Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Suzuki Swift Hybrid 2021, Suzuki Alto 2011.

Carkiller

Asfaltkampioen
Al 10 jaar rijd ik met veel plezier rond in mijn blauwe Sub, welke ik gekocht heb met slechts 20.000 km op de teller. (km stand nu 68.000 december, 2020)
Auto was als nieuw, (en is dat nog steeds) alleen 11.000 euro minder dan de vorige eigenaar ervoor betaald heeft.
Verder was hij geheel standaard, op een Supersprint einddemper na die een mooi geluid produceert zonder herrie te maken.

Fabrieksradio en Prodrive pakket.

Ergernis nummer 1 was de Grundig radio cd speler die in de auto gemonteerd was, wat een lelijk ding was dat.
Fabrieks inbouw radio was nieuw 1200 euro (simpel ding met cd en cassettespelero_O) maar de dealer had er nog eentje op zolder liggen.
Kon ik voor 300 euro kopen, inclusief inbouw.(y)

Verder is 225 pk, 300 Nm en 0-100 in 6,2 seconden erg leuk, maar dat kon beter.
Heb geïnformeerd bij EMS tuning en via de dealer die het Prodrive pakket aanbied.
Uiteindelijk voor het laatste gekozen, veilige keus en mede wegens een verspreking van een verkoper van de dealer.

Ik wilde namelijk het pakket zonder einddemper, waar ik al een mooie had.
Dit scheelde 600 euro maar de dealer kon dit niet leveren, het was alles of niets.
Totdat ik dit besprak met een van de verkopers met weinig kennis op dit gebied, welke zei: "dan leveren we het pakket toch zonder einddemper?"
Met deze informatie naar de chef werkplaats gegaan die mede eigenaar van de garage is.
Deze vond dat wanneer er iets beloofd was dat het dan maar moest, dus werd het pakket zonder einddemper aan mij verkocht.:)

Dus na het installeren van het Prodrive pakket, wat bestaat uit een aantal slangen voor de turbo en intercooler, een andere downpipe en het verwijderen van een van de twee katalysatoren in combinatie met chiptuning heb ik 265 pk en 350 Nm.
0-100 doet ie nu in 5,8 seconden.

Maar dat de auto snel is hoef ik niemand uit te leggen, dat ie kan zuipen ook niet.
Toch heb ik op een vakantierit met 130 over de snelweg en wat ritjes binnen de bebouwde kom een verbruik weten te halen van 1:11,5.
Spookverhalen over de onzuinigheid van een Impreza WRX kloppen wat mij betreft dan ook niet, hij kan het best.
Verder rijd de auto verrassend comfortabel, heeft fijne stoelen en een perfect zicht rondom.
Minpunt vind ik de draaicirkel, bij keren blijf je steken.

Om het wat betreft kosten leuk te houden rijd ik voor woon/werkverkeer in een Toyota Yaris T-sport uit 2010, zie elders in dit topic. In bezit sinds oktober 2020.
Hierdoor wordt de Subaru alleen maar recreatief gereden en blijft hij netjes.

Hier wat (oude) foto's, gemaakt door medeforummer Whiplash en wat dealerpics.
Zal tzt nog nieuwe foto's plaatsen. (zie elders in dit topic)

GroteFoto-ZQKNX8VI.jpg

GroteFoto-64CAQJ4R.jpg

GroteFoto-ONEBVPQG.jpg

GroteFoto-QSXICJRY.jpg

GroteFoto-Q33SZMXL.jpg

GroteFoto-DIH4CRN4.jpg

Tot zover mijn auto, volgende wordt een WRX STi vanaf 2006, als ik er eentje kan vinden die mooi is en een lage km stand heeft.:)

Laatst bewerkt:
Wow, nu al een Mijn auto topic? :D

Blijft een heerlijk scheurmonster! Zal niet meevallen om een juiste STI te vinden ;)

Eindelijk een mijn auto topic(y)

Blijft een mooi ding, en vooral de rijeigenschappen zijn super(y)

Een van de netste (zo niet de netste) WRX-en van Nederland denk ik. Hij is nog steeds als nieuw. Geweldige rijdersauto, wel veel respect voor gekregen na dat ritje.

leuke auto , en erg weinig Kilometers gereden zie ik.

het zal ook echt niet meevallen om een 2e in deze staat te vinden.

Het blijft een i.m.o waanzinnig mooie auto dit soort Subaru's ....................(y) en die van jou is niet anders

Mooie auto hoor.

Hoop dat ik hem zondag wat beter kan bekijken. Vorige keer was wel heel erg kort. :)

Mooie auto in een prachtige staat.
Ik merk dat je van snel rijden houdt.

Waarom ben je dan niet voor een STY gegaan?

RightFront.jpg

@ben maassen:

Een mooie STi met lage kilometerstand is moeilijk te vinden.
Is toch een behoorlijk zeldzame auto...

Mijn baas gaat de zijne verkopen.
Als ik mij niet vergis van 2006.
met 65000 op de teller.
Ik zal eens vragen wat hij ervoor wilt hebben.
Ik had de auto van de week even mee maar het lijkt wel een kanonskogel o_O

Tja, echt een ultiem dagelijks/jaarlijks te gebruiken rij-ijzer. Ik hoor telkens wisselende verhalen over het benzineverbruik, van 1 op 11 tot 1 op 6/7 :-0

Maar ik hoop er ooit ook nog eens 1 te bezitten, ware het niet dat ik cabrio rijden ook zo fijn vind. Was er maar een softop WRX! :-(

Succes met het monster!

Hoe rijdt zo'n Coltje nou? Los van weinig pk's? Blijft m.i. ook een leuk uitziend hatchje.

Colt rijd goed hoor, en 82 pk is op zich voldoende.

Pluspunten zijn de perfect schakelende versnellingsbak en het goede onderstel waardoor snel bochten nemen erg makkelijk gaat.
Verder heeft de auto een sportieve zitpositie en is ie zuinig. (1:15 met sportief rijgedrag)

Zit ook een airco op, dus naast de electrische ramen en cv met afstandsbediening is ie redelijk compleet.

Een heerlijke rijmachine, zo'n Impreza WRX, kan ik op grond van eerdere ervaringen zeggen. Wees er zuinig op, maar durf ook te genieten van zijn rijeigenschappen, als de techniek op bedrijfstemperatuur is! (y)

Dank je Grensrijder.

De Sub wordt zeker netjes warm gereden, olieverbruik is dan ook zo weinig dat het niet meetbaar is.
En hij krijgt ieder jaar een beurt, ongeacht het aantal kilometers wat ik gereden heb.

Colt is motorisch even goed, gebruikt ook geen olie.(y)

Mooie auto!! en in de juiste kleur, vind alleen wel dat achterspoiler hem niet goed doet. ik zou hem vervangen voor een STI spoiler...maarja het mijn auto nieto_O

veel rijplezier ermee maar dat gaat wel lukken denk ik.....

@Cezarius:

Dank je, kwestie van smaak.
Echter laat ik het zo.

Houd namelijk van originaliteit, dus een STi spoiler hoort op een STi, een WRX spoiler op een WRX.
Ben zelf geen fan van grote spoilers, maar als ik een STi mocht aanschaffen dan laat ik de spoiler ook zitten.

Sommige Impreza WRX'en rijden rond met de mistlampkappen van de STi, vind ik ook niks.
Staat dan STi op een gewone WRX, en dat is het niet.

op het punt origineel laten van een auto helemaal met je eens!, maar volgens mij is jouw uitvoering ook vanaf de fabriek te krijgen met een soort van + pakket waar die spoiler in zit....! ik beschouw dat dan nog wel als origineel.

beetje zelfde verhaal als velgen, M3 velgen onder een 325 vind ik nog steeds schiterend en dank dan niet van wat een nep M3

dus deels kan ik met je mee komen...

Grz

Heb daar nog nooit van gehoord, maar ik geloof je meteen.

Oorspronkelijk zat er trouwens helemaal geen spoiler op de auto, maar dat vond de vorige eigenaar gelukkig ook geen gezicht.

Heb deze auto's altijd al bewondert. Geweldige auto en rij-eigenschappen. Interieur is ook erg netjes. Super!
Houden zo maar dat komt wel goed als ik dat zo lees. :D

Mooie auto, carkiller (y) Valt me mee dat ie na 3 1/2 jaar nog heel is deze WRX :D

Prachtige wagen zeg!! en mijn complimenten voor de originele staat en dat hij daar ook in blijft.
Ik deel je mening over spul wat er niet op hoort ook absoluut niet kan zoals STI badges etc etc.

Een goede kameraad van me had tot vorig jaar een blauwe STI prodrive van 2005 van de importeur ook iets van 18000km ofzo.
Damn wat een brute machine was dat zeg over de 300pk en 400nm, persoonlijk mij allemaal te rauw en sportief zulke wagens.

Bedankt voor de complimenten.:)

Echter is nu de veiligheidsriem stuk, kan de auto dus mooi laten staan tot aan de reparatie.:(

Crap, ik zie dit topic nu pas!:(

Mooie Sub CK, echt een heel gaaf exemplaar!
En hij rijdt ook super!

Het topic is er ook nog maar pas Joost.;)

Vandaag ondanks de haperende gordel nog een stuk gereden.
Als je heel rustig rijd functioneert de gordel goed, geef je gas dan zit je klem.

Hopelijk is de nieuwe gordel snel binnen...

Ik moet er ook nog steeds een ritje in maken, of kan je je hier niet aanmelden?

Wel een erg nette Impreza, is wel even wat anders dan de Ibiza die je had:)

Coltje staat nu ook op de foto, zie de openingspost.

Rechts achter zat net boven de bumper en onder de tankklep een deukje, maar zoals op de laatste foto te zien is is ie netjes hersteld.:T

Dank je Joost.

Ben overigens bezig een opvolger te kiezen voor de Sub, maar dat is best nog lastig.

Wil een STI vanaf bouwjaar 2006, maar die zijn zeldzaam...

Kijk misschien hier eens?
Is wel in duitsland, maar tegenwoordig kan je daar leuke zaken doen.

https://suchen.mobile.de/auto/subaru.impreza.wrx%20sti.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23500&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant1.modelDescription=wrx%20sti&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxFirstRegistrationDate=2009-12-31&maxMileage=80000

Verder heb je daar een leuke impreza!

Daar staan inderdaad mooie STI's te koop! Al denk ik dat Carkiller liever een origineel nederlandse koopt bij de dealer, maar ik kan het mis hebben ;)

Liever wel ja, maar wel leuk om rond te kijken.

Vandaag is er een nieuwe gordel in de Sub gekomen.
Deze is een stuk soepeler en zonder mankementen.(y)

Overigens kreeg ik nog een compliment van de monteur die aan mijn auto gewerkt had.
Was de mooiste Impreza uit 2004 die hij ooit gezien had.

Toch best leuk om te horen.:T

Nog wat foto's gevonden van de eerste De Meern meet. :) Heb de kentekens maar even weggehaald, aangezien je dat op de rest van de foto's ook hebt. ;)

086xn.jpg

064nm.jpg

034mfx.jpg

Terug
Bovenaan