adinsx
Kilometervreter
Zo, dat ging allemaal even wat sneller als gedacht zeg. :T
Wellicht bij sommigen al bekend, maar vanwege een nieuwe functie moet/mag ik aan de lease.
Daarnaast meer zakelijke kilometers en dat is met de RS niet te doen. Op de 10k zakelijk afgelopen jaar legde ik al behoorlijk bij wat dat betreft.
Oftewel, de afgelopen weken vele afwegingen gemaakt...
Lease alleen zakelijk rijden en de RS erbij houden.
Nadeel: kilometers bijhouden, en geen flexibiliteit om voor of na het werk even langs ouders o.i.d. te rijden.
Twingo II weg doen en de RS houden voor m'n vriendin was ook een optie, maar m'n vriendin vindt de RS niks voor dagelijks woon-werk. Zeker niet met parkeren in de parkeergarage, daarnaast is en blijft het een dure auto t.o.v. de Twingo II.
Kort gezegd, enige tijd geleden de knoop doorgehakt. De RS moest in de verkoop.
Nu verliep dat bijzonder vlot. Anderhalve week geleden op MP gezet tegen een scherpe prijs en vrijdagmiddag de auto al verkocht aan een liefhebber.
Nog een laatste blik vrijdagmiddag en dat was het dan...
En ja, dat was een leeg gevoel afgelopen weekend.
Sinds vanmorgen wel weer even een auto onder de kont. Een leenauto in de vorm van een Mégane III Estate 1.5 dCi.
Deze blijft t/m donderdag en dan doen we nóg een stap terug. We gaan dan rijden in een Kangoo automaat tot 1 mei.
Vanaf 1 mei stappen we weer over in een poolauto in afwachting van de 'eigen' leaseauto.
En daar gaan we in dit topic maar eens mee verder, want er is een knoop doorgehakt.
Nog even hoe het de afgelopen weken is gegaan. Welke overwegingen er zijn gemaakt en welke eisen we hebben:
Het moest sowieso een station worden vanwege de 'plannen' voor de komende 5 jaar.
Met mijn "Renault-hart" uiteraard even gekeken naar de Estate GT220, maar 500,- netto in de maand aftikken aan bijtelling+eigen bijdrage wordt je niet vrolijk van.
Dan de GT TCe190 maar, maar ook dat valt tegen. Dus tja, dan maak je de keus om serieus te gaan downsizen maar ook serieus geld over te houden elke maand die in een prima potje kan.
Vanwege een halvering van de eigen bijdrage voor privé gebruik bij een bijtellingscategorie van 14 of 20% in de laatste categorie gaan zoeken. Ik moet benzine, en nu kwam Renault met het nieuws dat er een nieuwe TCe130 aan zat te komen met 20% bijtelling.
Mooi dacht ik, een 1.4 TCe overleven we nog wel... Nou niet dus, want het is een gepeperde 1.2 TCe. Hoezo downsizing. :T
Maar 130pk en 205 Nm redden we ons dan ook wel mee.
Nu kwamen door tips van medeforummers ook andere modellen in beeld. Een A3 Sportback 1.4 TSI Pro Line S bijvoorbeeld. Maar die auto kan niet de ruimte bieden die nodig zal zijn in de komende jaren. Een CLA, V4 T3 vielen ook af.
Mijn hart ligt toch wel bij Renault, mede ook omdat dat met de paplepel is ingegoten en ik een bestelling gun aan de dealer waar ik kind aan huis ben.
Dus, na vele overwegingen aan de slag gegaan met een Mégane III Estate en wel het volgende:
Omdat een echte GT buiten het eigen vastgestelde maandelijkse 'budget' viel vanzelfsprekend alle gewone versies overgeslagen en met een GTline aan de slag gegaan. Dit leek me i.c.m. de vernieuwde TCe130 de beste combinatie. Gezien het leasebudget best behoorlijk is ook meteen maar met alle nuttige opties.
Pack xenon (bi-xenon, meesturend)
Pack Lumiere (panoramadak, extra getinte ramen achter)
Verwarmde stoelen
Bose radio
Kaart Europa
Automatische handrem (wat is die pook anders lelijk)
Hill-start-assist
Opties als bandenspanningsbewaking, bagagenet acht ik niet noodzakelijk, dus die vinken we niet aan.
Verder wel een afneembare trekhaak en TomTom live Service die prima in de 1000,- check van Renault passen.
Dan nog de kleur...
Zwart wilde ik niet meer, je ziet er werkelijk alles op. Daarnaast komen de sportieve lijnen in de voorbumper er niet mooi uit.
Ik neigde ontzettend naar blauw, maar toen ik het daadwerkelijk op een Estate zag twijfelde ik toch weer.
Ja, de keus ligt nu bij Blanc Nacré, een parelmoer witte kleur.
Met het oog op duizenden Mégane's in de zwart/grijze tinten net even wat anders. Al is het uiteraard stukken minder exclusief rondrijden dan met de RS zoals ik gewend was.
Bovenstaande staat aardig vast, maar het leasebudget laat meer toe als accessoires zonder dat de bijtelling oploopt. Dus opzoek naar nuttige aanvullingen, en daar zit nog wat twijfel.
Ik heb nu de 18" GT velgen er bij op laten zetten met inruil van de 17" zomerbanden. (originele 17" velgen komen winterbanden op).
Met de GT velgen ziet het er ongeveer zo uit:
*zonder dakkoffer uiteraard*
18" RS velgen kan overigens ook nog, maar dan zijn er spacers nodig. (foto's van een forumlid)
Maar 18" (met 225/40/18) werd me door pa weer afgeraden vanwege het snel cuppen achter.
Twijfels dus... Ook vanwege de ielig ogende remschijf/klauw bij 18"
Een andere optie is namelijk standkachel te laten inbouwen... Dat vergt alleen nog even wat meer uitzoekwerk. Iemand hier bekend mee???
Is de auto al besteld? Nee dat niet. Deze motoruitvoering met 20% bijtelling is nog niet toegevoegd aan de module van Leaseplan. Daar moet ik dus nog even op wachten. Meteen kan ik zelf dan nog de knoop doorhakken van 18" ja of nee, en standkachel ja of nee.
De TCe130 gaat in productie vanaf week 18, en levering zou dan in week 24 zijn.
En hoe zit het met dat RS-virus dan?
Nou dat moet even op een lager pitje, al is plannen maken altijd leuk.
Twingo II er over een paar jaar uit voor een Clio IV RS bijvoorbeeld. Maarja, plannen hè, dat werkt bij mij niet zo. :T
Als iemand me info kan geven over inbouw van standkachel en de kosten daar ongeveer van hoor ik het graag. Andere tips qua accessoires zijn ook altijd welkom. Ik kan nog ongeveer 2.5k aan accessoires shoppen om binnen leasenorm te blijven. 18" GT + banden kosten 1700,- met inruil van 17" zomerbanden.
Al met al, een flinke verandering. Van een hothatch-gek naar burgerlijke leaserijder.
Het betekend ook een drukke baan vanaf 1 mei, en daarmee ook minder aanwezigheid. Dat was sowieso al flink aan het afnemen.
Niettemin, iedereen nog bedankt voor het volgen van het andere 81 pagina's tellende topic en wellicht kunnen we het hier opnieuw interessant maken.
Wellicht bij sommigen al bekend, maar vanwege een nieuwe functie moet/mag ik aan de lease.
Daarnaast meer zakelijke kilometers en dat is met de RS niet te doen. Op de 10k zakelijk afgelopen jaar legde ik al behoorlijk bij wat dat betreft.
Oftewel, de afgelopen weken vele afwegingen gemaakt...
Lease alleen zakelijk rijden en de RS erbij houden.
Nadeel: kilometers bijhouden, en geen flexibiliteit om voor of na het werk even langs ouders o.i.d. te rijden.
Twingo II weg doen en de RS houden voor m'n vriendin was ook een optie, maar m'n vriendin vindt de RS niks voor dagelijks woon-werk. Zeker niet met parkeren in de parkeergarage, daarnaast is en blijft het een dure auto t.o.v. de Twingo II.
Kort gezegd, enige tijd geleden de knoop doorgehakt. De RS moest in de verkoop.
Nu verliep dat bijzonder vlot. Anderhalve week geleden op MP gezet tegen een scherpe prijs en vrijdagmiddag de auto al verkocht aan een liefhebber.
Nog een laatste blik vrijdagmiddag en dat was het dan...

En ja, dat was een leeg gevoel afgelopen weekend.
Sinds vanmorgen wel weer even een auto onder de kont. Een leenauto in de vorm van een Mégane III Estate 1.5 dCi.

Deze blijft t/m donderdag en dan doen we nóg een stap terug. We gaan dan rijden in een Kangoo automaat tot 1 mei.
Vanaf 1 mei stappen we weer over in een poolauto in afwachting van de 'eigen' leaseauto.
En daar gaan we in dit topic maar eens mee verder, want er is een knoop doorgehakt.
Nog even hoe het de afgelopen weken is gegaan. Welke overwegingen er zijn gemaakt en welke eisen we hebben:
Het moest sowieso een station worden vanwege de 'plannen' voor de komende 5 jaar.
Met mijn "Renault-hart" uiteraard even gekeken naar de Estate GT220, maar 500,- netto in de maand aftikken aan bijtelling+eigen bijdrage wordt je niet vrolijk van.
Vanwege een halvering van de eigen bijdrage voor privé gebruik bij een bijtellingscategorie van 14 of 20% in de laatste categorie gaan zoeken. Ik moet benzine, en nu kwam Renault met het nieuws dat er een nieuwe TCe130 aan zat te komen met 20% bijtelling.
Mooi dacht ik, een 1.4 TCe overleven we nog wel... Nou niet dus, want het is een gepeperde 1.2 TCe. Hoezo downsizing. :T
Maar 130pk en 205 Nm redden we ons dan ook wel mee.
Nu kwamen door tips van medeforummers ook andere modellen in beeld. Een A3 Sportback 1.4 TSI Pro Line S bijvoorbeeld. Maar die auto kan niet de ruimte bieden die nodig zal zijn in de komende jaren. Een CLA, V4 T3 vielen ook af.
Mijn hart ligt toch wel bij Renault, mede ook omdat dat met de paplepel is ingegoten en ik een bestelling gun aan de dealer waar ik kind aan huis ben.
Dus, na vele overwegingen aan de slag gegaan met een Mégane III Estate en wel het volgende:
Omdat een echte GT buiten het eigen vastgestelde maandelijkse 'budget' viel vanzelfsprekend alle gewone versies overgeslagen en met een GTline aan de slag gegaan. Dit leek me i.c.m. de vernieuwde TCe130 de beste combinatie. Gezien het leasebudget best behoorlijk is ook meteen maar met alle nuttige opties.
Pack xenon (bi-xenon, meesturend)
Pack Lumiere (panoramadak, extra getinte ramen achter)
Verwarmde stoelen
Bose radio
Kaart Europa
Automatische handrem (wat is die pook anders lelijk)
Hill-start-assist
Opties als bandenspanningsbewaking, bagagenet acht ik niet noodzakelijk, dus die vinken we niet aan.
Verder wel een afneembare trekhaak en TomTom live Service die prima in de 1000,- check van Renault passen.
Dan nog de kleur...

Zwart wilde ik niet meer, je ziet er werkelijk alles op. Daarnaast komen de sportieve lijnen in de voorbumper er niet mooi uit.
Ik neigde ontzettend naar blauw, maar toen ik het daadwerkelijk op een Estate zag twijfelde ik toch weer.
Ja, de keus ligt nu bij Blanc Nacré, een parelmoer witte kleur.
Met het oog op duizenden Mégane's in de zwart/grijze tinten net even wat anders. Al is het uiteraard stukken minder exclusief rondrijden dan met de RS zoals ik gewend was.
Bovenstaande staat aardig vast, maar het leasebudget laat meer toe als accessoires zonder dat de bijtelling oploopt. Dus opzoek naar nuttige aanvullingen, en daar zit nog wat twijfel.
Ik heb nu de 18" GT velgen er bij op laten zetten met inruil van de 17" zomerbanden. (originele 17" velgen komen winterbanden op).
Met de GT velgen ziet het er ongeveer zo uit:


*zonder dakkoffer uiteraard*
18" RS velgen kan overigens ook nog, maar dan zijn er spacers nodig. (foto's van een forumlid)


Maar 18" (met 225/40/18) werd me door pa weer afgeraden vanwege het snel cuppen achter.
Twijfels dus... Ook vanwege de ielig ogende remschijf/klauw bij 18"
Een andere optie is namelijk standkachel te laten inbouwen... Dat vergt alleen nog even wat meer uitzoekwerk. Iemand hier bekend mee???
Is de auto al besteld? Nee dat niet. Deze motoruitvoering met 20% bijtelling is nog niet toegevoegd aan de module van Leaseplan. Daar moet ik dus nog even op wachten. Meteen kan ik zelf dan nog de knoop doorhakken van 18" ja of nee, en standkachel ja of nee.
De TCe130 gaat in productie vanaf week 18, en levering zou dan in week 24 zijn.
En hoe zit het met dat RS-virus dan?
Nou dat moet even op een lager pitje, al is plannen maken altijd leuk.
Twingo II er over een paar jaar uit voor een Clio IV RS bijvoorbeeld. Maarja, plannen hè, dat werkt bij mij niet zo. :T
Als iemand me info kan geven over inbouw van standkachel en de kosten daar ongeveer van hoor ik het graag. Andere tips qua accessoires zijn ook altijd welkom. Ik kan nog ongeveer 2.5k aan accessoires shoppen om binnen leasenorm te blijven. 18" GT + banden kosten 1700,- met inruil van 17" zomerbanden.
Al met al, een flinke verandering. Van een hothatch-gek naar burgerlijke leaserijder.
Het betekend ook een drukke baan vanaf 1 mei, en daarmee ook minder aanwezigheid. Dat was sowieso al flink aan het afnemen.
Niettemin, iedereen nog bedankt voor het volgen van het andere 81 pagina's tellende topic en wellicht kunnen we het hier opnieuw interessant maken.
Laatst bewerkt: