BMW 2 Serie Coupé

A

Anoniem

Guest
Waarschijnlijk de 'M240i'. Bron: https://www.carscoops.com/2020/04/new-2022-bmw-2-series-coupe-g42-revealed-through-leaked-photos/

lMhNaky.jpg

SiJcjnk.jpg

WTF..

Had het nieuwsbericht dat de Chinezen recent BMW hebben overgenomen even gemist denk ik.
Sodeknetter wat een treurnis.

Epica zei:
der Magistrat zei:
Afgezien van het uiterlijk, krijgt deze nog achterwielaandrijving?
Ja deze krijgt wel achterwielaandrijving.

Nou, mooie auto. RWD, wat willen BMW - rijders nog meer...?

Afgaande op de plaatjes kan dit wat mij betreft een mooie auto worden.
Komt hier dan ook nog een sedan-versie van?

Grille en koplampen zijn nog best te doen, en de achterlichten zijn duidelijk te onderscheiden van andere BMW's. Maar allemachtig... hoe lang loopt het contract van Van Hooydonk nog? :rolleyes:

Ja, maar op basis van 1 serie platvorm.

2 Serie GC staat ook op het 1 Serie platform. MB heeft idd een sedan én een sportievere sedan (4-deurs coupe.. blabla) maar BMW zal het hier wel bij houden. Een achterwielaangedreven 2 Serie sedan hoef je al helemaal niet te verwachten ;)

beretta zei:
Ja, maar op basis van 1 serie platvorm. Net zoiets als Mercedes heeft:

Ik snap je vraag niet helemaal.

2-serie GranCoupé en de volgende GranTourer en de 1-serie staan op hetzelfde FWD-Mini-platform. De nieuwe 2-serie Coupé staat op een (eigen? Of aangepast 3-serie?) RWD-platform.

De 2-serie GranCoupé is de tegenhanger van de Mercedes CLA (en de CLA staat op het platform van de Chinese A-klasse Sedan Lang).
De 2-serie GranTourer is de tegenhanger van de Mercedes B-klasse.
De 2-serie Coupé heeft geen Mercedes-tegenhanger.
De Chinese 1-serie Sedan is de tegenhanger van de Mercedes A-klasse Sedan.

Wouter82 zei:
beretta zei:
Ja, maar op basis van 1 serie platform. Net zoiets als Mercedes heeft:

Ik snap je vraag niet helemaal.

2-serie GranCoupé en de volgende GranTourer en de 1-serie staan op hetzelfde FWD-Mini-platform. De nieuwe 2-serie Coupé staat op een (eigen? Of aangepast 3-serie?) RWD-platform.

De 2-serie GranCoupé is de tegenhanger van de Mercedes CLA (en de CLA staat op het platform van de Chinese A-klasse Sedan Lang).
De 2-serie GranTourer is de tegenhanger van de Mercedes B-klasse.
De 2-serie Coupé heeft geen Mercedes-tegenhanger.
De Chinese 1-serie Sedan is de tegenhanger van de Mercedes A-klasse Sedan.

Bedankt voor het overzicht, ik was het een beetje kwijt. Laatst las ik dat er bij Mercedes zowel een 4 deurs sedan op basis van de a-klasse is, als een 4 deurs 'coupe'. Maar dan geen 2 deur coupe, en wel weer een station variant. En daarmee interesseert het mij ook wel weer wat BMW in deze klasse(s) doet. Een 4 deur coupe op basis van de 1 serie, de 2 deur coupe zoals in dit topic, en wat komt er nog meer? Het is meer mijn uitgeschreven verwondering in een vraagstelling.

Achterlichten zijn zo lelijk, lijkt wel aftermarket rommel.

Als het geen RWD is, is het het zoveelste nutteloze derivaat van het UKL platform... Zonder RWD hebben die kleine BMW's totaal geen toegevoegde waarde, want de Mercedessen van het zelfde formaat zijn stukken klassevoller.

M2 Coupe
2023-bmw-m2-coupe-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/5686602/2023-bmw-m2-coupe-spy-photo/

Stefan 5932457 zei:
New spy video

In Freisling, vlakbij waar de firma waarvoor ik werk een vestiging heeft. Heb er ook al vaak BMW proto's gespot in het verleden (de FWD X1, 8-reeks GC)

Het is je in alle nieuwe-auto-topics niet opgevallen hoeveel auto's in het paars verschijnen de afgelopen tijd?

Nee. Mij schieten alleen de Q4 e-tron en Polo facelift te binnen.

Hmm, vooral Chinezen en VAG (Ford Equator, Audi Q4 E-tron, VW Polo, VW Talagon, VW ID.6, Buick Envision, NIO ES8, Fiat 500, Chery Exeed TX, Genesis GV70).

Grote grille, LED-lampen, bewegend knipperlicht, schermen in het interieur, nepgaten, nepuitlaten en optisch doorlopende luchtrooster interieur komen vooral van VAG af en worden overgenomen door anderen dus het zou best eens een nieuwe modekleur kunnen worden ;)

2023-bmw-m2-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/567469/2023-bmw-m2-different-headlights-spy-photoss/

De M2 krijgt afwijkende koplampen en grille

Terug
Bovenaan