, en zo kon deze geschuurd worden.

o3ECPer.jpg

De motorkap moest er ook af, net als de koplampen, die gelukkig alleen maar los moesten.

iQKSaeb.jpg

Hij is er af, je ziet waar een soort rubber zat, want daar is de roest enorm aanwezig.

Y4J3T0r.jpg

Tussendoor nog even wat goedjes gehaald.

uOKjW2T.jpg

Mijn vader doet weer zijn taak….

Gd7vmzF.jpg

En ik bewerkte de onderkant… met anti-roest, eerst kaal maken en een goedje in de dorpel.

LUaSq4y.jpg

En tectyl erop……

NeNS23M.jpg

dit hebben we ook aan de binnenkant van het spatbord gespoten.

iHAuqQP.jpg

Inmiddels ook de ruitenwissers eraf, en de beschermplaat hier, zodat ik het stuk onder de ruit even goed kon schoonmaken. Daar lag ongeveer een woestijn/bos aan troep in, en ook wat roest. Gelukkig ook hier vliegroest, en niets ergs dus!

0Jph2sX.jpg

Een keer goed aanraken en toen brak het spatbord bijna door, toch maar beter om het nieuwe spatbord aan te raken, dus het in elkaar zetten kon beginnen.

VtBCLAm.jpg

Toen was de auto klaar, nou het rechter spatbord, de auto moest gedraaid worden, omdat de garage niet zo breed is, hoewel er nog glans ingepoetst moet worden, ben ik erg tevreden met het resultaat!

zhwW3D1.jpg

En dan het linker deel, ineens is dat roest heel hard gegaan, ik had me toen al voorgenomen om te zijner tijd de spatborden te vervangen, dus ik heb het niet verder aangepakt. Gelukkig wist ik nu hoe het spatbord los moest, dus het demonteren ging sneller.

DbO0fFG.jpg

Ook hier is het vrij roestig, en wederom precies waar het rubber zit..

XMd3Ogu.jpg

En toen was het zaterdagavond, tijd om te stoppen. Mijn kameraad Leon kwam er aan, en het was tijd om bier te ploppen, immer zouden we de volgende dag naar Boxtel gaan.. Maar dat komt in deel 2

klaas924 zei:
Erin is een VAKMAN(y)
Ziet er goed uit,kun je weer trots op wezen

Bedankt Klaas! Ik ga dat doorgeven! Hoewel hij geen restaurateur is, vind ik inderdaad het werk top! Hij is mijn held. (y)

Durashift zei:
+ je vader ook hoor. (y)

Bedankt! Ja die is stiekem ook wel een held, maar ja dat moet niet te vaak zeggen, iets met arrogant enzo ;)

Maar eerlijk is eerlijk, we zouden de Y10 ook spuiten, maar de Getz zou een proefballon worden. Dat resultaat valt me erg mee inderdaad, heel mooi.

Ik kreeg vandaag nog een kleine Hyundai update:

iHAuqQP.jpg

Zo was het.

KH6Flrw.jpg

En zo was het nu, de boel gedemonteerd, en de vliegroest weggewerkt.

x1YKUR5.jpg

Met dit resultaat!

1DaSCZy.jpg

En ook de binnenkant van de motorkap heeft mijn vader aangepakt.

Zoals gezegd gingen we op zondag naar Boxtel, daar was een Italiaanse auto dag. Het zogenaamde Collezione Italia. Het was prachtig weer

Boxtel A-town is een eind rijden, dus we wouden er rond 10uur zijn. Dat hield in, rond 7uur weg.
GcMZt56.jpg

Dit was mijn uitzicht.. Omdat ik de kleinste was, Leon en mijn vader zijn beide een stuk groter, mocht ik achterin zitten. Nouja dat ging eigenlijk dikke prima, iets meer beenruimte is gewenst, maar ik kon wel zitten en zat niet klem.

fek76ea.jpg

In Boxtel nog even een wasboxje bezocht, en toen glom de Y10 genoeg.

t8TjwOe.jpg

Om 10.20 ofzo, was het nog vrij leeg. En dus stonden we op het middenterrein. Waar het toen nog angstvallig stil was..

We gingen toen eerst maar even door het museum.. Dat was ook iets kleiner dan vorig jaar….

De tofste auto van het museum:
SsOG2U0.jpg

Een De Tomaso!

3qaiwsK.jpg

En uiteraard was er ook een Delta, een prachtige gele HF!
Toen gingen we weer naar buiten, het was ietsje voller, maar nog steeds niet heel druk… een kleine impressie:

W7iPuTl.jpg

De Fulvia was van iemand van de Lancia Club, de 8.32 kende ik niet..

ieN054H.jpg

Nog een prachtige Lancia, ook van een bekende van de club.

Ogmh3ZC.jpg

Beta Montecarlo, wat een plaatje!

dbs0Vca.jpg

Er was nog een Y10, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

NFVAN7V.jpg

Mijn lievelings Alfa was er ook, een GTV6. Zeker in een donkere kleur.

0Sk6tHd.jpg

En ook deze SUD was een hoogtepunt!

A7NrqAL.jpg

Er was niet 1 Giulietta,

8A0Jt1z.jpg

maar 2!

De Y10 kreeg ook wat aandacht:
DTuQ7VS.jpg

ZMaJ1jQ.jpg

Tot slot nog een leuke foto, gemaakt door Classic Park:
4mr7bB5.jpg

Hoewel het een leuke dag was, restte ons de vraag of we de volgende keer weer zouden gaan. Ik denk het niet, we hadden afgesproken om één keer per jaar naar Boxtel te gaan, maar nu ook dit event tegen viel (Leon en ik vonden Youngtimer Event ook niet zo denderend qua opkomst) , zitten we nu wel te dubben om weer te gaan. Het is toch wel een eind rijden.
Gelukkig is over 2 weken Viva Italia.

Wat een boel nieuws weer in je topic, leuk om bij te lezen! Erg mooi werk dat jullie verricht hebben aan de Hyundai, maakt het een totaal andere auto (y)
Je foto's uit Boxtel zijn ook top, prachtige merken gewoon Alfa en Lancia.

Bra Thomas! Trevlig bil så va?

We wouden inderdaad snel de wielkast die Erin heeft gedaan doen, en eventueel de voorspatborden. Zo oefenen om met de Y10 bezig te gaan, nu wordt de Hundee steeds mooier, ik ben er inmiddels bijna trots op het werk dat pa, Erin hebben gedaan (en ook op mijn eigen werk ;) )

Vandaag nog even langs mijn ouders geweest, mijn vader was nog bezig geweest...
1DaSCZy.jpg

Deze foto is nog van gisteren, alle roestplekjes van onder de motorkap zijn geschuurd... Pa heeft ze dan vandaag behandeld:
9gr3JT3.jpg

Uiteraard moet hier nog een kleurtje op!

8TQ9uRk.jpg

Ook het deel onder de ruitenwissers heeft mijn vader mooi gemaakt, anti-roest, en ook gespoten!
uT4MYfb.jpg

Daarnaast is het onderste deel van de deur/stijl ook bewerkt met tectyl
Fh12Lie.jpg

jYRGueS.jpg

EN is de zachte plamuur losgelaten op het deel wat Erin heeft gelast!

7WUMmB2.jpg

En mijn vader heeft andere spatbord ook gespoten, dus die hebben we ook gemonteerd.

Kortom we zijn weer een tevreden vader EN zoon! :)

Terwijl ik druk op het kantoor zat, heeft mijn vader vandaag weer wat aan de Hundee gedaan. Volgens mij heeft hij de smaak te pakken, of staat de auto gigantisch in de weg. Dat kan ook nog natuurlijk :D

En als een ware vader van zijn zoon, heeft ie tussen ook een paar plaatjes gemaakt! #trots!

Gisteren de binnenkant van de motorkap aangepakt, vandaag kwam er een kleurtje over:
ihqm7nO.jpg

Daarna werd het wiel gemonteerd, en nog 2 schroeven/bouten in de wielkast gedaan, een was afgebroken, de andere zat er niet meer in, bij het los maken dan he!
O1Ug3x6.jpg

kkbjEvJ.jpg

En daarna werd het deel onder het raam ook bevestigd. Ingesmeerd met lijn-olie.

Dus nu moet alleen nog het deel wat Erin gelast heeft, het stukje bumper daar. Plus het deel van de achterklep. En ik ga dan de dorpel nog insmeren met tectyl, zoals aan de andere kant ook. EN natuurlijk nog een goedje in de dorpel/wielkasten.

Al met al veel meer werk dan we hadden verwacht/gehoopt. Maar goed, het resultaat wordt mooi, en het is een mooie oefening voor de Y10 :)

Nog een bijzondere Getz gezien. De 87-nt-vl. Al bij de negende eigenaar maar vooral de bi-tone uitvoering viel op. Grijs als basiskleur maar met een zwarte bovenkant vanaf de taillelijn die over de zijkant van de Getz loopt. Idee leuk alleen de uitvoering minder, het spuitwerk zag we slordig uit. Omdat ik onderweg was heb ik geen foto kunnen maken. De spot was op de A27 ter hoogte van Hilversum.

Jouw Getz wordt steeds mooier. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

haarr zei:
En als bijkomend groot voordeel dat de Getz nog jaren mee kan. (y)
Goed werk!

Bedankt harr, zo is dat! :) Een niet geheel onbelangrijk detail ;)

Toen ik net het topic / de pagina weer opende, zag ik deze foto staan:
GO2wPrv.jpg

Herken je de Hyundai in de achtergrond? Die was toen van Jan-Willem.

verlichting2 zei:
Nog een bijzondere Getz gezien. De 87-nt-vl. Al bij de negende eigenaar maar vooral de bi-tone uitvoering viel op. Grijs als basiskleur maar met een zwarte bovenkant vanaf de taillelijn die over de zijkant van de Getz loopt. Idee leuk alleen de uitvoering minder, het spuitwerk zag we slordig uit. Omdat ik onderweg was heb ik geen foto kunnen maken. De spot was op de A27 ter hoogte van Hilversum.

Jouw Getz wordt steeds mooier. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Bedankt! Als ie af is, zal ik wat foto's maken! :)

Twotone is inderdaad leuk, maar soms is het best wel een beetje jammer ja, je verne#kt de boel soms wel. Ik ken ook iemand die zijn auto ook heeft geverfd, stiekem echt zonde. Maar ja de eigenaar is er blij mee.

Ik zag eens in België deze:
25874683116_aa25051f4e_c.jpg

De zijkant vind ik okay, de achterkant vind ik minder.

Dat meende ik al Haarr! Zijn vrouw woont nog steeds in het huis, met een inmiddels jaar tweede Hyundai i10. Mijn ouders hebben veel contact met haar, en Jan-Willem komt toch vaak in de verhalen nog wel voorbij :)

Klopt Haarr. Hoewel mijn ouders hem meer kenden.

En weer een dagje verder, mijn vader is vandaag ook weer bezig geweest, langzaam wordt het weer een auto!

fs5uW6K.jpg

De ruitenwissers zitten er weer op!

GbQHsA0.jpg

En mijn vader heeft ook de achterklep weer in orde gemaakt, een nieuw kentekenverlichtingslampje, die was bij het demonteren overleden. En ook het stuk onder de kenteken plaat is weer mooi in kleur!

Daarnaast een kleine preview, de binnenkant van de Lancia deur is geverfd!
CbMzsNd.jpg

De binnenkant is natuurlijk ook deels "in metaal" dus dit is een mooie stap. :)

Dit weekend niet zoveel gedaan, nouja aan de Getz dan!

Zaterdag naar Zuidlaren geweest, daar was een van een kerk een hele grote rommelmarkt. Je kan daar voor bijna gratis dingen kopen, zo heb ik eens een tv gekocht daar voor in de slaapkamer. Die toen nog 5 jaar dienst heeft gedaan. Tijdens het klussen met Erin hadden we het er al over.

ZOkEKRW.jpg

Een mooie ratelset, 2 oude autootjes en een nep iPhone MP3-speler, mooi voor in de lancia :) Nu nog een album van Al Bano & Romina Power vinden :D
(Ohja, dat krukje is een beetje groezelig, dat komt omdat die van mijn huisgenoot is. Ik mag daar normaal niet aankomen, sorry Ayo)

Daarna gingen we verder het dorp in, daar was dit weekend een militair-event. Dus op de brink moderne leger-dingen:

blELa0S.jpg

ryLRylc.jpg

Op een veld net achter de brink stonden tientallen oud legervoertuigen en werd de bevrijding van Zuidlaren na gespeeld.

eraAyQX.jpg

Het is puur toeval dat ik alleen maar Volvo's heb gekozen trouwens :confused:
mjEla33.jpg

mA64kmq.jpg

En toen begon het wat te regenen....
9V0juYt.jpg

Niet veel later mochten we bij oud militairen schuilen in de tent, niet meer voor regen maar voor hagel EN sneeuw! :eek: :eek:

Toen klaarde het weer op, en konden we nog genieten van de slag om Zuidlaren.
eQlxhu1.jpg

eHQL4yg.jpg

Na deze show deed het moderne leger ook nog een demonstratie:
dqStRz0.jpg

En toen kon ik weer mee in mijn taxi:
wAiX7RT.jpg

Vandaag nog even gekeken naar een camper, maar die stond helaas niet te koop, op de terugweg zag ik nog een leuke Getz staan:
dTEYTG8.jpg

Ik heb besloten om ook bij type 2 te kijken of deze roesten, en dat doen ze dus ook. Deze heeft getinte achterruiten, dat wil ik ook nog gaan doen.

KyCGKoS.jpg

Elders zag ik deze, met wel erg slecht spuitwerk... Dan doen wij het toch echt beter :)

Mijn vader appte me deze foto:
I28RdY6.jpg

deur van de Y10 is ook in kleur, waarschijnlijk moet deze nog een keer worden gespoten, maar wie weet.
Vrijdag ga ik weer bezig, het wordt mooi weer, en dus gaan we de goede vrijdag goed besteden :)

Bedankt Marc!!

Jazeker, het resultaat mag er zijn he? Dit was ook de reden dat we de Lancia kochten, om samen daar mee bezig te zijn... Jammer dat nu de Hundee alle aandacht krijgt ;) Maar ja dat is een proefballon zeggen we dan maar ;)

Peter O zei:
Bedankt Marc!!

Jazeker, het resultaat mag er zijn he? Dit was ook de reden dat we de Lancia kochten, om samen daar mee bezig te zijn... Jammer dat nu de Hundee alle aandacht krijgt ;) Maar ja dat is een proefballon zeggen we dan maar ;)

Zeker weten!! Mooi resultaat zo ik kan zien.

Leuk hoor. Lekker samen klussen. Daar is zo'n hobby voor. Proefballon. Die term kende ik nog niet. o_O

Goed werk weer Peter! Moet wel een bijzonder moment zijn wanneer de opgeknapte deur straks weer in de Y10 hangt, volgens mij heb ik 'm nooit anders gezien dan met dat "lelijke" hoekje :eek:

Maar respect voor al het werk, mogen jullie best trots op zijn vind ik (y)

Heel goed bezig! Toch fijn dat die Hundee zich zo belangeloos als proefballon beschikbaar steld :D

Ik ben benieuwd naar de Y als die straks weer af is.

Marc 827 3500 zei:
Peter O zei:
Bedankt Marc!!

Leuk hoor. Lekker samen klussen. Daar is zo'n hobby voor. Proefballon. Die term kende ik nog niet. o_O

Bedankt! Ik ben er ook erg tevreden over! :)
Ha, ja geen idee waar de term vandaan komt. Op werk komt het vaak voorbij,

Zadelsnuiver zei:
Goed werk weer Peter! Moet wel een bijzonder moment zijn wanneer de opgeknapte deur straks weer in de Y10 hangt, volgens mij heb ik 'm nooit anders gezien dan met dat "lelijke" hoekje :eek:

Maar respect voor al het werk, mogen jullie best trots op zijn vind ik (y)

Bedankt! Ik zal het compliment ook even doorgeven! :) Ik zelf vind het ook leuk, hoewel ik het soms jammer vind dat mijn vader zonder mij bezig is. Maar ja, hij is natuurlijk ook ouder, en wil dan niet 's avonds nog bezig, dus ik heb er dus maar vrede mee.

Nee dat lelijke hoekje heeft ie altijd gehad, we hebben er op een moment wel wat bij gespoten, maar je bleef het zien. Mijn vader zag een beetje op tegen het zelf spuiten, maar die gaat nu als een speer. Ooit, moet de hele Y10 helemaal worden gespoten, maar voorlopig doen we het zo. Ik kan ook niet wachten, want als de lelijke deur is vervangen, dan lijkt het meteen al heel wat mooier! :)

Engineer2 zei:
Heel goed bezig! Toch fijn dat die Hundee zich zo belangeloos als proefballon beschikbaar steld :D

Ik ben benieuwd naar de Y als die straks weer af is.

Ja, echt he? Koreanen, Hundee's in het bijzonder, zijn altijd erg makkelijke makkers. Weinig eisen, weinig tegenspraak. ;)

Misschien, als de deur er inzit, lijkt het al heel wat mooier/netter. We willen eerst de Hundee afmaken, en dan is de Y10 aan de beurt. Die moet morgen nog even weer aan de bak, naar Drachten, schitteren op de Klassieker-parking van de beurs daar.

Maar goed, zo eerst maar weer aan de bak, de Goede vrijdag goed besteden!

Marc 827 3500 zei:
Peter O zei:
Bedankt Marc!!

Dan heb je vast ook nog nooit van Klaas Dijkhoff gehoord? ;)

haarr zei:
Marc 827 3500 zei:
Peter O zei:
Bedankt Marc!!

Dan heb je vast ook nog nooit van Klaas Dijkhoff gehoord? ;)

Nee, helaas nog nooit van gehoord. 🙂

Terug
Bovenaan