Touran JOIN of IQ.drive

A

Anoniem

Guest
Na een proefrit te hebben gemaakt zijn we eruit. We willen een jong gebruikte Touran importeren.
In de Duitse advertenties wordt veel geadverteerd met de modellen Join en IQ.drive.
Het wordt me helaas niet duidelijk wat nu precies de verschillen zijn t.o.v. een Highline.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen?
Dank voor jullie hulp!

IQ-drive is de verzamelnaam voor allerlei hulpsystemen bij het rijden. Geen specifieke uitvoering voor zover ik weet.

Verder weet ik niet wat de verschillen zijn, maar over het algemeen zijn bij Volkswagen de uitrustingen per uitvoering in Duitsland sowieso heel anders dan in Nederland. Dus maak een lijstje van wat je er op wilt hebben en zoek daar specifiek naar.

Prijslijst Join: <https://www.mobilverzeichnis.de/download-auto-preislisten-nach-marken-und-typen/file/20203-2018-06-preisliste-vw-touran-join>

Barri zei:
Prijslijst Join: <https://www.mobilverzeichnis.de/download-auto-preislisten-nach-marken-und-typen/file/20203-2018-06-preisliste-vw-touran-join>

Klopt het dat prijzen van auto's: nieuw en oud, in DE zijn ongeveer 80% van in NL ?

Zomaar benieuwd wat je overwegingen zijn om specifiek een Touran uit Duitsland te halen?

Don H zei:
Zomaar benieuwd wat je overwegingen zijn om specifiek een Touran uit Duitsland te halen?

Onze huidige auto is een Toyota Corolla Verso (10 jaar geleden ook geïmporteerd). Ook een fijne auto, maar wel ééntje die een dagje ouder begint te worden.
Ook merk ik dat onze 3 kinderen steeds langer worden en meer ruimte willen.
En verder wil mijn partner graag rijden in een automaat.

Onlangs hebben we een proefrit gemaakt in een Touran. Echt een ruime, praktische auto.
Wat fijn is dat er geen achterbank maar 3 stoelen in zitten. Dar wordt door onze tieners zeer gewaardeerd. ;-)
Daarom op zoek naar een jong gebruikte auto in Duitsland waar het aanbod toch groter is dan hier in Nederland.

Don H zei:
Je kent de risico's van Duitse import?

De vorige keer zelf gedaan.......toen best spannend ;)
Deze keer besteed ik het liever uit aan de professionals.

Wat zijn jouw ervaringen?

In de familie/ kennissenkring:
Opel Corsa: (Waarom?? Er staan 100-en van te koop in NL, incl NAP), bleek achteraf schadewagen, niet geweten/ geen check, jammer voor de jongen.
Mazda CX-5: Jaar of 4 oud, had na eerste controlebeurtje, volgens boekje NOOIT meer een Mazda garage gezien…. Alleen maar zur Hufschmidt ins Dorf... Was een fraai gekocht onderhoudsboekje, stempeltje fabriceren en klaar is de onderhoudsgeschiedenis met een lage kilometerstand.
En behalve forumleden hier, waarschuwen consumentenorganisaties ook duidelijk voor teruggedraaide Duitse tellers. Zeker bij jonge occasions kan een 2 jaar oude auto een echte stand van 20k hebben, maar origineel net zo makkelijk 80k, voor het terugdraaien.

Bij die Mazda zat er trouwens ook zo'n partij tussen die alles regelde. Daarmee wordt de aanbieder buiten schot gehouden en de tussenpartij is alleen verantwoordelijk voor transport en wat papierwerk.

Voor een auto waarvan er hier vele 100-en te koop worden aangeboden, met NAP, zou ik het avontuur niet perse aangaan.

Voor een auto waarvan er hier vele 100-en te koop worden aangeboden, met NAP, zou ik het avontuur niet perse aangaan.

Nou niet dus. Touran + benzine (gokje) + Automaat + bouwjaar vanaf 2017 en je houdt er op gaspedaal 87 over. Ook nog NAP (=origineel NL) erbij? Slechts 7 stuks.

Opel Corsa: (Waarom?? Er staan 100-en van te koop in NL, incl NAP), bleek achteraf schadewagen, niet geweten/ geen check, jammer voor de jongen.
Mazda CX-5: Jaar of 4 oud, had na eerste controlebeurtje, volgens boekje NOOIT meer een Mazda garage gezien…. Alleen maar zur Hufschmidt ins Dorf...

Een schadeauto kun je hier ook zo kopen, en die Mazda is bij een handelaar gekocht of een Mazda dealer?

Als je een jahreswagen koopt bij een VW dealer zou ik mij niet zo druk maken.

Zo spannend is het allemaal niet hoor. Ik zou voor een specifieke Touran ook in Duitsland kijken. Die markt is gewoon veel groter.

Als je een specifiek model zoekt kun je prima in duitsland kijken. maar ik zou wel bij een duitse VW garage kopen en niet een handelaartje. Zoals hierboven gezegd, er word veel mee gerommeld. Ik ken ook 2 mensen die er slecht vanaf zijn gekomen. Een golfje 7 (waarom in duitland halen dacht ik nog), maar daar bleek alle boekjes en stempeld van te zijn vervalst want die garage van de stempels had die auto nooit gezien. Km stand is dan ook maar gokken. Overigens wel tot heden probleemloos. En een mercedes A250, die heeft vermoedelijk 70.000 meer gelopen aangezien de garage die hem nieuw geleverd had hem in de boeken had met heel veel meer kilometers als die gene die hem gekocht had. De (NL) handelaar zegt dat hij na alle eerlijkheid ook zo die auto heeft gekocht in duitsland en er ook niets aan kan doen.... (jaja..)
Bij een VW dealer is de kans op zulke praktijken gewoon heel klein

Wel zou ik, als er ook een model is wat je aan staat welke in NL staat, eerst kijken of je daar uit komt met een goede dealer. Voor 2 maand terug was ik bij de VW dealer voor onderhoud aan onze auto en had een gesprek met mijn oud collega die er nu werkt. Ze hadden ook een touran staan, was een tijd als demo ingezet maar nu wel echt een keer verkocht moest worden , deze stond er al een half jaar, maar volgens hen zijn die auto's niet aan de straatstenen te slijten. Niemand wil ze. Mogelijk is er in NL een prima deal mogelijk. ;)

Heb je ook geen gezeur met import, wat je ook terug ziet als je hem ooit weer wil inruilen/verkopen

Helemaal met jullie eens. Ik kijk alleen bij de Duitse VWdealers.
Uiteraard ook in het Nederlandse aanbod al weken aan het zoeken. Dat is toch wel beperkt. Helaas tot op heden dan ook niets geschikts gevonden. Of de auto ligt te ver boven het beschikbare budget of de kilometerstanden zijn me te hoog.

Terug
Bovenaan