Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

adinsx

Kilometervreter
Zo, dat ging allemaal even wat sneller als gedacht zeg. :T

Wellicht bij sommigen al bekend, maar vanwege een nieuwe functie moet/mag ik aan de lease.
Daarnaast meer zakelijke kilometers en dat is met de RS niet te doen. Op de 10k zakelijk afgelopen jaar legde ik al behoorlijk bij wat dat betreft.

Oftewel, de afgelopen weken vele afwegingen gemaakt...
Lease alleen zakelijk rijden en de RS erbij houden.
Nadeel: kilometers bijhouden, en geen flexibiliteit om voor of na het werk even langs ouders o.i.d. te rijden.

Twingo II weg doen en de RS houden voor m'n vriendin was ook een optie, maar m'n vriendin vindt de RS niks voor dagelijks woon-werk. Zeker niet met parkeren in de parkeergarage, daarnaast is en blijft het een dure auto t.o.v. de Twingo II.

Kort gezegd, enige tijd geleden de knoop doorgehakt. De RS moest in de verkoop.
Nu verliep dat bijzonder vlot. Anderhalve week geleden op MP gezet tegen een scherpe prijs en vrijdagmiddag de auto al verkocht aan een liefhebber.
Nog een laatste blik vrijdagmiddag en dat was het dan...
18937_461886160546160_975062033_n.jpg

En ja, dat was een leeg gevoel afgelopen weekend. :(

Sinds vanmorgen wel weer even een auto onder de kont. Een leenauto in de vorm van een Mégane III Estate 1.5 dCi.
537288_462865783781531_1716371571_n.jpg

Deze blijft t/m donderdag en dan doen we nóg een stap terug. We gaan dan rijden in een Kangoo automaat tot 1 mei.
Vanaf 1 mei stappen we weer over in een poolauto in afwachting van de 'eigen' leaseauto.
En daar gaan we in dit topic maar eens mee verder, want er is een knoop doorgehakt.

Nog even hoe het de afgelopen weken is gegaan. Welke overwegingen er zijn gemaakt en welke eisen we hebben:
Het moest sowieso een station worden vanwege de 'plannen' voor de komende 5 jaar.
Met mijn "Renault-hart" uiteraard even gekeken naar de Estate GT220, maar 500,- netto in de maand aftikken aan bijtelling+eigen bijdrage wordt je niet vrolijk van. (n) Dan de GT TCe190 maar, maar ook dat valt tegen. Dus tja, dan maak je de keus om serieus te gaan downsizen maar ook serieus geld over te houden elke maand die in een prima potje kan.

Vanwege een halvering van de eigen bijdrage voor privé gebruik bij een bijtellingscategorie van 14 of 20% in de laatste categorie gaan zoeken. Ik moet benzine, en nu kwam Renault met het nieuws dat er een nieuwe TCe130 aan zat te komen met 20% bijtelling.
Mooi dacht ik, een 1.4 TCe overleven we nog wel... Nou niet dus, want het is een gepeperde 1.2 TCe. Hoezo downsizing. :T
Maar 130pk en 205 Nm redden we ons dan ook wel mee.

Nu kwamen door tips van medeforummers ook andere modellen in beeld. Een A3 Sportback 1.4 TSI Pro Line S bijvoorbeeld. Maar die auto kan niet de ruimte bieden die nodig zal zijn in de komende jaren. Een CLA, V4 T3 vielen ook af.

Mijn hart ligt toch wel bij Renault, mede ook omdat dat met de paplepel is ingegoten en ik een bestelling gun aan de dealer waar ik kind aan huis ben.
Dus, na vele overwegingen aan de slag gegaan met een Mégane III Estate en wel het volgende:

Omdat een echte GT buiten het eigen vastgestelde maandelijkse 'budget' viel vanzelfsprekend alle gewone versies overgeslagen en met een GTline aan de slag gegaan. Dit leek me i.c.m. de vernieuwde TCe130 de beste combinatie. Gezien het leasebudget best behoorlijk is ook meteen maar met alle nuttige opties.

Pack xenon (bi-xenon, meesturend)
Pack Lumiere (panoramadak, extra getinte ramen achter)
Verwarmde stoelen
Bose radio
Kaart Europa
Automatische handrem (wat is die pook anders lelijk)
Hill-start-assist

Opties als bandenspanningsbewaking, bagagenet acht ik niet noodzakelijk, dus die vinken we niet aan.
Verder wel een afneembare trekhaak en TomTom live Service die prima in de 1000,- check van Renault passen.

Dan nog de kleur...
37017_426738574085194_573878481_n.jpg

Zwart wilde ik niet meer, je ziet er werkelijk alles op. Daarnaast komen de sportieve lijnen in de voorbumper er niet mooi uit.
Ik neigde ontzettend naar blauw, maar toen ik het daadwerkelijk op een Estate zag twijfelde ik toch weer.
Ja, de keus ligt nu bij Blanc Nacré, een parelmoer witte kleur.
Met het oog op duizenden Mégane's in de zwart/grijze tinten net even wat anders. Al is het uiteraard stukken minder exclusief rondrijden dan met de RS zoals ik gewend was. :)

Bovenstaande staat aardig vast, maar het leasebudget laat meer toe als accessoires zonder dat de bijtelling oploopt. Dus opzoek naar nuttige aanvullingen, en daar zit nog wat twijfel.

Ik heb nu de 18" GT velgen er bij op laten zetten met inruil van de 17" zomerbanden. (originele 17" velgen komen winterbanden op).
Met de GT velgen ziet het er ongeveer zo uit:
renault_megane_estate_2_0_tce_180_gt_panoramadakbose_96862833267266325.jpg

7214918332_ebe64a3b22_c.jpg

*zonder dakkoffer uiteraard*

18" RS velgen kan overigens ook nog, maar dan zijn er spacers nodig. (foto's van een forumlid)
IMG_6867_zps4fbe9cf8.jpg

IMG_6879_zpsaf1b926d.jpg

Maar 18" (met 225/40/18) werd me door pa weer afgeraden vanwege het snel cuppen achter.
Twijfels dus... Ook vanwege de ielig ogende remschijf/klauw bij 18" ;)
Een andere optie is namelijk standkachel te laten inbouwen... Dat vergt alleen nog even wat meer uitzoekwerk. Iemand hier bekend mee???

Is de auto al besteld? Nee dat niet. Deze motoruitvoering met 20% bijtelling is nog niet toegevoegd aan de module van Leaseplan. Daar moet ik dus nog even op wachten. Meteen kan ik zelf dan nog de knoop doorhakken van 18" ja of nee, en standkachel ja of nee.
De TCe130 gaat in productie vanaf week 18, en levering zou dan in week 24 zijn.

En hoe zit het met dat RS-virus dan?
Nou dat moet even op een lager pitje, al is plannen maken altijd leuk.
Twingo II er over een paar jaar uit voor een Clio IV RS bijvoorbeeld. Maarja, plannen hè, dat werkt bij mij niet zo. :T

Als iemand me info kan geven over inbouw van standkachel en de kosten daar ongeveer van hoor ik het graag. Andere tips qua accessoires zijn ook altijd welkom. Ik kan nog ongeveer 2.5k aan accessoires shoppen om binnen leasenorm te blijven. 18" GT + banden kosten 1700,- met inruil van 17" zomerbanden.

Al met al, een flinke verandering. Van een hothatch-gek naar burgerlijke leaserijder. ;)
Het betekend ook een drukke baan vanaf 1 mei, en daarmee ook minder aanwezigheid. Dat was sowieso al flink aan het afnemen.

Niettemin, iedereen nog bedankt voor het volgen van het andere 81 pagina's tellende topic en wellicht kunnen we het hier opnieuw interessant maken. ;)

Laatst bewerkt:
Carfanatic zei:
We gaan dan rijden in een Kangoo automaat tot 1 mei.

ik lach me kapot hier. :LOL:

Heerlijk hè. Nee, die kan ik gratis lenen en dankzij carpoolen en de Twingo II hoef ik niet teveel te 'lijden'. :)
Bizar is het wel. Van 265pk hothatch naar Kangoo automaat in 1 week tijd. :T

Mijn broertje heeft voor de winter een Webasto standkachel in laten bouwen in zijn Mégane. Is herplaatsbaar in een eventuele volgende auto.
Kostte ongeveer 1.400 euro. Is een versie die nu aangesloten is op de benzineleiding van de auto maar kan eventueel ook met een apart tankje (als je bijvoorbeeld overstapt op een auto met een andere brandstof).

Ah, goede keuze!
Ik begreep dat er toch momenteel al een 20% benzine Estate leverbaar is.. ?!

Er is een TCe115 leverbaar in 20% inderdaad. Maar ik wacht nog even op de TCe130. Krijg net via via bericht dat eind volgende week de info voor leasemij's beschikbaar moet zijn. Nog even geduldig wachten dus.

@gilleti
Thanks voor de info! (y)

Mooie autokeuze trouwens! (y).
Hopelijk gaat het niet vervelen, 5 jaar is lang. Dat is de reden waarom ik ook geen leaser rijd.
Alleen zou ik voor wat meer kleur opteren. Een (metallic) rode of wat sjiekere kleur.

Nog wat standkachel info vind je hier.

Jammer maar wel enigszins begrijpelijk. Van een nekkendraaier naar zo'n beetje het meest suffe wat er leverbaar is, zeker omdat er pas hele scheepsladingen van deze auto uitgeleverd zijn vanwege de lage bijtelling zie je de auto nu wel erg vaak.

Hoop dat achteraf blijkt dat de station echt nodig was want naar mijn idee is het wel een beetje voorbarig dit.

Dat is overigens wel een nadeel van een leaseauto voor de langere termijn, in 5 jaar tijd kan een hoop gebeuren ( of niet dus ).

In ieder geval toch veel plezier ermee en succes met het wachten. (y)

Kangoo, grappig...........

Nou ja, wel balen, ik neig persoonlijk naar de blauwe kleur, vindt die altijd wel erg mooi.
En ik had denk ik wel de GT220 genomen, maar ja dat zijn keuzes.

Veel geluk met wachten, en hopen dat de clio IV RS er inderdaad komt.
Is er anders niet wat te zeggen voor een snelle inruil van de twingo en een Twingo RS133 kopen?

Dat is een hele stap zeg. Al snap ik je keuze wel.
Maar zo'n 1.2TCE, rijdt dat wat? Ach, met al je Renault ervaring heb je vast al wel eens met een 1.2TCE gereden, daar zal de nieuwe 130pk versie vast niet te veel van afwijken.
Dan de kleur, vindt wit persoonlijk helemaal niks. Een overgroot deel van het Nederlandse wagenpark is al zwart/grijs/wit. Die blauwe vindt ik icm GT-line uitvoering veruit de mooiste. Dus nog even wat beeldmateriaal spammen :p..

108973-1.jpg

renault-megane-stationwagen-diesel-blauw-001--52077489-Medium.jpg

Verder zie ik de belangrijkste opties de een Megane moet hebben al reeds op je lijstje staan; Xenon, Bose en een schuifdak (y)

Ik zou inderdaad ook niet zo snel voor wit gaan, ookal is het nacré, het maakt de Mégane er niet spannender van...
Blauw zou ook mijn keuze zijn(y)

Ook deze kleur is niet uniek meer , je ziet hem steeds vaker.
Toch zou ik ook voor dit Bleu Malte gaan, staat gewoon dik i.c.m GT-Line (y)

Ik vind het een mooie auto zo'n Megane Esate
Wil je jezelf onderscheiden, dan kun je misschien ook een Bose-edition nemen in Rouge vif (knalrood)
18" lichtmetaal eronder, in antraciet of zwart

Niet de mooiste foto, gewoon van Bing afgetrokken, maar voor het idee:

Een Kangoo zeg, dat is wel héél burgerlijk. Ik denk niet ooit iemand een Kangoo/Berlingo/Partner te hebben zien besturen die jonger dan 40 is.:) Wat voor motor krijg je erbij? Een pk'tje of 100 zeker? Naja, een gratis auto is niet verkeerd natuurlijk (je moet immers nooit bij een gegeven Kangoo in de motorruimte kijken).
Ik zou trouwens ook voor blauw gaan, zeker als je zegt dat het snel vuil wordende zwart je stoort. Ik rijd in witte Sprinters, die zijn na een dagje snelweg (zeker na een beetje regen) ongelooflijk smerig.

Edit: die rode ziet er wel erg dik uit zo zeg, fraai.

Hoelang blijft de Megane in deze vorm nog op de markt. Zeker als je er 5 jaar mee gaat rijden zou dat voor mij persoonlijk een belangrijk argument zijn. Niet dat je na 2 jaar in het oude model rijdt.

@Golf VI: Zou voor mij ook een belangrijk punt zijn inderdaad;). Van de Mégane is zelfs heel binnenkort een facelift/Collection 2013 te verwachten (zie Scénic) en binnen een paar jaar een nieuw model. Ik zou op z'n minst op de facelift wachten als ik er zó lang mee zou moeten rijden.

Ik heb ook al mijn twijfels gezet bij 5 jaar een leaseauto. Ik begrijp dat 3 jaar wat kort is, maar volgens mij is 4 jaar toch wel de standaard...

En wit, tja, das niet mijn kleur ;)

Ik heb de Megane Bose station een paar weken als voorloopauto gehad. Ik vond het hecht een verschrikking. Die Bose radio was ruk qua bediening en geluid. Maar het ergste vond ik wel het weggedrag. ik had het gevoel dat de auto zijslag maakte, de 308 daarvoor en de V40 nu, rijden veel strakker.

De Megane is leuk als je voor weinig budget of bijtelling toch een c-segmenter kan rijden, maar er zijn voor jou budget toch fijnere auto's te krijgen? Ik zou eens flink wat stations gaan berijden.

De Megane is leuk als je voor weinig budget of bijtelling toch een c-segmenter kan rijden, maar er zijn voor jou budget toch fijnere auto's te krijgen? Ik zou eens flink wat stations gaan berijden.

zoveel keuze is er niet gezien zijn eisenpakket. 14% bijtelling, benzine, stationwagon.

Blijft een erg fraaie auto. Wel jammer dat het ding werkelijk op elke straathoek staat. Ik heb nog niet zoveel Méganes in het Blanc Nacre gezien. Wel een mooie kleur (y). Als je het interieur achteraf laat bekleden met cognackleurig leer maak je 'm weer wat unieker :). Rouge Dyna kan niet met GT-Line helaas. Dat staat echt erg goed op een Mégane.

Aras zei:
Ik heb de Megane Bose station een paar weken als voorloopauto gehad. Ik vond het hecht een verschrikking. Die Bose radio was ruk qua bediening en geluid. Maar het ergste vond ik wel het weggedrag. ik had het gevoel dat de auto zijslag maakte, de 308 daarvoor en de V40 nu, rijden veel strakker.

De Mégane staat bekend als een goed rijdende auto. Ik vond het weggedrag ook prettig. Jouw persoonlijke ervaring is blijkbaar wat minder positief. Maar je mag aannemen dat Adinsx echt wel in een Mégane heeft gereden en het blijkbaar wel een fijne auto vindt.

Carfanatic zei:

zoveel keuze is er niet gezien zijn eisenpakket. 14% bijtelling, benzine, stationwagon.

Het gaat hier om 20% bijtelling, oftewel meer dan voldoende concurrenten te vinden.

Total Loss zei:
Carfanatic zei:

Het gaat hier om 20% bijtelling, oftewel meer dan voldoende concurrenten te vinden.

Dus niet: de keuze in benzine C-segment stationcars met 20% bijtelling is beperkt tot Focus, Golf en Mégane. De Golf heeft een 1.2 met 105pk. Wil je meer dan is het Mégane (1.2 130pk) of Focus (1.0 125pk).

Al gekeken naar de Seat Leon? Komt binnenkort als station, 140 pk. (y)

Ook een nieuw model, ook wel een flinke plus. De Megane wordt over een jaar of 2 vervangen, dan rij je dus nog 3 jaar rond met een oud model, terwijl de Leon net op de markt is.

BMdoubleyou zei:
Total Loss zei:
Carfanatic zei:

Dus niet: de keuze in benzine C-segment stationcars met 20% bijtelling is beperkt tot Focus, Golf en Mégane. De Golf heeft een 1.2 met 105pk. Wil je meer dan is het Mégane (1.2 130pk) of Focus (1.0 125pk).

Je hebt gelijk, dacht dat er veel meer zouden zijn. In mijn geval zou ik dan wellicht maar 25% bijtellen, keuze is niet reuze op deze manier.

Nu, als Renault-freak lijkt die Megane de logische keuze.
En in een oud model rijden?
Tom reed met de Megane RS toch ook in een oud model, en al helemaal met zijn Clio RS...
Als hij er maar blij mee is!!!

En om heel eerlijk te zijn,
voor zo'n blauwe Megane zoals hierboven staat zou ik ook nog wel eens omkijken, wat een plaatje!!!

Tom moet zijn gevoel volgen en dat gevoel geeft Renault aan. Over de kleur kun je een urenlange discussie voeren. Ik vind een blanc nacré uitvoering mooi, maar een bleu malte nog mooier.

BMdoubleyou zei:
Rouge Dyna kan niet met GT-Line helaas. Dat staat echt erg goed op een Mégane.

Volgens de configurator kan dit wel.

Promotie qua baan, achteruitgang in pk's, en dan toch die baan accepteren? Wat ben je nou voor een autoliefhebber? ;) Nee hoor, zonder gekheid, gefeliciteerd met je promotie en succes met het verder configureren van de leasedoos. Vast ook leuk om een nieuwe auto samen te kunnen stellen en er naar uit te kijken.

Thanks voor alle reacties (y) en uiteraard verschillen de meningen en dat mag ook zeker. Daar is een forum tenslotte voor.
Volgens mij zijn er enkele issues die nog wat meer uitleg m.b.t. mijn gemaakte keuze nodig hebben.

Waarom een 20% hok? :T
Tja, dat was een lastige overweging omdat ik zelf natuurlijk ook weet dat in 20% benzine de vrije keuze al wel minder wordt.
Eerst de regels van het bedrijf:
Geen cabrio / coupé, minimaal 4 deuren.
Label A, B, C. D mag met toeslag van 25,- netto per maand
Auto moet voorzien zijn van navigatie, metalliclak, bluetooth en winterbanden.
Verder geldt het Leaseplan Plus pakket met Europese brandstofpas
Voor een 25% auto geldt een verdubbeling van de eigen bijdrage voor privé-gebruik tov een 20% of 14% auto.

Dan de rekensom. Met in het achterhoofd dat de leaseauto privé gereden wordt, dus voor elk wissewasje, maar ook vakanties.
De sleurhut moet er dus ook achter kunnen als we dat willen, net zo als dat er twee koffers gemakkelijk mee moeten kunnen naar Schiphol. Daarnaast toekomstige plannen, dus een station is gewoon gemakkelijker.

De tweede auto, nu nog de Twingo II, wordt dus alleen nog voor woon-werk gebruikt door mijn vriendin, of op de dag dat ze vrij is.
Omdat de eigen bijdrage voor privé-gebruik er best aardig in hakt heb ik meer in 20% rond geklikt. Daar is de beste keuze op dit moment (ik moet zo snel mogelijk bestellen) de Mégane Estate GTline TCe130. Ik wil namelijk ook een sportief gelijnde station, en daar past een Golf, Octavia echt niet in.

Ga ik bij 25% kijken, dan tikt ook de bijtelling aan. De bijtelling wil ik in de buurt houden van de maandelijkse lasten van de RS, dus zonder onderhoud mee te tellen. Ik lever daarnaast ook de woon-werk vergoeding in. Vanzelfsprekend gaan we er lekker op vooruit, maar ik hou liever ook leuk geld over daarvan. Dat is namelijk in de tweede auto te steken.
Heel simpel gezegd: Een leaseauto met flink vermogen zoals een GT220 kost me 500,- netto in de maand. Met een Mégane TCe130 is dat 300,-.
200*12=2400,- + andere extra's is enerzijds lekker vrij rondrijden in een iets mindere leaseauto, maar in het weekend of een avond een funauto voor erbij. Atlhans, dat is de planning.

Een 25% auto kon ik daarnaast ook niet lekker aankleden. Ja het kan wel, maar dan schiet het nog steeds niet op. Plus dat de hele snelle jongens erg hoog in het leasetarief zitten. Ik mag er 20% overheen gaan, maar elke euro wordt netto ingehouden.
Kortgezegd, na vele afwegingen deze keuze gemaakt. ;)

Dan de kleur...:T
Eigenlijk had ik het rijtje snel teruggebracht naar drie kleuren. Zwart, blauw en parelmoerwit. Rood is echt niet mijn ding (Rouge Dyna kan wel op de GTline), en al die grijstinten ook niet.
Blauw stond lang bovenaan de lijst ook vanwege de sportieve uitstraling. Mijn wederhelft vond het helemaal niks, maar zei ook: Het is jouw keuze.
Niettemin ben ik op een zonnige tweede paasdag een ronde gaan maken langs de dealers en nee, het altijd mooi gevonden Blue Malte sprong er voor mij niet uit. :(
In bewolkt weer wel, net als de Clio destijds, vol in de zon niet.
Aangezien ik toch de auto wel elke week blijf wassen durf ik de keus voor parelmoer wit (Blanc Nacré) wel aan. Daarnaast vind ik bij een GTline de antraciete accenten vele malen mooier uitkomen bij een witte of blauwe lakkleur.
De donkere ramen, het panoramadak en de zwarte inleg van de xenonkoplampen maken wat mij betreft het contrast verder op en top. Zeker nadat ik vorige week een Estate dCi in Blanc Nacré + mijn gewenste opties binnen zag komen bij pa op het werk. Prachtig, in de zon. En ja, in de schaduw lijkt het vooral gewoon wit. :)

Verouderd model...
Ja dat klopt. Ik heb via mijn connecties nagevraagd hoe het zit met een facelift of nieuw model, dat zit er aan te komen inderdaad, maar ik moet echt zo snel mogelijk bestellen. Ze vinden het nu al lastig dat de nieuwe TCe130 nog niet te calculeren is. Daarnaast zoals BRG al aangeeft trek ik me er niet zoveel van aan. Er zijn inderdaad bosjes leaserijders die massaal voor een nieuw model gaan omdat het nieuw is.
Ik vind dat allemaal niet zo spannend, maar probeer de auto wel onderscheidend te maken door specifieke optiekeuzes als xenon, panoramadak en 18" + Blanc Nacré die je gelukkig niet al te vaak ziet. ;)

Kortgezegd, ja het is jammer dat ik zo snel moet bestellen en zo een 13-in-dozijn model koop. Maar aan de andere kant rij ik in alle luxe rond met nog redelijk vermogen en kan het potje gevuld worden voor de tweede auto mét funfactor.

Terug on topic.
Gister heel wat kilometers gemaakt met de leen Estate 1.5 dCi en wat is dat een fijn blok (y). Jammergenoeg is de auto een Expression, dus er mist heel wat luxe en het is wel érg comfortabel. Met een GTline onderstel + 18" moet dat een stuk strakker worden.
Nu nog eens zien of er budget is voor een standkachel, en anders kleinere accessoires als een andere mattenset e.d.

vertmaori zei:
Tom moet zijn gevoel volgen en dat gevoel geeft Renault aan. Over de kleur kun je een urenlange discussie voeren. Ik vind een blanc nacré uitvoering mooi, maar een bleu malte nog mooier.

BMdoubleyou zei:
Rouge Dyna kan niet met GT-Line helaas. Dat staat echt erg goed op een Mégane.

Volgens de configurator kan dit wel.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens (y)

§anitarium zei:
Promotie qua baan, achteruitgang in pk's, en dan toch die baan accepteren? Wat ben je nou voor een autoliefhebber? ;) Nee hoor, zonder gekheid, gefeliciteerd met je promotie en succes met het verder configureren van de leasedoos. Vast ook leuk om een nieuwe auto samen te kunnen stellen en er naar uit te kijken.

Zeker leuk, en een beetje bewuste keus passend bij mijn nieuwe functie mag ook wel.
Ik voeg me per 1 mei in het rijtje van "Van den Ham", "Brantsen" en "Bijlsma".

Bofkont zei:

Dank dank...

Overigens is de Mégane RS al gespot in het westen. "Hij is bij een liefhebber terecht gekomen", kreeg ik door via een clublid. (y)
Dat zit wel goed dus.

Beetje zitten "spelen" op de configurator...
en om heel eerlijk te zijn,
kan Tom geen ongelijk geven met zijn keuze...
Leuk speeltje,
en in wit nacré (ipv koelkastwit) zeker geen foute keuze (y), wellicht zelfs de veiligste keuze om 5 jaar op te kijken.

adinsx zei:
Verouderd model...
Ja dat klopt.

Helder verhaal!
Met het argument 'verouderd model' heb ik vaak moeite.. Gelukkig schaar jij je niet in het rijtje dat om die reden een auto laat staan.
Is een model na het introductiejaar niet al verouderd? Iedereen kent het model en meestal kijkt niemand meer om na dat jaar.

British Racing Green zei:
Ze vinden het nu al lastig dat de nieuwe TCe130 nog niet te calculeren is.

Hij staat nochtans al op de carconfigurator van Renault.nl :rolleyes:

Klopt, en technische gezien is de TCe130 zo goed als gelijk aan de TCe115 in onderhoudsintervallen e.d.
Ok, misschien iets hoger verbruik. Ook als GTline veranderd er helemaal niets. Ja de prijs, die is 800,- hoger.

Eind volgende week moet de leasemij alle info hebben alsdus de businessmanager van Renault NL. Komende week dus nog even wat laatste knoopjes doorhakken en dan snel bestellen. Hoe eerder hij er is hoe beter, want ik krijg nog geen duidelijkheid over de poolauto per 1 mei.

Haha, eens maar eens kijken wat voor Kangoo het is.
Daar heb ik nog geen idee van, behalve benzine en automaat. :)

Had nog wat Whatsapp foto's doorgekregen van de GTline in Blanc Nacré die bij pa op het werk binnenkwam vorige week.
IMG-20130406-WA0000.jpg

IMG-20130406-WA0003.jpg
IMG-20130406-WA0001.jpg

Interieur:
IMG-20130406-WA0002.jpg

In dat stuur stoort me dat stomme zwarte glimmende ding. En om de knoppen van de cruisecontrol mist ook de zilveren inleg die bij andere uitvoeringen er wel is. Dat zijn weer van die details waar ik nog achter aan moet. Iets waar een medeforummer met een A6 ook altijd zo fanatiek op is. :)

Dat ziet er netjes uit en helemaal niet schreeuwerig, ondanks dat je misschien verwacht bij een GT-Line. De GT-Line is de enige versie met een analoge snelheidsmeter, toch?

Klopt, samen met de GT en RS uiteraard. Zo'n digitale snelheidsmeter, zoals die nu in de leenauto zit vind ik maar niks.

Foto'tje van gistermiddag in de 'leenert'.
IMG-20130415-WA0001.jpg

Die stuurinleg om de cruisecontrolknoppen moet ik nog eens even naar zoeken of dat los te bestellen is.

adinsx zei:
Haha, eens maar eens kijken wat voor Kangoo het is.
Daar heb ik nog geen idee van, behalve benzine en automaat. :)

Had nog wat Whatsapp foto's doorgekregen van de GTline in Blanc Nacré die bij pa op het werk binnenkwam vorige week.

Interieur:
IMG-20130406-WA0002.jpg

In dat stuur stoort me dat stomme zwarte glimmende ding. En om de knoppen van de cruisecontrol mist ook de zilveren inleg die bij andere uitvoeringen er wel is. Dat zijn weer van die details waar ik nog achter aan moet. Iets waar een medeforummer met een A6 ook altijd zo fanatiek op is. :)

Ik had vorig jaar een huurGolf (cabrio) waar op de plaats van dat zwarte glimmende ding in het stuur een metalen glimmend ding zat. En dat stoorde mij ook; je zag het steeds in het raam reflecteren. Dus maar beter zwart?

@Carfanatic
tja, het zal geen Audi worden nee :)

@Meeuw
Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht. Zeker i.c.m. het panoramadak en zomerse zon kan dat irritant zijn inderdaad. (y)

Erg jammer dat de RS weg is Tom, maar wel een begrijpelijke keuze. Lekker onbezorgd rijden in de lease. Heb ik twee jaar geleden ook een tijdje voor gekozen, maar ik ben maar wat blij dat ik weer privé rijdt :cool:. Dat komt echter vooral doordat ik geen keuze had in de lease-auto.

Dan de opvolger....
Logisch dat het een Renault wordt (y)
Het enige wat ik jammer vindt is dat het een estate moet worden... al snap ik de beweegredenen wel. Toch vind ik de hatchback een stuk mooier dan de estate en zie je hem toch minder vaak. Maar goed, keuzes hè.

Is een Bose-uitvoering niet wat met sportpakket zoals hierboven ook al is geroepen. Creëer je volgens mij een iets apartere look mee. Ook is het sport pakket leverbaar op de facelift volgens mij, al zal het er iets anders uitzien dan op de rode estate hierboven. En de kleur is ook niet mijn keuze, ik vind wit nogal een trendgevoelige kleur. Absoluut niet lelijk, zou zelf iets meer 'kleur' kiezen of zwart...

Komt misschien wat negatief over, maar zo is het zeker niet bedoeld . Het wordt ook zeker een mooie auto! :eek: Gelukkig dat e.e.a. afhankelijk is van smaak enzo haha. Wat ik trouwens ook erg gaaf vind is het sportinterieur voor de GT-line > Wit met grijze stoelen. Wat vind je daarvan?

MaartenM zei:
En de kleur is ook niet mijn keuze, ik vind wit nogal een trendgevoelige kleur.

Mijn witte Alfa is al 19 jaar mooi. ;) (y)

Trouwens, het westen. Toch niet weer in de buurt van Heemstede, he Tom?

MaartenM zei:
Erg jammer dat de RS weg is Tom, maar wel een begrijpelijke keuze. Lekker onbezorgd rijden in de lease. Heb ik twee jaar geleden ook een tijdje voor gekozen, maar ik ben maar wat blij dat ik weer privé rijdt :cool:. Dat komt echter vooral doordat ik geen keuze had in de lease-auto.

Dan de opvolger....
Logisch dat het een Renault wordt (y)
Het enige wat ik jammer vindt is dat het een estate moet worden... al snap ik de beweegredenen wel. Toch vind ik de hatchback een stuk mooier dan de estate en zie je hem toch minder vaak. Maar goed, keuzes hè.

Dat zal iets van smaak zijn. Ik vind de hatchback echt de minste van de drie.

Is een Bose-uitvoering niet wat met sportpakket zoals hierboven ook al is geroepen. Creëer je volgens mij een iets apartere look mee. Ook is het sport pakket leverbaar op de facelift volgens mij, al zal het er iets anders uitzien dan op de rode estate hierboven. En de kleur is ook niet mijn keuze, ik vind wit nogal een trendgevoelige kleur. Absoluut niet lelijk, zou zelf iets meer 'kleur' kiezen of zwart...

Het gaat me niet zozeer alleen om een beetje sportieve uitstraling, het onderstel moet dat uiteraard ook zijn. Een Bose heeft dat niet en de Expression die ik nu als leenauto heb kan niet in de buurt komen voor mijn gevoel qua sportiviteit.
Ok, zelfs met een GTline en 18" zal het qua wegligging nog lang niet in de buurt komen van wat we gewend waren, maar een non-GTline is naar mijn idee geen goed compromis voor me. :)

De kleur hebben we het al over gehad inderdaad. Smaak. :)

Komt misschien wat negatief over, maar zo is het zeker niet bedoeld . Het wordt ook zeker een mooie auto! :eek: Gelukkig dat e.e.a. afhankelijk is van smaak enzo haha. Wat ik trouwens ook erg gaaf vind is het sportinterieur voor de GT-line > Wit met grijze stoelen. Wat vind je daarvan?

Brrr... dat is véél teveel wit/grijs. Ik had hem eerst aangevinkt hoor, omdat ik alles maar aanklikte vanwege het ruime leasebudget. Maar als je dan dit ziet op enkele foto's:

9037623.jpg

Dan vind ik het véél te wit/grijs. De hele achterzijde is ook die kleur en nee dat gaat me te ver.

Doe me dan maar half lederen bekleding zoals standaard in de GTline.

Terug
Bovenaan