Goedkope beginners auto tot €1200

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare en zuinige hatchback met ongeveer 100k-125k kilometers op de teller.
Het liefst een auto vanaf het jaar 2000 die op benzine moet lopen. (Ik ben niet van plan heel veel te rijden en grote kosten te maken).

Een golf 4 uit 2000 spreekt mij erg aan (Ook hoor ik graag adviezen over andere hatchbacks), omdat hij er vrij modern en strak uitziet en je in het interieur veel dingen kunt aanpassen
door online dingen aan te schaffen of zelf creatief mee bezig te gaan.

Hebben jullie enige tips of adviezen voor mij? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

BTC

PS: Bedankt voor de moeite! (y)

Let goed op roest met een Golfje uit die periode.

Met name dorpels aan de achterzijde zijn veelal krokant aan het worden.

Een nette Golf IV met weinig kilometers voor minder dan 1200 euro? Dat wordt lastig. Iets meer kilometers ervaring en je kunt er al wat meer vinden. De IV is over het algemeen een prima gebouwde generatie. Andere suggestie: Focus I. Roestgevoeliger, maar een van de best rijdende auto's in zijn klasse.

Bedankt voor je reactie D Elzinga! Dat klopt inderdaad, dan kijk je al gauw naar ongeveer €1350. Ik kan natuurlijk ook een auto uit Duitsland importeren.

BTC zei:
Ik kan natuurlijk ook een auto uit Duitsland importeren.

Je zult bij zo'n oude auto in ieder geval meestal geen bpm meer af hoeven te dragen, maar evengoed ben je tijd en geld kwijt aan de auto in Duitsland te bezichtigen, vervoeren, invoeren, etc. Tenzij je in de buurt van de grens woont of een buitenkansje tegenkomt zou ik bij een dergelijke auto niet heel snel import overwegen.

Ja klopt, heb daar al rekening mee gehouden. Scheelt weer dat ik direct aan de grens woon.:D
Ik zal dit wel overwegen, mocht er 1 in de buurt te koop zijn of eventueel een andere hatch.

https://www.autoscout24.de/angebote/volkswagen-golf-20-millionen-benzin-schwarz-2511a1b1-2096-b34e-e053-0100007f4d2d?&cldtidx=4&cldtsrc=listPage
Dit vind ik bijvoorbeeld al een hele mooie.

1200 euro is relatief veel geld, maar om een auto te zoeken met weinig kilometers in een wat nette staat word al lastig ga je ook nog eens op zoek naar een van meest populaire occasions (zoals een golf) dan word het nóg lastiger.

Je zoekt auto's van 15-20 jaar oud met max 125.000 km. Dan zoek je dus auto's die al die jaren ongeveer 8500 km hebben gereden. De veruit de meeste auto's maken veel meer kilometers per jaar, dan maak je het jezelf onnodig moeilijk. De kans dat je een exemplaar treft waarvan de kilometerstand niet helemaal eerlijk is, is ook groot.

Ik zou minder naar kilometers kijken maar meer naar de staat van onderhoud. Wil je een goede nette auto dan loont het om niet gelijk naar het model te kijken waar 'iedereen' al naar kijkt. daarnaast zaken zoals ABS is in die tijd ook niet altijd standaard op alle auto's en zou ik wel als eis willen

zomaar enkele voorbeelden die je binnen jou budget wel kan mee nemen als je wat geluk hebt en niets gaat inruilen

Citroen C4, 150.000km, 2006

KIA Cerato 2005, lekker luxe met cruise control, airco en wat vermogen

hou wel altijd geld achter de hand. het blijven gewoon oudere auto's. Bij elk merk/model weet je gewoon dat de kans op kosten wat groter is.

je weet dat dit ding in oostenrijk staat? En je invoerkosten moet betalen. + BPM + er naar toe en weer terug? Los van dat de kans aanwezig is als je daar komt het een barrel kan zijn? Met dit budget zou ik nooit aan invoeren denken en al helemaal niet ver van huis.. Ben je vrijwel altijd duur uit

Heb je bijvoorbeeld gezien dat het 'check engine' lampje brand? er is dus al iets niet helemaal lekker. klopt de km stand wel? Auto ziet er behoorlijk slecht uit (zie bv het stuur) voor een auto met zo weinig kilometers. Wel bijzonder dat je dit een hele mooie vind. Ik vind het een barrel. Natuurlijk kun je geen nieuwe auto verwachten maar deze.... Om maar niet van luxe te spreken. zelfs een aircootje zit er niet op en de ramen moet je met de hand aanzwengelen.
overigens is dit een 1.2 met 75 PK. zelfs een elektrische fiets gaat je nog voorbij. :) deze is volgens mij zelfs in Nederland nooit geleverd

BTC zei:
https://www.autoscout24.de/angebote/volkswagen-golf-20-millionen-benzin-schwarz-2511a1b1-2096-b34e-e053-0100007f4d2d?&cldtidx=4&cldtsrc=listPage
Dit vind ik bijvoorbeeld al een hele mooie.

Best een basic ding, zowel qua motorisatie als opties. Of maakt dat niet uit?

Nee dat klopt, maar ik bedoelde de auto zelf. Oostenrijk is uiteraard veels te ver.
Ja een 1.2 doe ik niet aan. het liefst een 1.6-2.0.

Met die eisen qua kilometerstand en prijs zit je vast aan gebakjes als een Cuore automaat.

BTC zei:
Nee dat klopt, maar ik bedoelde de auto zelf. Oostenrijk is uiteraard veels te ver.
Ja een 1.2 doe ik niet aan. het liefst een 1.6-2.0.

Ja maar jou voorbeeld (en prijs) wel is wel gebaseerd op het land waar hij staat, motorisering en luxe en staat van de auto. Dus heb je niets aan jou voorbeeld

Ga jij een nette eerlijke 1.6 of 2.0 golf 4 vinden met minder dan 125.000 km in duitsland voor minder dan 1000 euro? Het land waar de golf ook heel populair is? Liefst niet al te ver in duitsland?

ik weet niet waar je aan de grens woont. Maar waar ik ook woon (vlak aan de grens) en dan 100km duitland in. golf 4, benzine, max 125.000 km . is de aller goedkoopste al 2100 euro bij een particulier waar in de advertentie al staat dat de elektrische ramen het beide niet meer doen en 'hier en daar wat krassen' , waarbij het al snel naar de 3000 euro gaat. ( zoekresultaten )

Je hebt gewoon (veel) te weinig budget voor een van de meest populaire occasions in europa met een lage kilometerstand.

Ik zou de kilometerstandeis laten vervallen. Of gewoon naar een iets mnder populaire auto's kijken, of wat meer sparen. En wat geld achter de hand houden voor achterstallig onderhoud

Barri zei:
Met die eisen qua kilometerstand en prijs zit je vast aan gebakjes als een Cuore automaat.

B-segment lukt ook wel: https://www.autowereld.nl/peugeot/206/1-1-xr-nap-stuurbekrachtiging-apk-08-2021-33122470/details.html

Maar inderdaad, een lage kilometerstand voor dit budget willen bij een van de populairste modellen op de tweedehandsmarkt wordt een moeilijk verhaal.

Bedankt voor je reactie! Zullen deze auto's niet veel meer benzine kosten dan een hatchback, want hij lijkt mij dat deze wel een tikkeltje zwaarder zullen zijn.

Top, bedankt voor je reactie! Heb altijd geld achter de hand. Maar wil zo min mogelijk proberen te spenderen aan een auto.. Ik heb andere prioriteiten.

Ik zou voor dat budget de eis vwb kilometerstand tenminste verhogen met 100.000km.
Dan kom je bij zoiets uit: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1615815265-volkswagen-golf-1-6-fsi-turijn-clima-elek-pakket-lmv-n-a-p-a.html>

speedtouch zei:
Nico GTR zei:
Let goed op roest met een Golfje uit die periode.

Ik dacht dat dat in de jaren '90 was, na 2000 hadden ze het toch redelijk voor elkaar?

Naja ze beginnen er nu mee zeg maar. Dus je hebt echt wel kans dat je een mooie harde hebt, maar je hebt ook best kans dat als je niet oplet er toch al een redelijk gat in de dorpel aan het komen is.
En de spatbordranden natuurlijk niet te vergeten. Das niet mooi maar kan nog wel ff door.

En is het erg voor een auto van 20 a 18 jaar oud?

Eigenlijk kun je met dit lage budget veel beter kijken naar niet gezochte auto's, dan heb je veel meer kans op een goed exemplaar.

Zoek een goed exemplaar, die goed is onderhouden. Bij import Golfs met een lage kilomerstand is vaak gerommeld met de tellerstand. De kans dat je gezien je wensen met een oud barrel thuis komt is best groot.

Gezien je lage budget moet je zeker niet selecteren op kilometerstand, maar kijken naar de technische staat en of de auto goed onderhouden is.

De al genoemde Kia Cerato is best een goede keus. Of kijk naar een Chevrolet/ Daewoo Nubira, Kia Rio, Hyundai Getz, Mitsubishi Spacestar, Renault Clio, of iets dergelijks.

Waarom zou ik een auto kopen met 250k kilometers op de teller? Zou ik dan niet beter het geld direct door de gootsteen heen spoelen?

BTC zei:
Waarom zou ik een auto kopen met 250k kilometers op de teller? Zou ik dan niet beter het geld direct door de gootsteen heen spoelen?
Als je wil blijven fietsen wel :)
Maar wat is er mis met een 15 jaar oude auto met 250k op de klok? Per jaar een 16k gereden, dat is heel niet gek.

Nouja, een auto met 250k op de klok lijkt me aardig tegen het einde aan denk je niet?

BTC zei:
Ik doe niet aan gokken. ;)

Dan moet je met dit budget uberhaupt geen auto willen kopen, want ook met net een ton ervaring heb je geen garantie dat zo'n auto jarenlang zonder grote kosten blijft functioneren.

Mijn ervaring met oude goedkope auto's, motoren en scooters is dat je er altijd aan moet sleutelen. Hoeft niet erg te zijn, maar wel iets waar je rekening mee moet houden.

Als je niet aan gokken doet, moet je zeker geen auto van 1.200,= euro kopen.
Als dit je budget is zou ik zeker de kilometerstand wat aanpassen, een auto met 200.000 km op de teller hoeft niet echt slecht te zijn en kan nog jaren mee.
Bij auto's van ruim 10 jaar oud en 100.000 km is de kans groot dat er wat met de teller is gerommeld, tenzij het een klein boodschappenauto'tje is geweest, maar die koopt men meestal niet nieuw.
En wat hier al geschreven is moet je het echt niet in een populaire auto zoeken, daar is de prijs dan ook naar.
Beter zoeken naar iets wat niet zo populair is, is misschien niet zo mooi, maar je kunt met dit budget beter selecteren op technische staat als op een fraai uiterlijk.

4 elektrische ramen , airco en ook nog een kleine 500 euro overhouden ?

https://www.autotrack.nl/a/daihatsu-applause-benzine-1999-50383437

0-b8fada3c-9850-45d6-923b-e13624eb488b.jpg

Maak wel ff een topic in Mijn Auto, als je een auto hebt gevonden voor 1250 euro.
Ik ben wel benieuwd wat het wordt en waar je allemaal tegenaan loopt in het eerste jaar.
Geen budget of autokennis, maar wel hoge eisen. :D

Opel Astra:

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/120761068/Android?s=5-5-0-0-1-1

BTC zei:
Nouja, een auto met 250k op de klok lijkt me aardig tegen het einde aan denk je niet?

Ik heb er nu 340k op staan en die loopt echt niet op zijn laatste benen. (Wel een beetje aan gesleuteld dat wel)
Overigens gekocht met 172k op de teller voor 1450 euro.

Ja dat is ook zo, vind ik juist alleen maar mooi (op de kosten na natuurlijk).:D

Een beetje een domme opmerking, heb weldegelijk enigszins kennis.

Inderdaad ook een leuke bak, vind een opel corsa ook nog wel geinig.(y)

Terug
Bovenaan