Auto aankoop advies

A

Anoniem

Guest
Goedenmorgen,
binnenkort rij ik af voor mijn rij-examen (met goed gevoel!) en ben daarom aan het oriënteren voor een leuke niet te dure auto waaraan ik een beetje plezier kan beleven. Mijn oog is gevallen op de suzuki swift 1.6 sport, maar ik vind het lastig m.b.t. de kilometerstanden, ik ken de japanse betrouwbaarheid maar hoeveel is nu echt veel? sommige zeggen 2 ton echt geen probleem maar ik vind het toch wat veel...
Of advies voor een andere auto?
wat ik een beetje wil;
Een beetje een leuke uitziende auto (ik vind hot hatches meestal wel leuk)
budget is max 5000, liefste rond de 3000 want het blijft de eerste auto🤷🏻‍♂️
beetje pit, +- >90pk
3+ zitter (dus geen 2 zits)
betrouwbaar

ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben😄

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar de wat vlottere auto's zijn vaak iets lastiger te verzekeren als je net je rijbewijs hebt.

Swift is populair, dus daar betaal je meer voor, de yaris is ook een auto die bij ieder bekend staat, dus worden ook aanzienlijk stevige prijzen voor gevraagd.

Onbekend maakt onbemind een smart for four deelt techniek en onderstelmet de mitsubishi colt https://www.autowereld.nl/smart/forfour/1-3-2007-1eigenaar-airco-panoram-velgen-nw-apk-35192097/details.html

Bij de Suzuki Swift is de versnellingsbak een zwak punt, voor de rest is het een goede auto. De kilometerstand zegt vaak niet heel veel over de staat, nadeel van de Swift vind ik wel dat de auto populair is, dus relatief duur voor wat je krijgt. De auto is ook populair bij jeugdige bestuurders die soms niet al te netjes met de techniek om gaan, en of bezuinigen op het onderhoud. En Suzuki monteert erg veel goedkoop ogende plastics in het interieur. Ik vind het wel een leuke auto

Als beginnend bestuurder is het verstandig om niet hele snelle auto's te kopen die zijn vaak moeilijk of erg duur om te verzekeren. Neem ook een auto die aantoonbaar goed is onderhouden en waar goed voor gezorgd is. Pas op voor auto's op te brede banden, goedkope Chinese banden, afgelopen tijd veel eigenaren, of verlaagd zijn.

In deze prijsklasse is de staat eigenlijk belangrijker dan het merk,
minder gewilde auto's vind je vaak uit jongere bouwjaren en met minder kilometers.

Prima andere opties zijn bijvoorbeeld de Kia Rio, Renault Twingo 2 en Clio 3, Fiat Grande Punto, Mitsubishi Colt, Ford Fiesta, en Chevrolet Kalos, Peugeot 206+.

Opel Astra Coupé! Een enigszins goeie moet te vinden zijn voor je budget.

https://www.autowereld.nl/opel/astra/unieke-coupe-bertone-1-8-16v-vol-leder-nap-34446900/details.html?_ga=GA1.2.346816898.1591120700

Inderdaad is een Astra Coupe een goede optie, heb er zelf ook 10 jaar lang 1 gehad!
Ondanks de Coupe vorm toch erg praktisch, kofferbak heeft bijvoorbeeld een gigantische inhoud! ( 460 liter )

Sidney 7458563 zei:
budget is max 5000, liefste rond de 3000 want het blijft de eerste auto
beetje pit, +- >90pk
3+ zitter (dus geen 2 zits)
betrouwbaar

Een auto is als een vrouw: leuk uitziende buitenkant zegt niets over de binnenkant

budget is max 5000, liefste rond de 3000 want het blijft de eerste auto

Vergeet niet: bij autorijden geldt: na aankoop beginnen de kosten pas....
Hoe populairder, hoe duurder; een ouwelullenauto biedt vaak meer auto voor minder geld, en is ook vaak minder afgeragd

betrouwbaar

Dat wil iedereen. Dus blijf weg van al je dromen en kies met je verstand. Leer eerst auto te rijden (na je geslaagde rijexamen mag je dat doen zonder instructeur :) ), maak fouten (doen we allemaal), en als je dan na een paar jaar ervaring hebt en wat gespaard, koop dan een leuke jongere auto.

En ja, dan heb je ook al voor minder geld keuze genoeg.

Barri zei:
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar de wat vlottere auto's zijn vaak iets lastiger te verzekeren als je net je rijbewijs hebt.

klopt daarom hoeft die ook niet te snel te zijn, drm +- >90. is goed te vinden en te berzekeren ;) ik ben 18 en de auto zal worden verzekerd op mn ouders voor de kosten maar ik zal er zelf in rijden.

dankjewel, dit bevestigd mijn vermoedens! ik zat zelf idd ook naar je ander genoemde autos te kijken. De colt is ook een van mijn "faves" maar de swift blijft favoriet vandaar die als voorbeeld gebruikt. en idd klopt t ook van t plastic, maar zolang t werkt maakt mij dit echt niet uit. ik wil gewoon een leuke auto die met plezier te rijden is, die niet mn bank breekt en niet na een half jaar t lootje legt. Zag laatst ook een Honda civic, zover ik weet zijn die ook echt niet kapot te krijgen.

De colt is 1 van de weinige jappen in het b-segment die relatief gunstige aangeboden worden, zelfde voor de sirion 2 en de minder kwalitatieve micra. Eerste generatie i20 zit er wat tussen in

Colt 1500 euro
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/143917514/Android?s=29-29-2-2-1-27

Colt 3000 euro
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/143143451/Android?s=29-29-2-2-1-7

Colt 4000 euro
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/136097054/Android?s=29-29-2-2-1-5

Koop een Colt, gewoon op eigen naam verzekeren
Bovenstaande hebben all 3 de betrouwbare 1.3 met 95 pk.
Met deze motor is de Colt een zuinig en vlotte auto.
De 3 deurs ziet er sportiever uit dan de 5 deurs uitvoering.
Een prima beginners auto, ook nog met airco.

Dan zou ik nog eerder die jaren 90 begin 2000 Colt zoeken, dan de genoemde hogere nieuwe Colt. Wat een waardeloze achterbank heeft die zeg, maarja, dat geld ook voor een VW Polo of iets dergelijks. Sowieso doe je niemand een plezier om bij dit soort B segmenters achterin te moeten zitten.

Eerste wat bij mij opkomt als alternatief voor de Swift is een de Fiat Grande Punto T-Jet of 1.4 16v in de Sport uitvoering. 17 inch velgen, sideskirts wat mij betreft nog steeds een fris model om te zien. Daarbij zijn het betrouwbare auto’s, ook de T-Jet. Wellicht wat bevooroordeeld omdat ik 2008 gekozen heb voor een Punto boven de Swift en de Peugeot 207. Andere auto welke wellicht ook interessant is een Ford Fiesta ST, uit 2007, 2008. Al zullen veel mensen die je hier afraden want 150pk.

Sammy zei:
Dan zou ik nog eerder die jaren 90 begin 2000 Colt zoeken, dan de genoemde hogere nieuwe Colt. Wat een waardeloze achterbank heeft die zeg, maarja, dat geld ook voor een VW Polo of iets dergelijks. Sowieso doe je niemand een plezier om bij dit soort B segmenters achterin te moeten zitten.

Deze Colt heeft zelfs een verstelbare achterbank.

haarr zei:
Sammy zei:

Deze Colt heeft zelfs een verstelbare achterbank.

Ja en de 5 deurs zefls in delen verschuifbaar
https://www.youtube.com/watch?v=V2jtQ9eSWgw&t=41s

Terug
Bovenaan