NPerf
Net ingestapt
Beste Autoweek bezoekers.
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe auto die ik met mijn vader kan delen (hatchbak). Jammer genoeg kan ik geen twee auto's op ons adres zetten (Ik woon namelijk in de al te drukke Amsterdam). Wij bezitten nu VW Polotje, 3 deurs, uit 2003 met "maar" 64 pk. Voor de rest wel een zuinige verder alleen mist t absoluut een zesde versnelling (100 km/h 3500/4000 toeren bij het rijden van 110 km/h) en mist de auto nogal wat power. Wel genoeg voor mijn vader, maar voor mij is het absoluut een negatief ding.
Mijn vader is meer weg van de duitse auto"s, vooral de Volkswagens. Pfff je zou eens moeten weten hoe hij positief is over de Volkswagens. Daar heb ik rekening mee gehouden en ben ik uitgekomen op een Golf of weer een Polo maar uit 2011. Zelf ben ik iemand die weleens van een stoplicht sprintjes houdt en dus houdt van een beetje kracht in de motor.
Alleen lees ik op het internet dat de TSI varianten nogal onbetrouwbaar zijn i.v.m de distributiekettingen die weleens/vaak uitrekken, en dat weer kan zorgen voor een dure grap waar niemand op zit te wachten. Klopt het dat de Golf/Polo's weer zijn overgestapt naar de oude vertrouwde distributieriemen. Zo ja, vanaf welke bouwjaar is dat?
Verder kwam ik ook aan stuiten op de Opel Astra 1.4 Turbo met maar liefst 120/140 pk. Alleen daar heb ik nog mijn twijfels over.
Kunnen jullie mij eventuele tips of alternatieven geven voor het aanschaffen voor een nieuwe auto?
Lijst met wat de auto nodig heeft:
- Budget 7000/8000
- Het liefst Duits
- Zuinig (liefst boven de 1:16)
- Hatchbak
- 5 deurs.
- Benzine
- Handgeschakeld
- Max 90.000/100.000 km
Alvast bedankt!
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe auto die ik met mijn vader kan delen (hatchbak). Jammer genoeg kan ik geen twee auto's op ons adres zetten (Ik woon namelijk in de al te drukke Amsterdam). Wij bezitten nu VW Polotje, 3 deurs, uit 2003 met "maar" 64 pk. Voor de rest wel een zuinige verder alleen mist t absoluut een zesde versnelling (100 km/h 3500/4000 toeren bij het rijden van 110 km/h) en mist de auto nogal wat power. Wel genoeg voor mijn vader, maar voor mij is het absoluut een negatief ding.
Mijn vader is meer weg van de duitse auto"s, vooral de Volkswagens. Pfff je zou eens moeten weten hoe hij positief is over de Volkswagens. Daar heb ik rekening mee gehouden en ben ik uitgekomen op een Golf of weer een Polo maar uit 2011. Zelf ben ik iemand die weleens van een stoplicht sprintjes houdt en dus houdt van een beetje kracht in de motor.
Alleen lees ik op het internet dat de TSI varianten nogal onbetrouwbaar zijn i.v.m de distributiekettingen die weleens/vaak uitrekken, en dat weer kan zorgen voor een dure grap waar niemand op zit te wachten. Klopt het dat de Golf/Polo's weer zijn overgestapt naar de oude vertrouwde distributieriemen. Zo ja, vanaf welke bouwjaar is dat?
Verder kwam ik ook aan stuiten op de Opel Astra 1.4 Turbo met maar liefst 120/140 pk. Alleen daar heb ik nog mijn twijfels over.
Kunnen jullie mij eventuele tips of alternatieven geven voor het aanschaffen voor een nieuwe auto?
Lijst met wat de auto nodig heeft:
- Budget 7000/8000
- Het liefst Duits
- Zuinig (liefst boven de 1:16)
- Hatchbak
- 5 deurs.
- Benzine
- Handgeschakeld
- Max 90.000/100.000 km
Alvast bedankt!