[Quiz #23] - Raad het plaatje - Antwoorden en uitslag

A

Anoniem

Guest
Puntentelling: er zijn 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model). Ontbrekende delen van een antwoord kunnen tot puntenaftrek leiden. Pas daarom goed op met overcomplete of incomplete antwoorden. Twee voorbeelden ter verduidelijking:
Overcompleet: als het plaatje een Ford Focus stationwagon laat zien, dan vind ik "Ford Focus" als antwoord prima, maar "Ford Focus hatchback" kost een half punt aftrek, want die (onnodige) toevoeging is simpelweg fout (tenminste, als op het plaatje duidelijk de achterkant te zien is natuurlijk).
Incompleet: als het plaatje een Toyota Yaris Verso laat zien, dan kost "Toyota Verso" een half punt aftrek; je zou immers ook een Avensis Verso of Corolla Verso bedoeld kunnen hebben. Voor het geval dat ze in de quiz voorkomen: "Mercedes" in plaats van "Mercedes-Benz" en "Alfa" in plaats van "Alfa Romeo" kost je een heel punt! Over "VW" in plaats van "Volkswagen" zal ik niet moeilijk doen, die afkorting gebruikt het merk zelf ook in het logo.
Graag ook de benaming gebruiken zoals 'ie in de prijslijst staat. Mensen hebben nog wel eens de neiging om bv. BMW E46 in te vullen, maar noem die dan alsjeblieft BMW 3-serie, dat maakt het voor mij wat makkelijker.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 20 antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zaterdag 17 juli 20:00

Veel succes en plezier!

Ik zit niet elke dag op forum dus zal niet dagelijks bijhouden wie wat ingezonden heeft.

Antwoorden ontvangen van:
MCW4
Thunderburt
lybra
929V6

Hier zitten wel een paar exoten tussen volgens mij! Maar goed, leuke uitdaging! :)

Ik denk er 11 wel zeker te weten. De rest nog wat lastig.

Vergeet mijn antwoorden maar. Ik weet er te weinig en heb het te druk gehad om er tijd in te steken. Ik sla dus over voor deze keer.

Chevrolet Volt
chevrolet_volt_lt_77.jpeg

Ford Windstar
ford_windstar_sel.jpeg

Chrysler 180
chrysler_180_9.jpeg

Saab 900
saab_900_s_coupe.jpeg

Datsun Cherry Coupé
datsun_cherry_coupe_2.jpg

Panther De Ville Sedan
panther_de_ville_saloon_1.jpg

Jaguar XE
jaguar_xe_portfolio_16.jpeg

Peugeot 104 Coupé
peugeot_104_coupe_zs_3.jpeg

Qvale Mangusta
autowp.ru_qvale_mangusta_7.jpg

Oldsmobile Firenza Hatchback
oldsmobile_firenza_hatchback.jpg

Ford Ecosport
ford_ecosport_350.jpg

Austin (Rover) Montego Countryman
montego_countryman_estate_5.jpeg

Volvo 264 TE
volvo_264_te_9.jpeg

Honda Accord Hatchback
honda_accord_hatchback_21.jpeg

Renault 25
renault_25_v6_turbo_61.jpeg

Ghia 450 SS Convertible
ghia_450_ss_sonvertible.jpg

Bentley Brooklands Coupé
bentley_brooklands_10.jpg

Citroën DS5
citroen_ds5_hybrid4_2.jpg

VW Golf IV
volkswagen_golf_tdi_3-door.jpeg

Fiat 127
fiat_127_super_3.jpg

Slechts 3 deelnames en het bleek geen makkelijke quiz:

Code:
	    totaal	[b]1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20[/b]
[b]929V6[/b]		36	0  2  2  2  2  2  2  2  2  2  0  2  2  2  2  2  2  2  2  2
[b]lybra[/b]		21	0  1  0  2  0  0  2  2  2  0  0  2  0  2  2  0  0  2  2  2
[b]Thunderburt[/b]	11	0  0  0  0  0  0  1  0  0  0  0  0  1  2  2  0  1  2  2  0

Ah shit, te laat.
Maar ik was niet ver gekomen. Die laatste zag ik aan voor een Renault Master!

Barri zei:
Ah shit, te laat.

Ik snap wat je bedoelt, maar dan lijkt het denk ik nog iets meer op de voorkant van een vroege Trafic!

Bedankt voor het maken Modus! Deze quiz had voor mij wat teveel onbekend spul voor een goede score. Diep respect voor 929V6 met z'n 36 punten!

Ik zou 18 punten hebben gehaald. Jammer dat er zo weinig belangstelling is voor de quiz. Ik wil ook wel weer een quiz in elkaar zetten maar dat wordt dan pas na mijn vakantie.

Verdeuri, had de antwoorden wel in kladblok staan maar kennelijk vergeten in te sturen.
Barri zei:
Ah shit, te laat.
Ah mooi, was ik niet de enige:D

Bon, had niet veel punten maar ik keek dan ook alleen maar naar auto's die hier geleverd zijn.

maar ik keek dan ook alleen maar naar auto's die hier geleverd zijn.

Ik ook. Was fijn geweest als erbij stond dat er 'wereldauto's' op stonden want de laatste quizzen waren allemaal van auto's die hier geleverd zijn.

Die laatste zag ik aan voor een Renault Master!

Ik dacht juist gelijk Fiat (Ritmo), zo herkenbaar. Zwart/wit foto's lijken me sowieso niet erg wenselijk voor de quiz.

ps: vanaf nu vind ik dat een DS5 of Thema 8.32 niet mee mogen doen :)

Terug
Bovenaan