Van Winter naar Zomerbanden

jan 2775164 zei:
Zo mensen vandaag maar even mijn zomerbanden erom gegooid !
Wat een weer, heerlijk (y)

Tja...
Al die "mafketels" die nu nog op winterbanden rijden omdat er misschien nog een keer kou kan komen...
Eind maart/begin april ga ik ook voor.

Ik kon me gewoon weer beperken tot het controleren van de bandendruk... all-season banden zijn best wel handig. (en met 4 auto's bespaart het ook nog eens een aanzienlijke stapel rubber en ruimte:))

Muddy Bandit zei:
Ik kon me gewoon weer beperken tot het controleren van de bandendruk... all-season banden zijn best wel handig. (en met 4 auto's bespaart het ook nog eens een aanzienlijke stapel rubber en ruimte:))

Ik vlieg uit de bocht met die dingen.
Geen compromissen voor mij qua grip.:T

Muddy Bandit zei:

Kan je met 4 auto's dan niet gewoon beter 1 op slicks, 1 op zomerbanden, 1 op winterbanden en 1 op spikes doen? ;)
Altijd de beste band voor welk weer dan ook!

Zoals de Duitsers zeggen: van oktober tot Pasen. Gelukkig zijn de Duitsers hier al een tijdje niet meer de baas, dus ik ga er zelf altijd flexibel mee om (dat is het voordeel van zelf wisselen). Doorgaans betekent dat dat ik ze er wat later onder zet en eerder weer van afhaal, dit alles afhankelijk van de weersverwachting en of ik het kan combineren met een onderhoudsbeurt. APK-datum van de Fiësta is eind oktober, dus kan ze eventueel achterin gooien zodat de garage ze even op de brug er onder kan draaien. Deze winter heb ik winterbandjes er nog niet zo lang onder liggen, was ook geen reden toe. Volgens mij heb ik ze half januari gewisseld, toen waren de temperaturen wel wat lager maar was van de sneeuwval nog geen enkele sprake. Overvloed aan vrije tijd heeft toen bijgedragen aan het toch maar wisselen (heb je weer een klein uurtje werk en een reden om jezelf op een bak koffie te trakteren na gedane arbeid). Lang leve corona. Overigens hebben de winterbanden de sneeuw maar één dagje aangeraakt, voor de rest staat de auto binnen stof te verzamelen. Lang leve corona :rolleyes:

Carkiller zei:
Muddy Bandit zei:

Maar de grote vraag: ligt dat aan de banden of aan de chauffeur.....:)

Boppie zei:
Carkiller zei:
Muddy Bandit zei:

Maar de grote vraag: ligt dat aan de banden of aan de chauffeur.....:)

The nickname says it all...;)

Cas zei:
Ik houd zelf altijd eind maart aan. Je weet niet wat er nog aan komt.

Een aantal jaren geleden had ik ze pas gewisseld, einde maart. De week nadien een winterprik tijdens een reisje naar Engeland en mochten we daar op zomerbanden door de sneeuw ploeteren.
Einde maart wisselen is vroeg genoeg, vind ik.

Ik had de winterbanden er dit seizoen op tijd onder liggen ivm een trip naar IT, de bergen in, en heb ze idd ook afgelopen weekend maar weer gewisseld voor zomerbanden. Normaal gesproken gaan we eind maart nog wintersporten en wissel ik daarna maar wintersport zal dit seizoen niet mogelijk zijn helaas

Total Loss zei:
Muddy Bandit zei:

Kan je met 4 auto's dan niet gewoon beter 1 op slicks, 1 op zomerbanden, 1 op winterbanden en 1 op spikes doen? ;)
Altijd de beste band voor welk weer dan ook!

Nee, die theorie gaat in de praktijk pas op als elke auto in 4-voud aanwezig is, en voor 16 extra wielen heb ik al geen ruimte dus voor 16 auto's al helemaal niet.
De ene auto is namelijk alleen bedrijfsmatige inzet (ik doe niet aan bijtelling), de andere auto moet zowel privé als 10% zakelijk dienst doen (i.v.m. ondernemerstarief mrb), nummer 3 mag niet bedrijfsmatig ingezet worden (voorwaarde oldtimerverzekering) en nummer 4 is gewoon omdat ik niet altijd zin heb om met auto 1,2 of 3 te rijden en ook niet op de fiets wil.;)

Ja, plaag me maar. Nog nooit een ongeval gehad of schade veroorzaakt.
Of dat meer geluk dan wijsheid is laat ik in het midden.:T

Maar ik koop nooit eco/all season banden, de beste banden met de meeste grip zijn voor mij.
Grip A bij nat vooral, daar zoek ik ze op uit. Dan maar 0,1 meer benzineverbruik...

Terug
Bovenaan