Gezocht diesel max 55k { Gekocht ! GIULIA }

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal !

Ik ben op zoek naar een b of misschien wel c segment c segment, crossover diesel.
Budget is 30k-40k 40.000 - 55.000

90% snelweg. 2keer per maand naar Frankrijk.

Ik had zelf al een 208 hdi 100pk gevonden en een Ibiza met 95pk, Ibiza heeft een 5 bak.
Geen idee wat nou goed, betrouwbaar of handig is.

Ik rij ruim 50.000 kilometer per jaar, wil echt een diesel vanwege koppel trekkracht en sterkte.
Moet echt nieuw zijn.

Een relatief goedkope diesel (uitgaande van de bedragen die jij noemt):
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-diesel-2020-50195987

De voorgestelde peugeot 308 vind ik een goede optie, de kinderziektes zijn er al heel lang uit en de auto biedt veel comfort voor weinig geld.

Waarschijnlijk kun je ook voor weinig geld een voorraad Renault Megane kopen, immers het faceliftmodel is net uit.

De nieuwe Peugeot 208 vind ik ook een goede optie, ik zou dan ook kijken naar de Renault Clio maar dan op het zeer voordelige lpg of hybride. De Clio is ruimer, en is ook een comfortabele auto voor op de snelweg. Ik vind de Clio opvallend comfortabel rijden, en de auto zit erg goed. De Captur heeft meer ruimte en is ook interessant op lpg.

Top ! Dank je wel , ziet er goed uit en is goed geprijsd .
speedtouch zei:
Een relatief goedkope diesel (uitgaande van de bedragen die jij noemt):
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-diesel-2020-50195987

Thanks ! Maar ik zoek echt een diesel, trekkracht voor bergen nodig,
Auto is echt bedoelt voor de ritjes naar Frankrijk 2x 1500 kilometer in de maand. Naar mijn werk ga ik als het in de buurt is op de fiets.

Megane diesel ga ik zeker naar kijken 👍🏼

ak2 zei:
De voorgestelde peugeot 308 vind ik een goede optie, de kinderziektes zijn er al heel lang uit en de auto biedt veel comfort voor weinig geld.

Waarschijnlijk kun je ook voor weinig geld een voorraad Renault Megane kopen, immers het faceliftmodel is net uit.

De nieuwe Peugeot 208 vind ik ook een goede optie, ik zou dan ook kijken naar de Renault Clio maar dan op het zeer voordelige lpg of hybride. De Clio is ruimer, en is ook een comfortabele auto voor op de snelweg. Ik vind de Clio opvallend comfortabel rijden, en de auto zit erg goed. De Captur heeft meer ruimte en is ook interessant op lpg.

Geef niet zo snel commentaar op wat andere forummers aanraden maar een 308 is wel het allerlaatste waar ik aan zou denken.
Auto is in de basis uit 2013 en staat op het punt om vervangen te worden.
Als je helemaal niks om auto's geeft en het niet erg vindt om binnen te kortste keren in een oude nieuwe auto te rijden is het een optie, al zal het ook zeker niet best zijn voor de restwaarde. Dat gezegd, ga je heel erg lang met de auto doen ( zeg minimaal 8 jaar ofzo ) dan maakt dat ook niet meer uit.
Maar om deze redenen zou het mijn keus nooit zijn, er is zoveel ( nieuws ) te koop in deze klasses voor dit budget, alles is mogelijk, dan valt de 308 dus echt als 1e af.

automaat of handbak?

citroen c4

yityeo3b582c_480.jpg

Mercedes a-klasse

mercedes a-klasse

mercedes B-klasse

mercedes b-klasse

mazda 3

mqxygunbglnp_480.jpg

kia proceed

0-34bd2a78-628e-4012-93ec-8cf0f1c1b465.jpg

Nee ik hoef geen caravan of aanhanger te trekken. Ik vertrek vrijdag 's ochtends om 5 uur om vervolgens rond 13 uur bij mijn vriendin nabij Straatsburg te zijn, en dat 2 keer per maand, zij komt 1 keer per maand mijn kant op met een Talisman dCi 200 .

De Toyota Corolla is een top auto, alleen de CVT is behoorlijk irritant in een bergachtig gebied helaas .

Volt zei:
Kun je niet voor een sterke hybride met veel trekkracht gaan b.v. de Toyota Corolla 2.0 Hybrid met 180 pk of moet je een zware caravan o.i.d. trekken.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Business Plus

AygoX zei:
Nee ik hoef geen caravan of aanhanger te trekken. Ik vertrek vrijdag 's ochtends om 5 uur om vervolgens rond 13 uur bij mijn vriendin nabij Straatsburg te zijn, en dat 2 keer per maand, zij komt 1 keer per maand mijn kant op met een Talisman dCi 200 .

De Toyota Corolla is een top auto, alleen de CVT is behoorlijk irritant in een bergachtig gebied helaas .

Volt zei:
Kun je niet voor een sterke hybride met veel trekkracht gaan b.v. de Toyota Corolla 2.0 Hybrid met 180 pk of moet je een zware caravan o.i.d. trekken.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Business Plus

Heb je al in de bergen gereden met de 2.0? Het lijkt mij eerder aan de lichte benzinemotor te liggen dan aan de CVT. De 2.0 benzinemotor heeft 152 pk en de 1.8 maar 98 pk, een wereld van verschil.

Corolla 1.8 Hybrid Business - Corolla 2.0 Hybrid Business Plus

Volvo V40 D4?

Comfortabel, vermogen zat, goede stoelen (erg belangrijk bij zulke afstanden) en stil (ook erg belangrijk voor lange afstanden met name...)

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-v40-d4-gt-momentum-ahk-standheizung-led-blis-pdc-diesel-blauw-5f2d7d14-c147-4657-9cf1-35afa518abec?cldtidx=12&cldtsrc=list Page

Die C4 die Auto Encyclopedie laat zien is écht gloednieuw, model is nog geen maand op de markt. Vind het een gaaf ding om te zien, nog een "echte" 4-cilinder en een fijne 8-traps automaat. Zou deze zeker op het lijstje zetten (y)

Zadelsnuiver zei:
Die C4 die Auto Encyclopedie laat zien is écht gloednieuw, model is nog geen maand op de markt. Vind het een gaaf ding om te zien, nog een "echte" 4-cilinder en een fijne 8-traps automaat. Zou deze zeker op het lijstje zetten (y)

Ik dacht er eerder vanavond ook al aan ( na raadplegen van Carbase ) maar volgens de site van Citroën is er helemaal ( nog ) geen diesel versie van.

Total Loss zei:
Zadelsnuiver zei:

Ik dacht er eerder vanavond ook al aan ( na raadplegen van Carbase ) maar volgens de site van Citroën is er helemaal ( nog ) geen diesel versie van.

Hij staat er wel hoor, maar de website van Citroën is een beetje kudt.. je moet eerst filteren op brandstof, dan diesel aanvinken dan komt 'ie tevoorschijn (y)

Zadelsnuiver zei:
Total Loss zei:
Zadelsnuiver zei:

Hij staat er wel hoor, maar de website van Citroën is een beetje kudt.. je moet eerst filteren op brandstof, dan diesel aanvinken dan komt 'ie tevoorschijn (y)

Ik heb paar x geprobeerd ( eerst uitrustingvariant kiezen, daarna eerst motor ) maar kwam steeds bij alleen benzineversie uit. Daarom stelde ik hem ook maar niet voor, maar lijkt me een leuke optie.

Zadelsnuiver zei:

tot vandaag 18:50 wist ik het hele bestaan er niet eens van

Auto encyclopedie zei:
Zadelsnuiver zei:

tot vandaag 18:50 wist ik het hele bestaan er niet eens van

Sinds 9 september j.l. in de configurator, kakelvers dus (y)

Mijn tip zou bij zulke afstanden en zo regelmatig toch zijn : stoelen stoelen stoelen.

Dat betekent veel proefzitten en niet zomaar een auto op looks of verbruik kopen.
Je wilt iig
- lendesteun
- onderbeen steun
- fijne zit
- voldoende zijdelingse steun

Het is allemaal zo persoonlijk, maar je rug moet de rest van je leven nog mee, je auto 4 jaar? Zorg goed voor jezelf!

2008 is ook heel mooi.

Ik heb zaterdag een proefrit in de 3008 1.5 hdi gt-line.

speedtouch zei:
Wat vind je hiervan?
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-2008-diesel-2020-50228396

Hou er wel rekening mee dat je na 4 jaar geen fluit meer terugkrijgt voor je dieselauto.
Helemaal in 2025 waar electrische auto's toch de norm worden en niemand zit te wachten op een dure (MRB. ) diesel van Peugeot met 2 ton op de teller.

Zo'n corolla 2.0 hybrid krijg je nog wel een goede prijs voor. En minder defecte egr kleppen enzo.

spoiler alert zei:
Hou er wel rekening mee dat je na 4 jaar geen fluit meer terugkrijgt voor je dieselauto.
Helemaal in 2025 waar electrische auto's toch de norm worden en niemand zit te wachten op een dure (MR:cool: diesel van Peugeot met 2 ton op de teller.

Zo'n corolla 2.0 hybrid krijg je nog wel een goede prijs voor. En minder defecte egr kleppen enzo.

Ik zal niet meer dan 20.000 euro stuk slaan op een diesel. Want als ik het zo lees, verdient hij ook niet aan de diesel omdat hij voor woon werk veel de fiets pakt. En aangezien diesels veel afschrijven heb je voor 20.000 euro leuke diesels

zoiets

919501084-1.jpg

Ja klopt. Ik ga er vanuit dat ik er 6 jaar mee ga rijden. 40.000 /6 = 6666,- per jaar neem ik voor lief, excl. onderhoud etc.

Hoop tegen die tijd al geëmigreerd te zijn, misschien dat een Fransoos de auto nog wilt kopen voor een prikkie ;)

spoiler alert zei:
Helemaal in 2025 waar electrische auto's toch de norm worden en niemand zit te wachten op een dure (MR:cool: diesel van Peugeot met 2 ton op de teller.

Ik snap niet waarom je perse een diesel zou willen. Moderne benzinemotoren met turbo hebben een hoog koppel bij lage toeren en doen wat betreft trekkracht niet onder voor een diesel. Dieselauto's zijn helemaal niet populair en schrijven heel hard af. Daar profiteer je van als je hem jong gebruikt koopt (veel goedkoper als een vergelijkbaar benzinemodel door hoge afschrijving), maar nieuw aanschaffen lijkt me onverstandig.
Niet voor niets dat in de lease dieselauto's ook uit de gratie zijn. Die auto's zijn na de leasetermijn niet aan de straatstenen kwijt te raken.

De tijd dat een diesel betrouwbaarder is, is ook verleden tijd. De techniek is complex en gevoelig met risico op dure reparaties.
Natuurlijk is een diesel over het algemeen wel zuiniger en is de brandstofprijs lager. Of dat uiteindelijk afweegt tegen de veel hogere afschrijving, vraag ik me af.
Een nieuwe benzine/hybride of een jong gebruikte diesel zou ik je aanraden.

Ik zou vooral eerst zoeken naar een auto met zoveel mogelijk comfort in de zin van: fijne automaat, grote brandstoftank, goed verstelbare stoelen, prettig functionerende gadgets (ACC, lane assist, etc.). Als je vaak dit soort eentonige lange ritten maakt, lijkt mij dit toch wel belangrijker. Vervolgens een lijstje maken van alle merken en de modellen die je aanspreken en dan de dealer binnenstappen om een uitgebreide testrit te maken.

Ik heb mijn hele leven eigenlijk niet anders dan diesel gereden en onlangs na lang twijfelen toch maar een Audi A4 Allroad 3.0 diesel (272pk, euro6) gekocht voor de komende 5 jaar / 200k kilometer. Dat enorme koppel en comfort van acceleren blijft echt een machtig gevoel. Ik woon overigens dicht tegen de Duitse alpen, dus de rekensom valt hier vermoedelijk wat positiever uit en de trekkracht van een dieselauto in de bergen is echt van een andere orde. :rolleyes:

Trekkracht van een 1.5 TSI of een 1.6 TDI is redelijk vergelijkbaar. Een 3.0 TDI is natuurlijk van heel andere orde.

Kristian zei:
Trekkracht van een 1.5 TSI of een 1.6 TDI is redelijk vergelijkbaar. Een 3.0 TDI is natuurlijk van heel andere orde.

Maar de PSA diesels 1.5/1.6 blue hdi hebben aanzienlijk meer koppel dan de 1.6 tdi van vag en de 1.5 dci van Renault

Maar de benzine uitvoering staan nieuw wel voor mooiere prijzen te koop.

Bevalt de Talisman van je vriendin goed? Anders zou ik zoiets zoeken. Grote auto voor de lange stukken die je rijdt.
Ik heb zelf ook een Talisman diesel, de 160 pk dat tot de komst van de nieuwe diesels de topversie was. Ik vind het zeer fijn/ontspannen rijden. Maar ik zou zelf een dergelijke auto nooit nieuw kopen. Onze was 20 maanden oud en er was ruim 45% van afgeschreven met slechts 22.000 km op de klok.

Zelf zou ik voor een Kia Proceed gaan. Jong gebruikt, behoorlijk ruim en het ziet er gewoon goed uit. Daarnaast als particuliere koper heb je het voordeel van de lange garantietermijn van Kia.

Waarom geen echte SUV (4WD) zoals https://www.autoweek.nl/occasions/land-rover/discovery-sport/50137550/20-td4-hse-7-persoons-xenon-volleder-navigatie-trekhaak-climate-control/? Flink wat power voor in de bergen en ruim binnen budget. Ja, het is een flinke bak maar aan de andere kant porumt het natuurlijk ook wel weer :)

bij de lange termijn garantie van Kia wel even de kleine letters lezen. Als de Kia 150.000 km heeft gepasseerd vervalt de Garantie. Hyundai geeft 5 jaar garantie onbeperkt kilometers. Ook bij Hyundai de kleine letters lezen.

De i30 fastback is er helaas niet met een diesel , dan voor de gewone hatchback gaan , helaas vanaf 2020 ook niet meer in diesel

Ja de Talisman rijdt geweldig, zit goed en is comfortabel.

R J G Ruiters zei:
Bevalt de Talisman van je vriendin goed? Anders zou ik zoiets zoeken. Grote auto voor de lange stukken die je rijdt.
Ik heb zelf ook een Talisman diesel, de 160 pk dat tot de komst van de nieuwe diesels de topversie was. Ik vind het zeer fijn/ontspannen rijden. Maar ik zou zelf een dergelijke auto nooit nieuw kopen. Onze was 20 maanden oud en er was ruim 45% van afgeschreven met slechts 22.000 km op de klok.

Zelf zou ik voor een Kia Proceed gaan. Jong gebruikt, behoorlijk ruim en het ziet er gewoon goed uit. Daarnaast als particuliere koper heb je het voordeel van de lange garantietermijn van Kia.

Weet iemand hoe de Fiat Tipo S design 1.6 diesel is ? Betrouwbaar of ?

En de Focus 2.0 150 pk ?

AygoX zei:

En de Focus 2.0 150 pk ?

Tipo 1.6 jtd, is prima, maar schrijft ontzettend veel af, en kan qua rijeigenschappen tegenvallen

Een tipo met de kop er af is een goede deal, omdat niemand hem wil hebben

Focus goed bij nadenken of de 2.0 diesel perse nodig is. De 1.5 diesel komt er ook wel en waarschijnlijk ook nog verder op 1 tank. Als je door dezelfde bergen een caravan bij je zou hebben is het pas we ander verhaal

Oke dank je wel ! (y)

Auto encyclopedie zei:
AygoX zei:

En de Focus 2.0 150 pk ?

Tipo 1.6 jtd, is prima, maar schrijft ontzettend veel af, en kan qua rijeigenschappen tegenvallen

Een tipo met de kop er af is een goede deal, omdat niemand hem wil hebben

Focus goed bij nadenken of de 2.0 diesel perse nodig is. De 1.5 diesel komt er ook wel en waarschijnlijk ook nog verder op 1 tank. Als je door dezelfde bergen een caravan bij je zou hebben is het pas we ander verhaal

Dank je ! Ik weet genoeg :rolleyes: Ik moet wat hoger inzetten. A.s. zaterdag een proefrit in een 3008 HDI, ben benieuwd.

Zojuist heel wat filmpjes op Youtube gezien van de C5 aircross. Daarbij wordt meerdere keren gezegd dat de stoelen en vering/dempers heel erg comfortabel zijn.
Zaterdag maar even kijken, Peugeot en Citroën zitten in 1 pand bij elkaar.

Auto encyclopedie zei:
Hier een rijtest van de tipo

https://youtu.be/RNlF8YNTIkA

Wordt er niet heel enthousiast van.

Zit ds ook in dat pand?

Is de ds7 nog een idee? Zie link

https://www.autoweek.nl/auto/93206/ds-ds7-crossback-bluehdi-180-be-chic/

Ipv 3007 kun je ook voor de Opel grandland gaan, die deelt techniek en onder stel met de 3008. Zie link

https://www.autoweek.nl/auto/93744/opel-grandland-x-20-cdti-177pk-innovation/

Voor 55k koop je dus ook gewoon een gloednieuwe Mercedes E 200 D. Dat is een auto die ook na 200 dkm nog wel wat waard is.

Voor 55k koop je dus ook gewoon een gloednieuwe Mercedes E 200 D. Dat is een auto die ook na 200 dkm nog wel wat waard is.

ik dacht ook al zoiets. Door de giga afschrijving de eerste tijd zou ik overigens kiezen voor een exemplaar van 1 jaar oud. Zit je nog volop in de garantie en 10.000 euro goedkoper dan de nieuwwaarde is echt geen uitzondering. En dan gewoon een lekkere 5-serie / E-klasse of zo. Die zijn tenminste nog iets waard na verloop van tijd en rijd bovendien subliem. Kies je voor de instapdiesels (waar je niets te kort komt) is het verbruik/onderhoud prima te overzien. 5 - serie of e-klasse

Of 20K in de zak steken en voor 30.000 een jonge frisse luxe talisman

AygoX zei:

En de Focus 2.0 150 pk ?

De 1.6 van Fiat is een uitstekende motor. Ik ben met een Tipo 1.6 diesel naar Zwitserland gegaan, dus precies zo'n lange rit als jij beschrijft. Dat beviel mij uitstekend hoor. Ik denk dat dit tweedehands geen gekke koop is: ze schrijven inderdaad wel redelijk af, maar het is wel een relatief voordelige aanbieding. Niet superluxe, maar daar is de prijs ook naar. En verder van voldoende comfort voorzien.

AygoX zei:
Hallo allemaal !

Ik ben op zoek naar een b of misschien wel c segment c segment, crossover diesel.
Budget is 30k-40k 40.000 - 55.000

90% snelweg. 2keer per maand naar Frankrijk.

Ik had zelf al een 208 hdi 100pk gevonden en een Ibiza met 95pk, Ibiza heeft een 5 bak.
Geen idee wat nou goed, betrouwbaar of handig is.

Ik rij ruim 50.000 kilometer per jaar, wil echt een diesel vanwege koppel trekkracht en sterkte.
Moet echt nieuw zijn.

Je hebt je budget behoorlijk naar boven bijgesteld, ik ken jouw financiële mogelijkheden niet, maar in een lagere prijsklasse kun je ook betrouwbare auto's vinden die het uithouden tot jij gaat emigreren naar Frankrijk.

Voor dat Budget koop je ook een goede (plugin)hybride.

Die zijn over een tijdje nog wat waard.... Waarom zoveel geld aan een nieuwe diesel uitgeven? Je schrijft af als een malle, en ook frankrijk is bezig met milieuzones enzo...
Ik denk aan
- Lexus IS300h
- BMW 330e
- Merc C klasse plugin
- Peugeot 508 hybrid.

etc.

caspervc zei:

Die zijn over een tijdje nog wat waard.... Waarom zoveel geld aan een nieuwe diesel uitgeven? Je schrijft af als een malle, en ook frankrijk is bezig met milieuzones enzo...
Ik denk aan
- Lexus IS300h
- BMW 330e
- Merc C klasse plugin
- Peugeot 508 hybrid.

etc.

Als je 2x per maand naar frankrijk rijdt heb je natuurlijk niet zoveel aan een plugin. Dan rijd je 40 a 50 km electrisch. Dan is de accu leeg en moet je nog 550 km gewoon op benzine

Arjee zei:
caspervc zei:

Ik denk aan
- Lexus IS300h
- BMW 330e
- Merc C klasse plugin
- Peugeot 508 hybrid.

etc.
Als je 2x per maand naar frankrijk rijdt heb je natuurlijk niet zoveel aan een plugin. Dan rijd je 40 a 50 km electrisch. Dan is de accu leeg en moet je nog 550 km gewoon op benzine

Hangt er van af welke plug inn systeem. Maar je hebt een punt

Auto encyclopedie zei:
Arjee zei:
caspervc zei:

Ik denk aan
- Lexus IS300h
- BMW 330e
- Merc C klasse plugin
- Peugeot 508 hybrid.

etc.
En dan sleep je ook nog eens kilo's aan accu's mee. Meestal wordt remenergie wel terug gewonnen maar of dat helemaal op weegt tegen het hogere gewicht is de vraag.
Hangt er van af welke plug inn systeem. Maar je hebt een punt

Ik had een IS300h, deze heb ik zojuist particulier verkocht. Ik zat in de IS wel lekker voor de stukjes in Nederland, maar op lange afstanden irriteerde ik mijn aan beperkte hoofdruimte, als de stoel goed afgesteld stond zat ik tegen de zonnebrilhouder aan en keek tegen de bovenkant van de voorruit. :cool:

Ik denk persoonlijk dat het niet zo heel snel gaat. Vrachtwagen en bedrijfsbusjes worden ook nog massaal nieuw als diesel aangeschaft, en personenauto's in Frankrijk ook heel veel.

caspervc zei:

Ik denk aan
- Lexus IS300h
- BMW 330e
- Merc C klasse plugin
- Peugeot 508 hybrid.

etc.

Terug
Bovenaan