A
Anoniem
Guest
Beste autokenners en -liefhebbers,
Na vele jaren te hebben gereden met een auto van voor het millennium is het tijd voor een nieuwe ( 2e hands ) auto.
Ondanks dat mijn partner ook een B-segment auto heeft, heeft dit ook mijn voorkeur.
De VW UP, Skoda Citigo, Kia Picanto zijn voor mijn genoeg te weinig auto. Liefst geef ik dan iets meer uit om meer auto ( en rijplezier ) ervoor terug te krijgen.
Wat voor wensen/eisen
Bouwjaar vanaf 2016
5 deurs
Cruise control
Navigatiesysteem is een pré
Zuinig verbruik is mooi meegenomen ( wekelijks 150-200 km aan woon-werkverkeer )
Vanwege het aantal kilometers zal het een benzine drinkende auto worden ( een diesel lijkt mij geen optie ? )
Lederen stuur is een pré
Ruim koffer is mooi meegenomen, maar niet vereist.
Meeste ritten zijn samen met partner. Achterbank is dus zelden tot nooit bezet.
Auto's die mijn interesse hebben
Seat Ibiza
Skoda Fabia
Ford Fiesta ( liefst de versie vanaf 2017 )
Nissan Micra
Deze hebben ook vooral vanwege de looks mijn voorkeur. ( het oog wil immers ook wat, maar moet niet ten koste gaan van de rest ).
Op specificaties heb ik niet echt gelet.
Voor mij lijken bovenstaande auto's erg op elkaar en zullen ze ieder hun voor- en nadelen hebben.
Van de Fiesta dat het enorm veel rijplezier geeft.
van de Fabia ( denk ik ) meteen aan betrouwbaarheid, omdat het veel op de VW Polo/Golf lijkt maar dan goedkopere variant.
Betreft de Ibiza sta ik er neutraal in.
De volgende occasions spraken mij al aan:
Seat Ibiza 2017
Skoda Fabia 2018
Ford Fiesta 2018
Zijn er nog aanraders of juist afraders om het via een garage of juist Marktplaats te kopen?
Is de eerste auto die ik ga kopen, dus ik ben daarin totaal onbekend.
Na vele jaren te hebben gereden met een auto van voor het millennium is het tijd voor een nieuwe ( 2e hands ) auto.
Ondanks dat mijn partner ook een B-segment auto heeft, heeft dit ook mijn voorkeur.
De VW UP, Skoda Citigo, Kia Picanto zijn voor mijn genoeg te weinig auto. Liefst geef ik dan iets meer uit om meer auto ( en rijplezier ) ervoor terug te krijgen.
Wat voor wensen/eisen
Bouwjaar vanaf 2016
5 deurs
Cruise control
Navigatiesysteem is een pré
Zuinig verbruik is mooi meegenomen ( wekelijks 150-200 km aan woon-werkverkeer )
Vanwege het aantal kilometers zal het een benzine drinkende auto worden ( een diesel lijkt mij geen optie ? )
Lederen stuur is een pré
Ruim koffer is mooi meegenomen, maar niet vereist.
Meeste ritten zijn samen met partner. Achterbank is dus zelden tot nooit bezet.
Auto's die mijn interesse hebben
Seat Ibiza
Skoda Fabia
Ford Fiesta ( liefst de versie vanaf 2017 )
Nissan Micra
Deze hebben ook vooral vanwege de looks mijn voorkeur. ( het oog wil immers ook wat, maar moet niet ten koste gaan van de rest ).
Op specificaties heb ik niet echt gelet.
Voor mij lijken bovenstaande auto's erg op elkaar en zullen ze ieder hun voor- en nadelen hebben.
Van de Fiesta dat het enorm veel rijplezier geeft.
van de Fabia ( denk ik ) meteen aan betrouwbaarheid, omdat het veel op de VW Polo/Golf lijkt maar dan goedkopere variant.
Betreft de Ibiza sta ik er neutraal in.
De volgende occasions spraken mij al aan:
Seat Ibiza 2017
Skoda Fabia 2018
Ford Fiesta 2018
Zijn er nog aanraders of juist afraders om het via een garage of juist Marktplaats te kopen?
Is de eerste auto die ik ga kopen, dus ik ben daarin totaal onbekend.