Dakkoffer Skoda Octavia

PM xxx

Net ingestapt
Geen idee of dit nu onder aankoopadviezen valt of onder technische vragen, verplaats dit maar als het verkeerd staat.

Wij hebben een Skoda Octavia station uit 2014 en willen daar een dakkoffer voor kopen (nee de kofferbak is nog niet groot genoeg :LOL: ). Liefst zo groot mogelijk, maar het moet wel realistisch blijven dat het past (ook rekening houdend met de achterklep) en dat er fatsoenlijk mee te rijden valt, al hangt dat waarschijnlijk meer samen met het gewicht dan met het aantal liters.

Als ik zo eens rondkijk dan lijken de echt grote 400+ liter te zijn, kan dat of kunnen we beter voor bijv. 300-350 liter gaan?

Kan je niet beter gewoon zo'n ding huren? Maar als je kofferbak vol zit, heb je dan nog veel spullen over of een beetje?

Bij eenmalig gebruik ben ik het helemaal met je eens, maar we willen hem vaker gebruiken. Om de kosten binnen de perken te houden willen we tweedehands iets kopen.
Tja hoeveel spullen erin moeten... altijd een goede vraag.

Wat is het prijs verschil? Bij weinig prijs verschil zou ik voor de grote gaan. Mits je de ruimte hebt om hem op te slaan.

Ik heb zelf een dakkoffer van 420 liter, die ik ook gebruikte op een Octavia. Valt prima mee te rijden hoor. Niet te veel gewicht er in doen natuurlijk en niet al te hard rijden. 130 kan prima, veel harder heb ik niet gedaan.

Alle koffers passen wel qua lengte, het wil niet zeggen dat een grotere inhoud een langere koffer is. Ga je op wintersport? Neem dan een koffer die lang genoeg is voor je ski's. Ik heb een 400 liter koffer van circa 190 cm (buitenmaat) en die past zelfs op en Yaris.

Wat ook in de handel is is een soort van opvouwbare koffer, of softbox.
Oa Hapro en thule hebben die in de handel.
Ze zijn er bv al tot 570liter!
Even googlen dus.
Voordeel is dat bij niet gebruik je hem netjes kan oprollen.

Op vakantie deden wij het beddengoed altijd in van die vacuüm zakken.
Scheelt behoorlijk wat ruimte.

Wees voorzichtig met proppen, meeste daken mogen rond de 75 kg dragen, koffer en dakdragers zijn zelf vaak rond de 15 kg. Hou je 60 kg over. Dat zijn twee goed gevulde vakantiekoffers.

Allemaal nuttige reacties hierboven, bedankt! We gaan ermee aan de slag. Goed om te weten dat een grote(re) koffer prima kan.
Ook dat van die oprolbare koffer is interessant, kwijt raken doen we hem wel, maar we hebben ook nog genoeg andere zooi o_O

Nu nog afwachten wat er komt van de reisplannen dit jaar...

Terug
Bovenaan