brg: Kia EV9 AWD Launch Edition GT-line (p. 26), Mazda MX-5 NCFL 1.8i Kenko (p. 25) en Fiat 500e La Prima 3+1 (p. 26)

Ongelooflijk met de huidige buitentemperaturen dat ik minder dan een week geleden heerlijk open aan zee rondreed... :(

12088264_10206895788500587_4591323762767351245_n.jpg

9 jaar later...

Een andere auto (van NA naar NC),
een andere telefoon (zou Motorola eigenlijk nog bestaan?),
opnieuw een relatie,
15 kg extra,
en een iets korter geknipte stilaan grijzende haardos.

Let wel:
de betrokken zonnebril van Guess is nog steeds mijn cabriozonnebrilletje ;)

Vandaag toch een toertje gemaakt met de NC Niseko ondanks het mindere weer. Ik hoop echt dat mijn sleutel plek met brug snel in orde geraakt want het gerammel van het onderstel en de piepende remmen beginnen me op de zenuwen te werken.

Ik heb mijn auto gekocht bij dezelfde garage als BRG maar er zijn toch wel wat "schoonheidsfoutjes" bij die van mij met dubbel zoveel KMS.

Nog even een laatste update van mijn oudje...

Stond al enige tijd als "verwacht" op de website van de verkoper.
Vorige week werd hij door bekenden gespot bij een koetswerkhersteller voor het spuitwerk.
Ik had intussen zelf nog contact met de garage, de herstellingen had hij zelf gedaan, het spuitwerk evenwel uitbesteed.

Intussen werd eind vorige week de advertentie op de website aangevuld.
Daarin zag ik dat de wagen intussen o.a. opnieuw voorzien werd van alu velgen.
En zaterdag verdween dan eindelijk het icoontje "verwacht".

En toen ging het vlug...
Alvorens de bij de verkoper gebruikelijke fotoreportage en de vraagprijs konden geafficheerd worden op de website, verscheen gisteren in de late namiddag reeds het icoontje "verkocht"...

Mazda MX-5 1.6i 16v NA + Hard Top

No hard feelings,
ik had er een leuke tijd mee,
maar het was tijd voor verandering.

Nog korte update van de verkoper gekregen.

Er was al een potentiële koper nog voor de wagen opnieuw in topstaat stond.
Die had gevraagd hem te verwittigen zodra die klaar was.
Vrijdag kwam de NA volledig up to date en optisch perfect binnen, zaterdag kwam die liefhebber langs en was de wagen verkocht.

Peter, heb jij ooit een NA met parkeersensoren geweten? ;)

MX-5 NA

Is de oude van mijn broer die weer te koop staat - auto heeft bij mijn broer veel track days gedaan (zie aanpassingen aan ophanging & dubbele koeling). Toen die een jaar geleden in de verkoop ging was de MX-5 technisch nog steeds tip top, maar qua carrosserie viel ie net niet uit elkaar van de roest.
Hopelijk is daar intussen eens deftig naar gekeken - kilometerstand is overigens wel origineel.

Carfanatic zei:
British Racing Green zei:
een andere telefoon (zou Motorola eigenlijk nog bestaan?),

jazeker.

Nog steeds een fantastisch merk! Kwaliteit erg goed, accuduur erg goed, software erg goed. Ondersteuning....redelijk. Ik had nog wel android 6 willen ontvangen maar ja.....2015-2013 is 2 dus ik schijn een nieuwe te moeten kopen.
En natuurlijk garantie erg goed, en ook veel communicatie, toen ze hem binnen hadden bericht. Dag later bericht dat ik een nieuw moederbord zou krijgen en 3 dagen later had ik hem weer thuis.

Kaminari winterklaar gemaakt,
druppellader bevestigd aan de batterij.

11040634_10206961554984708_749265486859308267_o.jpg

En meteen van geprofiteerd om nog een lekker open ritje te maken...

12087185_10206961554704701_6527319787870518162_o.jpg

12029723_10206961554304691_8476506300065791333_o.jpg

12038932_10206961553544672_5015865358669032153_o.jpg

12029714_10206961553944682_4018638804218737407_o.jpg

Bij afwezigheid aan stralende zon deze maal een iets zwartere uitstraling ;)
Maar nog steeds even zalig aan het stuur!

Mooie foto's BRG!

Gisteren ook nog 50 fijne kilometers open gereden met de Niseko, genieten ondanks het mindere weer

Winteruur en heerlijk cabrioweer...
En daar is de zon, wat meteen een sprankelende lak oplevert ;)

12045726_10206967359129808_6181577343938790616_o.jpg

12034358_10206967358729798_1733535836293526850_o.jpg

12186624_10206967359089807_2686498376523855656_o.jpg

12186814_10206967359769824_3106893241904659397_o.jpg

Ik heb er lang over gedaan om te beslissen,
maar ik ben nog steeds dolgelukkig met de nieuwkomer...

Dus toch nog een extraatje omdat ik er maar niet genoeg kan van krijgen...

12045239_10206967385050456_2778306161454114893_o.jpg

12185132_10206967359729823_3720439512003940380_o.jpg

En omdat er de komende dagen nog meer mooi weer voorspeld is, mag hij nog even buiten slapen, dan ben ik er vlugger mee de weg op ;)

12045518_10206969615306211_1813688078827468164_o.jpg

Wat leuk!!

Mooi om te zien dat de nieuwe spruit zo goed bevalt, EN dat je er al leuke ritjes mee maakt! (y)

Mooie foto's ook!!

Echt een gevalletje van eind goed, al goed! :)

Er rijden hier on forum een pak meer NC's rond dan ik vermoedde...

Niseko/jupiludo - 2008 Niseko
ThomasNurburgring - 2008 Niseko
Snaaf - 2009 Niseko Roadster Coupé
BSJC - ? met Eibach
BRG - 2011 Kaminari

En zo goed als allemaal dit jaar gekocht...

Super mooie auto blijft het. Mijn vader heeft zijn NC (met hardtop) paar maanden geleden verkocht omdat er bijna niet meer in gereden werd. Maar het was inderdaad een zalige wagen om in onderweg te zijn. Lekker laag bij de grond, fantastische rijeigenschappen en een erg mooi uiterlijk.
Vind de velgen die jij eronder hebt liggen erg geslaagd!

Allerheiligen en heerlijk cabrioweer!!!
Gisteren vrijwel de ganse dag op stap geweest met de Kaminari.

Eerste conclusie: wat is hij laag!
Vroeger dacht ik altijd dat de NC "huge" was in vergelijking met de NA.
Mocht dit al zo zijn, dan merk je dat alvast niet bij het rijden.
Op een parking stond hij naast een Toyota Verso geparkeerd met open dak; ik zag de bovenkant van het raam net nog boven de gordellijn van die SUV uitsteken.
En 's nachts op de snelweg (iets wat ik met de NA nooit zou gedaan hebben) werd de open roadster telkens weer fel verlicht door de koplampen van het achterliggende verkeer; in de buitenspiegels werd ik gewoon verblind.

Het minuscule windvangertje achterop doet wat het moet. Houdt iets minder rugwind tegen dan het grote net achterop de NA, maar geeft je dan weer een onbelemmerd vrij zicht in de binnenspiegel.

De zetelverwaming met 5 standen is pure luxe!
En de lederen zitjes zelf geven perfecte steun.

Verbruik staat momenteel op 7,5 liter per 100 km; dat is ruim 2 liter minder dan de NA.

Gisteren dus een heerlijke dag gehad.
En wat ook al geschreven werd in het topic van ThomasNurburgring: je hebt veel bekijks in een open Mazda, zelfs van chauffeurs in wagens die een veelvoud kosten van dat kleintje.
En dat is met de NC zeker niet minder dan destijds met de NA.
Gisteren bijvoorbeeld een ML-rijder die ons gewoon nakeek met ongelovige blik.

Deze morgen ook al open naar de bakker gereden. En had een goed gevoel toen ik de lak in het zonnetje zag sparkelen...

Passeerde gisteren ook eens bij H's zusje en schoonbroer (hebben zelf Range & Fünfer); die vonden het sinds ze de wissel gehoord hadden best jammer dat de NA weg was, maar zodra ze de NC zagen, waren ze wild enthousiast.

Het heeft heel lang aangesleept, maar de beslissing voor de wissel van de NA voor deze Kaminari was de juiste!!!

Fijn om te lezen dat je er zoveel plezier van hebt!

Net terug van een toertje van 50 km, heerlijk om in november open te kunnen rijden :)

Ik wist niet dat de zetelverwarming regelbaar is bij recentere NC's, bij mij is het aan / uit - blijkbaar veel gebruikt want het lampje aan bestuurderszijde is stuk.

Plannen voor komende winter : grondige detailbeurt met Meguiars spullen, opsporen rammels onderstel en het piepen van de remmen aanpakken. En ik vermoed dat de batterij ook haar beste tijd heeft gehad, de motor slaat na een halve seconde aan, maar de startmotor zou wel wat enthousiaster mogen ronddraaien :cool:

Vandaag nog heerlijk open ritje gedaan.
600km sinds in hem heb,
Een half jaarkilometrage van de NA ;)

Tweede poging voor winterstalling: in de garage, hoes erover en druppellader in het stopcontact.
Al heb ik zo'n licht vermoeden dat hij niet tot volgend voorjaar ongebruikt binnen zal staan ;)

Een mens went snel aan het open rijden.
Na een gans weekend op stap met de open Mazda voerde ik deze avond mijn stiefdochter naar het station. Nam daarvoor de Tourer en ik voelde me echt opgesloten, was een raar gevoel.
Gelukkig heeft de Tourer een glazen schuifdak en dat moest dus gewoon helemaal open.

Meteen viel ook op dat de zithouding van de NC meer aanleunt bij de Tourer dan voorheen de NA. In de NA zaten de pedalen meer op de hoogte van de zitting, dus reed je met vrijwel gestrekte benen, als het ware "liggend". In de NC "zit" je meer.

En hoe doe je het in de winter? Stallen of toch af en toe mee toeren?

In z'n geheel vind ik de NC nog altijd mooier dan de ND, hoewel ik hem wel steeds mooier ga vinden. Kwam zojuist deze tegen en kwam er achter dat deze wielen op de accessoirelijst staat van Mazda. Dan is het ielige er wel vanaf! Evt met zilvergrijze A-stijlen en rolbeugels en je hebt een schitterende auto. Maar dan wel met licht of beige/bruin interieur..

large_1440800133197870.JPG

large_1440800133197669.JPG

Zondag tussen kerst en nieuwjaar,
13 graden,
Dus roadster uit de garage gehaald en genoten van het open rijden. Zalig gewoon!!!
En nog steeds geen greintje spijt van de wissel, integendeel. Dit autootje is puur genieten!!!

Leuk om te lezen BRG (y)

Ik ben niet zo tevreden als jou met mijn Niseko, is gewoon slordig afgeleverd voor de prijs die ik heb betaald. Even als passagier in mijn eigen auto meegereden en na een km weer naar huis, stoel stond gewoon los, de 2 bouten vooraan kon je handmatig verdraaien.... Idem onder de motorkap, overal bouten die niet correct waren aangespannen, gelukkig allemaal M10 -M12 dus snel opgelost maar zo hoort het niet.

Deze winter ook het onderstel eens aanpakken, want daar klappert ook teveel naar mijn zin. De eerste eigenaar heeft zich precies niet teveel bekommerd om de MX, maar gelukkig zijn het in de basis degelijke auto's ;)

Was dat niet gewoon een schadebak? Die problemen heb ik nog nooit gezien bij een mx5.

MC W zei:
En hoe doe je het in de winter? Stallen of toch af en toe mee toeren?

In z'n geheel vind ik de NC nog altijd mooier dan de ND, hoewel ik hem wel steeds mooier ga vinden. Kwam zojuist deze tegen en kwam er achter dat deze wielen op de accessoirelijst staat van Mazda. Dan is het ielige er wel vanaf!

Maar die neus, met rare kleine koplampen blijven toch, maar idd, zo is het al een fraai wagentje. Is deze ook met rood leer en dak leverbaar? En dan in antraciet.

Gullwing zei:
Was dat niet gewoon een schadebak? Die problemen heb ik nog nooit gezien bij een mx5.

Denk het niet, alle naden en kieren zijn perfect. Slordig onderhoud bij vervangen koel en remvloeistof

De eerste eigenaar is wat te zuinig geweest wat betreft onderhoud zo te zien o_O

Gullwing zei:
Maar die neus, met rare kleine koplampen blijven toch, maar idd, zo is het al een fraai wagentje. Is deze ook met rood leer en dak leverbaar? En dan in antraciet.

(Voorlopig?) hier te lande alleen leverbaar met zwart leder en zwarte sofftop.

Op de eerste dag van de solden hier in België een Garmin 2569lmt-d met Bluetooth gekocht voor de roadster.
En onverhoopt succesvol: koppeling van de iPhone was een fluitje van een cent, en wonder boven wonder is de geluidskwaliteit prima.
Handheld bellen in een open cabrio wordt toch wel stilaan te link ;)
O ja,
de navigatie zelf werkt ook prima.

Ik heb zelf in september de Garmin 2597lmt (139€) gekocht voor gebruik in de MX-5. Ben er erg tevreden van, werkt eigenlijk beter dan de ingebouwde navi van de daily :rolleyes:

Mooi om te lezen dat je zo blij bent met de NC. Ook mooi om te zien dat je nog ope rijdt (dat doe ik ook nog altijd). Ik ben het eens met alles wat je zegt over de NC, want het is en blijft een heerlijke auto! :)

Niseko, jammer dat je problemen hebt met je auto. Zelf had ik laatst een "cowl leak" en heb ik een nieuwe radio (uit 2009, dus facelift) erin gezet.

Problemen niet echt hoor, wat schoonheidsfoutjes ;)

De vorige eigenaar gebruikte de auto als daily, niet als hobby auto. Dat heeft zijn voor- en zijn nadelen.

Ik heb er enkel een nieuwe batterij in gestoken ipv de originele om ook in de winter te kunnen rijden als ik er zin in heb ook al betekent dat 4 weken stilstaan. Dat kon de originele batterij niet meer aan.

27 februari en de eerste open kilometers van het jaar staan op de teller.
Ik zag de uitnodigende winterzon en haalde de roadster uit de garage.
Dakje open, chauffage aan, zetelverwarming op maximum, en gewoon genieten!
Heerlijk!!!

En gisteren nog eens zo'n 250 open km op de teller gezet...
Wou al lang een Yachting 918 van Paul & Shark, dus dakje open en op naar Knokke Zoute (ja, waar anders?).

10400313_10207767872102132_3239434294569244562_n.jpg

Onderweg kruiste ik op een kruispunt een witte MX-5 NC roadster coupé, gesloten natuurlijk, en die inzittenden gaapten ons letterlijk aan (een paar uur later spotten we die zelfde RC nogmaals midden de velden).
Op de E34 ook eens uitgeprobeerd wat het kleintje in zijn mars heeft; na rood licht er eventjes alles uitgehaald, hele file ingehaald en dan weer braaf naar het rechtervak. Wat een heerlijk speeltje heb ik toch!

En op terugweg de landelijke wegen opgezocht...

12802927_10207762540288840_4345625198832810029_n.jpg

12801508_10207762540408843_1820596212646640855_n.jpg

Na een professioneel hectische week zit het koppeke - letterlijk en figuurlijk - weer fris (y)
Mazda staat weer in de garage, hoes erover tot het weer gaat kriebelen ;)

Zelfs in de winter gereden joh, was er geen pekel meer? Ik ga zo ook op pad, maar vorige week lag er behoorlijk wat zout op onze wegen.

Ik keek trouwens eens in jouw topic of jij ook geperforeerde nummerplaten hebt, overal waar ik naar bel zeggen ze dat die standaard zo geleverd worden. Jammer, aangezien ik de platen niet vast wil schroeven zal ik dus met 8 gaten (voor en achter) rond moeten rijden. :(

Je gaat de replica voor voorop toch gewoon in de Supra Bazar halen, wordt voor je gemaakt terwijl je wacht.
En ik vermoed dat de gaten standaard zijn; de originele die je krijgt van de overheid heeft die alvast (zelfs als worden ze tegenwoordig in zowat alle kentekenplaathouders gewoon ingeklikt).

Kan inderdaad,
ik ben zaterdag zo'n uurtje voor jouw post inderdaad richting die ene grote plaats gereden, naar de AH onder het mooiste voetbalstadion van België ;)

British Racing Green zei:
Kan inderdaad,
ik ben zaterdag zo'n uurtje voor jouw post inderdaad richting die ene grote plaats gereden, naar de AH onder het mooiste voetbalstadion van België ;)

Hm, nee. Ik ga wel even via pm verder.

PM terug.

Trouwens,
U33976_p1010440.jpg

DEZE
die in ons beider streek rondreed, lijkt al enkele maanden vervangen door een rode ND.

Het wordt saai om te posten hoe gelukkig ik ben en blijf met de switch uit het najaar...
Zonnig weekend en dus zondag de Mazda opengegooid en naar de zee gereden.
Anders dan twee weken geleden reden nu de meeste cabrio's open ;)
En het was puur genieten!
Zalig weekendje dus (y)

1532112_10207872144468876_369817979813999507_n.jpg

Kwam gisteren een open rode ND tegen.
Ben blij dat ik die uiteindelijk niet gekozen heb. Na de euforie bij de lancering vind ik het model eigenlijk "net niet". Vermoedelijk zal de Fiat versie die klassieker oogt meer in mijn smaak vallen.

Zelf nog niet gereden dit seizoen met mijn Niseko. Momenteel doet die dienst als vervang wagen omdat mijn broer zijn Elise (weer eens) in panne staat o_O

Gisteren zalige zondag voor een open ritje; zelfs chauffage en zetelverwarming afgezet, zo warm was het.
Gisteravond dan wagen weer in garage gezet en deze morgen dus regen...

Terug
Bovenaan