Aankoop eerste auto

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Al een tijdje ben ik aan het kijken voor mijn eerste auto. Mijn blik is gevallen op een Volkswagen Golf VII of een Audi A3. Ik vraag me af welke auto de verstandigste keus is. Het mag ook een andere auto zijn dan de Golf of A3. Graag maak ik gebruik van jullie expertise: mis ik nog interessante modellen, welke modellen/uitvoeringen absoluut niet kopen, etc?

Paar puntjes voor mijn keuze:
- Budget 8.000 tot 12.000 euro
- Bouwjaar vanaf 2012
- KM-stand <150dkm
- Benzine (rij ongeveer 15.000km per jaar)
- 4-cilinder
- 5-deurs
- Enigszins vlot

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Maar heb je al rijervaring? Want persoonlijk zou ik niet zoveel geld aan een nieuwe auto uitgeven als je nog weinig hebt gereden. Bij een auto vanaf 2012 doe een deukje/krasje meer pijn dan bij een wat oudere auto.

Andy 1950014 zei:
Mijn blik is gevallen op een Volkswagen Golf VII of een Audi A3. Ik vraag me af welke auto de verstandigste keus is.

Google even op "T(F)SI" en "problemen" voor je voor een Golf of A3 kiest...

Bij voorkeur voor VAG kan je ook de Seat Leon nog overwegen. Iets sportiever dan de Golf en iets goedkoper dan de A3. Tevens zou je ook nog een maatje kleiner kunnen overwegen, bijvoorbeeld een A1, Ibiza of een Polo.

Leuk Golfje, net iets te duur maar wel een leuke uitvoering met acceptabele km-stand:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1547204016-volkswagen-golf-1-2-tsi-cup-edition-navigatie-parkeersen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Een Mazda 3 vind ik een leuke outsider:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m1544543770-mazda-3-2-0i-120pk-ts-xenon-trekhaak-navigatie-parkee.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Voor die auto's is je budget wel aan de lage kant vind ik.
Je komt uit bij kale uitvoeringen, onbetrouwbare motorisering, hoge KM standen of afgetrapte modellen.

VAG auto's zijn over het algemeen een stuk duurder, niet alleen in aanschaf maar ook in onderhoud.

Voor een eerste auto zou ik overigens eerder gaan kijken in het B segment. Heb je de ruimte van een A3 of Golf echt nodig?

Je kan oa kijken naar een Clio, 208, Corsa, Mazda 2, of als je toch liever VAG rijdt een Polo of Ibiza.

Je kan ook voor een half maartje kleiner gaan, heb je qua bouwjaar wel weer veel nieuwer en heb je de 1.0 tsi , daar zijn bij mij nog geen probleem gevallen van bekend.

rapid

3.jpg

Panda 7977347 zei:
Beste mensen,
Een jaar geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en daarna wilde ik zo snel mogelijk een auto. Echter had ik weinig ambities op het vlak van snelheid/status, waardoor ik een Fiat Panda uit 2007 heb gekocht. Ik weet het, voor velen een afschuwelijk hok, bestemd voor de 'kort en pittige huisvrouw'. Omdat ik hou van eerlijkheid, wilde ik mijn auto op mijn naam hebben staan (klinkt ook logisch). Echter kan ik mij voorstellen dat er jongeren zijn die het verschil in verzekeringskosten te groot vinden. In mijn geval (als 19-jarige) waren de kosten voor een 12 jaar oude Panda voor een 19-jarige €870 per jaar. Op naam van vaders zou dit me €132 per jaar kosten. Eerlijk is eerlijk: dit verschil is echt enorm groot, en dan gaat dit nog maar over een 12 jaar oude PANDA...

Valt me nog mee hoor. Jij hebt 0 jaar schadevrij en je betaald maar 11 euro meer in de maand. Een no-brainer lijkt mij als je straks wel een dure auto wilt kost het je veel meer.

Je komt uit bij kale uitvoeringen, onbetrouwbare motorisering, hoge KM standen of afgetrapte modellen.

VAG auto's zijn over het algemeen een stuk duurder, niet alleen in aanschaf maar ook in onderhoud.

Voor een eerste auto zou ik overigens eerder gaan kijken in het B segment. Heb je de ruimte van een A3 of Golf echt nodig?

Je kan oa kijken naar een Clio, 208, Corsa, Mazda 2, of als je toch liever VAG rijdt een Polo of Ibiza

ik sluit mij hier helemaal bij aan.

Zo'n B segment auto is voor de meesten groot genoeg. Je het minder motorisering nodig om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Zuiniger, goedkoper in belasting en verzekering en ook voor langere afstanden rijden die gewoon goed tegenwoordig met alle luxe.

een Golf 7 of A3 zijn niet hele verkeerd maar het zijn gewoon vrij gemiddelde auto's in alle opzichten. Behalve de prijs; je betaald toch best veel geld voor een gemiddelde auto. gezien je budget zou ik ergens anders kijken bij een ander merk, maar het is natuurlijk net wat je zelf wil.

leuk voorbeeld een MiTo

voorbeeldje, leuk uiterlijk, goedkoop om te rijden, betrouwbaar, en voor ruim binnen jou budget vind je bijvoorbeeld dit exemplaar uit 2013 met slechts 83.000 km.

Bobslee zei:

Je kan oa kijken naar een Clio, 208, Corsa, Mazda 2, of als je toch liever VAG rijdt een Polo of Ibiza.

Eigenlijk ben ik het hier volledig mee eens, de Golf en A3 zijn ook relatief diefstal gevoelig, hierdoor hanteren veel verzekeraars een opslag op de premie.

Volgens de reabilty index zij de reparatiekosten van een VW Golf gemiddeld ongeveer 2 maal zo hoog als van bijvoorbeeld een concurrent als de Renault Mégane.

Voor rond de € 10.000 kun je veel jongere B segment auto's vinden.
De Kia Rio en Ford Fiesta lijken mij dan ook leuke opties.

FIesta is inderdaad ook leuk om mee te beginnen. ziet er vlot uit. Maandelijkse lasten zijn goedkoop. Het rijd beter dan de meeste concurrenten en met dit budget vind je een lekker fris exemplaar ook nog met wat pit.

Epica zei:
Maar heb je al rijervaring? Want persoonlijk zou ik niet zoveel geld aan een nieuwe auto uitgeven als je nog weinig hebt gereden. Bij een auto vanaf 2012 doe een deukje/krasje meer pijn dan bij een wat oudere auto.

Bedankt voor je reactie. Ik rij nu bijna 1,5 jaar. Voor mijn werk zit ik elke dag veel in de auto van de zaak. Dus heb wel de nodige kilometers gemaakt.

Mechanix zei:
Bij voorkeur voor VAG kan je ook de Seat Leon nog overwegen. Iets sportiever dan de Golf en iets goedkoper dan de A3. Tevens zou je ook nog een maatje kleiner kunnen overwegen, bijvoorbeeld een A1, Ibiza of een Polo.

Leuk Golfje, net iets te duur maar wel een leuke uitvoering met acceptabele km-stand:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1547204016-volkswagen-golf-1-2-tsi-cup-edition-navigatie-parkeersen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Een Mazda 3 vind ik een leuke outsider:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m1544543770-mazda-3-2-0i-120pk-ts-xenon-trekhaak-navigatie-parkee.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Bedankt voor je reactie.
De mazda 3 en Seat leon zijn ook mooie en sportieve auto's. Ga ik me is even in verdiepen!

Bobslee zei:

Bedankt voor je reactie.
Ik vindt zelf het nieuwe model van de Renault Clio ook super mooi. Is deze auto betrouwbaar ondertussen? Hoor van verschillende kanten dat ik geen Franse auto moet kopen, maar volgens mij is dit niet meer aan de orde tegenwoordig

De nieuwe Clio is nog niet zolang op de markt dus over betrouwbaarheid valt nog niet veel te zeggen. Wel hebben ze ontzettend veel problemen met de camera die de verkeersborden registreert. Die gaan allemaal na een paar 1000km kapot. Gelukkig wordt dat dan nog wel door Renault zelf opgelost.

Franse auto's zijn tegenwoordig over het algemeen wel gewoon goede auto's. Bij Peugeot/Citroën moet je de THP motoren wel ontwijken, die zijn erg slecht, bij Renault de 1.2TCe (die zijn wat minder slecht maar zijn niet vrij van problemen).

Alle andere motoren kun je met een gerust hart kopen (1.2PureTech en 0.9Tce)

Franse auto's zijn over het algemeen tegenwoordig goed en betrouwbaar.

De Clio 4 vanaf 2013 is een goede en betrouwbare auto, in 2016 kwam de facelift die zijn mooier afgewerkt. De 0,9 TCe en 1.5 DCI zijn goede motoren. Bij de 1.2 TCe is de historie erg belangrijk, vanaf de facelift in 2016 waren er geen problemen meer.

Renault heeft na slechte jaren al weer jaren de kwaliteit goed op orde, ik heb zelf een Laguna 3 uit 2009, dit is gewoon een hele goede auto. Het is het enige Europese automerk wat al jaren in de top 10 van de Engelse Reability Index staat.

Bij De 208, C3 en DS3 kun je het beste een 1.2 Puretech benzinemotor motor kiezen of de 1.6 HDI. Deze modellen doen het ook gewoon prima.

AsconaGT zei:
een Golf 7 of A3 zijn niet hele verkeerd maar het zijn gewoon vrij gemiddelde auto's in alle opzichten. .

Ten opzichte van wat? En zo ja, wat is er verkeerd aan gemiddeld? En zo ja/nee, wat is dan een beter dan gemiddelde auto? Gaat het dan om betrouwbaarheid, kosten, zitcomfort, uiterlijk, verbruik, waardevastheid etc etc etc etc etc?

wel 6406986 zei:
AsconaGT zei:
een Golf 7 of A3 zijn niet hele verkeerd maar het zijn gewoon vrij gemiddelde auto's in alle opzichten. .

Ten opzichte van wat? En zo ja, wat is er verkeerd aan gemiddeld? En zo ja/nee, wat is dan een beter dan gemiddelde auto? Gaat het dan om betrouwbaarheid, kosten, zitcomfort, uiterlijk, verbruik, waardevastheid etc etc etc etc etc?

Ik denk dat AsconaGT bedoeld dat de 7 of A3 zoveel verkocht zijn (voornamelijk in niet al te sportieve utivoeringen) en dat je ze dus op elke straathoek ziet staan. Daarbij nog eens dat het merendeel zwart of grijs is en je rijdt een hele gemiddelde auto. Ze zijn nergens spannend maar ook nergens slecht. Het interieur is saai en zakelijk maar is ergonomisch wel op orde en alles werkt zoals het zou moeten werken.
Het rij/stuurgedrag is niet sportief maar ook niet te slap. Qua motorisering zijn de meestverkochte modellen geen racewagens maar traag zijn ze ook niet.

Qua aanschafkosten en onderhoudskosten zijn ze trouwens wel bovengemiddeld duur, zeker als je kijkt naar wat je ervoor terug krijgt (niet meer dan bij de concurrent).
Daar staat wel weer tegenover dat de restwaarde iets hoger is dan bij de concurrenten. Maarja, daar heb je in het verleden al voor betaald.

Als je de openingspost leest van TS zoek hij niet een hele spannende auto. Geen idee wat dat is. Of een niet-gemiddelde auto. Een Lada Samara is geen gemiddelde auto? Bovengenoemde Clio's C3's, DS3 zijn, volgens de regels dan, net zo gemiddeld als de rest. Ze staan op elke straathoek.

Dat een auto op elke straathoek staat, betekent misschien wel dat die auto veel kwaliteiten heeft..... En dus heel passend bij TS.

@ TS, kijk wat er in je budget past en ga vooral zelf rijden, koop bij een betrouwbaar adres. De "adviezen" hier maken je gek waarschijnlijk.

wel 6406986 zei:
@ TS, kijk wat er in je budget past en ga vooral zelf rijden, koop bij een betrouwbaar adres. De "adviezen" hier maken je gek waarschijnlijk.

De adviezen hier zijn goedbedoeld en zoals ik eerder al schreef heeft TS niet het toereikend budget voor een goede A3 of Golf7.
Maar hey, zolang die afgetrapte Golf met 2 ton op de klok maar van een betrouwbaar adres komt is alles goed, nietwaar?

Ik kan me een verhaal herinneren van iemand hier op het forum die ook een Golf 7 kocht bij een betrouwbaar adres. Toegegeven, dat betrouwbare adres heeft er uiteindelijk een ander motorblok in gelepeld omdat het oorspronkelijke blok van alles mankeerde, maar voor het zover was zit je weken lang met een auto die niet werkt.

Andy 1950014 zei:
Bedankt voor je reactie.
Ik vindt zelf het nieuwe model van de Renault Clio ook super mooi. Is deze auto betrouwbaar ondertussen? Hoor van verschillende kanten dat ik geen Franse auto moet kopen, maar volgens mij is dit niet meer aan de orde tegenwoordig

Besef wel dat er in een Clio tegenwoordig een driecilinder zit, terwijl je in de OP zegt een viercilinder te willen. Een driecilinder voldoet overigens prima.

Bobslee zei:
Ik kan me een verhaal herinneren van iemand hier op het forum die ook een Golf 7 kocht bij een betrouwbaar adres. Toegegeven, dat betrouwbare adres heeft er uiteindelijk een ander motorblok in gelepeld omdat het oorspronkelijke blok van alles mankeerde, maar voor het zover was zit je weken lang met een auto die niet werkt.

Dat soort verhalen heb je van elk merk. Alsof een Golf dan per definitie onbetrouwbaar is en je met een Toyota altijd gevrijwaard blijft van dingen. Los van het feit dat dat in de OP geen issue is.

wel 6406986 zei:
Bobslee zei:

Dat soort verhalen heb je van elk merk. Alsof een Golf dan per definitie onbetrouwbaar is en je met een Toyota altijd gevrijwaard blijft van dingen. Los van het feit dat dat in de OP geen issue is.

Toyota gaat inderdaad ook flink stuk soms:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5899719
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5909410,5909751#msg-5909751

Kortom, beetje mazzel moet je hebben.

ak2 zei:
Franse auto's zijn over het algemeen tegenwoordig goed en betrouwbaar.

De Clio 4 vanaf 2013 is een goede en betrouwbare auto, in 2016 kwam de facelift die zijn mooier afgewerkt. De 0,9 TCe en 1.5 DCI zijn goede motoren. Bij de 1.2 TCe is de historie erg belangrijk, vanaf de facelift in 2016 waren er geen problemen meer.

Renault heeft na slechte jaren al weer jaren de kwaliteit goed op orde, ik heb zelf een Laguna 3 uit 2009, dit is gewoon een hele goede auto. Het is het enige Europese automerk wat al jaren in de top 10 van de Engelse Reability Index staat.

Bij De 208, C3 en DS3 kun je het beste een 1.2 Puretech benzinemotor motor kiezen of de 1.6 HDI. Deze modellen doen het ook gewoon prima.

Ik denk dat ik een keer een testrit moet aanvragen in een Clio 0.9TCe. Ben heel benieuwd hoe deze 3 cilinder rijdt. De polo 3 cilinder en fiesta 3 cilinder van mijn ouders rijden top. Dus misschien toch een goede optie. Vindt het geluid en de minder trillingen bij stationair van de 4 cilinder fijner. Merk dat de polo in stationair super veel trilt. Maar moet dat voor de clio dan even uittesten.

De 1.2 motoren zijn wel 4 cilinders. Zijn alleen net iets duurder volgens mij.

wel 6406986 zei:
Dat een auto op elke straathoek staat, betekent misschien wel dat die auto veel kwaliteiten heeft..... En dus heel passend bij TS.

Een Golf VI en VII en A3 voor de nieuwe motoren zijn niet betrouwbaar maar hebben hun imago mee, het is Duits dus degelijk nou klopt dat al jaren niet meer maar de meeste geloven dat nog steeds en kopen als slaven matige Duitse auto's.

In een driecilinder zit altijd meer onbalans dan in een viercilinder. Maar persoonlijk vind ik het niet heel storend. Ik zou m'n viercilinder Fiesta op termijn graag inruilen voor een driecilinder ecoboost. Zuiniger en veel meer pit bij lage toeren.

De golf 7 en audi A3 zijn volgens mij hele degelijke auto's. De golf komt vaak van lease af en is dus inderdaad vrij standaard.

Onderhoud zou wel duur zijn, maar hoe vaak ga je onderhoud hebben als je zelf netjes met je auto om gaat. Denk dat het een beetje geluk moet zijn...

Allemaal bedankt voor jullie berichten, ik ga een paar testritten aanvragen in een paar van de volgende auto's
- Clio 0.9TCE
- Clio 1.2
- Golf 7 1.4
- Mazda 3 2.0
- Seat Leon 1.4 of 1.5

Vindt bovenstaande modellen mooi en redelijk sportief. De Clio is wat jonger en dus nieuwer met leuke snufjes er bij. Golf zal wat meer kaal zijn en duurder in onderhoud. Die afweging zal ik voor mezelf moeten maken.

Mechanix zei:
In een driecilinder zit altijd meer onbalans dan in een viercilinder. Maar persoonlijk vind ik het niet heel storend. Ik zou m'n viercilinder Fiesta op termijn graag inruilen voor een driecilinder ecoboost. Zuiniger en veel meer pit bij lage toeren.

De Ecoboost rijdt echt top. Rij hier nu een maandje in, lekker snel op gang inderdaad. Trillingen vallen wel mee opzich

Andy 1950014 zei:
De golf 7 en audi A3 zijn volgens mij hele degelijke auto's. De golf komt vaak van lease af en is dus inderdaad vrij standaard.

Onderhoud zou wel duur zijn, maar hoe vaak ga je onderhoud hebben als je zelf netjes met je auto om gaat. Denk dat het een beetje geluk moet zijn...

Allemaal bedankt voor jullie berichten, ik ga een paar testritten aanvragen in een paar van de volgende auto's
- Clio 0.9TCE
- Clio 1.2
- Golf 7 1.4
- Mazda 3 2.0
- Seat Leon 1.4 of 1.5

Vindt bovenstaande modellen mooi en redelijk sportief. De Clio is wat jonger en dus nieuwer met leuke snufjes er bij. Golf zal wat meer kaal zijn en duurder in onderhoud. Die afweging zal ik voor mezelf moeten maken.

Bedankt voor de update, veel succes met de proefritten.

Als je een VAG 1.4 neemt, neem er dan een 122/ 125 pk die heeft de minste problemen. Kies er een met een niet al te hoge kilometerstand omdat VAG een zeer matige kwaliteit cilinderwand coating heeft gebruikt, en gebruik maakt van erg/ te dunne olieschraapveren. Je winkelt ook aan de onderkant van de markt wat meestal niet handig is. VAG is goed in kwaliteits uitstraling dat is overigens wat anders dan kwaliteit. De beste motor van VAG van de afgelopen jaren is de 1.0 TSI.

Andy 1950014 zei:

- Clio 0.9TCE
- Clio 1.2
- Golf 7 1.4
- Mazda 3 2.0
- Seat Leon 1.4 of 1.5

Let wel op de Clio 1.2TCe. Deze moeten een sluitende onderhoudshistorie hebben. Deze motoren kunnen er erg slecht tegen als de motor niet tijdig vervangen wordt. De voorgeschreven termijn is sowieso te lang, het beste is om om de 15000KM de motorolie te wisselen bij die motoren.
Het beste kun je ze laten staan maar ik snap dat het vermogen je meer aan zal spreken.

Andy 1950014 zei:
De Ecoboost rijdt echt top. Rij hier nu een maandje in, lekker snel op gang inderdaad. Trillingen vallen wel mee opzich
Maar waarom staat er dan geen Fiesta/Focus in je lijst? Je hebt een 2015 Focus en bij de Fiesta zelfs een 2018 het nieuwe model
Fiesta
ford-fiesta-1-0-ecoboost-titanium-1-0-ecoboost-100-pk-titanium.jpg

Bobslee zei:
Andy 1950014 zei:

- Clio 0.9TCE
- Clio 1.2
- Golf 7 1.4
- Mazda 3 2.0
- Seat Leon 1.4 of 1.5

Let wel op de Clio 1.2TCe. Deze moeten een sluitende onderhoudshistorie hebben. Deze motoren kunnen er erg slecht tegen als de motor niet tijdig vervangen wordt. De voorgeschreven termijn is sowieso te lang, het beste is om om de 15000KM de motorolie te wisselen bij die motoren.
Het beste kun je ze laten staan maar ik snap dat het vermogen je meer aan zal spreken.
Ik hoop dat je bedoelt dat de olie op tijd wordt vervangen ipv de motor :p

Epica zei:
Een Golf VI en VII en A3 voor de nieuwe motoren zijn niet betrouwbaar maar hebben hun imago mee, het is Duits dus degelijk nou klopt dat al jaren niet meer maar de meeste geloven dat nog steeds en kopen als slaven matige Duitse auto's.

Boude uitspraak over slaven enzo. Kun je dat onderbouwen? Anders is het gewoon onderbuik gewauwel van een eenling....

Epica zei:
Bobslee zei:
Andy 1950014 zei:

- Clio 0.9TCE
- Clio 1.2
- Golf 7 1.4
- Mazda 3 2.0
- Seat Leon 1.4 of 1.5

Ik hoop dat je bedoelt dat de olie op tijd wordt vervangen ipv de motor :p

Haha scherp. Ja inderdaad, de motorolie moet tijdig vervangen worden (al is zo af en toe een nieuwe motor ook wel goed voor de levensduur o_O )

wel 6406986 zei:
AsconaGT zei:

eigenlijk zegt bobslee precies wat ik bedoel. Gemiddeld in alles ten opzichte van concurrenten. VW doet dat heel bewust om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken, is een keuze. En zoals ik zelf ook zei, dat is helemaal niet verkeerd. Probleem is wel dat ze bovengemiddeld duur zijn in aanschaf, zeker een A3. En best wel kaal uitgerust vaak. Als je verder open staat voor andere merken en niet per se een golf wil rijden, dan is het absoluut interessant om eens verder te kijken.

Boude uitspraak over slaven enzo. Kun je dat onderbouwen? Anders is het gewoon onderbuik gewauwel van een eenling....

de betrouwbaarheids-statistieken zeggen genoeg. Over de Golf 7 durf ik dat niet te zeggen maar de golf 6 heeft VW zelf toegegeven 'niet te voldoen aan de kwaliteitsstandaarden'. In veel landen heeft VW daarom ook (uiteindelijk via de rechter) veel langer garantie gegeven op de brakke onderdelen omdat mensen steen en been klaagden dure reparaties kort na de garantietermijn die niet exemplarisch waren maar een direct gevolg van matige kwaliteits van onderdelen /engineering. Hier in NL is er ook genoeg over geklaagd en geschreven over deze bekende problemen (en vaak niet goed opgelost door de importeur). Dus gewauwel van een eenling is dus niet helemaal waar. Genoeg over te vinden. De golf 7 lijkt gelukkig wel een stuk beter. Maar dan blijft nog steeds wat ik hierboven eerder al schreef van toepassing.

wel 6406986 zei:
Past prima bij het gewauwel wat jij allemaal post. Er zijn meer dan genoeg redenen om bijna alle concurrenten boven de VAG auto's te plaatsen helemaal in de tijd van de Golf VI maar toch kopen er 100.000en een VAG product terwijl er allang bekend was dat er teveel problemen waren die slecht werden op gepakt door de importeur en dus kopen mensen slaafs toch een auto, dus alleen de marketing afdeling had zijn zaakjes voor elkaar. Dat jij dat als VAG liefhebber niet wilt zien zegt al genoeg.

Epica zei:
wel 6406986 zei:
Past prima bij het gewauwel wat jij allemaal post. Er zijn meer dan genoeg redenen om bijna alle concurrenten boven de VAG auto's te plaatsen helemaal in de tijd van de Golf VI maar toch kopen er 100.000en een VAG product terwijl er allang bekend was dat er teveel problemen waren die slecht werden op gepakt door de importeur en dus kopen mensen slaafs toch een auto, dus alleen de marketing afdeling had zijn zaakjes voor elkaar. Dat jij dat als VAG liefhebber niet wilt zien zegt al genoeg.

Misschien, heel misschien kunnen die 100.000-den voor zichzelf denken en keuzes maken. Maar blijkbaar vind jij jezelf veel beter. Hou dat vast jongen!

wel 6406986 zei:
Misschien, heel misschien kunnen die 100.000-den voor zichzelf denken en keuzes maken. Maar blijkbaar vind jij jezelf veel beter. Hou dat vast jongen!
Als die voor zichzelf konden denken kochten ze geen VAG producten, maar dat gaat er bij simpele zielen zoals jij niet in. Maar ik ga verder OT.

Is het kleine broertje van de Mazda 3 nog een optie?
Mazda 2
mazda-2-5-drs-1-5-skyactiv-g-gt-m-navigatie-lm-velgen-bluetooth.jpg

Is vlot, zuinig en licht qua gewicht.

Epica zei:
Als die voor zichzelf konden denken kochten ze geen VAG producten,

Beweer je dit nou werkelijk? Dus mensen die een VAG kopen, kunnen niet voor zichzelf denken?

wel 6406986 zei:
Epica zei:
Als die voor zichzelf konden denken kochten ze geen VAG producten,

Beweer je dit nou werkelijk? Dus mensen die een VAG kopen, kunnen niet voor zichzelf denken? Bruin hemd aan?

Van die 100.000-en VAG klanten ken ik er best wel wat. Nagenoeg allemaal leaserts. En die redeneren letterlijk: "het is lease, als er wat mee is breng ik die auto weg en na 4 jaar ben ik er weer van af."

Het boeit hen echt geen fuckhol of het kwaliteit is of niet. Vaak kunnen ze leasen bij een grote maatschappij en niet geheel toevallig zijn VAG wagens vaak relatief goedkoop te leasen. Voor het geld van een kale 208 leasen ze ook een bomvolle Polo. Tja, als je verder niet veel om auto's geeft maar wel graag rijk uitgerust rijdt dan is de keuze snel gemaakt.

Grappig genoeg ken ik ook 2 mensen die wel de fout hebben gemaakt een Golf 6 als occasion te kopen. Beiden zijn ze er flink op leeggelopen, bedragen van 3000 euro aan onkosten per jaar zijn helaas werkelijkheid.

(de een rijdt er nog steeds mee rond want tja het is toch zonde om zo'n auto weg te doen nadat je er zoveel geld in hebt gestopt? De andere rijdt nu al 3 jaar probleemloos een Hyundai i20)

Bobslee zei:
Het boeit hen echt geen fuckhol of het kwaliteit is of niet. Vaak kunnen ze leasen bij een grote maatschappij en niet geheel toevallig zijn VAG wagens vaak relatief goedkoop te leasen. Voor het geld van een kale 208 leasen ze ook een bomvolle Polo. Tja, als je verder niet veel om auto's geeft maar wel graag rijk uitgerust rijdt dan is de keuze snel gemaakt.

Dus voor diegene is de Polo de "betere" auto dus. Anders kozen ze hem niet. Maar volgens bruinhemd hierboven, kunnen die kennissen van jou niet voor zichzelf denken...

Of moeten we de definitie van "goede auto" opnieuw neerzetten?

Epica zei:
wel 6406986 zei:

De tijd van de Golf VI was inderdaad niet de beste maar er zijn ook genoeg redenen om GEEN Peugeot, Renault, Nissan. Opel, Citroën (en ga zo door) te kopen.

haarr zei:
Epica zei:
wel 6406986 zei:

De tijd van de Golf VI was inderdaad niet de beste maar er zijn ook genoeg redenen om GEEN Peugeot, Renault, Nissan. Opel, Citroën (en ga zo door) te kopen.
Klopt maar een stuk minder dan de vag producten die binnen het budget vallen.

Klopt maar een stuk minder dan de vag producten die binnen het budget vallen.[/quote]

Kun je dat onderbouwen? En bij voorkeur niet via je onderbuik of de buurman van je tante. Nee gewoon cijfermateriaal.

wel 6406986 zei:

Kun je dat onderbouwen? En bij voorkeur niet via je onderbuik of de buurman van je tante. Nee gewoon cijfermateriaal.[/quote]

Gaat vooral om het budget. TS wil een Golf of A3.
Advies brigade komt met een Clio. TCE o_O Ja die is goedkoper dan een Golf of A3, helaas niet perse beter.

wel 6406986 zei:

wel 6406986 zei:
Kun je dat onderbouwen? En bij voorkeur niet via je onderbuik of de buurman van je tante. Nee gewoon cijfermateriaal.

Onze Bofkont boft zelf wel met z'n onderbofbuik.
a042.gif

haarr zei:
Gaat vooral om het budget. TS wil een Golf of A3.
Advies brigade komt met een Clio. TCE o_O Ja die is goedkoper dan een Golf of A3, helaas niet perse beter.

Niet aardig. Niet doen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan