Ford focus ex lease/poolauto

A

Anoniem

Guest
Goedenavond,

Wij zijn op zoek naar een stationwagon. Ik ben van plan de (ex lease, pool-)auto van onderstaande link via mijn werk te kopen (incl personeelskorting voor € 9500):

https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod/ford/ford-focus-wagon-1.0-ecoboost-100pk-trend-edition-wagon-technology-pack-hf748k/

Heeft vorig jaar nog grote onderhoudsbeurt gehad. Defecte katalysator vervangen (800 euro). Dit werd niet opgenomen in de onderhoudslijst bij verkoop.

Gisteren een proefrit gemaakt. Hij rijdt heerlijk en ziet er verder mooi uit (zo goed als nieuw zowel binnen als buiten).

Vinden jullie deze auto betrouwbaar? Ik twijfel nog in verband met km stand en hoge km stand in combinatie met bouwjaar.

Ik hoor het graag van jullie.

Voor een leaseauto is de km stand helemaal niet hoog.

Mits de prijs goed is zou ik het doen.

Wat is er hoog dan? 5 jaar 115.000km lijkt me heel normaal. Voor dezelfde prijs heb je er niet zomaar 1 met 50.000km.

Betrouwbaar, tja het blijft een 1 liter turbo blok, dat heeft voordelen, maar voor de betrouwbaarheid (beter gezegd: geen dure reparaties) heb je liever een turboloze motor. Al staan deze van Ford wel goed bekend.

Het is een 100pk trend.
Ik zou toch willen adviseren om door te sparen voor een Titanium 125pk.
Rijdt beter, heeft betere isolatie, veel meer opties en heeft een steviger 6-bak.
De Ecoboost is erg betrouwbaar, zolang je maar de juiste olie erin doet.
Ik weet niet of je veel rijdt, maar ik zie bij carnext een titanium diesel staan voor dezelfde prijs.

Met 10.000 km per jaar zou ik de nieuwste auto zoeken die in je budget past, km stand is minder relevant, omdat je weinig km maakt. 113.000 km in 5 jaar is weinig, stel je wil de auto 10 jaar houden dan zit je nog maar net over de 200.000 km. Een 15 jaar oude auto is redelijk afgeschreven, of daar nu 150.000 of 250.000 km op de teller staat.

Terug
Bovenaan