Het coronavirus: hoe beïnvloedt het jouw dagelijks leven?

Leon in zn Fiesta zei:
Erg naïef als je het mij vraagt. Ik had me wel drie keer bedacht voordat ik zo’n tent ging staan nu, ongeacht wat de overheid toelaat…

Idem, dit kon je wel zien aankomen.

Overigens, over dat 15 min. wachten, ik ben - natuurlijk - in België gevaccineerd, hier bleef iedereen rustig zitten. En terecht. De kans is klein dat je een reactie krijgt, maar die kan wel direct fataal zijn.

Boppie zei:
Tsja, als je dan leest dat er testuitslagen van de een naar de ander gaan om binnen te komen....of dat hier gebeurt is weet ik niet maar ik zou er niet van opkijken.

Wat ik begrepen heb zit het met de toegangscontrole wel goed (meerdere keren voordat je binnen was) maar zit het probleem in de periode tussen het coronatesten en de toegang.
Als je 24 uur van tevoren gaat testen en daarna gelijk weer de mensenmassa op zoekt kun je in die tijd ook besmet raken, in de periode tussen testen en feesten zou men dan in quarantaine moeten blijven. (of testen bij de ingang, maar dat zal wat praktische problemen gaan geven)

Tsja. Ik weet niet wat erger is dan. Punt is wel als dat uit de klauwen loopt er veel mensen buikpijn gaan hebben. Dit is maar een discotheek. Als dit zo hard gaat dan komen er vanzelf gevolgen voor andere sectoren die het ook al zwaar zat gehad hebben.

der Magistrat zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Erg naïef als je het mij vraagt. Ik had me wel drie keer bedacht voordat ik zo’n tent ging staan nu, ongeacht wat de overheid toelaat…

Overigens, over dat 15 min. wachten, ik ben - natuurlijk - in België gevaccineerd, hier bleef iedereen rustig zitten. En terecht. De kans is klein dat je een reactie krijgt, maar die kan wel direct fataal zijn.
Het zal niet direct fataal zijn lijkt me, maar toch. Kleine moeite om even dat kwartiertje in acht te nemen lijkt me. Toen een maat van me in die wachtruimte zat, viel er een paar stoelen verderop iemand bewusteloos van de stoel af. Wat ik er van begreep is dat allemaal wel goed afgelopen (is waarschijnlijk de spanning en/of de warmte geweest), maar toch. Kan je beter daar gebeuren dan op de fiets of in de auto.

Afgelopen week nog maar eens getest voor de zekerheid (één spuit garandeert natuurlijk niet dat je het virus niet bij je draagt), ook dat ging weer bijzonder snel. 's Avonds afspraak gemaakt voor de volgende morgen (bij de plaatselijke teststraat), vier uur later had ik de uitslag al binnen. Negatief gelukkig :) Mooi vlot geregeld dus, dat scheelt weer een hoop gedoe en geregel. Vind dat testen overigens vervelender dan de prik :D

Leon in zn Fiesta zei:
der Magistrat zei:
Leon in zn Fiesta zei:

Het zal niet direct fataal zijn lijkt me, maar toch. (...)

Klopt, niet direct, maar het kán wel. Misschien had ik het wat genuanceerder moeten verwoorden. :)

Heftige allergische reacties – die indien onbehandeld dodelijk kunnen aflopen – kunnen altijd optreden na toediening van vaccins of medicijnen, maar naar schatting gebeurt dat slechts bij één op de miljoen gevaccineerden. De CDC-rapportage duidt voorlopig op ongeveer een per honderdduizend toegediende doses. In Nederland waren er op het moment van de Lareb-melding 47.000 mensen ingeënt met het Pfizer/BioNTech-vaccin.

Door te blijven zitten kan er simpelweg sneller worden ingegrepen indien er zo'n anafylactische reactie optreedt.
Als je niet blijft wachten én je meteen de weg op gaat, vind ik dat dus wel onverantwoord.
Bron: https://www.groene.nl/artikel/wachten-na-de-prik

Vaccin voorkomt verspreiding niet: 1 op 10 mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd
Verreweg de meeste mensen die sinds 1 juli besmet raakten, waren nog niet gevaccineerd, namelijk 77 procent. 14 procent was gedeeltelijk ingeënt en 9 procent volledig. “Het is duidelijk dat vaccinatie wel beschermt tegen het coronavirus, maar niet volledig. Gevaccineerde mensen kunnen nog steeds besmet raken en het virus verspreiden. Zij worden echter zelden ernstig ziek,” verklaart Susan van den Hof, hoofd van het Centrum voor Epidemiologie en Surveillance van Infectieziekten van het RIVM.

Omdat de zeer besmettelijke deltavariant van het coronavirus in Nederland inmiddels de meest voorkomende is, is het volgens het RIVM belangrijk dat ook volledig gevaccineerde mensen 1,5 meter afstand houden. https://www.parool.nl/nederland/vaccin-voorkomt-verspreiding-niet-1-op-10-mensen-met-positieve-coronatest-was-volledig-gevaccineerd~b88baf4b/

Dit is er bekend over de kans dat je twee keer besmet raakt met corona
Als je besmet bent geweest met het coronavirus, heeft je immuunsysteem hoogstwaarschijnlijk bescherming tegen dit virus opgebouwd. Hierdoor is de kans kleiner dat je nog eens ziek wordt.

Het tweede onderzoek waar Van der Hoek op wijst, komt uit Denemarken. Van de bijna 30.000 mensen die zich minstens negentig dagen na een eerste infectie opnieuw lieten testen in een Deense teststraat, bleken er 138 opnieuw besmet. De Denen berekenden dat een eerdere besmetting voor ongeveer 80 procent effectief is in het voorkomen van een nieuwe besmetting. https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6129395/dit-is-er-bekend-over-de-kans-dat-je-twee-keer-besmet-raakt-met-corona.html

___

een tweede (jonge) collega heeft corona opgelopen nadat ze al volledig was gevaccineerd. Ze was gister voor eerst weer begonnen met werken maar kon maar een halve dag werken want ze was echt te moe. Ook nog geen geur/smaak. Ik vind het nogal wat. Op deze manier blijft ziekteverzuim ook groot en dat is voor bedrijven maar zeker voor collega's niet prettig. Zoals in de zorg zorgt dat voor meer druk.

Opnieuw weer feesten en evenementen zie ik niet snel meer gebeuren. Je wordt wel minder ernstig ziek maar ziek is nog altijd wel ziek. Een (te dikke) collega had in maart corona opgelopen en die is nog steeds snel buiten adem en ruikt en proeft nog steeds niks. Denk dat er nog wel meer onderzoeken moeten komen mbt lange termijn (en of je nog Long Covid kunt oplopen na volledige vaccinatie).

Als je er echt maar even ziek van bent en geen gevolgen meer heeft lijkt het bijna alsof je beter 1 of zelfs 2x corona kunt oplopen na vaccinatie zodat je er voorlopig vanaf bent.

Ik vind de huidige coronagolf maar vaag. Reproductiegetal zit nu alweer onder de 1 en ook dat is onverwacht.

Verklaring lijkt er niet te zijn.

Geen feesten, clubs en festivals meer waar je je voor moet laten testen of waar je makkelijk besmet kunt worden. Lijkt me logisch. Daarom is afstand houden zo belangrijk.

Vraag me af wanneer de goedgelovigen schapen het onlogisch gaan vinden... Elke keer krijgen ze een nieuwe worst voorgehouden. En elke keer gaan ze ermee akkoord en raken ze meer kwijt.

Hoe naïef en gehersenspoeld kun je zijn.

Nog even volhouden mensen. Leugen op leugen, teleurstelling op teleurstelling, angst op angst aangepraat krijgen en nog steeds niet in de gaten hebben. Een virus wat muteert wordt ALTIJD zwakker. En nu worden ze alleen maar BANGER.

Benieuwd hoeveel varianten en boosterprikken het nog gaat duren voor er een paar wakker worden. Het is makkelijker mensen te bedriegen dan ze ervan te overtuigen dat ze bedrogen zijn is een gevleugelde uitspraak.

En hij klopt. Sterkte de komende tijd weer!

Evo II zei:
Een virus wat muteert wordt ALTIJD zwakker.

Evo II zei:

Ja, leg dat eens uit hoe dat bij je komt, gehersenspoeld zijn.
Dat je dingen die gewoon 100% bewezen zijn niet snapt, virussen kunnen zowel sterker als zwakker worden na mutatie. Feit, geen complot of wat dan ook.
Sympathiek dat je ons sterkte wenst, ik wens jou hetzelfde.

Carkiller zei:
Evo II zei:

Evo II zei:

Dat je dingen die gewoon 100% bewezen zijn niet snapt, virussen kunnen zowel sterker als zwakker worden na mutatie. Feit, geen complot of wat dan ook.
Dit heeft geen zin. Iemand die zo in de complot theorie bubbel zit, zal zeggen dat het feit dat virussen ook sterker kunnen worden (hallo Delta variant) wat je nu aandraagt ook niet klopt en bedacht is door de overheid. Hoeveel verstand heb jij er nu van ;)

Virussen muteren dat is een feit, en de Delta variant blijkt een stuk besmettelijker. Het aantal besmettingen neemt snel toe, en ook de ziekenhuisopnames. Dan lijkt het mij logisch dat er extra maatregelen komen. De afbouw ging ook veel te snel.

Feiten zijn ook dat niet gevaccineerden het virus in stand houden/ verder verspreiden, zorgen dat het virus zich kan muteren, en zo zorgen dat de maatregelen langer duren.

Feit is ook dat er nog steeds mensen zijn die de gevolgen van dit virus op je lichaam kan hebben zelf na genezing zeer sterk onderschatten.

EVV zei:
Carkiller zei:
Evo II zei:

Evo II zei:

Dit heeft geen zin. Iemand die zo in de complot theorie bubbel zit, zal zeggen dat het feit dat virussen ook sterker kunnen worden (hallo Delta variant) wat je nu aandraagt ook niet klopt en bedacht is door de overheid. Hoeveel verstand heb jij er nu van ;)

Zal best wel, het is mijn werk maar goed... Probeer EVO II in zijn waarde te houden, hij maakt het me niet makkelijk door een simpel feit uit een biologie boek van ver voor de corona niet juist te kunnen beoordelen.
Andere meningen zijn goed, kunnen we van leren. Deze niet, de spreekwoordelijke spuit 11.

Feiten dat kent deze jongen niet. Beetje loos in de ruimte praten met angst, bedrog, schaap enz. De vaste trefwoorden.

Groetjes aan Willem en Thierry overigens!

EV0 II zei:
Vraag me af wanneer de goedgelovigen schapen het onlogisch gaan vinden... Elke keer krijgen ze een nieuwe worst voorgehouden. En elke keer gaan ze ermee akkoord en raken ze meer kwijt.

Hoe naïef en gehersenspoeld kun je zijn!

Lol... Het is niet alsof je je tuin opnieuw laat doen door een hovenier. Waarbij er gepland kan worden en planten worden uitgezocht etc. Covid-19 is nieuw en niet te voorspellen, dat snap je zelfs toch ook wel? Bij een aanslag weet je ook niet wanneer het gebeurt, hoe en hoeveel doden er zullen vallen.

Delta-variant is er nou eenmaal en zo hebben we weer een tegenslag. Dat is niet bedacht. Wat wel dom is is dat ze overal zo bang voor de delta-variant zijn maar wel weer mensen laten reizen naar buitenland zodat het zich weer kan verspreiden. In dat geval hebben we nergens van geleerd.

Dit schaap heeft net z'n 2e prikkie gehad!(y) Jammer genoeg net iets te laat voor een buitenlandvakantie, want nog geen vaccinatiebewijs. Dus dat wordt weer in Nederland vertoeven. Ach, het is wat het is.

Ben benieuwd of op termijn een 3e prik nodig zal zijn. De GGD is er nu in ieder geval goed op ingericht want de organisatie van de priklocatie waar ik geweest ben was uitstekend. Complimenten aan de medewerkers aldaar.

Mechanix zei:
Dit schaap heeft net z'n 2e prikkie gehad!(y) Jammer genoeg net iets te laat voor een buitenlandvakantie, want nog geen vaccinatiebewijs.

Ik kon mijn QR code al tijdens het wachten na de prik downloaden in de app. Ik denk dat het batchgewijs gaat want mijn vriendin kon het 's avonds pas downloaden. Het gaat in ieder geval heel snel. Petje af voor de IT van de overheid. We klagen altijd wel, maar er zijn maar weinig bedrijven die zo'n systeem in zo'n korte tijd op deze schaal voor elkaar krijgen.

R Wolters zei:
Mechanix zei:
Dit schaap heeft net z'n 2e prikkie gehad!(y) Jammer genoeg net iets te laat voor een buitenlandvakantie, want nog geen vaccinatiebewijs.

Ik kon mijn QR code al tijdens het wachten na de prik downloaden in de app. Ik denk dat het batchgewijs gaat want mijn vriendin kon het 's avonds pas downloaden. Het gaat in ieder geval heel snel. Petje af voor de IT van de overheid. We klagen altijd wel, maar er zijn maar weinig bedrijven die zo'n systeem in zo'n korte tijd op deze schaal voor elkaar krijgen.

Ja, petje af

R Wolters zei:
(n)

Feilloos is dat systeem absoluut niet, bureaucratisch gezien sluit het systeem echter wel perfect aan bij de overheid.
Ik ben ruim 8 weken geleden gevaccineerd, inmiddels tientallen telefoontjes/mailtjes verder, wordt continu (na een lang wachtmenu) van kastje naar muurtje gestuurd, en er is nog steeds geen QR code beschikbaar.(n)
Ik moet me maar zien te redden met het vaccinatiebewijs wat ik bij de vaccinatie heb gekregen, absoluut niet handig als je regelmatig even aan de andere kant van de grens moet zijn i.v.m. je werk.... en ik heb inmiddels ook al begrepen dat ik hierin absoluut geen uitzondering ben.

Mechanix zei:
Ik dacht dat je het digitale bewijs pas 2 weken na de 2e prik kon krijgen. Maar dat kan dus direct al?

Je kunt het al aanvragen via de app, maar de QR code wordt pas geldig na 14 dagen.
Er staat bij mij nu:
"Vaccinatiebewijs: wordt automatich geldig over 3 dagen"

Muddy Bandit zei:
Ik moet me maar zien te redden met het vaccinatiebewijs wat ik bij de vaccinatie heb gekregen, absoluut niet handig als je regelmatig even aan de andere kant van de grens moet zijn i.v.m. je werk.... en ik heb inmiddels ook al begrepen dat ik hierin absoluut geen uitzondering ben.

Jij bent een van de eersten. In eerste instantie liep de registratie van prikjes niet helemaal optimaal.
Jammer genoeg heb ik geen beter advies dan stevig doorzeuren tot je het bewijsje hebt.

Ik heb nauwelijks problemen gehad bij de vaccinatie. Lege, grote sporthal waar hier en daar een GGD medewerker stond. Als ik geen Moderna had gekozen, had ik achter in een rij van twee moeten aansluiten maar nu kon ik zo doorlopen.
Wat wel even een misser was, was het verhuizen van de priklocatie. Briefje op de deur: hier zijn we niet, je moet daar zijn. En dat was een kwartiertje stevig doorfietsen verderop.

Het proces verliep in Sneek ook 2x buitengewoon goed georganiseerd. Inmiddels werkt m'n QR code ook. Ook maar een paar foto's van het vaccinatiebewijs op de foto gezet.

De Schaduw zei:
Hoe werkt dat dan eigenlijk voor mensen zonder smartphone? Ja, ze zijn er nog, ik ken er een aantal...

EVOII bijvoorbeeld. In combinatie met 5g en vaccin absolute controle door Bill Gates. Moet je niet willen.

De Schaduw zei:
Ah, dus dat hoeft inderdaad geen belemmering te zijn.

Ik heb zelf de app, de pdf in mijn inbox en het gele boekje. Beetje veel misschien maar ben je in ieder geval altijd en overal voorzien :)

EVV zei:

Heb je 1 bron met wetenschappelijk bewijs dat een virus na mutatie sterker wordt? Kom, eentje maar...
Hallo Delta variant met je duizenden besmettingen en nauwelijks ziekenhuisopnamen inderdaad. Maarja, uit de angstbubbel komen is lastig. Toegeven dat je ontzettend in de maling gehouden bent nóg lastiger.

'Het is makkelijker mensen te bedriegen dan ze ervan te overtuigen dat ze bedrogen zijn'

@EVO II,

Als virussen volgens jou na mutatie alleen maar zwakker kunnen worden, hoe verklaar jij dan het ontstaan van COVID-19 zelf?

929V6 zei:
@EVO II,

Als virussen volgens jou na mutatie alleen maar zwakker kunnen worden, hoe verklaar jij dan het ontstaan van COVID-19 zelf?

Volgens de wappies is dat gewoon gekweekt in China en daar los gelaten door die communisten.
Donald Trump zegt dat ook en die heeft er verstand van.
:)

Het gaat hier over hoe Corona jouw dagelijks leven beïnvloed, niet over andere zaken EV0 II.

Terence
Autoweek moderator

Mechanix zei:
Dit schaap heeft net z'n 2e prikkie gehad!(y) Jammer genoeg net iets te laat voor een buitenlandvakantie, want nog geen vaccinatiebewijs. Dus dat wordt weer in Nederland vertoeven. Ach, het is wat het is.

Heb eind augustus vakantie. Maar ik ga echt niet naar het buitenland. Teveel gedoe. Sowieso nogal kl*te als je daar bv corona oploopt. Of als er opeens weer strengere maatregelen zijn ofzo. ik ga misschien wel naar Zuid-Limburg, voelt ook als buitenland ;)

Ik ben toch wel een beetje klaar met de 8-wekelijkse PCR / sneltesten voordat ik naar het schip mag reizen.

Ik ben wel blij dat ik zonder test terug kan naar NL (vanuit België, Duitsland, Frankrijk, Denemarken en UK)

MCW6 zei:
Mechanix zei:

Heb eind augustus vakantie. Maar ik ga echt niet naar het buitenland. Teveel gedoe. Sowieso nogal kl*te als je daar bv corona oploopt. Of als er opeens weer strengere maatregelen zijn ofzo. ik ga misschien wel naar Zuid-Limburg, voelt ook als buitenland ;)

Een appje downloaden of 1x een wattenstaafje in je neus. Nou, nou, wat een gedoe...

MCW6 zei:
Mechanix zei:

Ik stel vast dat afstand houden hetgeen is waar de meeste mensen moeite mee hebben en dat zie ik zowat overal:
ik was in Wassenaar vorige week waar sommige mensen bij de ingang van het museum zowat over de hosts/hostessen gingen hangen, ik zag het in Antwerpen bij wedstrijden van de het WK voetbal: tafeltjes staan correct opgesteld en iedereen troept samen rond het videoscherm.
Opstellinng van het meubilair in de strandbars in Scheveningen...o_O
Ik was in Straatsburg: 's avonds een open luchtevent: iedereen verplicht om een mondmasker te dragen om dan vast te stellen dat mensen bijna tegen vreemden aangeschurkt gaan zitten.
In Duitsland op restaurant: een vriendengroepje van zo'n 10 personen dat gezellig rond een tafel gaat samenzitten, de stoelen netjes mooi naast elkaar natuurlijk.

Dus dat 'gedoe': hangt vooral van jezelf af: enkele basisregels respecteren probeer je toch overal te doen?
Op dat vlak kan het overal fout lopen ook zonder naar het buitenland te gaan. Natuurlijk helpt reizen en je niét aan basisregels houden sterk aan het verspreiden van nieuwe virusvarianten. Maar door je wel aan de regels te houden heb je dat toch grotendeels zelf in de hand.

J00P 5528328 zei:
MCW6 zei:
Mechanix zei:

Een appje downloaden of 1x een wattenstaafje in je neus. Nou, nou, wat een gedoe...

Heb de app allang. Toen ie net online ging wachtte ik een paar dagen en toen ik vroeg wakker was lukt het direct. Maar blijf het teveel gedoe vinden. Sowieso vind ik reizen niet verstandig ivm verspreiding. Dat is nou al meerdere keren gebleken. Ik wil geen onderdeel zijn van het probleem en dat heb ik 1,5 jaar lang zo goed mogelijk gedaan (naar mijnm eigen mening dan).

Sowieso geen zin dat je vast zit in een land als daar bv een strenge lockdown komt oid. Nederland is ook mooi.

MCW6 zei:
J00P 5528328 zei:
MCW6 zei:
Mechanix zei:

Heb de app allang. Toen ie net online ging wachtte ik een paar dagen en toen ik vroeg wakker was lukt het direct. Maar blijf het teveel gedoe vinden. Sowieso vind ik reizen niet verstandig ivm verspreiding. Dat is nou al meerdere keren gebleken. Ik wil geen onderdeel zijn van het probleem en dat heb ik 1,5 jaar lang zo goed mogelijk gedaan (naar mijnm eigen mening dan).

Sowieso geen zin dat je vast zit in een land als daar bv een strenge lockdown komt oid. Nederland is ook mooi.

Je ziet beren op de weg die er niet zijn;). Ook op vakantie kan je je simpel netjes aan de maatregelen houden en gewoon genieten. Vergeet niet, de brandhaard in Europa is Nederland, niet andersom...

Als we niet gingen reizen dan was Delta-variant hier waarschijnlijk ook niet geweest. Brandhaarden hebben we vorig jaar teruggenomen vanuit wintersport en vorig jaar zomer op vakanties in Spanje.

Vorig jaar, ja. De huidige situatie is dat de brandhaard onze eigen achtertuin is;)
De wereld zal toch weer open moeten, niet reizen/landen op slot is geen optie. En dat hoeft ook niet, want reizen kan prima veilig en zonder gedoe.

Vorig jaar, ja. De huidige situatie is dat de brandhaard onze eigen achtertuin is

Dankzij de Deltavariant die we niet buiten hielden omdat mensen mochten reizen.

niet reizen/landen op slot is geen optie

In beperkte mate wel. Maar dat vergt een andere instelling.

MCW6 zei:
Vorig jaar, ja. De huidige situatie is dat de brandhaard onze eigen achtertuin is

Dankzij de Deltavariant die we niet buiten hielden omdat mensen mochten reizen.

Nou, vooral iemand die op persconferenties trots 'dansen met Jansen' als superspreader heeft bedacht. Die naïviteit hebben ze in het buitenland niet in zo'n mate gehad.
Nederland is het lachertje van Europa. Op vakantie is de kans op Corona kleiner dan thuis;)

niet reizen/landen op slot is geen optie

In beperkte mate wel. Maar dat vergt een andere instelling.

Sure, hoe wil je je boodschappen krijgen? Hoe wil je dat mensen brood op de plank krijgen?o_O

Lokale bakker, (groente)boer etc :T

Ik heb het natuurlijk over recreatief reizen. Sowieso ben ik voor andere manier van leven; niet continue alles zo goedkoop mogelijk uit China willen halen per schip. Of hoop (goedkoop) vliegverkeer. Scheelt hoop in CO2-uitstoot. Kan geen kwaad met het extreme weer.

MCW6 zei:

Ik heb het natuurlijk over recreatief reizen. Sowieso ben ik voor andere manier van leven; niet continue alles zo goedkoop mogelijk uit China willen halen per schip. Of hoop (goedkoop) vliegverkeer. Scheelt hoop in CO2-uitstoot. Kan geen kwaad met het extreme weer.

Recreatief reizen is uitgegroeid tot iets belachelijks. Tegenwoordig is een vakantie pas een vakantie als je uren met een vliegtuig reizen moet.

Een fietsvakantie richting het Gooi of zeilvakantie in de Biesbos is veel meer ontspannend dan met een vliegtuig in Vietnam proberen te komen. Je kan met de hoteleigenaar in plat Rotterdams overleggen welke uitsmijter je wil hebben zonder "het is inderdaad lekker weer" in krom pigeon english als antwoord te krijgen en het is goed voor de conditie.

Maar we worden gek gemaakt met plaatjes van mooie dames op palmstranden terwijl alle zeurende, walvisvormige toeristen even uit beeld zijn.

Wat brengt al die stress en rekeningen van die "droomvakantie op Bali" op?
Stress over vluchten en bagage, een jetlag van hebikmejoudaar, een stevige deuk in je bankrekening, geen noodzakelijke lichaamsbeweging, kilo's CO2, vreemde virussen en bacteriën en misschien een bruid - zonder piemeltje.

rke zei:
MCW6 zei:

Recreatief reizen is uitgegroeid tot iets belachelijks. Tegenwoordig is een vakantie pas een vakantie als je uren met een vliegtuig reizen moet.

Een fietsvakantie richting het Gooi of zeilvakantie in de Biesbos is veel meer ontspannend dan met een vliegtuig in Vietnam proberen te komen. Je kan met de hoteleigenaar in plat Rotterdams overleggen welke uitsmijter je wil hebben zonder "het is inderdaad lekker weer" in krom pigeon english als antwoord te krijgen en het is goed voor de conditie.

Maar we worden gek gemaakt met plaatjes van mooie dames op palmstranden terwijl alle zeurende, walvisvormige toeristen even uit beeld zijn.

Wat brengt al die stress en rekeningen van die "droomvakantie op Bali" op?
Stress over vluchten en bagage, een jetlag van hebikmejoudaar, een stevige deuk in je bankrekening, geen noodzakelijke lichaamsbeweging, kilo's CO2, vreemde virussen en bacteriën en misschien een bruid - zonder piemeltje.

Chill een beetje.
Een vakantie buiten NL is niet meteen op pedo-vakantie naar Bali;)

Sommigen wonen al in de mooie delen van NL, of willen gewoon meer/wat anders ontdekken. Europa heeft prachtige plekken waar je met vliegtuig, of zelfs auto, zo bent. Sleurhutje thuislaten en lekker genieten;)

Terug
Bovenaan