Aldi lampjes zijn de beste.

Vorq

Kilometervreter
Aldi lampjes zijn de beste en de onzin van "+50% licht"

https://www.ad.nl/auto/waarom-de-goedkope-autolampen-van-de-aldi-beter-zijn-dan-die-van-philips-en-osram~a8630cf6/

Qua prestaties mooi van die Aldi lampen, maar Osram/Phillips gebruikt kwarts glas en Aldi gewoon glas.
Kwarts glas kan veel beter tegen temperatuurschommelingen en gaat veel langer mee.

Jammer dat ze dat niet noemen in de test...

Voor dat prijsverschil moet het een effect van minimaal factor 4 op de levensduur hebben en dat betwijfel ik.

Het klinkt misschien stom, maar ik vind het prettig om Philps lampen te kopen omdat ik dan het idee heb dat een Nederlands bedrijf er nog iets aan verdient. Ik heb ook een philps koffiezetapparaat, tv, soepmaker, waterkoker, vaste telefoon, scheerapparaat, kruimelzuiger en vast nog wel wat andere dingen. Het zal vast niet het beste spul zijn en ook veelal uit china komen, maar desondanks liever philips.:LOL:

dickey zei:
Het klinkt misschien stom, maar ik vind het prettig om Philps lampen te kopen omdat ik dan het idee heb dat een Nederlands bedrijf er nog iets aan verdient. Ik heb ook een philps koffiezetapparaat, tv, soepmaker, waterkoker, vaste telefoon, scheerapparaat, kruimelzuiger en vast nog wel wat andere dingen. Het zal vast niet het beste spul zijn en ook veelal uit china komen, maar desondanks liever philips.:LOL:
Het enige Philips aan een Philips tv is de naam. TP Vision heeft een licentie op de naam Philips en ambilight voor het gebruik van de naam, de rest is allemaal Chinees, inclusief ontwerp.

I know ;) Maar dan ga ik ervan uit dat Philips vanwege de licentie nog iets verdient. En ik vind ambilight prettig. Maar ik hoef dus niet perse het beste beeld. Verder zal zo'n waterkoker ofzo ook geen knoop opleveren voor philips, maar vast meer dan een waterkoker van alixpress. Overigens heb ik overwogen om een tesla te kopen, maar los van dat ie best prijzig is en van matige kwaliteit, koop ik liever iets europees. Het gaat dus niet alleen om wat is het beste product of het goedkoopste, het gaat ook om wie ik het gun. En wat betreft lampjes gun ik het philips (was de lighting tak niet ook verkocht?)

Barri zei:
Voor dat prijsverschil moet het een effect van minimaal factor 4 op de levensduur hebben en dat betwijfel ik.

Mee eens als je er makkelijk bij kan, bij sommige auto's is het een lastige klus.
Ga je naar de garage met arbeidsloon dan is een wissel zo 50 Euro.

20200926-155442.jpg

Helemaal eens met Carkiller.
Als de lampjes van het verkeerde glas zijn heb je er niks aan. Tenzij je bezig wil blijven natuurlijk...:)

@dickey: Geen Philips TV's meer kopen, wat EVV zegt.

Mc1 zei:
(...) @dickey: Geen Philips TV's meer kopen, wat EVV zegt.

Tja. Wat dan wel? :confused:
Ik snap dickey wel hoor. Hoewel, hoe vaak koop je televisies? Mijn tv uit 2012 (40") voldoet echt nog ruim voldoende en werkt nog net zo goed als toen. Ja, die online features niet, maar dat maakt me dan ook niets uit.

Aldus der Magistrat op een autoforum. :)

Ik blijf toch wel heel blij met mijn +200% Osram Nightbreaker Xenarc Laser in de maat D2S.

Mag ook wel voor die 140 euro voor een paar.

Het beste? Dus de lamp met het meeste lichtopbrengst is de beste lamp, al zouden ze maar 1 week mee gaan?

Een lamp is meer als alleen lichtopbrengst.

H7 koplampen is toch vaak met zo'n lens er voor? M'n Hyundai's i30 vraten die dingen. Peugeot staat er ook bekend om. Reden: Te veel warmteontwikkeling in een klein lampje en de warmte kan niet goed weg. Reden 2: Spanning met draaiende motor vaak 14,5 Volt (Dus nog meer warmte) Reden 3: Op het moment dat je de motor met de koplampen aan uitschakelt schakel je ook de spanningsregelaar uit en kan er een korte piekspanning door de dynamo opgewekt worden. Oplossingen voor 2: Diode monteren in de kabel naar de lamp (Spanningsverlaging met 1,5 volt). Oplossing voor 3: Overspanningsbeveiliging monteren . De lampen gingen wel wat langer mee, maar jaarlijkse vervanging (lampunits compleet uitbouwen) was wel noodzakelijk.

dickey zei:

Ik heb vroeger ook veel Philips gekocht. Een TVtje gehad dat 20 meeging, nog steeds functioneerde maar toch wat (veel) te klein werd. Een Ambilight toestel gekocht dat het 3 maanden na de garantietermijn begaf en waarbij Philips niet wilde tussenkomen in de herstellingskosten. Nu doen het al jaren tot onze tevredenheid met een Sony toestel.
Telefoon: 2x juist binnen garantie vervangen, derde keer slechte keer: het heeft het na drie jaren begeven. Wekkerradio: binnen het jaar om zeep...net als de goede naam van Philips (nooit meer).
Ik doe moeite om Europese merken voor te rekken in de veronderstelling dat de productie of minstens de R&D nog voor plaatselijke werkgelegenheid zorgen. Maar dan moet er wel een minimum aan kwaliteit geleverd worden.

Wat ik wel weet is dat de ene auto gewoon veel langer met een lamp doet als de andere auto: van m'n Nissan heb ik nog maar 1x een knipperlampje hoeven vervangen in de afgelopen 3 jaar, terwijl m'n Transit (ook de vorige exemplaren) gewoon lampen opvreet en dus regelmatig ergens een fris lampje nodig heeft.

Of er naast de prijs nog veel verschil zit in merken van lampen geen idee, heb daar ook nog nooit op gelet omdat het hier gewoon niet aan de orde is.
Heb namelijk nog een grote doos/grabbelton staan met heel veel autolampjes in blisterverpakking van het merk ProPlus (zegt mij ook niets) in allerlei soorten/maten/wattages, met die voorraad kan ik de komende 20 jaar nog wel vooruit.

iDS zei:
dickey zei:

Ik heb vroeger ook veel Philips gekocht. Een TVtje gehad dat 20 meeging, nog steeds functioneerde maar toch wat (veel) te klein werd. Een Ambilight toestel gekocht dat het 3 maanden na de garantietermijn begaf en waarbij Philips niet wilde tussenkomen in de herstellingskosten. Nu doen het al jaren tot onze tevredenheid met een Sony toestel.
Telefoon: 2x juist binnen garantie vervangen, derde keer slechte keer: het heeft het na drie jaren begeven. Wekkerradio: binnen het jaar om zeep...net als de goede naam van Philips (nooit meer).
Ik doe moeite om Europese merken voor te rekken in de veronderstelling dat de productie of minstens de R&D nog voor plaatselijke werkgelegenheid zorgen. Maar dan moet er wel een minimum aan kwaliteit geleverd worden.

Dat klopt. Voor mij is tot op heden de kwaliteit prima. Voor mijn vriendin haar auto heb ik wel gekeken naar Europese merken, maar enkel turbotorretjes. En met haar rijstijl en veel korte stukjes heb ik toch voor een turboloze mazda2 gekozen. Aangezien die inmiddels aan vervanging toe is, is er wel een Europese auto die in aanmerking komt, Renault zoe, maar erg prijzig. Lastig. Met lampjes is het wat makkelijker. De Philips exemplaren gaan meer dan een jaar mee. Misschien wel langer maar dat houd ik niet bij. Lang genoeg om me niet over een paar euro extra druk te hoeven maken.

@dickey:
Jij bent al tevreden met lampjes die een jaar meegaan 😳
Ik rijd ondertussen acht jaren (erg tevreden) met mijn huidige wagen. De dimlichten zijn max. 2x vernieuwd, achter een keer.
Op vlak van verlichting doet Philips het nog goed, Osram levert ook kwaliteit. aldi mag haar lampjes steken waar de zon niet schijnt :)

Pietzoveel zei:
H7 koplampen is toch vaak met zo'n lens er voor? M'n Hyundai's i30 vraten die dingen. Peugeot staat er ook bekend om. Reden: Te veel warmteontwikkeling in een klein lampje en de warmte kan niet goed weg. (..) Reden 3: Op het moment dat je de motor met de koplampen aan uitschakelt schakel je ook de spanningsregelaar uit en kan er een korte piekspanning door de dynamo opgewekt worden. (..) De lampen gingen wel wat langer mee, maar jaarlijkse vervanging (lampunits compleet uitbouwen) was wel noodzakelijk.

In mijn werkauto zitten ze niet achter een lens, wel 24V versie.
Snelle vervanging herken ik wel, vorige week de linker weer vervangen, was van het voorjaar de voorgaande keer geweest.
Lampen branden zo'n 10 uur min of meer achter elkaar per werkdag.

Motor uitschakelen op stadslicht deed ik al zoveel mogelijk.
Ik heb ook het idee dat 'bruusk' inschakelen van dimlicht via de schakelaar weleens effect kan hebben op de piekspanning., Althans, dit was de reden dat de linker H7 lamp knapte onlangs.

Ik verwacht binnenkort dat rechts ook wel zal 'floepen' ( van het voorjaar tegelijkertijd vervangen omdat het, vooral op rechts, een 'klote klus' is en het dus het gemakkelijkst gaat door even de cabine te kantelen. Links kan ik nog wel vervangen door onder de bumper te gaan liggen. :p

Carkiller zei:
Barri zei:

Mee eens als je er makkelijk bij kan, bij sommige auto's is het een lastige klus.
Ga je naar de garage met arbeidsloon dan is een wissel zo 50 Euro.
Goed punt, zeker waar!

Leuk, maar hoe kom je nu aan deze best geteste lampjes? De Aldi heeft ze helemaal niet standaard in het assortiment. :rolleyes:

Mijn pa had een stuk H7 lampje in z’n Caddy afgelopen week en heeft zelf 2 linkerhanden. Ik zou wel even een setje H7 bij de Aldi halen en ze vervangen voor hem. Wel zo handig, nu alles verder dicht is en het alleen met click&collect kan en je dan een minimum bestel bedrag moet hebben. Kon ik mooi gewoon even deze best geteste autolampjes bij de Aldi gaan halen, dacht ik. Dat ging dus niet door!

hansanders zei:
Leuk, maar hoe kom je nu aan deze best geteste lampjes? De Aldi heeft ze helemaal niet standaard in het assortiment. :rolleyes:

Mijn pa had een stuk H7 lampje in z’n Caddy afgelopen week en heeft zelf 2 linkerhanden. Ik zou wel even een setje H7 bij de Aldi halen en ze vervangen voor hem. Wel zo handig, nu alles verder dicht is en het alleen met click&collect kan en je dan een minimum bestel bedrag moet hebben. Kon ik mooi gewoon even deze best geteste autolampjes bij de Aldi gaan halen, dacht ik. Dat ging dus niet door!

Probeer eens bij de Lidl. :eek:

Action heeft Philips H7 voor weinig.
Ik heb een Opel Astra (G type) gehad en die vrat H7 lampjes totdat Opel een modificatie had. Iets met de spanningregelaar. Toen werd het beter.
Mijn vorige auto, een Skoda Octavia deed het aanmerkelijk beter en moest ik gemiddeld 1 keer per jaar de H7 lampjes vervangen.
Mijn huidige Focus heb ik nu bijna 4 jaar en iets meer dan 90k gereden en nog geen enkel lampje vervangen. Deze heeft ook nog H7 lampen.

Ik koop meestal Grundig-lampjes bij de Action. Een H7 kost nog geen € 2. Krijg je er nog een ander lampje en wat zekeringen bij cadeau. Gaan ruim 2 jaar mee.

Terug
Bovenaan