Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joep83 zei:Lekt de koppakking aan de bijrijderskant vooraan? Dat is een bekende plaats en niet direct iets om je zorgen om te maken... Vervangen schijnt simpel klusje te zijn bij een 1.6
Elco zei:Joep83 zei:Lekt de koppakking aan de bijrijderskant vooraan? Dat is een bekende plaats en niet direct iets om je zorgen om te maken... Vervangen schijnt simpel klusje te zijn bij een 1.6
Daar is het nog perfect droog. Geen idee waar het 'm dan wel zit, ik had in ieder geval last van druk op het koelsysteem en 'n penetrante koelvloeistofgeur door een steeds overlopend reservoir.
Na bijna 275k km mag de koppakking wel een keer de geest geven. Heel erg vervelend is het natuurlijk wel, maar wat zal zo'n reparatie kosten?
Sketcher zei:Je zult het wel zien als je de kop er af hebt. Ik had het zelfde en toen ik de kop er af had was duidelijk te zien dat er tussen de cilinder en een koelpoort wat lekte. Plus mijn hele kop was wat verschoven.
Vervelend maar niet onoverkomelijk toch?
Eenvrijeusername... zei:Tjonge wat blijft dit toch een leuke wagen! Die koppakking, tja, mag het een keer?
Vooral in blijven rondrijden en niet weg doen!
speedtouch zei:Die 2.0 heb je toch ook als Turbo? Is dat misschien iets?
Joep83 zei:speedtouch zei:Die 2.0 heb je toch ook als Turbo? Is dat misschien iets?
Dat is de 2.0 8v turbo. Ook bekend als TCT. Ook een erg leuk blok met zeer fijne eigenschappen.
Enzo Ferrari zei:Mooi project inderdaad! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Krijgen we ook nog een foto van de donor (nu nog in levende lijve) te zien?
Joep83 zei:Zelf heb ik met hulp van vrienden een GTI blok in een XSI gelegd. Die auto gaat binnenkort voor APK en daarna na RDW. Dan kunnen ze mij iig niet zeggen dat er APK technisch iets mis is bij de aanpassingen op kenteken.
Als je naar de RDW gaat, wel even voldoende brandstof in de tank gooien. Als dat te weinig is, krijg je geen 100kg "korting" op het autogewicht.
Als je de reserveset Cyclones verkoopt, wil je dan aan me denken?Elco zei:Bijkomend voordeel: als de 'oude' en door mij gerestaureerde set wél goed blijkt te zijn na de swap, dan kan ik de 'nieuwe', wat gehavende maar wel rechte Cyclones verkopen. Het zijn behoorlijk gewilde wielen, dus op die manier zou ik de kosten van het project wat kunnen drukken.