Carkiller
Asfaltkampioen
Al 10 jaar rijd ik met veel plezier rond in mijn blauwe Sub, welke ik gekocht heb met slechts 20.000 km op de teller. (km stand nu 68.000 december, 2020)
Auto was als nieuw, (en is dat nog steeds) alleen 11.000 euro minder dan de vorige eigenaar ervoor betaald heeft.
Verder was hij geheel standaard, op een Supersprint einddemper na die een mooi geluid produceert zonder herrie te maken.
Fabrieksradio en Prodrive pakket.
Ergernis nummer 1 was de Grundig radio cd speler die in de auto gemonteerd was, wat een lelijk ding was dat.
Fabrieks inbouw radio was nieuw 1200 euro (simpel ding met cd en cassettespeler
) maar de dealer had er nog eentje op zolder liggen.
Kon ik voor 300 euro kopen, inclusief inbouw.
Verder is 225 pk, 300 Nm en 0-100 in 6,2 seconden erg leuk, maar dat kon beter.
Heb geïnformeerd bij EMS tuning en via de dealer die het Prodrive pakket aanbied.
Uiteindelijk voor het laatste gekozen, veilige keus en mede wegens een verspreking van een verkoper van de dealer.
Ik wilde namelijk het pakket zonder einddemper, waar ik al een mooie had.
Dit scheelde 600 euro maar de dealer kon dit niet leveren, het was alles of niets.
Totdat ik dit besprak met een van de verkopers met weinig kennis op dit gebied, welke zei: "dan leveren we het pakket toch zonder einddemper?"
Met deze informatie naar de chef werkplaats gegaan die mede eigenaar van de garage is.
Deze vond dat wanneer er iets beloofd was dat het dan maar moest, dus werd het pakket zonder einddemper aan mij verkocht.
Dus na het installeren van het Prodrive pakket, wat bestaat uit een aantal slangen voor de turbo en intercooler, een andere downpipe en het verwijderen van een van de twee katalysatoren in combinatie met chiptuning heb ik 265 pk en 350 Nm.
0-100 doet ie nu in 5,8 seconden.
Maar dat de auto snel is hoef ik niemand uit te leggen, dat ie kan zuipen ook niet.
Toch heb ik op een vakantierit met 130 over de snelweg en wat ritjes binnen de bebouwde kom een verbruik weten te halen van 1:11,5.
Spookverhalen over de onzuinigheid van een Impreza WRX kloppen wat mij betreft dan ook niet, hij kan het best.
Verder rijd de auto verrassend comfortabel, heeft fijne stoelen en een perfect zicht rondom.
Minpunt vind ik de draaicirkel, bij keren blijf je steken.
Om het wat betreft kosten leuk te houden rijd ik voor woon/werkverkeer in een Toyota Yaris T-sport uit 2010, zie elders in dit topic. In bezit sinds oktober 2020.
Hierdoor wordt de Subaru alleen maar recreatief gereden en blijft hij netjes.
Hier wat (oude) foto's, gemaakt door medeforummer Whiplash en wat dealerpics.
Zal tzt nog nieuwe foto's plaatsen. (zie elders in dit topic)
Tot zover mijn auto, volgende wordt een WRX STi vanaf 2006, als ik er eentje kan vinden die mooi is en een lage km stand heeft.
Auto was als nieuw, (en is dat nog steeds) alleen 11.000 euro minder dan de vorige eigenaar ervoor betaald heeft.
Verder was hij geheel standaard, op een Supersprint einddemper na die een mooi geluid produceert zonder herrie te maken.
Fabrieksradio en Prodrive pakket.
Ergernis nummer 1 was de Grundig radio cd speler die in de auto gemonteerd was, wat een lelijk ding was dat.
Fabrieks inbouw radio was nieuw 1200 euro (simpel ding met cd en cassettespeler
Kon ik voor 300 euro kopen, inclusief inbouw.
Verder is 225 pk, 300 Nm en 0-100 in 6,2 seconden erg leuk, maar dat kon beter.
Heb geïnformeerd bij EMS tuning en via de dealer die het Prodrive pakket aanbied.
Uiteindelijk voor het laatste gekozen, veilige keus en mede wegens een verspreking van een verkoper van de dealer.
Ik wilde namelijk het pakket zonder einddemper, waar ik al een mooie had.
Dit scheelde 600 euro maar de dealer kon dit niet leveren, het was alles of niets.
Totdat ik dit besprak met een van de verkopers met weinig kennis op dit gebied, welke zei: "dan leveren we het pakket toch zonder einddemper?"
Met deze informatie naar de chef werkplaats gegaan die mede eigenaar van de garage is.
Deze vond dat wanneer er iets beloofd was dat het dan maar moest, dus werd het pakket zonder einddemper aan mij verkocht.
Dus na het installeren van het Prodrive pakket, wat bestaat uit een aantal slangen voor de turbo en intercooler, een andere downpipe en het verwijderen van een van de twee katalysatoren in combinatie met chiptuning heb ik 265 pk en 350 Nm.
0-100 doet ie nu in 5,8 seconden.
Maar dat de auto snel is hoef ik niemand uit te leggen, dat ie kan zuipen ook niet.
Toch heb ik op een vakantierit met 130 over de snelweg en wat ritjes binnen de bebouwde kom een verbruik weten te halen van 1:11,5.
Spookverhalen over de onzuinigheid van een Impreza WRX kloppen wat mij betreft dan ook niet, hij kan het best.
Verder rijd de auto verrassend comfortabel, heeft fijne stoelen en een perfect zicht rondom.
Minpunt vind ik de draaicirkel, bij keren blijf je steken.
Om het wat betreft kosten leuk te houden rijd ik voor woon/werkverkeer in een Toyota Yaris T-sport uit 2010, zie elders in dit topic. In bezit sinds oktober 2020.
Hierdoor wordt de Subaru alleen maar recreatief gereden en blijft hij netjes.
Hier wat (oude) foto's, gemaakt door medeforummer Whiplash en wat dealerpics.
Zal tzt nog nieuwe foto's plaatsen. (zie elders in dit topic)






Tot zover mijn auto, volgende wordt een WRX STi vanaf 2006, als ik er eentje kan vinden die mooi is en een lage km stand heeft.
Laatst bewerkt: