Op welke afstand neemt flitsauto een foto?

GrandePunto2020

Net ingestapt
Goedemiddag, op vraag van moderator hier een nieuw topic aangemaakt.

Er staat hier af en toe een flitsauto in de bebouwde kom (vw Golf / vw Touran ) geparkeerd naast de weg met radar in kofferbak.

Nu lees ik op fora verschillende antwoorden vanop welke afstand zo'n flitsauto je flitst.
De één zegt vanop ongeveer 20-30m, de ander zegt dat de foto al genomen wordt op 200-300m.
Wie weet meer over wanneer de flitsauto de foto neemt, want dit is wel een erg groot verschil.

Groet L.

Als je aan de toegestane maximumsnelheid houdt, hoef je dat helemaal niet te vragen :LOL:

Hij zal je eerst moeten meten voordat die "flitst". Dus hoe harder je rijdt, hoe kleiner de afstand waarop de foto wordt genomen :p

25 meter. 300 meter is onbestaanbaar.

y4m1CrOllVzsBiEHC26mobRdPaDe0fjGeNlAzRA35EI1BTTQMcsLyL6xpGYCiSftueHm7OfiHetDeBj8iiTCTFv2BQ9XEZfozwraKAUUldU1DZAk4Bq_tnJMzCf-daAUBp88FQRc87bqi6_waViWZ8nexf2O5TgPnfBeqzoQbAmTcGDKIX_laUmIMSQsqzCwkvB_93eAemGGzfhK-BMUH7iWA

Die auto op 100 meter is al niet meer leesbaar, kijk maar eens hoe wazig die motorplaat al is.

Laseren kan wel op een flinke afstand maar 300 is wel erg ver hoor, dat is 10 seconden met 100km/u en 20 seconden in de bebouwde kom.

Lauji6991 zei:
Goedemiddag, op vraag van moderator hier een nieuw topic aangemaakt.

Er staat hier af en toe een flitsauto in de bebouwde kom (vw Golf / vw Touran ) geparkeerd naast de weg met radar in kofferbak.

Nu lees ik op fora verschillende antwoorden vanop welke afstand zo'n flitsauto je flitst.
De één zegt vanop ongeveer 20-30m, de ander zegt dat de foto al genomen wordt op 200-300m.
Wie weet meer over wanneer de flitsauto de foto neemt, want dit is wel een erg groot verschil.

Groet L.

Zelfs met de beste Nikon of Canon lenzen (prijsklasse >15k) is het op 200-300m als zo goed als onmogelijk om een kenteken te fotograferen. Zelfs als de auto stilstaat. Het lijkt me niet dat er nog betere lenzen (als die uberhaupt al bestaan) in zo'n flitsauto worden gebruikt. Tientallen meters afstand is dan een stuk realistischer. Daarnaast is 200-300 meter in de bebouwde komen sowieso al vrij onbruikbaar. Waar heb je vrij zicht over zulke afstanden?

Terug
Bovenaan