Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Misschien helpt het bij het nemen van de beslissing.
1: zwarte spiegels waren vroeger voorbehouden aan de basismodellen. De duurdere versies hadden in kleur gespoten spiegelkappen.
2. Bij een zilvergrijze auto lijken zwarte spiegels wel heel prominent aanwezig. Zwarte oren bij een zilvergrijs aangezicht.
3. Als het mooier zou zijn hadden ze het bij BMW zelf wel gedaan als onderdeel van het M pakket.
Het is natuurlijk mijn mening.
Zwarte spiegelkappen, ik zou het niet doen... daar wordt je niet blij van. En indien toch, zoek dan een paar gebruikte kappen, dan kun je makkelijk terugwisselen.

Spuitwerk, tja. Mijn spuiter heeft mij in het systeem als "kritische klant". Niks mis mee, we begrijpen elkaar... en mijn voorbumper is in april 2x gespoten.
Als het al 3 pagina's gaat over spuitwerk dat mogelijk niet goed wordt uitgevoerd, kan het ook alleen maar tegenvallen.
Als je nou per se nog iets wilt modificeren aan het exterieur, dan zou ik gaan voor verchroomde nieren ipv zwarte.

Maar ik vermoed dat dat voorstel niet echt handjes op elkaar gaat krijgen hier smileys with beer
Pffff.... spuiters een bijzondere tak van sport. Bij mijn MINI was ik ook niet tevreden, schade aan een onderdeel waarvan ik zeker wist dat deze niet beschadigd was ook kunnen aantonen aan de hand van foto's kreeg ik als reactie: "Wij slopen geen auto's, wij repareren ze alleen!" Dus veel gedoe maar die beste man wilde geen centimeter toegeven uiteindelijk de auto meegenomen en later door iemand anders laten aanpassen.

Het schadebedrijf waar die eerst was geweest was er eentje uit de lijst van mijn verzekering. Achteraf had ik graag het uit laten betalen en dan gewoon naar eentje die voldeed aan mijn eisen. Helaas is degene waar ik al mijn spullen liet spuiten gestopt ivm een andere baan, die was net zo autistisch als ik. nut smiley
Zwarte nieren blijven. Vind het mooi staan i.c.m. de zwarte raamomlijsting. Auto heeft verder ook geen chromen details, zelfs uitlaatsierstukken zijn zwart.

Spiegels nog maar niet meenemen. Beste is ook om de originele kappen te bewaren ipv die te laten spuiten inderdaad.
Heb gelukkig nog iemand in de straat die autospuiter van beroep is en goed werk levert tegen een vriendenprijs. Heeft al het nodige voor me gedaan naar tevredenheid.
Volgende week maar even netjes afwachten.
Precies, niet eerder janken dan dat je geslagen wordt. Komt vast goed.
Inderdaad gewoon extra setje spiegelkappen kopen en die zwart laten spuiten, kan je makkelijk terug wisselen en indien het niet bevalt weer makkelijk doorverkopen ook.

Edit : Dat gezegd hebbende, dit is nog simpeler/goedkoper. Zwart glimmende spiegelkappen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2020 21:34 door Total Loss.
Doe maar mooi rustig aan met het herstel, neem wat mij betreft alle tijd. Een week? Maak er maar 3 weken van hoor, ik red me wel big smile smiley
Fantastische bak hoor. Nieuwe model is nog net weer iets lichtvoetiger merk ik. Interieur is ook geweldig.

Poeh, die is wel erg in begrafenisstemming... Is mij teveel zwart. Terwijl dit model 3 wel echt een fraaie auto is.
Proberen ze je nu al over te halen om een nieuwe te halen? tongue sticking out smiley Ik vind de oude nog steeds een prachtige verschijning, de nieuwe blijf ik van achter nog steeds een beetje een Lexus gevoel houden, maar dik uitgevoerd zoals deze is het wel een prettige verschijning om te zien. smiling bouncing smiley
Beetje fout maar wel lekker. Vind de buitenzijde van F30/F31 ook wat mooier als van de G20/G21. Interieur van de nieuwe is echt weer een stuk mooier weer.

Overigens belde dealer al dat voorbumper niet gespoten wordt. Ze gaan de steenslag bijwerken. Enerzijds jammer, anderszijds hoef ik dan niet bang te zijn voor kleurverschil en wat meer opvalt dan die steenslagpuntjes. Spuiten betekende een bijdrage van mijn kant.
Kan het later altijd nog doen en heb dan een goedkoper spuiter achter de hand die ook vertrouw.

Komt wel een nieuwe koplamp in i.v.m. vocht en achterbumper wordt strak gemaakt.
R J G Ruiters
Poeh, die is wel erg in begrafenisstemming... Is mij teveel zwart. Terwijl dit model 3 wel echt een fraaie auto is.

Ja, de kleur doet veel. Ik zag hem in zilvergrijs rijden, dat vind ik voor dit model echt een goede kleur.thumbs up
Black on black zou ik hem ook zelf zeker niet samenstellen. In lichtere kleuren of Estoril blauw oogt ie beter en niet zo fout. Onderstel is van de G20 een tandje harder, besturing nog wat directer en nerveuzer. Voelt overall nog wat lichtvoetiger aan. Alle extra luxe die erin zit is leuk maar doet me niet zoveel. Ben ook blij met mijn ouderwetse handrem.
Mijn eigen BMW geeft me meer het klassieke BMW gevoel. Wat minder kraaltjes en daardoor wat rustiger en serieuzer.
Rare leenauto, de drugsdealer was opgepakt voordat hij hem af kon halen?drinking smiley
Carkiller
Rare leenauto, de drugsdealer was opgepakt voordat hij hem af kon halen?drinking smiley

Drugsdealertjes rijden in afgetrapte Polootjes sdi...
MLL
Carkiller

Die bij de parkeerplaats van mijn flat actief is rijd in een 107.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2020 20:04 door Nico GTR.
Nico GTR
MLL
Carkiller

Die bij de parkeerplaats van mijn flat actief is rijd in een 107.

Zo jij bent goed op de hoogte!grinning smiley
Echt een verschrikking, die nieuwe 3 Serie met z'n grille van AliExpress. En dan die koplampen... Ik heb hem al meermaals in m'n spiegel aangezien voor een Octavia van het uitgaande model. Bij het zien van de achterkant maakte mijn hart dan weer dikwijls een sprongetje van geluk, maar dat was vooral omdat ik een relatief zeldzame Lexus IS dacht te zien...

Nee, dan heb jij het een stuk beter voor mekaar. De F30/31 heeft nog een echt krachtig BMW-ontwerp waarbij de basislijnen spreken, niet de karikaturale details. Ben benieuwd hoe de steenslag wordt aangepakt! Ergens wel geruststellend dat er niet gespoten wordt.
Ik vind persoonlijk de F30/F31 ook mooier hoor. De nieuwe staat nog op de oprit maar kan niet wachten om mijn eigen auto weer terug te krijgen.

Met puntjes inlakken zal de steenslag wel minder zichtbaar worden, 100% strak zal het niet worden. Ga ik me daar toch aan blijven ergeren, dan laat ik hem door de spuiter in de straat een keer doen. Kost me stukken minder dan de eigen bijdrage die de dealer vroeg om de gehele bumper over te spuiten.

Foto laat de steenslag goed zien. In werkelijkheid valt het trouwens nauwelijks op, op het grotere zwarte plekje na. Neemt niet weg dat er voor de leeftijd en km's best veel steenslag op de bumper zit. Motorkap is nog redelijk ongeschonden gelukkig. Rest van de auto heeft niet/nauwelijks gebruikssporen gelukkig.

De zwarte G20 heeft binnen een half jaar en 8.000 km ook al een aantal grote steenslagplekken op de motorkap. Of het nu komt doordat deze van aluminium is, kwetsbare lak of de rijstijl, geen idee.

Zoveel steenslag is gewoon rijden in Covid stijl. Dus op max 1,5 meter afstand....
BMW rijders waren daarmee hun tijd ver vooruit. Gisteren de auto weer opgehaald. Voorbumper is niks aan gedaan, achterbumper is wel keurig geheel opnieuw gespoten.
Voorbumper pak ik wel in eigen beheer een keer aan. Geen zin om daar nog weer achteraan te moeten leuren. Bijpunten met lakstift kan ik zelf wel en compleet spuiten willen ze toch niet op kosten van dealer doen.
Auto echt voor scherpe prijs kunnen kopen en heb het idee dat met de nieuwe banden rondom en spuitwerk achterbumper het ook klaar is nu.

Kan er eerst wel mee leven zo. Blij dat achterbumper goed gelukt is.
Mooi dat het goed gelukt is.
Voorbumper kan je inderdaad nog een keer doen maar waarschijnlijk snel weer nieuwe steenslag.
Ik zou me er ook niet druk om maken, lekker rijden...
Voorbumper kan je laten spuiten en daarna transparante folie er op doen.
Klopt, alleen is dat behoorlijk prijzig die folie. Kun je de bumper nog wel een keer van laten spuiten. Als de auto nieuw was geweest in originele lak was dat wel een optie geweest.
Wil me ook niet te druk om maken, hij rijdt er niet minder om en van een meter afstand is het ook redelijk onzichtbaar.
Ik wou net zeggen, ik zie het al nauwelijks op de foto. Lekker laten zo. Achterbumper ziet er ook weer netjes uit thumbs up
Kan altijd nog inderdaad. Vandaag weer heerlijk gereden. Qua rijden vind ik de mijne echt niet minder fijn rijden als de nieuwe. Sterker nog, de nieuwe is wat mij betreft net iets te veel op sportief afgestemd. Besturing is wat directer en nerveuzer en onderstel harder. Vind mijn F31 in Comfort stand heerlijk comfortabel en met de Sport stand wordt ie ook lekker sportief. Besturing wordt dan ook wat vleziger. Heerlijke auto!
Ha, dat kan. Ik vind mijn f31 juist veel te licht sturen, in eco en comfortstand. Dan stuurt mijn e91 veel fijner. Maar in de sportstand is hij scherper, harder en stuurt hij zwaarder. Veel fijner. Maar ik ben nog geen fan van dat elektronische stuurbekrachtiging.
Viel mij ook op dat de besturing in Sport stand veel fijner is. Automaat schakelt later, gasrespons is feller en mijn instrumentarium verandert. Ik heb geen adaptief onderstel dus daar zal denk ik niets wijzigen in Sport modus.
Wat ik vervelend vind aan de sportstand is dat de motor langer in de toeren blijft hangen. Dus de kans is groot dat ik ga onderzoeken of het ding anders is te programmeren. Comfortstand qua sturen en onderstel als sportstand, maar bak sn motor schakelen zoals comfortstand. Dat is mijn ideale setup.
Zou wat mij betreft ook de ideale combi zijn. Ben trouwens wel benieuwd wat de Sportstand doet met het onderstel. Zal eens opletten of daar iets in verandert.
Vandaag de sleurhut uit de stalling gehaald. Helaas nu pas de eerste keer dit jaar. Nog een weekje werken en dan lekker vakantie. Toch nog even eruit want thuis zitten doe ik al sinds maart en sowieso nog tot 1 december. Gelukkig kunnen we inmiddels wel op afspraak een dag naar kantoor.

Tot nu toe alleen nog maar de witte Mazda ervoor gehad, nu voor het eerst de BMW. Waar de Mazda met 145pk en 210nm bij 4.000 toeren de caravan prima kon trekken mits je de boel op toeren hield, is dit wel een hele andere ervaring. Je merkt nauwelijks dat ie wat te trekken heeft. Rijdt een stuk relaxter,. Automaat is ook echt geweldig hoor. Denk dat ik hem in de Sportstand zet zodat ie wat later opschakelt. Lijkt me net iets beter voor de techniek.

Mooie combi, ziet er inderdaad adequaat uit thumbs up.
Caravans doen mij niks, maar het is een mooie combi, Kristian!! Wat is je reisdoel met de sleurhut?
Ik kijk wel weer uit naar het campingleven. We hebben 9 dagen Zuid Limburg geboekt en daarna nog maar even zien. Volgens mij zit alles in NL bomvol dus ben benieuwd of we daarna nog wat kunnen vinden. Zouden eerst naar Frankrijk maar dat toch maar geannuleerd. Met wetenschap van nu had het wel gekund, maar we vermaken ons wat dichterbij ook wel denk ik.
Ik was van de week in Bouillon (weliswaar niet op een camping) en daar was het voor het seizoen bijzonder rustig, zal op meer plekken wel zo zijn dat je makkelijk terecht kunt.
Zuid-Limburg is prachtig dus waarom niet. Je zal maar net in buitenland zijn als er een tweede lockdown komt ofzo
Al vaker in Zuid Limburg geweest en het is daar zeker prachtig. Luxemburg is evt. vanuit daar ook redelijk dichtbij. En Duitsland is ook vast wat te vinden. In de Eiffel bijvoorbeeld.
Fraaie combi zeg!

Waar in Z-Limburg ga je ongeveer naar toe? Tip van een voormalige local: sta een dag om 6 uur op, pak de BMW en ga deze route rijden: [goo.gl]

Binnendoor van Maastricht naar Vaals (of andersom), en op het einde omdraaien en precies dezelfde weg terug. Echt fantastische stuurmanswegen waar de BMW even kan laat zien wat 'ie kan.
Kristian
Vandaag de sleurhut uit de stalling gehaald. Helaas nu pas de eerste keer dit jaar. Nog een weekje werken en dan lekker vakantie. Toch nog even eruit want thuis zitten doe ik al sinds maart en sowieso nog tot 1 december. Gelukkig kunnen we inmiddels wel op afspraak een dag naar kantoor.

Tot nu toe alleen nog maar de witte Mazda ervoor gehad, nu voor het eerst de BMW. Waar de Mazda met 145pk en 210nm bij 4.000 toeren de caravan prima kon trekken mits je de boel op toeren hield, is dit wel een hele andere ervaring. Je merkt nauwelijks dat ie wat te trekken heeft. Rijdt een stuk relaxter,. Automaat is ook echt geweldig hoor. Denk dat ik hem in de Sportstand zet zodat ie wat later opschakelt. Lijkt me net iets beter voor de techniek.

Dat zei ik je al eerder in dit topic, die BMW interesseert het niet veel dat er wat achter hangt. Ik rij zelf regelmatig met een trailer (zeilbootje), altijd in sportstand inderdaad want dan trekt ie net wat verder door en schakelt ie minder snel/ vaak terug. In comfort rijdt ie soms met trailer naar mijn gevoel net een versnelling te laag.
Wat een mooie combi zeg, heel fraai thumbs up kan ook niet wachten om een trekhaak onder de BMW te laten monteren, hopelijk dan in het najaar nog een kleine vakantie inplannen. Als kind ook veel met de tourcaravan naar Luxemburg geweest, opblaasbootje mee en heel de dag in de riviertjes dobberen, heerlijk!
@TYN: ik ken het gebied daar wel aardig en veel van de wegen uit de route al wel gereden. Maar zou maar zo kunnen dat ik hem eens lekker ga rijden. ‘s Ochtends vroeg is het nog rustig op de wegen daar, alleen jammer dat het dan nog geen tijd is voor een ijsje in Camerig big smile smiley
We zitten overigens in Gulpen.

@Bimmert, ik had het inderdaad al eens gelezen dat dat aan te bevelen was. Overigens zit die Sport stand alleen op de M-Sport modellen als ik me niet vergis. Heb je een Luxury Line o.i.d. dan zit je dus vast aan de Comfort stand.

@Zadelsnuiver, dank je! Staat inderdaad mooi zo. Dacht dat juist die donkergrijze Mazda mooi zou passen bij de caravan, maar niet aan gedacht dat het zilverkleurige natuurlijk mooi matcht met het Glaciersilver op de Bimmer.
Elektrische trekhaak is super, net ook weer gebruikt om het fietsje mee te nemen voor een rondje ATB route Lemelerberg.
In het begin een keer gehad dat de haak naar buiten ging en meteen weer terug ging onder de bumper. Even aan de computer bij garage en toen was het weer gefixed. Wel een risico zo’n ding dus. Kan me een aflevering van zo’n programma herinneren met mensen die pech kregen in buitenland met een nieuwe X5 waarvan de haak niet meer naar buiten wou. Lekker als je de caravan erachter wilt hangen om weer huiswaarts te gaan. Met een beetje pech kun je nog een paar dagen langer blijven dan.
Luxemburg paar jaar geleden geweest en dat was inderdaad leuk. Kinderen waren alleen nog te klein voor de wat actievere dingen.
Kristian
Overigens zit die Sport stand alleen op de M-Sport modellen als ik me niet vergis. Heb je een Luxury Line o.i.d. dan zit je dus vast aan de Comfort stand.

Je vergist je. Mijn moeder heeft in haar Luxury line zelfs de sportautomaat, te herkennen aan de dikkere pook. Die zit ook in mijn ///M sport. Hebben dus ok de flippers aan het stuur. Maar ook de gewone 8HP bak in de standaard modellen hebben een sportstand.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.