Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Suzuki Swift Hybrid 2021, Suzuki Alto 2011.

Het waren gewoon vingerafdrukken van het plaatsen van de stoel.

Zelfs met droog wrijven gingen ze al deels weg.

De oude stoel uit de WRX heb ik zowaar verkocht voor 40 Euro.

De nieuwe eigenaar gaat er een bureaustoel van maken, was op de vorige pagina al als optie genoemd.
Had daar zelf geen zin in maar de nieuwe eigenaar dus wel.

Zeker.

Alleen was vandaag de koplamp van de Dai stuk gegaan, kon nog net op tijd naar de garage om het lampje te laten vervangen.

3e lampje in een jaar, eerst het 3e remlicht, toen het rechter remlicht en nu de koplamp.
De levensduur van de originele lampen lijkt dus zo'n 11 jaar te zijn...

Copen is echt wel een leuke wagen, nadeel is dat de eerste serie 1.0 turbo enkel rechts gestuurd is verkocht, de latere 1.3 16v is wel links gestuurd.

Ben stiekem een ontzettende daihatsu fan, in het verleden meerdere zelf van gehad, waaronder ook een 1.3 16v charade Tx sport.
Wat een gifkikkertje was dat met 795kg en 90pk, menig dikke auto het snot voor de ogen gereden vroeger :)
Van 60k naar naar dik 200k gestuurd, 2 nieuwe voorbanden en olie en een distributiewissel, nooit wat mee geweest verder.

Nico een oude Charade koop je voor een appel en een ei tegenwoordig, die van mij was van 1993.
Maar ik denk dat je de copen bedoeld of niet?

Bofkont zei:
Nico een oude Charade koop je voor een appel en een ei tegenwoordig, die van mij was van 1993.
Maar ik denk dat je de copen bedoeld of niet?

Ja beide, de Charade is ook wat luidruchtiger dan een Clio maar wel erg leuk! En de Copen was te duur. ;)

Hij is afgelopen ochtend opgehaald, lege parkeerplaats nu.

Heb al wel besloten iets anders leuks voor weinig te gaan zoeken.

mazda-mx-5-1-6-10305986-3.jpg

https://www.autowereld.nl/mazda/mx-5/1-6-10305986/details.html

:cool:

Die MX-5 staat nog steeds te koop, helaas voor een goede reden...

Vandaag gekeken naar een opvolger voor de Dai.
Niet heel spannend, heb gekeken naar een Daihatsu Sirion 1.5 met handbak.
Auto was op zich prima, maar het verschil tussen de 1.3 die ik heb en de 1.5 kon ik amper voelen.
Sterker nog, mijn Dai met nota bene een automaat voelde sneller aan.

Motor dus waarschijnlijk erg lui, auto was uit 2008 en had net 50k km gereden.
We zoeken dus rustig weer verder.

Wil wat meer vermogen en liever geen automaat.
Vooral op dat laatste ben ik een beetje uitgekeken...

Vandaag de Dai gewassen, een deukje laten herstellen en de motorkap laten polijsten.
Auto is nog heel erg netjes, rijdt ook nog prima.

Zoektocht naar een opvolger gaat wel verder, maar geen enkele haast.

Nou, ik geef het op. Alle ergernisjes van de Dai heb ik de afgelopen tijd verholpen dus de auto mag blijven.

Kan ook werkelijk niets leuks vinden wat de auto op kan volgen.
Te zwaar, te onhandig, te onzuinig en alleen op papier leuk.

Daar schiet ik niks mee op...

Soms moet je gewoon lekker houden wat je hebt! Is vaak de beste keus :T

Ik aas nog op een YRV turbo, maar de eigenaar kan er geen afscheid van nemen.

Verder inderdaad gewoon tevreden over mijn auto's.

Helaas heeft op mijn werk wel iemand een deur tegen de Dai aangegooid met een lelijk deukje als gevolg.

Gelukkig geen lakschade, zou met restylen er wel uit moeten gaan.
Morgen dus maar weer langs de schadehersteller en 50 Euro afrekenen...

Beter nieuws:
Maandag een huis bezichtigen, met parkeergarage.

Zeker spannend.:)

Het deukje in de Dai is alweer hersteld.
Viel niet mee voor de monteur, maar hij is voor 90% weg.
Alleen bij een bepaalde lichtval zie je nog wat, is voor mij voldoende want de rest van de auto is wel netjes maar zeker niet smetteloos.

Dat is dus ook weer goed afgelopen.

Carkiller zei:
Ik aas nog op een YRV turbo, maar de eigenaar kan er geen afscheid van nemen.

Verder inderdaad gewoon tevreden over mijn auto's.

Ben je al lid bij de Daihatsu groep op Facebook. Daar zitten een aantal medewerkers van voormalige dealers. Misschien dat ze je nog kunnen helpen aan een YRV. En wat is er speciaal aan degene waar je op aast? Is dat de gele met carbon-pakket die ooit van de directie is geweest?

Nee, niet die.

Gewoon een zeer goed onderhouden exemplaar.
En ik ben geen lid van de Daihatsu groep op Facebook, misschien is het inderdaad handig om me aan te melden.

Vandaag ben ik toch gaan kijken voor een Toyota Yaris T sport ter vervanging van de Dai.

De auto stond buiten in de regen en er zaten een paar krassen op.
Op zich was de prijs goed en kreeg ik de inruil die ik wilde, maar de auto toch niet gekocht met de volgende motivatie.

- Ik kan deukjes/steenslag en kleine krassen niet zien op een natte auto.
- De krassen die ik wel zag zouden gepolijst worden, in hoeverre gaan ze dan helemaal weg? (Krassen waren best diep)

De auto maakte op deze manier een gemiddelde indruk, niets speciaals.
Motor was ook lui tijdens de proefrit.

Wat ik mij af blijf vragen, waarom staat de auto niet blinkend in de showroom? (of in ieder geval op een droge plek en gewassen)
Hoeveel moeite is het om de krassen van tevoren weg te polijsten?
Ik had een afspraak gemaakt, er was dus tijd om de auto netjes te maken.

Meer dan de groene platen op de auto doen was niet gebeurt...
Jammer, maar zo wordt ik niet "verliefd" op een auto.

Voor een liefhebbers auto mag je toch wel kritische klanten verwachten.

Mijn Sub stond er bij om door een ringetje te halen toen ik kwam kijken in 2008.
Dan ga je veel sneller overstag.

Carkiller zei:
Voor een liefhebbers auto mag je toch wel kritische klanten verwachten.

Dat zou je inderdaad denken. Als je iets aanbiedt waar vooral echte liefhebbers voor komen, dan is het wel zo handig om de auto helemaal netjes schoon en droog te presenteren. Ook bij de Veloster waar we 2 weken geleden samen naar gingen kijken, proefde ik weinig liefhebberij en passie vanuit de dealer om de auto er netjes bij te zetten en te presenteren. Ikzelf kijk daar over het algemeen aardig doorheen vanuit ervaring, maar een natte auto is zoals je zelf al aangeeft voor niemand behoorlijk te controleren op lakkwaliteit, hagelschade en andere narigheid. Ik snap heel goed dat je dan even verder gaat kijken.

Vrij grote update, ik heb zojuist gehoord dat mijn bod op een huis akkoord is.

Het huis heeft een (verwarmde) garage, dus de Sub staat binnenkort lekker veilig en droog.
Ben er echt heel blij mee.:cool:

Gefeliciteerd kerel! Nieuwe stappen in het leven zijn altijd goed. Wanneer krijg je de sleutel, en moet je er ook nog dingen aan doen?
Dat de Sub naar binnen kan is natuurlijk helemaal goed. (y)

Terug
Bovenaan