Michel1975: Van SEC naar Range Rover tot 626 en weer terug naar Benz

michel1975

Kilometervreter
Ook maar eens een mijnauto topic aangemaakt. Qua keuze is er geen touw aan vast te knopen. Oftewel Dissociatieve identiteitsstoornis of vroeger genoemd multiple persoonlijkheidsstoornis.

Mijn vrouw rijdt in een Mazda 626 GLX. Oftewel een van de ultieme karakterloze hufterproof auto's die er het afgelopen decennium verkocht/geproduceerd is. Sterker nog 10 jaar geleden stonden wij op de camping naast een Mazda verkoper. Voor de vouwwagen hing een Mazda 626 Wagon. Mijn eerste opmerking was destijds dat hij wel een verdomd goede verkoper moest zijn om dat soort auto's aan de man te brengen. Noem het voortschrijdend inzicht maar eigenlijk ben ik er best tevreden mee. Uiteraard is die wel full options:)

Uploaded with ImageShack.us

Dan de Volkswagen Polo Bluemotion. Door velen hier verguist. Inderdaad een leaseauto maar geloof me of niet volledig vrijwillig gekozen.
Alle vooroordelen en negatieve reacties hier ten spijt bevalt de VW trilplaat/VW Polo slowmotion uitstekend. Zal er niet teveel woorden aan vuil maken maar de Polo bevalt hier uitstekend. Zelfs vorig jaar als trekker voor de vouwcaravan. Enige nadeel is misschien het formaat. En, niet doorvertellen. Maar ik vind hem nog mooi ook:cool:

[IMG=https://imageshack.us/a/img853/4753/imag0149ji.jpg][/IMG]

En dan het laatste exemplaar. De auto die bijna 30 jaar gelden op mijn slaapkamer hing. De Mercedes 500 SEC. Iedere rit weer tovert deze auto een glimlach om mijn mond. Een origineel Nederlands geleverd exemplaar waar ook niets aan veranderd zal worden.

Wauw zeg, een Bluemotion uit schuldgevoel voor het milieu omwille van de SEC?

British Racing Green zei:
Wauw zeg, een Bluemotion uit schuldgevoel voor het milieu omwille van de SEC?
:LOL:
Overigens is van schuldgevoel geen sprake. Maar financieel heft het een het ander wel op:)(lees bijtelling en wegenbelasting en verbruik SEC):D

Michel1975 zei:
Dan de Volkswagen Polo Bluemotion Maar ik vind hem nog mooi ook

Dat vind ik van de Smart ook die ik kocht voor mijn Eega.............................:D

De Benx is wel heel erg mooi!! Zo zie je ze maar erg weinig rijden. Te weinig? Misschien niet, blijft het wel lekker exclusief.

wat een bak zeg, dat ding. die mercedes, nog nooit van gehoord, maar WAUW :eek:

nou ja, en die polo, je mist er niks aan, het rijdt erg goed, zit goed in elkaar, en is erg zuinig.
het is een goede auto, en idd, hij is absoluut niet lelijk.

ik zou hem nooit kopen, maar het is een goede auto.

Blijft een klasbak, die 500. Maar mijn mening was jou al een jaar of wat bekend.

Die 626.

De tering.

Nissan GT-R zei:

nou ja, en die polo, je mist er niks aan, het rijdt erg goed, zit goed in elkaar, en is erg zuinig.

Ik heb hem ook niet gekocht. Dat heeft mijn baas gedaan:).

Maar zonder dollen ik vind het echt een prima auto. Misschien wat klein maar dat heeft niets met de auto te maken maar alles met het formaat A/B segment.

Wel leuk te lezen dat je de Benz helemaal niet kent. Voel me opeens oud:).

haha, ben ook pas 17, dus de wereld van auto's heeft nog genoeg geheimen.
en die kan ik allemaal nog gaan ontdekken

Lekker gevarieerd wagenpark. (y) Hou ik wel van.

Mazda en Polo doen mij niet zoveel, maar die SEC zeker wel. Wat een prachtbak, helemaal als hij origineel is.

Vindt die mercedes egt stoer model en ziet er nog goed uit (y),Doet me denken aan zo'n dictator auto!

Michel1975 zei:
Voel me opeens oud

Als je nick je geboortedatum is..troost je dan ben ik ouder....................:D
Maar even over de Peauleau, ik heb in een 3cil diesel gereden (het vorige model) maar wat een klein berggeitje en dan nog met een gezin van 4 en 2 koffers gewoon gaan.............:D

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Jordan Vd Heide zei:
Doet me denken aan zo'n dictator auto!

En dat vind je stoer? :rolleyes:
Ik vind een 600 Pullman ook wel stoer:cool: Denk dat je hem zo moet opvatten:)

Joël D. zei:
Lekker gevarieerd wagenpark. (y) Hou ik wel van.

Mazda en Polo doen mij niet zoveel, maar die SEC zeker wel. Wat een prachtbak, helemaal als hij origineel is.
626 doet mij ook niets maar is wel retepraktisch:) Want vooruit te branden is dat hok niet maar daarom rijdt mijn vrouw er ook in.:cool:

Icebrain zei:
Michel1975 zei:
Voel me opeens oud

Als je nick je geboortedatum is..troost je dan ben ik ouder....................:D
Maar even over de Peauleau, ik heb in een 3cil diesel gereden (het vorige model) maar wat een klein berggeitje en dan nog met een gezin van 4 en 2 koffers gewoon gaan.............:D
Deze mocht met krap 500 km op de teller volgeladen met een vouwcaravan erachter naar Zuid-Frankrijk en gewoon gaan.:) Nick is idd. geboortejaar. Wel grappig voel me hardstikke jong maar merk aan steeds meer zaken dat ik toch echt ouder word. Helemaal als je dit soort antwoorden krijgt. :)

@ Def jouw Jag mag er ook zijn.

Tja, dan wijk ik maar weer eens van de rest af. Ik ben namelijk zo iemand die deze Mazda wel mooi vindt.
Tweemaal heb ik bijna dit model gekocht... De laatste keer "verloor" hij echter van de Rover 75. Vorm voor functie, dus...

Die Benz is bruut, machtige kar. Maar ja, ik heb er zelf ook wel een paar gereden, helaas niet met zo'n machinekamervulling! ;)

De Polo, ach ja, de Polo. Qua model heeft-ie wel wat, maar niet genoeg om hem te willen hebben. Te weinig eh Lebensraum... :p

Eigenlijk doen wij net omgekeerd. Jij klein bakkie als daily driver en een bak van hier tot het eind van de straat voor de lol.
Ik een forse Passat Variant voor het reguliere vervoer en een Frans karretje van 3,5 meter kort pour le plaiser et loisir. :cool:

michel1975 zei:
Nissan GT-R zei:

ik ben 16 en ik ken hem wel:D
Gave bak. Mooi dat hij zo origineel is.
Ik vind de polo ook wel mooi. Als ik een auto in het B-segment zou moeten kopen, zou het ook een polo worden waarschijnlijk.
En die mazda. Tja. Mooie uitvoering, maar daar houdt het dan ook wel mee op

Prachtige SEC (y)
Hoewel de SEL van de W126 mij nog meer kan bekoren, is dit ook zeker "one of my favorites" :)

michel1975 zei:

Moet je voorstellen dat de jeugd nu in Nederland enkel alleen a labeltjes kent. Die weten straks niet eens dat er ook 6,8 of 12 cilinders bestaan. Deze hebben een poster van een Prius / opel ampere boven hun bed. (als ze dat al hebben tegenwoordig, want een auto is fout, vies en slecht)

Gullwing zei:
michel1975 zei:

Moet je voorstellen dat de jeugd nu in Nederland enkel alleen a labeltjes kent. Die weten straks niet eens dat er ook 6,8 of 12 cilinders bestaan. Deze hebben een poster van een Prius / opel ampere boven hun bed. (als ze dat al hebben tegenwoordig, want een auto is fout, vies en slecht)

goh nou niet lullig gaan doen he?
ik zeg alleen dat ik deze auto niet ken, dat wil niet zeggen dat ik niet weet dat er merken als Aston-Martin, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Alfa-Romeo, Pagani, Lotus, Mclaren, Mercedes AMG, Caterham, Ginetta, en ga zo maar door bestaan.

boven mijn bed hangt een poster van een Nissan GT-R, een Lamborghini Aventador en Reventon, een A-M DBS, en een Renault F1 uit 2008.
in de kast is het langzaamste model een Renault 4, 16, en Laguna, Kangoo, en clio.
de rest heeft een V6 of hoger (als echt model)

Prius? houd alsjeblieft op.
ik ben en blijf een petrolhead, dus als ik dan een auto niet ken, wil dat nog niet zeggen dat ik alleen het 0 en 14% bijtellings segment ken.

Die SEC is geweldig! Prachtig model en nog origineel Nederlands ook! De Polo vind ik wat minder (eigenlijk alleen de motor), maar ik herken zeker dat de lage bijtelling wat meer ruimte schept voor een hobby-auto.
En die Mazda, sja... Ruim, en met lederen bekleding. Dat laatste moet misschien wel de USP zijn voor dit exemplaar. Waarom overigens de caravan achter de Polo en niet achter de 626?

Barri zei:
Die SEC is geweldig! Prachtig model en nog origineel Nederlands ook! De Polo vind ik wat minder (eigenlijk alleen de motor), maar ik herken zeker dat de lage bijtelling wat meer ruimte schept voor een hobby-auto.
En die Mazda, sja... Ruim, en met lederen bekleding. Dat laatste moet misschien wel de USP zijn voor dit exemplaar. Waarom overigens de caravan achter de Polo en niet achter de 626?
Hij heeft ook achter de 626 gehangen. Sterker nog bijna 3 jaar geleden wisselde ik van baan en daar zat geen leaseauto bij. Mijn vrouw reed in een Seicento en deze heeft toen kortstondig als familieauto gediend:). Vlak voor de vakantie heb ik speciaal de Mazda gekocht als 'tussen'auto om de vouwcaravan te trekken. Na de vakantie zou ik hem weer wegdoen. Alleen de auto beviel dusdanig en de veiligheid van een Seicento liet toch wel wat te wensen over. Daarop hebben we de Seicento weggedaan en de 626 als tweede (derde) auto gehouden. De Polo kan de vouwcaravan prima trekken en Nederlander als we waren was de keus tussen een zuinige diesel met tankkaart en een eigenlijk best zuinige 626. Die keus was niet heel moeilijk. Dus vandaar.

Nu voldoen beide auto's niet meer als trekauto tenzij we de vouwcaravan voor een weekendje pakken want ze trekken helaas geen Tabbert:)

Nissan GT-R zei:
Gullwing zei:
michel1975 zei:

ik zeg alleen dat ik deze auto niet ken, dat wil niet zeggen dat ik niet weet dat er merken als Aston-Martin, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Alfa-Romeo, Pagani, Lotus, Mclaren, Mercedes AMG, Caterham, Ginetta, en ga zo maar door bestaan.

boven mijn bed hangt een poster van een Nissan GT-R, een Lamborghini Aventador en Reventon, een A-M DBS, en een Renault F1 uit 2008.
in de kast is het langzaamste model een Renault 4, 16, en Laguna, Kangoo, en clio.

ik ben en blijf een petrolhead, dus als ik dan een auto niet ken, wil dat nog niet zeggen dat ik alleen het 0 en 14% bijtellings segment ken.
Wat Gullwing denk wil zeggen is dat er 'vroeger' niet naar een cylinder meer of minder werd gekeken. Hooguit tijdens de oliecrisis destijds. Maar tegenwoordig is het bijna alleen nog maar A-label wat de klok slaat(Even gechargeerd maar daar komt het denk op neer. Correct me if I'm wrong Gullwing).

en Nederlander als we waren was de keus tussen een zuinige diesel met tankkaart en een eigenlijk best zuinige 626. Die keus was niet heel moeilijk. Dus vandaar.
(y) dat vermoeden had ik al! :)

Vlak voor de vakantie heb ik speciaal de Mazda gekocht als 'tussen'auto om de vouwcaravan te trekken.
Haha, mooi!

michel1975 zei:
Barri zei:
Hij heeft ook achter de 626 gehangen. Sterker nog bijna 3 jaar geleden wisselde ik van baan en daar zat geen leaseauto bij. Mijn vrouw reed in een Seicento en deze heeft toen kortstondig als familieauto gediend:). Vlak voor de vakantie heb ik speciaal de Mazda gekocht als 'tussen'auto om de vouwcaravan te trekken. Na de vakantie zou ik hem weer wegdoen. Alleen de auto beviel dusdanig en de veiligheid van een Seicento liet toch wel wat te wensen over. Daarop hebben we de Seicento weggedaan en de 626 als tweede (derde) auto gehouden. De Polo kan de vouwcaravan prima trekken en Nederlander als we waren was de keus tussen een zuinige diesel met tankkaart en een eigenlijk best zuinige 626. Die keus was niet heel moeilijk. Dus vandaar.

Nu voldoen beide auto's niet meer als trekauto tenzij we de vouwcaravan voor een weekendje pakken want ze trekken helaas geen Tabbert:)

Nissan GT-R zei:
Gullwing zei:
michel1975 zei:

Wat Gullwing denk wil zeggen is dat er 'vroeger' niet naar een cylinder meer of minder werd gekeken. Hooguit tijdens de oliecrisis destijds. Maar tegenwoordig is het bijna alleen nog maar A-label wat de klok slaat(Even gechargeerd maar daar komt het denk op neer. Correct me if I'm wrong Gullwing).

dat weet ik ook wel.
toch denk ik dat je als petrolhead/ autofanaat toch minimaal een Twingo RS wil, of iets uit dat segment.
en als je auto's niet als hobby hebt, maar autorijden wel leuk vindt.
misschien dan wel, ja, maar dan gaan we denk ik meer in de richting van de Polo blueGT.
en als je auto's niks vindt, maar het milieu wel.
ja dan hangt er een paard, want dat elektrische spul is stukken vervuilender dan jouw Mercedes.

Ruim een jaar na dato maar weer eens een update.
De Polo heeft helaas na (wederom) wisseling van baan het veld moeten ruimen.
Als tussenpaus is dit 'hok' nog even voorbij gekomen.

Was net even te veel autoliefhebber om in zo'n oud gebakkie rond te rijden. Zelfs mijn vrouw wilde niet dood gevonden worden in mijn oerdegelijke V40 full options(NOT!!!!) inclusief tokkie-folie:). Dus de V40 moest het veld weer ruimen en de SEC werd voor het dagelijks verkeer ingezet. Iedere kilometer is een genot maar met zijn twee deuren en puntgave velours interieur met een opgroeiend kind en een hond zijn geen ideale combinatie. Dus na veel twijfel toch op zoek gegaan naar een vervanger voor de SEC. Nog wel aan het twijfelen gebracht na een weekje Ardennen. Wat rijdt die SEC heerlijk. Zelden een auto op hoge snelheid met zoveel souplesse en comfort gereden. Een Grand Turismo pur sang. En als pakezel toch beter geschikt dan gedacht. Wat kan die achterbak veel hebben. Het afscheid straks gaat zwaar vallen. Hij gaat zeker gemist worden.
En dan nu zijn opvolger. Veel eisen waren er niet.:LOL:

Hij moest ruim zijn
Hij moest niet alledaags zijn
Hij moest leren bekleding hebben
Hij moest een (grote) caravan kunnen trekken(dus speciaal voor GW met trekhaak):)
Hij moest een schuifmans hebben
Hij moest airco hebben
Hij moest cruise control hebben
Etc.
En dit alles voor het liefst voor weinig mogelijk.

Alleen het laatste is niet gelukt volgens mijn vrouw:)

De opvolger voor de SEC is een Range Rover Classic LSE geworden.
De RR staat nu bij een plaatwerker. Roestvrije Range Rover Classics zijn gewoonweg niet meer te vinden.
Dus dan maar een goeie basis zoeken en zelf roestvrij laten maken. Overigens in goed overleg met de verkopende partij.
Als het nodige laswerk gedaan is zal de auto richting Gosliga vertrekken en daar twee weekjes logeren voor een Dinitrol behandeling.
Om er in ieder geval voor te zorgen dat deze RR voorlopig roestvrij blijft.

Nu nog even genieten van de SEC de resterende weken. Gister nog even uitgelaten op de Oberhausen Straight. Glimlach van oor tot oor. Dan is de RR met de CW waarde van een zeecontainer toch wel wat anders.:)

Zo'n ramp is een V40 toch niet? Maar een lekker lompe oude Range Rover is natuurlijk wel net een stukje leuker. ;)

Veel plezier ermee! (y)

michel1975 zei:
Nu nog even genieten van de SEC de resterende weken. Gister nog even uitgelaten op de Oberhausen Straight. Glimlach van oor tot oor.

Hoe kwam je daar zo verzeild? Is niet echt in de buurt van je woonplaats. Heerhugowaard toch?

Potverdikkie: een originele NL geleverde RR Classic LSE...(y)

En dan ook nog in de allermooiste kleur met schitterende bijpassende velgen en zonder 'softdash'. Kwijl!

Ik heb zelf de afgelopen weken een aantal foto's ingescand van auto's uit mijn jeugd. Dit was de RR van mijn pa begin jaren 90:

RaRo1_zpsca87c65a.jpeg

P51_zps0392aa9b.jpeg

Zemelaar zei:
michel1975 zei:
Nu nog even genieten van de SEC de resterende weken. Gister nog even uitgelaten op de Oberhausen Straight. Glimlach van oor tot oor.

Hoe kwam je daar zo verzeild? Is niet echt in de buurt van je woonplaats. Heerhugowaard toch?
Moeders wilde naar een kerstmarkt. Dan maar het aangename met het onaangename verenigen. Na het weekje sturen in de Ardennen laat ik geen moment onbenut om de SEC de sporen te geven.

@Smarter ik wist dat er 1 poster was die vroeger ook RR gereden had. de foto van de Rover icm de RR stond volgens mij in jouw topic toch?

@Dakloos de V40 is idd wat gechargeerd maar dit was echt een hok. Was nie duur nie:)

@michel1975: Mijn pa heeft vroeger RR gereden, ikzelf helaas niet. Ik heb er wel mooie jeugdherinneringen aan. De Rover P5 ervoor was ook van ons.

Wel op tijd tanken met zo'n RR...

RaRotankleeg_zps4950a447.jpeg

Ja, dat ben ik, ca. 20 jaar geleden.

Sodeju, áls een Range Rover Classic, dan toch déze. (y) Prachtige kleur en uitvoering, en het feit dat 'ie orgineel NL is, is wel een kers op de taart. Mooi man. Hoop dat je er veel plezier van gaat beleven.

Een foto met de Tabbert erachter zie ik t.z.t. graag tegemoet. :)

smarter zei:
@michel1975: Mijn pa heeft vroeger RR gereden, ikzelf helaas niet. Ik heb er wel mooie jeugdherinneringen aan. De Rover P5 ervoor was ook van ons.

Wel op tijd tanken met zo'n RR...

Ja, dat ben ik, ca. 20 jaar geleden.
Dat bedoelde ik ook. Volgens mij stond de foto van die p5 in jouw topic. Wist alleen niet meer bij wie dat was.

Leuke sfeerimpressie die foto met die oranje Holtcamper ernaast,(y)

@TYN heb kennelijk een zwak voor originele Nederlanders;) Wederom toeval maar inderdaad een leuke bijkomstigheid.

Ziet er knap uit.
Wel benieuwd hoe de Range zal bevallen na de SEC. Het zijn 2 totaal verschillende auto's, hebben eigenlijk niets met elkaar gemeen, en je zult m.b.t. de RR vergevingsgezinder moeten zijn dan m.b.t. de SEC.

Kijkende naar je wensenlijstje had ik de SEC ingeruild op een 500 of 560SEL, een meer voor de hand liggende keuze, maar respect dat je het aangedurfd hebt om juist voor deze Brit te kiezen (y).

michel1975 zei:
Leuke sfeerimpressie die foto met die oranje Holtcamper ernaast,(y)

Als jouw nickname verwijst naar je geboortejaar, schelen we maar 1 jaartje. Ik ben van '74. Dat we dan dezelfde dingen herkennen is dan haast voorspelbaar.

Het feit dat we beiden een Golf 1 cabrio (gehad) hebben en de W126 mijn favoriete Benz is, is dan niet meer dan een logisch gevolg. :)

R W D zei:
Ziet er knap uit.
Wel benieuwd hoe de Range zal bevallen na de SEC. Het zijn 2 totaal verschillende auto's, hebben eigenlijk niets met elkaar gemeen, en je zult m.b.t. de RR vergevingsgezinder moeten zijn dan m.b.t. de SEC.

Kijkende naar je wensenlijstje had ik de SEC ingeruild op een 500 of 560SEL, een meer voor de hand liggende keuze, maar respect dat je het aangedurfd hebt om juist voor deze Brit te kiezen (y).
Wat betreft vergevingsgezindheid zal er inderdaad wel wat 'gevraagd' worden calculeer ik zo in. Inderdaad twee compleet verschillende auto's Ook min of meer bewust geweest. De w140 heeft ook op de shortlist gestaan maar dat vond ik teveel hetzelfde voor nu. Misschien straks als vervanger voor de 626.

smarter zei:
Ik kan er naar blijven kijken, wat een pracht exemplaar, Michel! (y)
Dank voor alle leuke reacties.

michel1975 zei:
De w140 heeft ook op de shortlist gestaan maar dat vond ik teveel hetzelfde voor nu. Misschien straks als vervanger voor de 626.

Een opmerking tussen neus en lippen door. Maar realiseer je je wel wat je hier zegt? Met een Range Rover Classic én een W140 (én een Tabbert) word je voor mij de ongekroonde koning van het AW-forum. :D

Gullwing zei:
Man man wat een hok, toch een beetje de BMW X6 van de jaren 80.

Ik zou dat als een compliment opvatten...

Mooie RR. In tegenstellng tot de SEC zit je echt op de bok.

Wat een gave Range Rover zeg! Mooie opvolger van de SEC. Vooral de kenner ziet wat er zo bijzonder aan is. Ik ben uitermate benieuwd naar meer foto's! (y)

Terug
Bovenaan