Toyota Auris hybrid 300.000 km occasion kopen?

A

Anoniem

Guest
Volgens de ANWB is de richtprijs / gemiddelde van deze auto (oktober 2010) bij een BOVAG dealer 5050 euro bij een km stand van drie ton. De vraagprijs van de dealer is 6890 euro, maar de auto heeft een nieuw accupakket en is volgens de dealer in zeer goede staat (incl onderhoudsboekje, netjes onderhouden). Daar ga ik maar even vanuit.

Vraag, wat is een redelijke prijs? En is het een goede aankoop als ik de auto 4 jaar wil gebruiken, er nog een ton bij wil rijden, geen enorme onderhoudskosten wil?

ik vind hem wel duur, voor een paar euro meer rijd je in een Auris die 150k heeft gelopen.
https://www.autotrack.nl/a/toyota-auris-benzine-2010-50322750
https://www.autotrack.nl/a/toyota-auris-benzine-2010-50328253

Zitten er facturen bij? Dat zegt meer dan gekrabbeld in boekjes. Als het verder een betrouwbaar adres is, hybride betaal je veel voor

Toyota Auris is een betrouwbaar model die in principe geen problemen mag hebben met zulke kmstanden. Maar eerlijk gezegd vind ik die prijs echt te hoog.
Als je zeker 4 jaar 100000km met zo min mogelijk problemen wil rijden dan zoek je voor iets meer geld een exemplaar met minder kilometers (of je kijkt eens naar een Lexus CT200H, zelfde techniek in een luxer jasje)

Ik zou ze gaan vragen waarom deze auto zo duur is.
Vreemd vind ik het dat een accupakket al bij drie ton vervangen moet worden.
Toyota geeft op bijna alles garantie het zou me niets verbazen dat deze dealer vrijwel niets voor dit accupakket betaald heeft.

roel 9620316 zei:
Volgens de ANWB is de richtprijs / gemiddelde van deze auto (oktober 2010) bij een BOVAG dealer 5050 euro bij een km stand van drie ton. De vraagprijs van de dealer is 6890 euro, maar de auto heeft een nieuw accupakket en is volgens de dealer in zeer goede staat (incl onderhoudsboekje, netjes onderhouden). Daar ga ik maar even vanuit.

Vraag, wat is een redelijke prijs? En is het een goede aankoop als ik de auto 4 jaar wil gebruiken, er nog een ton bij wil rijden, geen enorme onderhoudskosten wil?

Auto van 10 jaar oud en 3 ton op de teller.
Natuurlijk krijg je te maken met onderhoudskosten.
En nieuwe onderdelen van Toyota zijn verschrikkelijk duur, maar je kunt geluk hebben...
Goed nakijken en navragen: stoelen, accus, vering en dempers, banden, remschijven, waterpomp, knoppen (audio systeem), uitlaat, distributieketting (geen idee of de hybrid er 1 heeft), rubbers etc.

Redelijke prijs: de genoemde BOVAG koerslijst lijkt mij realistisch zonder inruil.

spoiler alert zei:
roel 9620316 zei:

Auto van 10 jaar oud en 3 ton op de teller.
Natuurlijk krijg je te maken met onderhoudskosten.
En nieuwe onderdelen van Toyota zijn verschrikkelijk duur, maar je kunt geluk hebben...
Goed nakijken en navragen: stoelen, accus, vering en dempers, banden, remschijven, waterpomp, knoppen (audio systeem), uitlaat, distributieketting (geen idee of de hybrid er 1 heeft), rubbers etc.

Redelijke prijs: de genoemde BOVAG koerslijst lijkt mij realistisch zonder inruil.

Een Toyota Hybride levert ook bij 3 ton heel weinig extra kosten op. De enige die ik en is de omvormer. Die kan stuk en kost ongeveer 1000 euro. De auto heeft dan wel 3 ton gelopen maar de benzinemotor maar 40% van die kilometers dus nog geen 1,5 ton. Alles wat met die motor samenhangt is net aan ingereden. Bij de remschijven moet je nakijken of ze niet teveel geroest zijn. Dat is het enige probleem wat zich voor zou kunnen doen. Nieuwe onderdelen zijn duur maar slechts zelden nodig.

Onderdelen zoals rubbers, onderdelen van de ophanging kunnen ook gaan slijten bij dergelijke standen.

Hoe dan ook, niemand zal ontkennen dat die wagen nog lang mee kan, maar de vraagprijs is gewoon te hoog aangezien je voor dat geld (of iets meer) een zelfde (soort) auto in huis haalt met rond de 2 ton op de klok.

In de basis is het natuurlijk een top auto, maar met 300.000 is de kans nu eenmaal wel groter op gekke kosten, ook een toyota. In NL zit ook een bedrijfje die hybride accu's vervangt van honda en toyota hybrides. Als dat nooit voor zal komen was er voor hem geen werk ;)

Het blijft gewoon een auto met veel kilometers, en motorisch zal het vast prima gaan. maar ook de stoelen (inzakken), beschadigingen, en allerlei andere zaken die heel wat uren hebben gemaakt. En hoe is er in die 300.000 mee om gegaan. Speelt dan ook een rol

AsconaGT zei:
In de basis is het natuurlijk een top auto, maar met 300.000 is de kans nu eenmaal wel groter op gekke kosten, ook een toyota. In NL zit ook een bedrijfje die hybride accu's vervangt van honda en toyota hybrides. Als dat nooit voor zal komen was er voor hem geen werk ;)

Het blijft gewoon een auto met veel kilometers, en motorisch zal het vast prima gaan. maar ook de stoelen (inzakken), beschadigingen, en allerlei andere zaken die heel wat uren hebben gemaakt. En hoe is er in die 300.000 mee om gegaan. Speelt dan ook een rol
Toyota hybrides zijn wel erg slijtvast is mijn ervaring. Een nieuwe accu bij een Toyota ben ik nog niet tegengekomen en ik heb er al behoorlijk wat langs zien komen. Een accu kan alleen niet tegen lang stilstaan(meer dan een maand) Er moet regelmatig mee gereden worden. Gewoon een auto met garantie kopen en de accu bij de Toyota dealer laten testen.

Toyota hybrides zijn wel erg slijtvast is mijn ervaring. Een nieuwe accu bij een Toyota ben ik nog niet tegengekomen en ik heb er al behoorlijk wat langs zien komen. Een accu kan alleen niet tegen lang stilstaan(meer dan een maand) Er moet regelmatig mee gereden worden. Gewoon een auto met garantie kopen en de accu bij de Toyota dealer laten testen.

Ik zou ook daar absoluut geen zorgen om maken hoor. Maar het komt dus zeker wel voor blijkbaar :) De kans dat je me een auto met 3 ton wat meer kosten / onderhoud hebt is nu eenmaal wat groter.

Terug
Bovenaan