Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08 - Project escalatie

Wat een heerlijk kleurtje, knalt er echt lekker af op de foto's. Met het weer de aankomende dagen zal dat dak wel weinig gesloten worden.

Op onderstaande foto lijkt er links een afdekkapje/plaatje van het dakmechanisme te ontbreken.
Joe met trema l D met punt zei:
0CRD668.jpg
 
Wat een geweldig apparaat. Veel rijden ermee!
Dat je spullen aan het bestellen bent (en commentaar krijgt - scherp hoor Dirk!) op dingetjes als een afdekkapje, een paravan rubber en een logo maakt wel duidelijk wat een goed exemplaar dit is.

En verder; elke Z4 die niet grijs is springt er al uit (ik was eens met een grijze Z4 bij een toerrit; waar er nog 5 grijze Z4's waren. En nee het was geen Z4 of BMW toerrit). Maar deze kleur heb ik er nog nooit op gezien. Wat ontzettend gaaf. Springt er ook echt uit bij zowel middag zon als bij meer avond.
 
Wat een fantastische auto! Echt een chique uitvoering, veel plezier ervan de komende dagen, maar dat moet vast goed komen, haha.
 
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XrK4HnNImQ8&feature=emb_title[/video]

Zo, kleine update. ;)

Ondertussen alweer 2500 km verder. Oeps.
 
Ik heb een module toegevoegd. Deze voeg je toe aan de bestaande bekabeling met een snap-on klemconnector.

Inmiddels 3000 km verder, eigenlijk zonder problemen. Nog niets geks ontdekt, alleen denk ik dat er een draagarm aan zit te komen en ruik ook een beetje olie bij wat harder rijden. Waarschijnlijk het oliefilterhuis wat een beetje lekt. Verder verbruikt hij geen olie op het eerste gezicht, dikke prima dus. (y)

Vorige week kwam ook mijn bluetooth module binnen. Deze past op de stekkers van de CD-wisselaar achterin, dus geen gedoe met de radio eruit halen. Montage ging soepel, alleen kon ik geen track overslaan of opnieuw starten. Vaag, want die knopjes deden het wel met de CD-wisselaar (dacht ik)... dus updaten, nop, eruit halen, shit, werkt ook niet met de CD-wisselaar. Wel raar, want er tussen zit nog een knopje die wel werkt. Nog even geprobeerd de minpool van de accu er af te halen (Je weet maar nooit). En toen ging het airbag lampje branden. o_O Van de week maar langs een specialist in de buurt om die weer te resetten.... Als er tenminste geen foutmelding naar boven komt.

Zaterdag ook even een rondje gereden met wat vrienden, zie hier ook de reden dat ik geen MX-5 heb gekocht.

file.php
 
Goed, airbag lampje is uit. Waarschijnlijk de minpool niet meteen goed eraf getrokken/erop gedaan waardoor er een onderspanning was gemeten. Hopelijk komt het niet meer voor want ondanks dat het slechts 20 Euro kostte, is het toch zonde geld.

Wel is net mijn nieuwe radio binnengekomen! 50 Euro in plaats van 500 Euro klinkt toch als een betere deal. ;) Volgende week even monteren samen met een vriend die bij een BMW dealer werkt, hij heeft het mij verboden om het zelf te doen in verband met het beschadigen van de aluminium sierlijst op het dashboard. :p
 
Vervelend zulke vrienden. :D

Eigenlijk was een MX-5 niet zo gek geweest, dan konden jullie kwartetten! Maar ik ben toch wel blij met deze chique Z4 op de wegen. :)
 
Elco zei:
Echt mooi! Met die kleur kan het twee kanten op. Met lichte kap en te kleine wielen: ouwelullenkar. Met deze wielen, zwarte kap en dito interieur: supergaaf! Echt een lekkere auto. Hopelijk blijft het sticky steering-probleem je bespaard en voor de rest is een Z4 volgens mij behoorlijk goed, zeker met deze motor. Die klinkt vooral ontzettend lekker als je vanuit een nét te laag toerental accelereert :cool:.

Sticky steering is dus heel simpel te herstellen door het verstellen van de excenterring.
Met wat handigheid binnen 10 minuten klaar en gratis.
Bmw heeft er zelfs een fix voor beschreven, uitbouw van de stuurkolom hoeft niet.
https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=100725&start=45
 
Hele fraaie E85 Joel!!
Geweldig kleurtje en een heerlijke 2.5 zes lijn.
Beetje bijzonder dat je die dakmodule in hebt laten bouwen, was niet nodig geweest.
Het dak kan origineel al los gestuurd worden met de sleutel namelijk, moet alleen geprogrammeerd/geactiveerd worden in bmw INPA.
Of via OBD carly.
 
Joe met trema l D met punt zei:
Maar dan werkt het niet al rijdend en met 1 druk op de knop. ;)

Dat is alleen voor showrijders moet je niet willen :p
Maar zonder gekkigheid dat is idd waar, maar kijk wel uit als je rijdend je dak opend.
Als je door een gat rijdt kan de dak constructie een tik krijgen waardoor hij scheef komt te zitten.
 
Da's een aparte kleur op je Z4, die heb ik nog niet eerder gezien! Erg mooi, zo springt 'ie er wel uit.
Hopelijk kun je dit jaar nog een beetje van het goede weer genieten! Dit weekend wordt het helaas alweer wat minder volgens mij :cry:
 
Ach, inmiddels 4500 km gereden waarvan zeker 3500 km open, dus genoten heb ik wel. ;)

Vorige week nog even een rondje Zeeland gemaakt.

ZvLK86E.jpg

I0pIDq3.jpg
 
Zeker en het is ook een genot om mee te rijden. Die opmerking over vies was meer omdat Joël daar zelf over begon.
 
Ach, had het geen auto moeten worden. :p

Vorige week inderdaad even met 406c afgesproken en elkaars auto's geproefd.

c4Gp1tB.jpg

N3KeWq0.jpg


Wat een gave auto die Jaguar zeg. (y) Voornamelijk die compressorjank blijft indrukwekkend. Wel grappig overigens, zijn op een maand na even oud. Beiden halverwege 2003 op kenteken gezet.

Ohja, nog best zuinig trouwens. ;) Moest voor mijn werk weg, was ruim op tijd, dus met 90 op de teller achter een vrachtwagen. Resultaat:

MGNSQEm.jpg


Uiteindelijk toch nog iets van 1:11 op de tank, maar goed. :p
 
De Z4 is ook echt een genot om mee te rijden. Strakke handbak, zon op je kop en een lekkere zescilinderroffel :cool:

Edit; zoiets had ik al geschreven. Goedemorgen.
 
Helemaal gemist, die Z4.
Schitterende wagen, en eens niet zwart of grijs (y)

Leuke foto met die 3 MX-5's, alle 3 trouwens NC pre-facelift.
 
Oeps. Nou in een week tijd drie upgrades gekocht. o_O

Nu is het geld wel op, maar is hij wel helemaal af. ;)
 
Zo, update 1/3

MYMaKHH_d.webp


THkQ8cM_d.webp


Originele verzwaarde pook. Originele weegt 90 gram, deze 180 gram en zou moeten zorgen voor nauwkeuriger schakelen. Nog niet getest, maar ziet er in ieder geval gaver uit. ;)

EDIT: nu wel even getest. Stukken beter. ;) Bizar hoeveel verschil een pookknop kan maken zeg!

Upgrade 2 is zojuist verstuurd en ik hoop dat dit zaterdag er is.

Upgrade 3 wordt as we speak speciaal voor mij gemaak. :)
 
Grappig dat ze zoiets ogenschijnlijk simpels als een pookknopje nog verder weten te verbeteren. Al vraag ik mij dan wel af wat het nut nog is van de standaardknop... En ik zou het plaatje omwisselen voor de niet-M versie :)
 
Upgrade 2/3:

NnLkXmG.jpg

(Andere stoel zit er inmiddels ook in).

Hier zit wel een verhaaltje achter.... Ik heb geleerd dat je nooit een BMW moet kopen zonder sportstoelen. Na overleg met wat vrienden die in de wereld zitten was het een beetje 50/50 verdeeld. Uiteindelijk stonden sportstoelen dus niet op mijn wensenlijstje. Ook gezien de zeldzaamheid van deze stoelen. Binnen mijn budget was denk ik 10% voorzien van sportstoelen, maar heb je weer andere dingen die niet aan de eisen voldoen (kleur!). Dus uiteindelijk eentje gekocht zonder sportstoelen. En daar had ik toch een beetje spijt van, want de standaard stoelen zijn niet echt geweldig. Vlak waardoor je in de bochten alle kanten op glijdt, maar ook een te korte en vlakke zitting waardoor mijn onderbenen totaal niet ondersteund waren. Dus stiekem toch wat gezocht op internet naar sportstoelen, maar daar kwam ik snel van terug; die staan eigenlijk niet te koop of voor heel veel geld. Tot afgelopen zaterdag toen ik ineens een nette set tegenkwam voor een hele acceptabele prijs. Die stonden echter in Engeland. Gelukkig vond de verkoper het geen probleem om te verzenden en was deze vrij bekend in de BMW wereld met goeie reviews. Dus de gok genomen afgelopen maandag en vanmorgen stonden ze ineens (tot mijn grote verbazing) op de stoep. Gelukkig had ik nog wat vrije uurtje over dus meteen aan de slag gegaan. ;)

Wat een verbetering, ze zijn vrij hard, maar het is geen comfortabele limousine, maar een 'sportauto'. Ook zijn ze vrij smal, gelukkig ben ik vrij tenger. ;) Fijn ook de zitverlenging en de instelbare hoek van de zitting, daardoor hebben mijn onderbenen ook een goede ondersteuning. Absoluut een aanrader wat dat betreft...
 
Goede updates Joël! Ik had in mijn E46 Coupé ook lederen non-sport stoelen en dat was best wel glijden en ze voelden inderdaad erg kort. Nu in de E60 ben ik echt ontzettend verwend met de comfortstoelen maar ik heb begrepen dat de sportstoelen ook ontzettend fijn zitten. Ben toch wel benieuwd naar update 3 (y)
 
Dat ziet er wel uit als een stuk fijnere stoelen dan die van de vorige pagina (even erbij gezocht, lijken wel erg vlak voor zo'n auto inderdaad). (y)
 
Volgens mij had ik hier ook niet gereageerd, maar dat is een erg mooie aanwinst! Mooie kleur en mooie updates al. Wat mij betreft de mooiste Z4-generatie; Chris Bangle wordt langzamerhand gerehabiliteerd, lijkt wel - tamelijk briljante ontwerper. Hoe kom je aan zoveel MX-5-vrienden trouwens, is dat 'organisch' ontstaan, als een soort virus waar jij al voldoende antistoffen tegen opgebouwd bleek te hebben? Komt goed uit, want Z4 > MX-5 wat mij betreft. :)
 
Prachtige upgrade Joel!!

Een MX5 is best een leuk wagentje meer een E85 Z4 is van een heel andere orde, niet voor niets dat veel MX5 rijders later naar een E85 overstappen.
 
Terug
Bovenaan