Genesis GV60 | Magma op p. 2

Rutger DC

Asfaltkampioen
Hyundai is voornemens om premiummerk Genesis ook op de Europese markt te gaan aanbieden. Hyundai zal beseffen dat het hogere segment van de Europese automarkt niet zo gemakkelijk te veroveren is, met Infiniti en Cadillac als beste voorbeelden van hoe het niet moet. Een elektrisch model is zowat een voorwaarde om ook maar te kunnen slagen, want daar zijn de kaarten nog niet geschud. Genesis zal dan ook met een premiumalternatief voor de Hyundai 45 en Kia Futuron op de markt komen.

hyundai-jw-ev-spy-shots-face.jpg

hyundai-jw-ev-spy-shots-side-detail.jpg

hyundai-jw-ev-spy-shots-silhouette.jpg

hyundai-jw-ev-spy-shots-silhouette.jpg

hyundai-jw-ev-spy-shots-tail.jpg

Wel apart dat ze voor Hyundai een apart EV-submerk hebben opgetuigd, Ioniq. De "45" komt als Ioniq 5 op de markt. Maar Genesis komt logischerwijs ook met EV's, maar dan weer onder eigen naam? Het lijken ook wel dezelfde auto's te worden, deze Genesis en de Ioniq 5 :confused:

Kwam deze impressie van vorige maand nog tegen:

2022-Genesis-JW-Carscoops-11.jpg

Bron: https://www.carscoops.com/2020/12/2022-genesis-jw-crossover-everything-we-know-about-the-brands-first-dedicated-ev/

De auto heeft de codenaam JW.

Dat ziet er wel origineel uit. Nu maar hopen dat het ook zo op de markt komt. Het is een impressie, dus het kan nog alle kanten op.

Ah, deze was ik vergeten. Deze dicht ik eigenlijk hogere kansen toe dan de Hyundai Ioniq 5 zelf.

Wouter82 zei:
Ah, deze was ik vergeten. Deze dicht ik eigenlijk hogere kansen toe dan de Hyundai Ioniq 5 zelf.

Een nieuw merk, nog minder bekend en aansprekend dan bijvoorbeeld Lexus. Dit gaat niet meer dan een klein rolletje in de marge worden.

In het hogere segment zijn merkwaarde/imago etc immers nog belangrijker. Een Aziatisch merk met discutabele modellen zal echt geen potten gaan breken.

Joop 5528328 zei:
Een nieuw merk, nog minder bekend en aansprekend dan bijvoorbeeld Lexus. Dit gaat niet meer dan een klein rolletje in de marge worden.
Oh vandaar dat Tesla zo ongelooflijk goed verkoopt! (y)

Waren vanaf 2010 leverbaar via de Hyundai dealer (daar zag ik ze staan als ik onderhoud aan mijn Hyundai's liet uitvoeren en zelfs nog wel als leenauto meegekregen... later zelfstandig merk geworden en, slim als ze zijn bij Hyundai, we slaan een groot deel van zeurend Europa over en in het bijzonder Nederland met dat rare BPM gebeuren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Genesis.

Pietzoveel zei:
Waren vanaf 2010 leverbaar via de Hyundai dealer (daar zag ik ze staan als ik onderhoud aan mijn Hyundai's liet uitvoeren en zelfs nog wel als leenauto meegekregen... later zelfstandig merk geworden en, slim als ze zijn bij Hyundai, we slaan een groot deel van zeurend Europa over en in het bijzonder Nederland met dat rare BPM gebeuren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Genesis.

Ja lol, dat is dus niet het merk Genesiso_O

Nee Pietje, wederom fout. 'Maybach' is nooit een model geweest. Altijd een (sub-) merk...

Ach Joop, google even naar Maybach en de eerste regels:

https://www.google.nl/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiVvPDX8bTuAhWLzncKHZ4WBnYYABAAGgJlZg&ae=2&sig=AOD64_3efMHHjfsXF0f_3O2buFoh_chtgA&q&adurl&ved=2ahUKEwjNvunX8bTuAhUluqQKHeK-BuwQ0Qx6BAgQEAE

"Ontdek de fascinerende eigenschappen van de S-Klasse Maybach, ook als plug in".

Op de website zelf:
In de nieuwe Mercedes-Maybach S-Klasse is ultieme luxe etc etc"

Hadden ze vergeten je om toestemming te vragen of ben je helemaal niet meer ingelicht?

On 4 November 2015, Hyundai officially separated Genesis into its own luxury division, Genesis Motor. The leap into a stand-alone, luxury brand came on the heels of marked success in the luxury market, paired with consumer demand for the Genesis name.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Genesis

Pietzoveel zei:

https://www.google.nl/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiVvPDX8bTuAhWLzncKHZ4WBnYYABAAGgJlZg&ae=2&sig=AOD64_3efMHHjfsXF0f_3O2buFoh_chtgA&q&adurl&ved=2ahUKEwjNvunX8bTuAhUluqQKHeK-BuwQ0Qx6BAgQEAE

"Ontdek de fascinerende eigenschappen van de S-Klasse Maybach, ook als plug in".

Op de website zelf:

Hadden ze vergeten je om toestemming te vragen of ben je helemaal niet meer ingelicht?

Mercedes-Maybach S-Klasse, ja, niet S-Klasse Maybach. Lees je je eigen posts wel?
Don't worry, ik ben goed ingelicht;)

Nee, Mercedes-Maybach is een submerk, meer dan Ioniq dat is. Commercieel mega succesvol voor MB.

Pietzoveel zei:

Op de website zelf:

Deze alweer vegeten?
maybach-62-m-02.jpg

Nee, je zit er gewoon naast. Maybach is nooit een model geweest, Genesis wel.

Pietzoveel zei:
Tuurlijk Joop, heb je alweer gelijk! Bij MB draaien ze het om..... Da's anders!

Zucht, niet dus. Van modelletje naar nieuw merk is wat anders dan van merk naar submerk.

Ah joh, eerst maak je een merk, koop je een oude naam, zet het in de markt, mislukt, hijs je het weer terug onder je dak (Schremp?)..... Waar zit Genesis? Of Acura, Of Cupra....

Haha, als je de geschiedenis van Mercedes-Benz en Maybach helemaal niet kent kunnen we al helemaal niet discussiëren. Tip; verdiep je daar eerst in voordat je zomaar wat roept;)

Knap, je koopt een merk, doet er groot mee, het mislukt..... Zullen we Audi dan ook Horch noemen? Ik begrijp best dat ook MB moeizaam probeert exclusief te worden a la Porsche... Jaguar lukt het wel, of lukte het wel.... Zie de laatste reclames van BMW... De wereld heeft andere doelgroepen... Mercedes Maybach S klasse....

Pietzoveel zei:
Jopie is selectief..... een soort tunnelvisie, vermoed ik.

Sorry hoor maar jij zegt dingen die niet kloppen. Terug maar weer naar Genesis?

Joop 5528328 zei:
Pietzoveel zei:

Op de website zelf:

Mercedes-Maybach S-Klasse, ja, niet S-Klasse Maybach. Lees je je eigen posts wel?
Don't worry, ik ben goed ingelicht;)

Typ in H-816-SP, en je weet hoe het beest volgens AW heet.
Staat toevallig bij mij om de hoek.

Pietzoveel zei:
Doen we! Een duim op voor het kersverse merk, met een enorm succes in Rusland en Amerika én Korea!

Van de 1286 Genesissen die er in 2020 in Rusland verkocht zijn liggen ze in Seoul niet wakker.
Evenmin van de 16.384 in de US

Wat het verschil maakt zijn de 110.000 peperdure G80's en GV80 die in 2020 in Korea werden verkocht.
Genesis verkoop steeg in dat land 90%. Twee na best verkochte merk, na Hyundai en Kia

Joop 5528328 zei:
Haha, als je de geschiedenis van Mercedes-Benz en Maybach helemaal niet kent kunnen we al helemaal niet discussiëren. Tip; verdiep je daar eerst in voordat je zomaar wat roept;)

Ah, we gaan elkaar tips geven. Misschien een tip voor jou: als iemand ergens verkeerd zit, help die persoon dan met het geven van de juiste informatie. Het komt een stuk sympathieker over dan de (af)strafmethode die jij hanteert.

@Piet:
Zoek anders 'Wilhelm Maybach' even op. Je Horch vergelijking is lachwekkend.

@Paschier:
De juiste informatie is meerdere keren gegeven. Hardleersheid verdient wat mij betreft geen fluwelen hand. Het is hier geen complimenten bijeenkomst, we hoeven niet allemaal vriendjes te worden;).

Ben je zijn nazaat Joop? Ook hij kon met niemand door een deur bij Daimler, lees ik net. Zeppelin motoren, verder kwam hij niet. (ITT BMW)

Nope. Hoop dat je er eindelijk wat van begrijpt, nu je blijkbaar toch iets gelezen hebt;)

Ah, zie je edit. Blijkbaar dus niet. Maybach is grondlegger van MB...

Stop maar, je onwetendheid is lachwekkend. Gaat ook wel erg offtopic zo;).

Over de Genessis, zou heel knap zijn als dit een rolletje van betekenis kan gaan spelen in de EU.

Joop 5528328 zei:
Nope. Hoop dat je er eindelijk wat van begrijpt, nu je blijkbaar toch iets gelezen hebt;)

Ah, zie je edit. Blijkbaar dus niet. Maybach is grondlegger van MB...

Aangezien sommigen toch zo graag de puntjes op de i zetten:
Wilhelm Maybach stond mee aan de wieg van DMG (Daimler Aktien Gesellschaft), maar verliet dat bedrijf lang voor de fusie met de firma van Benz. Hij is dus géén van de grondleggers van Mercedes-Benz: dat was/is de naam van de voertuigen geproduceerd door het fusiebedrijf Daimler-Benz AG (nu opnieuw Daimler AG).
Mercedes-Benz AG is tegenwoordig ook een dochterbedrijf van Daimler AG maar bestond dus niet in 1925 bij de oprichting van Daimler-Benz.

genesis-ev-spy-shots-face.jpg

genesis-ev-spy-shots-side.jpg

genesis-ev-spy-shots-silhouette.jpg

genesis-ev-spy-shots-rear-camo.jpg

genesis-ev-spy-shots-tail-perspective.jpg

genesis-ev-spy-shots-face.jpg

genesis-ev-spy-shots-three-quarters-wheels.jpg

genesis-ev-spy-shots-rear-three-quarters-street.jpg

26 foto's: https://www.motor1.com/news/482416/genesis-ev-spy-photos/

FC35-FC69-2-E60-4-AC0-AF49-9501-B99331-F1.jpg

5-F905421-F63-D-47-FE-97-AB-E6352725-D903.jpg

23874-CD3-85-F2-4-CF8-A391-FAED138-D9295.jpg

889249-FC-06-E2-4-BE9-B112-ADEC034-E994-E.jpg

C8-DBF636-40-DA-4-F52-81-B8-EA1-E194-DAF87.jpg

8-D9-CC594-9-EEB-4-B55-AA43-84-C6-D035-FF90.jpg

Bron: https://thekoreancarblog.com/2021/01/29/genesis-jw-ev-crossover-spied-with-production-lights/

Terug
Bovenaan