Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Suzuki Swift Hybrid 2021, Suzuki Alto 2011.

@BRG:

Zojuist een mail verstuurd dat ik de Civic koop.
Had de auto inderdaad nog niet gekocht, maar heb vandaag de knoop doorgehakt.

Na mijn vakantie (ik gok 22 september) staat de auto bij mij voor de deur.

Bofkont, over de ton is hoog tijd om op te verkopen aan een forummer die nog wel eens zo`n wagen wil kopen..

Civic blijft voor mij een prachtwagen. Ik heb het model ervoor gehad, een 1.3 Down Town. Van 103.00 naar 231.000 gereden. Was een heerlijk karretje was dat. Simpel, vlot en niet te slopen.

@speedtouch:

Ga straks vliegen naar Oostenrijk/Duitsland dus helaas niet.
Civic moet wachten op een dagje Nürburgring.

Overigens, om nog even te illustreren hoe de huidige eigenaar is:

Na mijn mailtje van gisteren gaat hij niet meer in de Civic rijden tot de overname.
Ook gaat hij de auto op de dag van aflevering nogmaals poetsen.

Helemaal, hij staat voor de deur nu.:cool:

Op wat luidruchtige banden en een versleten achterruitenwisser na is de auto gewoon helemaal goed.
Zelfs alle streepjes van de achterruitverwarming werken.

Wissertje haal ik morgen even, banden wen ik wel aan of ik vervang ze op termijn.
Auto rijdt er in ieder geval niet minder om.

En de vorige eigenaar was wel een erg rustige rijder, de auto gaat steeds sneller aanvoelen nu ik hem wat steviger behandel.(y)

Bijzonder dat zo'n aangepaste auto, zo'n keurige bestuurder behelst. Maar gefeliciteerd. Goed dat 'ie nu voor jouw deur staat! (y)

Dank je Rob, en nu geen keurige bestuurder meer maar een echte scheurneus.

Die bijna door aquaplaning van de weg gleed zojuist

Zeker Joël.

Vrijdag komen er 4 nieuwe banden op de Civic, dus dan zou de herrie en aquaplaning over moeten zijn.
En de achterruitenwisser is al vervangen.

Kan met de banden wachten, maar nieuwe zijn goedkoop en ik rijd weer veel veiliger in de regen.
En op veiligheid moet je nooit bezuinigen...

Renaultje zei:
banden wen ik wel aan of ik vervang ze op termijn.
Auto rijdt er in ieder geval niet minder om.

Vrijdag komen er 4 nieuwe banden op de Civic, dus dan zou de herrie en aquaplaning over moeten zijn.

De aquaplaning heeft je wel wakker geschud ;)

Heb je nog eigen foto's gemaakt?

Nog geen nieuwe foto's, teveel regen.
Maar de foto's van de vorige pagina zijn ook eigen hoor.

En de aquaplaning gaf inderdaad de doorslag om voor fatsoenlijke banden te gaan.
Zoiets gebeurt me maar één keer.

Ja ik heb ze gezien (y)

Al blijft het zaterdag waarschijnlijk droog, toch net een stuk veiliger met nieuwe banden ;)

Vandaag met de Civic bezig geweest om een defect op te lossen, namelijk de centrale vergrendeling.

Er zit een after market cv op de auto die ervoor zorgt dat de deuren open kunnen op afstand, sluiten als je gaat rijden en de alarmlichten laat knipperen als je een deur open hebt staan.

In theorie een mooi systeem, maar dan moet het wel goed werken.
Deuren die dicht blijven na het openenen, deuren die open blijven na het sluiten en deuren die helemaal niet meer open willen was regelmatig aan de orde.
(leuk als je passagier niet uit de auto kan)

Ofwel, meer hinder dan gemak van de cv.
Aangezien de auto toch maar 2 deuren heeft heb ik de zekering van de cv er maar uit getrokken.

Nu gaan beide deuren normaal open en dicht met de sleutel of knop aan de binnenkant, gegarandeerd.
De deuren sluiten niet meer vanzelf en de alarmlichten knipperen niet meer als er een deur open is.
Wat mij betreft prima zo, is iets minder luxe maar wel zekerheid.
Je moet er toch niet aan denken dat er een ongeval plaats vind en iemand niet uit de auto kan komen omdat de deur niet open wil...

Verder is er niks mis met de Civic, auto rijdt heerlijk.(y)

(leuk als je passagier niet uit de auto kan)

Ik was 1 van de slachtoffers ;)

Heb de Civic gisteren bewonderd, is echt een schitterende auto die er erg goed bij staat. Vorige eigenaar is echt een liefhebber geweest, gelukkig is de huidige dat ook (y)

Ook nog een stuk mogen rijden. Geen rammel te horen! Geweldige ervaring om mee te rijden. Als de auto warm is lekker door zijn uitgebreide toerengebied jagen tot het maximale. Dan gaat hij pas echt af :cool:

Ontzettend mooie Civic zeg! Heb zelf dit model gehad met een 1.4 in de City uitvoering, en het vorige model met de VTEC-e motor. Keurige auto's, vooral met VTEC-e motor. Loopt echt heel soepel en het verbruik is zeer netjes. Ben razend benieuwd naar meer foto's :LOL:

Dank je voor het compliment Bodo.

En weer een probleempje met de Civic opgelost.

Soms, eigenlijk meestal ging de sleutel niet makkelijk om in het contactslot.
Een toefje kruipolie en het probleem was verholpen.(y)

En het eerste verbruik: 1:13,2.
Heb echt alleen maar vol gas gegeven, hard gereden en veel korte stukken.
De beloofde 1:17 lijkt me dan ook heel goed haalbaar.

En nu zit er een tankje BP Ultimate in, met een flesje octaanbooster die ik nog voor de Sub had.
Octaan getal zal nu iets boven de 100 liggen, kijken of de Civic dat leuk vind.

Ha Jeroen, ziet er nog super uit! Vind 'm stiekem zelfs eigenlijk de leukste van de drie :T

Waar haal je die octaanbooster vandaan? Lijkt me leuk een keer te proberen.

Aangezien de Civic weer weg is en ik las dat je weer op zoek ging naar een CRX del Sol ga ik hier maar even spammen. Weet even niet of je ONK en aanschaf bij een dealer wilt en of hij in Nederland moet staan. Dus een kleine selectie:

Prijs € 3.999
1995 met 145.700 km bij een particulier in Nederland
0272401095002.jpg

Prijs € 5.555 (had Subaru ook niet iets met 555 o_O )
1997 met maar 73.000 km bij een particulier in Duitsland
0257672414003.jpg

Prijs € 4.900
1997 met 83.000 km bij een garage in Duitsland
0272008307003.jpg

Prijs € 1.650
1997 met 128.000 km bij een garage in Duitsland
0279581000003.jpg

Geweldig leuk zo'n Del Sol, al vind ik de vorige generatie CRX als VTEC de ultieme wagen, maar ook bijna niet meer te vinden in goede originele staat.
Ik zou voor een VTI gaan, tenminste als ze nog te vinden zijn, die dingen zijn echt rap.
Heerlijk open toeren ook (y)

Dank je voor de links Pascal, ik heb wat huiswerk te doen.(y)

@Bofkont:

VTi gaat het waarschijnlijk niet worden, te zwaar en zeldzaam.

Carkiller zei:
Dank je voor de links Pascal, ik heb wat huiswerk te doen.(y)

@Bofkont:

VTi gaat het waarschijnlijk niet worden, te zwaar en zeldzaam.

Zeldzaam is ook maar relatief...hier staan er nog 22 in diverse landen :T

Ben niet zo van het importeren Pascal.
Ga me daar wel in verdiepen om het aanbod omhoog te krijgen.

Straks trouwens de Civic naar zijn nieuwe baasje brengen, dan moet ik het weer een tijdje met "slechts" 2 auto's doen.
Maar voor de zomer wil ik een cabrio of targa erbij.

Vandaag de Sub voorzien van 4 nieuwe naafkapjes.

Oordeel zelf of het nodig was...

720.jpg

De oude hadden echt hun beste tijd gehad.

En hier de nieuwe, gemonteerd en wel.

720.jpg

Het is maar een kleinigheid, maar daar zit het hem nu juist in wat mij betreft.(y)

En toch maar geen nieuwe matten.

De ring waarmee de mat aan de bestuurderszijde bevestigd zat was losgekomen van de mat.
Deze heb ik met secondelijm weer in de mat weten te krijgen.

Vervolgens alle rafels afgeknipt en de mat goed schoongemaakt en hij ziet er weer prima uit.
Nieuw mattensetje is het probleem niet, maar via de dealer kost dat......................95 Euro...

Geld weggooien kan altijd nog, voorlopig ziet het er zo weer keurig uit en de ring blijft goed zitten.

Ja, ik gebruik ook ruitontdooier.

Merk weet ik niet, maar hij komt bij de Praxis vandaan.
Ik zal eens kijken wat er op de fles staat...:T

Met 2 Japanners valt er weinig nieuws te melden, dus maar een hele kleine update.

Sub is nog steeds in nieuwstaat, Dai doet het nog steeds goed.
Bij de Dai was er vogelpoep op de motorkap gekomen, deze was flink ingebrand.
Na een stevige polijstbeurt is dat ook weer weg.

Zit nog te twijfelen of ik de Sub dit voorjaar weer professioneel laat poetsen of dat ik het zelf ga doen.
En een cabrio voor erbij wil nog niet erg lukken, maar we zoeken rustig verder.

Als hij er goed bijstaat is het makkelijker om het zelf te doen, de basis is prima (y)

Met 2 Japanners valt er weinig nieuws te melden, dus maar een hele kleine update.

Toch maar een onbetrouwbare auto kopen dan die je op iedere straathoek ziet staan. Die topics lopen goed :p

Carkiller zei:
Sub is nog steeds in nieuwstaat,
Zit nog te twijfelen of ik de Sub dit voorjaar weer professioneel laat poetsen of dat ik het zelf ga doen.

Ik zou het een keer overslaan als de auto in nieuwstaat is en jou kennende is dat ook zo.;)

De lak kan wel wat wax gebruiken Speedtouch, ongeacht de staat van de auto.
Overslaan is geen optie, alleen kan ik het ook zelf een keer doen.

@Renaultje:

Toch had de Dai vandaag weer een defect.
Lampje van het 3e remlicht was stuk.

3,95 Euro en het is weer gemaakt.(y)

Een update, ik had een klant voor een Subaru.
Auto gezocht, klant tevreden dus (een klein bedrag) aanbetaald.
En helaas, de klant ziet alsnog van de auto af wegens geldproblemen...

kan gebeuren en de auto is zo weer doorverkocht, maar ik ben vanaf donderdag dus de trotse eigenaar van nog een Sub.
Heb op de factuur onder voorbehoud van een proefrit staan dus ik kan er nog vanaf, maar de auto is zo netjes dat ik hem wel mee durf te nemen.

Details en foto's volgen uiterlijk zaterdag 30 april.

Terug
Bovenaan