Impressie topic

Guest
Naar aanleiding van het BMW Isetta topic en enkele voorgaande gevallen, dit topic.

Hierin worden impressies geplaatst van alle impressionisten, uitgezonderd Huckfeldt. Zijn er bij een impressie spyshots, dan komt er uiteraard wel een eigen topic.
Met dit topic willen we een wildgroei aan topics met op niks gebaseerde impressies voorkomen.

Aangezien dhr. Huckfeldt altijd erg goed geïnformeerd is, mogen zijn shops wél in een eigen topic komen.

Lijkt me glashelder.

Op- of aanmerkingen graag in het topic of via de pm!

Smith
Moderator

Om maar even af te trappen..

Fiat Panda 2010

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_01.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_05.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_08.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_02.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_03.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_04.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_06.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_07.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_09.jpg

art_21555_3_Fiat_nuova_Panda_10.jpg

Het groote Fanta topic dus!

Dat nou óók weer niet.. Want op die manier kunnen we elke shop uit de knutselhoek hier wel posten en er een naam aan geven.. ;)

Smith

Hier een paar:
De Volvo XC90 (2010)
2000093058198716347_rs.jpg

De BMW 4-dour-coupé. Of is dit gewoon de CS?
BMW_CS_render_MotorAuthority_001.jpg

Skoda Yeti:
SKODA-Yeti-v.jpg

SKODA-Yeti-h.jpg

En meer natuurlijk..

Vraagje:
Stel nou, Er zijn éérst spyshots van een wagen. En er komen impressies van.
Moeten die hier of in het andere topic?

die mazda 3 ziet er zeer goed uit.(y)
en zeker als je kijkt naar de nieuwe mazda 6.

Schapievleesfreak, je eigen creaties kunnen in knutselhoek he.. Schulte vind je hier: https://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/nieuws-en-tips/ak/toekomst/toekomst-entree.nl.html Daar kan je beter pics vanaf halen. Dan krijg je ook geen wallpapers

Wesley Steenbergen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vraagje:
> Stel nou, Er zijn éérst spyshots van een wagen. En
> er komen impressies van.
> Moeten die hier of in het andere topic?

Lijkt mij dat die in het topic met de spyshots moeten. Dan zijn de impressies ook gebaseerd op de spyshots en niet alleen op inside-info/gebakken lucht.

Vraagje:
Stel nou, Er zijn éérst spyshots van een wagen. En er komen impressies van.
Moeten die hier of in het andere topic?

In het topic van de betreffende auto, dat lijkt me vrij logisch..

Smith

goed initiatief Smith! vroeg me eik al af waarom dit niet bestond... Maar wordt het hier niet een wildgroei aan shops dan? dat is namelijk weer meer iets voor de knutselhoek. Zoals schapievleesfreak post, die eerste foto van een VW, duidelijk geshopt. Ik zit dan vooral te denken aan tekeningen zoals de fiat panda die je zelf post Smith. Ik zag die ook al staan op andere site maar vond het niet de moeite waard voor een topic, maar dat zou dan goed hierin passen...

Ik zit dan vooral te denken aan tekeningen zoals de fiat panda die je zelf post Smith. Ik zag die ook al staan op andere site maar vond het niet de moeite waard voor een topic, maar dat zou dan goed hierin passen...

Precies hoe ik er tegenaan kijk.

Paris 2008 debut
What you would think is inconceivable may just become reality. Mazda, according to Pistonheads, is planning to build a small SUV on the rear-wheel-drive Mazda MX-5 platform. The new RWD SUV is set for a 2008 Paris Motor Show world premiere.

Pistonheads seem to have had a brief talk with European Mazda boss James Muir and quote him saying: “I do see SUVs getting smaller and being more car-like in their behaviour. Maybe we can look at rear-wheel-drive platform sharing and we have a rear-wheel-drive platform with the MX-5.”

Mazda has been developing light-weight high-tensile steel and lighter weight powertrains in order to build a small, and ultmately lightweight SUV.

In our archives we found an artist rendering of the CX-5 which seems to fit reasonably well with the description James Muir gives, although styling may be entirely different of course.

9071127.010.1L.jpg

MCW Schreef:
> Ik zou zeggen; hou alle onzin op andere forums :)

of pleur het allemaal in 1 topic ipv telkens een nieuw topic...

argenta_4p_cww1.jpg

ok, dit is ook een overduidelijke shop, en eigenlijk niet geschikt voor hier, maar het lijkt me wel een hele mooie wagen voor Fiat, om beter te kunnen concurreren met andere merken, de croma sedan:

Smith Schreef:
> Ziet er best aardig uit.. maar wel érg geshopt.

Hakaze_action4__jpg72.jpg

Ja idd Tuurlijk zal ie wel wat weg hebben van de Hakaze maar niet zo sterk. De Hakaze was één van de 4 proto's die aangaf welke richting het op gaat met Mazda. Een MX-concept is een concept car dat voor zeker 80% lijkt op het productiemodel en dat is bij deze niet het geval

Volvo C30 Wagon Confirmed

Sportback style

Last month the Autobloggers went out on a limb and reported about a five-door C30. Senior VP of R&D at Volvo, Magnus Jonsson, told Automotive News that “The five-door would be less exciting from a design perspective, but we're looking to expand.”

9071203.009.Mini1L.jpg

And expand they will, but not with a five-door hatch. Last week we spoke with Volvo PR at the Helsinki Motor Show and they confirmed the expansion of the Volvo C30 line-up, but with a sportback / wagon version of the C30 (arguably the same if not very similar to a 5-door hatchback). What Volvo would call the car is not clear, but something like C50 or V30 would make sense.

The C30 wagon, platform sharer with the Mazda3, would be a direct competitor to the Audi A3 Sportback, much like the C30 is a direct competitor to the Audi A3. All the pieces just seem to fall into place, and our Desk Top Publishing expert Larson has some very convincing images to back-up this claim.

9071203.009.Mini2L.jpg

A Volvo C30 Wagon would fall right in Mulally, president at Ford, his plans for Volvo and its brand positioning. Mulally said: "I think we can do substantially better than where we are today." Building on the succes C30 seems only logical.

Thomas, die staat in het V30 topic dus die kunnen hier weg :)

Mazda RX-7:
412772241.jpg

https://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle.aspx?AR=229430#

Ja lekker stoer. Alleen de achterkant kon wat beter. Maar vooral de neus is lekker scherp

Ford Focus 2010

focus2009s2ke7.jpg

focus2009s1ha7.jpg

focus2009soa6.jpg

Hij begint met die voorste wielkasten steeds meer op een Kever te lijken...

En dat die laatste een geshopte mondeo is, lijkt me ook niet zo'n probleem. De maker had alleen geen zin om de voorste velg af te maken :)

Focus III topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,2945165

Die Passat :rolleyes:

De C5 word juist Duitser, dus dan gaat Volkswagen maar op de Franse toer? :D

Denk het wel :) Maar de neus van de Passat hier heeft toch een hoog C5 gehalte, of niet ?

Impressie Porsche Cayenne 2010
Porsche20Cayenne20201020MA.jpg

Toen Porsche destijds aankondigde een SUV te gaan bouwen, waren er behoorlijk wat critici van dit plan. Immers een zware SUV kon nooit een echte Porsche worden. Toch heeft de Cayenne Porsche enorm veel succes gebracht.

Volgens MotorAuthority zal de volgende generatie Cayenne dan ook lichter en kleiner worden dan de huidige Cayenne. We moeten in ieder geval wachten tot eind 2009, maar dan zien we wellicht een Cayenne die gebaseerd is op het platform van de Audi Q5. Behalve kleiner zal de Cayenne ook minder offroad capaciteit uitstralen en ook een kleinere voor- en achteroverhang krijgen. Het goede nieuws: het uiterlijk wordt strakker.

Nog meer goed nieuws: de line-up aan motoren blijft gehandhaafd. Met dank aan minder kilogrammen en wat extra pk’s belooft dit veel goeds voor de prestaties. Voor onze eko-freunden weet Porsche te melden dat er ook een hybride variant komt die redelijk zuinig wordt (8.9L/100km).
Porsche20Cayenne20201020MA20rear.jpg

Bron: Autoblog.nl

dit zou de citroen c7 moeten zijn
citroe10.jpg

met de velgen van een mazda... :confused:
kaburan.jpg

en dit de dacia logan 2:

nextge10.jpg

nextge11.jpg

nextge12.jpg

lijkt me een iets te zwaar ontwerp voor een budget wagen, qua vormen

Die Logan ziet er zowaar stoer uit. Als ze dat onder de tienduizend weten te houden (stel dat...), dan gaan ze heel wat kopers over de streep trekken.

ja, maar kan me niet voorstellen dat dat ook lukt met zo'n ontwerp?
in mijn beleving zijn goedkope auto's automatisch van minder mooie vormgeving, zodat ze goedkoop geproduceerd kunnen worden, tenminste daar ga ik tot nu toe van uit...

Smith Schreef:
> De Rolls Royce Silver Shadow voor 2010:
>
>
>

2010_Rolls-Royce_Silver_Shadow1.jpg

doet mij eerder denken aan een crysler imperial dan een bentley:

Chrysler_Imperial_Concept.jpg

Hoewel Crysler wel errug goed naar RR gekeken heeft hoor....

mazdarx9_1.jpg

mazdarx9_2.jpg

Op basis van de Kabura

Mazda_Kabura_2006_still02_screen.jpg

Mazda_Kabura_2006_still04_screen.jpg

Mooi zeg!!! Ja erg AM van de achterkant maar de neus is gewoon des Mazda. Prachtig

Eén ding is zeker: op de productplanning van Alfa Romeo staat een Crossover/ SUV. Gezien de populariteit van de softroaders is het ook niet onverstandig voor de Italianen om een graantje mee te pikken van deze groeimarkt.

Martijn Lemmens maakte voor ons alvast 2 impressies (klik voor groot formaat). De plannen zijn er al sinds 2003 en zo langzamerhand mogen de Italianen nu wel eens doorkomen. Platformen met vierwielaandrijving hebben ze in de vorm van de 159 en Brera/ Spider. Alfa Romeo heeft al aangegeven dat ze studeren op een crossover met een lengte van 4,6 meter en laat de Alfa 159 nu net 466 cm lang zijn. Hetzelfde modulaire platform zal overigens ook worden gebruikt voor de langverwachte Alfa Romeo 149.

Liefhebbers voor een Alfa SUV moeten nog wel even geduld hebben. Niet voor begin 2010 zal de Alfa Romeo crossover op de markt komen.

Alfa%20SUV%20front%20big1.jpg

Alfa%20SUV%20rear%20big2.jpg

Ík word waarschijnlijk omgelegd als ik zeg dat die van mij af komt...
Dat is een ontwerp van me, sorry voor degene die ik heb beledigd als het niet in de smaak valt van een alfa liefhebber, ik doe mijn best!

Martijn

Terug
Bovenaan