D Elzinga
Wegverkenner
Boppie zei:Prijs zal mij een worst wezen.
Raar dat jij je brandstof in worsten kunt betalen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Prijs zal mij een worst wezen.
D Elzinga zei:Boppie zei:Prijs zal mij een worst wezen.
Raar dat jij je brandstof in worsten kunt betalen...
EVV zei:Mijn vrouw kiest gewoon zelf wat voor auto ze rijdt. En betaald hem ook zelf. En als ze geen rijbewijs zou hebben gehad, had ik geprobeerd haar te overtuigen dat ze er eentje zou halen. Uiteindelijk is dat een vorm van vrijheid.Zunigrijje zei:Op welke planeet zitten jullie dan? Ik hoor niks anders, dan dat de vrouw het maar met een Aygo moet doen: terwijl de man een dikke BMW heeftBarri zei:Dat 'meen je dit nu echt' vraag ik me af bij ongeveer elke zin. Jij zit echt op een andere planeet lijkt het wel.
Wij wonen trouwens in de stad: ookal is iedere stad, in Nederland naar internationale maatstaven een dorp![]()
Ik weet niet over welk gedeelte van Duitsland het het hebt met betrekking tot moeilijk doen als het slecht Duits spreekt, de regio die ik ken vinden ze het alleen maar mooi als je als Nederlander toch mee best doet om Duits te spreken.
Ik denk dat je hier (voor velen) de kern van de zaak te pakken hebt. 'De auto laten staan' is m.i. ook geen goede vraagstelling, hier moet dan feitelijk 'de benzineauto laten staan' komen te staan. Maar dan kom je waarschijnlijk op een conclusie uit die al sinds mensenheugenis bestaat: als de benzine te duur wordt voor de veelrijder, dan gaat'ie op zoek naar wat anders. Diesel en/of LPG was lange tijd een mooi alternatief (vanuit kostenoogpunt), dat zal nu meer richting elektrisch gaan (of waterstof, of wat de markt ook gaat verzinnen). Ik heb mijn Fiesta nu een jaar of twee, op het moment van aanschaf heb ik wel heel even aan een EV gedacht maar ik kon voor mijzelf geen passend model bedenken. Dus toch maar een benzineauto gekozen, met op dat moment al de gedachte dat dit wellicht mijn laatste benzineverbrander is. De ontwikkeling van de EV lijkt ook steeds sneller te gaan, er komen steeds meer alternatieven. Dat versterkt die gedachte alleen maar.V0RQ zei:Ik zou met €10 per liter nog de auto pakken. Hoogstwaarschijnlijk ga je dan niet meer snuffelen voor een V8 en eerder naar een EV. Plezierritjes zullen minder popular worden dan carpoolen, maar stel dat je 3000km zo maakt, 240 liter, €2400.
Zadelsnuiver zei:Als brandstof echt naar 10 Euro gaat en heel het land zet simultaan z'n (benzine)auto te koop, wat doet dat qua afschrijving? Jouw knappe bolide van 20k is nu opeens geen klap meer waard dus inruilen/verkopen kost meer dan die paar liter benzine. En zelfs al zou iedereen massaal autoloos gaan, al die mensen moeten zich toch verplaatsen dus gaat het OV overuren moeten draaien maar zelfs nu met ruim 8 miljoen auto's in het land kunnen ze het al niet aan.
Ik blijf erbij, brandstof gaat nooit zo duur worden dat mensen het niet meer kunnen/willen betalen totdat iedereen in een EV zit en ze een goede manier hebben gevonden om deze optimaal te belasten.
rke zei:Zadelsnuiver zei:Als brandstof echt naar 10 Euro gaat en heel het land zet simultaan z'n (benzine)auto te koop, wat doet dat qua afschrijving? Jouw knappe bolide van 20k is nu opeens geen klap meer waard dus inruilen/verkopen kost meer dan die paar liter benzine. En zelfs al zou iedereen massaal autoloos gaan, al die mensen moeten zich toch verplaatsen dus gaat het OV overuren moeten draaien maar zelfs nu met ruim 8 miljoen auto's in het land kunnen ze het al niet aan.
Ik blijf erbij, brandstof gaat nooit zo duur worden dat mensen het niet meer kunnen/willen betalen totdat iedereen in een EV zit en ze een goede manier hebben gevonden om deze optimaal te belasten.
In 1973 was er de oliecrisis. In minder dan een jaar tijd verdubbelde de prijs van benzine.
Er gaan juist stemmen op om de erfbelasting te verhogen, en wel omdat dat de ongelijkheid in de maatschappij verkleint (niet om uitkeringen te bekostigen). Het maakt gewoon te veel uit voor je kansen in de maatschappij of je in een rijk gezin of in een arm gezin wordt geboren, en op de lange termijn is het in ieders belang dat verschil te verkleinen.Pero zei:Ik vind het bijna net zo erg als met erf belasting waarbij je heel je leven voor je kinderen werkt, daar een aantal keer belasting over betaalt en zij dan weer flink belasting moeten betalen over hetgeen wat in principe al van hun was. Maar ja, je moet dit doen want "de uitkeringen moeten ergens van worden betaald" en je moet er maar dankbaar voor zijn". Het is heel slecht met ons gesteld als dat inmiddels de publieke opinie is, al helemaal op forums over auto's.
louisz zei:Er gaan juist stemmen op om de erfbelasting te verhogen, en wel omdat dat de ongelijkheid in de maatschappij verkleint (niet om uitkeringen te bekostigen). Het maakt gewoon te veel uit voor je kansen in de maatschappij of je in een rijk gezin of in een arm gezin wordt geboren, en op de lange termijn is het in ieders belang dat verschil te verkleinen.Pero zei:Ik vind het bijna net zo erg als met erf belasting waarbij je heel je leven voor je kinderen werkt, daar een aantal keer belasting over betaalt en zij dan weer flink belasting moeten betalen over hetgeen wat in principe al van hun was. Maar ja, je moet dit doen want "de uitkeringen moeten ergens van worden betaald" en je moet er maar dankbaar voor zijn". Het is heel slecht met ons gesteld als dat inmiddels de publieke opinie is, al helemaal op forums over auto's.
Ik ga er maar vanuit dat dit als een retorische vraag is bedoeld.Zadelsnuiver zei:Zullen we dan eerst eens beginnen met de Monarchie af te schaffen? Of kun je mij vertellen hoe ik koning van Nederland kan worden? Gelijke kansen mijn reet.
Ik signaleer alleen maar wat ik in de krant lees hoor. Maar je voorbeeld is wel goed want als ik het goed heb begrepen scoren armen op alle fronten lager dan rijken, ook op de CITO toets, waar je dat eigenlijk niet zou verwachten). Belangrijker (mijn vorige post was incompleet) is dat het vooral gaat om vermogen: welvaart verdienen met arbeid wordt steeds lastiger en welvaart opbouwen met vermogen steeds makkelijker. Dat maakt het moeilijker voor mensen om op te klimmen in de maatschappij (tenzij ze uit een vermogende familie komen) en dat is maatschappelijk ongewenst.Zadelsnuiver zei:Hoe jouw kansen in deze wereld zich ontwikkelen ligt aan hoe goed je scoort als 12 jarige op je SITO toets, of je nou rijk of arm bent maakt geen zak uit.
Je woont nu in de VS? Want alleen daar wordt iets zoals ik schreef 'communistisch' genoemd lijkt het.Zadelsnuiver zei:Dit soort communistisch geneuzel is precies de reden waarom ik al jaren niet meer in Nederland woon![]()
louisz zei:Er gaan juist stemmen op om de erfbelasting te verhogen, en wel omdat dat de ongelijkheid in de maatschappij verkleint (niet om uitkeringen te bekostigen). Het maakt gewoon te veel uit voor je kansen in de maatschappij of je in een rijk gezin of in een arm gezin wordt geboren, en op de lange termijn is het in ieders belang dat verschil te verkleinen.Pero zei:Ik vind het bijna net zo erg als met erf belasting waarbij je heel je leven voor je kinderen werkt, daar een aantal keer belasting over betaalt en zij dan weer flink belasting moeten betalen over hetgeen wat in principe al van hun was. Maar ja, je moet dit doen want "de uitkeringen moeten ergens van worden betaald" en je moet er maar dankbaar voor zijn". Het is heel slecht met ons gesteld als dat inmiddels de publieke opinie is, al helemaal op forums over auto's.
Zadelsnuiver zei:louisz zei:Er gaan juist stemmen op om de erfbelasting te verhogen, en wel omdat dat de ongelijkheid in de maatschappij verkleint (niet om uitkeringen te bekostigen). Het maakt gewoon te veel uit voor je kansen in de maatschappij of je in een rijk gezin of in een arm gezin wordt geboren, en op de lange termijn is het in ieders belang dat verschil te verkleinen.Pero zei:Ik vind het bijna net zo erg als met erf belasting waarbij je heel je leven voor je kinderen werkt, daar een aantal keer belasting over betaalt en zij dan weer flink belasting moeten betalen over hetgeen wat in principe al van hun was. Maar ja, je moet dit doen want "de uitkeringen moeten ergens van worden betaald" en je moet er maar dankbaar voor zijn". Het is heel slecht met ons gesteld als dat inmiddels de publieke opinie is, al helemaal op forums over auto's.
Zullen we dan eerst eens beginnen met de Monarchie af te schaffen? Of kun je mij vertellen hoe ik koning van Nederland kan worden? Gelijke kansen mijn reet.
Hoe jouw kansen in deze wereld zich ontwikkelen ligt aan hoe goed je scoort als 12 jarige op je SITO toets, of je nou rijk of arm bent maakt geen zak uit.
Dit soort communistisch geneuzel is precies de reden waarom ik al jaren niet meer in Nederland woon![]()
R W xxx zei:Zadelsnuiver zei:louisz zei:Er gaan juist stemmen op om de erfbelasting te verhogen, en wel omdat dat de ongelijkheid in de maatschappij verkleint (niet om uitkeringen te bekostigen). Het maakt gewoon te veel uit voor je kansen in de maatschappij of je in een rijk gezin of in een arm gezin wordt geboren, en op de lange termijn is het in ieders belang dat verschil te verkleinen.Pero zei:Ik vind het bijna net zo erg als met erf belasting waarbij je heel je leven voor je kinderen werkt, daar een aantal keer belasting over betaalt en zij dan weer flink belasting moeten betalen over hetgeen wat in principe al van hun was. Maar ja, je moet dit doen want "de uitkeringen moeten ergens van worden betaald" en je moet er maar dankbaar voor zijn". Het is heel slecht met ons gesteld als dat inmiddels de publieke opinie is, al helemaal op forums over auto's.
Zullen we dan eerst eens beginnen met de Monarchie af te schaffen? Of kun je mij vertellen hoe ik koning van Nederland kan worden? Gelijke kansen mijn reet.
Hoe jouw kansen in deze wereld zich ontwikkelen ligt aan hoe goed je scoort als 12 jarige op je SITO toets, of je nou rijk of arm bent maakt geen zak uit.
Dit soort communistisch geneuzel is precies de reden waarom ik al jaren niet meer in Nederland woon![]()
Je wordt verbannen naar Finland als je CITO verkeerd schrijft?
Verder heb je met jouw geneuzel geen gelijk, in praktijk hangt je kans van slagen wel degelijk af van je thuissituatie en daar is het beschikbare geld voor een groot deel verantwoordelijk voor.
Dezelfde leraar, dezelfde boeken en pennen, waarom zou het dan uitmaken hoeveel geld er bij de ouders op de bankrekening staat?
Zadelsnuiver zei:(...) alhoewel ik nog steeds denk dat het sterk afhankelijk is van karakter. 30 kinderen in één klas, rijk, arm en modaal bij elkaar, ze hebben allemaal dezelfde kans om hun best te doen. Dezelfde leraar, dezelfde boeken en pennen, waarom zou het dan uitmaken hoeveel geld er bij de ouders op de bankrekening staat?
MCW zei:Dezelfde leraar, dezelfde boeken en pennen, waarom zou het dan uitmaken hoeveel geld er bij de ouders op de bankrekening staat?
Als je vader CEO is van een (groot) bedrijf en jij mag het na zijn pensioen overnemen (en je er de hersenen voor hebt) dan heb je al een streepje voor. En zo niet, dan hebben ze vaak goeie connecties waar je als kind uiteindelijk terecht kan komen.
MCW zei:Wat een uitersten zeg. Je kan toch ook iets meer belasting vragen aan de rijken zodat de armen iets minder arm zijn en dus minder criminaliteit en achterstand en daardoor hopelijk bv ook minder obese en dus minder zorgkosten voor de staat? Je ziet duidelijk alleen in problemen en niet in oplossingen.Er staat nergens dat een rijken zich scheel moet betalen zodat de armen ook rijk kan worden.
Niemand stelt dat iedereen evenveel moet overhouden/krijgen als een ander, of dat je iemand die meer verdient kapot moet belasten totdat ook hij op minimumloon zit. Daarmee trek je het toch in het ridicule. Maar een beetje solidariteit zou op zijn plaats zijn. Gelukkig hebben we dat in NL in de vorm van bijvoorbeeld zorg-en huurtoeslagen en een progressief belastingstelsel.Zadelsnuiver zei:Dus als Jantje uit een arm gezin een beetje dom blijkt te zijn, moeten we als maatschappij er dan voor zorgen dat hij toch net zo veel gaat verdienen als pientere Boudewijn uit een rijk gezin? Of moeten we ervoor zorgen dat Boudewijn vanaf zijn afstuderen zorgvuldig tot op het bot belast gaat worden zodat hij zijn centjes eerlijk moet delen met iedereen?
Zadelsnuiver zei:MCW zei:Wat een uitersten zeg. Je kan toch ook iets meer belasting vragen aan de rijken zodat de armen iets minder arm zijn en dus minder criminaliteit en achterstand en daardoor hopelijk bv ook minder obese en dus minder zorgkosten voor de staat? Je ziet duidelijk alleen in problemen en niet in oplossingen.Er staat nergens dat een rijken zich scheel moet betalen zodat de armen ook rijk kan worden.
Íets meer belasting, en dan nog íets meer, en dan nog meer.. weet je wat? We pakken gewoon alles af en verdelen het eerlijk onder alle burgers![]()
Door arme mensen geld te geven los je criminaliteit niet op en maak je ze ook niet minder dik, dat is puur opvoeding, 100%.
Timo zei:Afkomst is zo ontzettend bepalend voor je kansen in het leven.
MCW zei:Zadelsnuiver zei:MCW zei:Wat een uitersten zeg. Je kan toch ook iets meer belasting vragen aan de rijken zodat de armen iets minder arm zijn en dus minder criminaliteit en achterstand en daardoor hopelijk bv ook minder obese en dus minder zorgkosten voor de staat? Je ziet duidelijk alleen in problemen en niet in oplossingen.Er staat nergens dat een rijken zich scheel moet betalen zodat de armen ook rijk kan worden.
Íets meer belasting, en dan nog íets meer, en dan nog meer.. weet je wat? We pakken gewoon alles af en verdelen het eerlijk onder alle burgers![]()
Jezus man. Je doet gewoon precies hetzelfde wat je ervoor doet. Sterk overdrijven.
Door arme mensen geld te geven los je criminaliteit niet op en maak je ze ook niet minder dik, dat is puur opvoeding, 100%.
De criminaliteit kan gevoelig dalen als we er in slagen het aantal gezinnen waar de kinderen worden verwaarloosd of mishandeld te verminderen. Aangezien verwaarlozing en mishandeling in sterke mate in verband staan met armoede zou armoedebestrijding voorrang moeten hebben. Landen waar meeste criminaliteit is is doorgaans minder ontwikkeld en zijn er minder kansen.
Zou dat wellicht iets te maken kunnen hebben met tientallen jaren kolonisatie, waardoor ze die kans eerder nooit echt gehad hebben?Zadelsnuiver zei:Wat kwam eerder, de kip of het ei? Draai het eens om, waarom zijn die landen onderontwikkeld? Kan het iets te maken hebben met mentaliteit misschien?
Timo zei:Zou dat wellicht iets te maken kunnen hebben met tientallen jaren kolonisatie, waardoor ze die kans eerder nooit echt gehad hebben?Zadelsnuiver zei:Wat kwam eerder, de kip of het ei? Draai het eens om, waarom zijn die landen onderontwikkeld? Kan het iets te maken hebben met mentaliteit misschien?![]()
MCW zei:Timo zei:Zou dat wellicht iets te maken kunnen hebben met tientallen jaren kolonisatie, waardoor ze die kans eerder nooit echt gehad hebben?Zadelsnuiver zei:Wat kwam eerder, de kip of het ei? Draai het eens om, waarom zijn die landen onderontwikkeld? Kan het iets te maken hebben met mentaliteit misschien?![]()
Zo is dat op veel plekken inderdaad. We namen het over, onderdrukte de bevolking om het vervolgens in een grote zooi achter te laten. Alleen vergeten we dat voor het gemak vaak maar even.
Vind dat persoonlijke ervaringen ook wel erg makkelijk als leidraad worden gebruikt. Je hebt veel zelf in de hand maar als je ouders geld hebben heb je wel doorgaans meer kansen. Ook kunnen er andere factoren zijn waardoor het niet lukt om hogerop te komen.
louisz zei:Om niet te veel af te dwalen: je ziet veel gefocus op wat niet zou kloppen in dit land en daarmee praat je jezelf m.i. alleen maar de put in. Want er staat veel goeds tegenover. Zou je willen ruilen met iemand in een ander land? Zo ja, weet je zeker dat dat niet het spreekwoordelijke groenere gras van de buren is, en zo ja, waarom ga je daar dan niet heen? En zo niet, moet je dan niet constateren dat het hier welbeschouwd eigenlijk helemaal niet zo slecht geregeld is?
belastingen worden constant verhoogd,
Ouderen krijgen financieel zware klappen
Geen drogreden. Het is onmogelijk dat in complexe maatschappijen altijd alles goed gaat, en belangen nooit strijden. Wij lossen dat hier op een manier op waar we over het algemeen best tevreden kunnen zijn. Dat moet je wel willen zien natuurlijk, en daartoe lijk jij niet bereid.Pero zei:Drogredenen. Als iets goed of minder slecht dan elders is geregeld betekent het niet dat we maar als schaapjes alles moeten slikken en onze kritische blik weg moeten doen. Hierdoor zijn de afgelopen 20 jaar vele mensen de vernieling in geholpen. Ouderen krijgen financieel zware klappen, de belasting fraudeert erop los, belastingen worden constant verhoogd, er wordt steeds meer bepaald hoe iemand zijn leven moet inrichten, men wordt steeds meer gevolgd en zo kunnen we nog even doorgaan. Niks kan meervoudige belasting en het onredelijk opdrijven van benzineprijzen goedpraten. Dat een prijs van iets minder of ongeveer evenveel is als de belasting die erop wordt geheven is waanzin. Maar als ik zie hoe sommige mensen hier tegen het meervoudige betalen van belasting aankijken en graag zien dat de overheid alle eigendommen flink belast door zelfs letterlijk de portemonnee van overledenen leeg te roven gaan we hier over lijken heen voor andermans centen. En vwb de benzineprijs blijft Nederland doorgaan met het opdrijven van de prijs en zelfs op Autoweek blijken best wat mensen dat normaal te vinden alleen maar omdat zij dat wel kunnen betalen of omdat een hobby wel geld mag kosten.louisz zei:Om niet te veel af te dwalen: je ziet veel gefocus op wat niet zou kloppen in dit land en daarmee praat je jezelf m.i. alleen maar de put in. Want er staat veel goeds tegenover. Zou je willen ruilen met iemand in een ander land? Zo ja, weet je zeker dat dat niet het spreekwoordelijke groenere gras van de buren is, en zo ja, waarom ga je daar dan niet heen? En zo niet, moet je dan niet constateren dat het hier welbeschouwd eigenlijk helemaal niet zo slecht geregeld is?
Zadelsnuiver zei:Haha grapjas
Belasting betalen is an sich natuurlijk geen slechte zaak, we maken met zijn allen gebruik van de voorzieningen in het land en dat moet betaald worden, logisch.
En eerlijk is eerlijk, ik heb liever het Poldermodel dan het Angelsaksisch model.
Waar het fout gaat is wanneer er maar simpel wordt gedacht de rijken maar meer moeten betalen om alle gaten op te vullen. Dat is een lapmiddel en geen duurzame oplossing. Op de lange termijn zelfs schadelijk voor de economie.
MCW zei:Ouderen krijgen financieel zware klappen
Verreweg de meeste 65-plussers van nu zitten er financieel veel warmer bij dan de senioren twintig jaar geleden. Ze hebben meer eigen vermogen en hebben maandelijks hogere inkomsten dan toen, omdat ze vaker een eigen huis hebben en een beter pensioen opbouwden. Het aandeel arme ouderen daalde de afgelopen twintig jaar ,,spectaculair'' van 20 procent tot minder dan 4 procent. https://www.ad.nl/economie/arme-oudere-sterft-uit-meeste-65-plussers-hebben-het-financieel-goed~a0a97c0c/ Bericht uit 2017 maar heb sowieso niet het idee dat zij het nou zo zwaar hebben. Zij zijn opgegroeid dat bv een huis krijgen veel makkelijker was.