Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het enige Philips aan een Philips tv is de naam. TP Vision heeft een licentie op de naam Philips en ambilight voor het gebruik van de naam, de rest is allemaal Chinees, inclusief ontwerp.dickey zei:Het klinkt misschien stom, maar ik vind het prettig om Philps lampen te kopen omdat ik dan het idee heb dat een Nederlands bedrijf er nog iets aan verdient. Ik heb ook een philps koffiezetapparaat, tv, soepmaker, waterkoker, vaste telefoon, scheerapparaat, kruimelzuiger en vast nog wel wat andere dingen. Het zal vast niet het beste spul zijn en ook veelal uit china komen, maar desondanks liever philips.![]()
Barri zei:Voor dat prijsverschil moet het een effect van minimaal factor 4 op de levensduur hebben en dat betwijfel ik.
Mc1 zei:(...) @dickey: Geen Philips TV's meer kopen, wat EVV zegt.
dickey zei:Het klinkt misschien stom, maar ik vind het prettig om Philps lampen te kopen omdat ik dan het idee heb dat een Nederlands bedrijf er nog iets aan verdient. Ik heb ook een philps koffiezetapparaat, tv, soepmaker, waterkoker, vaste telefoon, scheerapparaat, kruimelzuiger en vast nog wel wat andere dingen. Het zal vast niet het beste spul zijn en ook veelal uit china komen, maar desondanks liever philips.![]()
iDS zei:dickey zei:Het klinkt misschien stom, maar ik vind het prettig om Philps lampen te kopen omdat ik dan het idee heb dat een Nederlands bedrijf er nog iets aan verdient. Ik heb ook een philps koffiezetapparaat, tv, soepmaker, waterkoker, vaste telefoon, scheerapparaat, kruimelzuiger en vast nog wel wat andere dingen. Het zal vast niet het beste spul zijn en ook veelal uit china komen, maar desondanks liever philips.![]()
Ik heb vroeger ook veel Philips gekocht. Een TVtje gehad dat 20 meeging, nog steeds functioneerde maar toch wat (veel) te klein werd. Een Ambilight toestel gekocht dat het 3 maanden na de garantietermijn begaf en waarbij Philips niet wilde tussenkomen in de herstellingskosten. Nu doen het al jaren tot onze tevredenheid met een Sony toestel.
Telefoon: 2x juist binnen garantie vervangen, derde keer slechte keer: het heeft het na drie jaren begeven. Wekkerradio: binnen het jaar om zeep...net als de goede naam van Philips (nooit meer).
Ik doe moeite om Europese merken voor te rekken in de veronderstelling dat de productie of minstens de R&D nog voor plaatselijke werkgelegenheid zorgen. Maar dan moet er wel een minimum aan kwaliteit geleverd worden.
Pietzoveel zei:H7 koplampen is toch vaak met zo'n lens er voor? M'n Hyundai's i30 vraten die dingen. Peugeot staat er ook bekend om. Reden: Te veel warmteontwikkeling in een klein lampje en de warmte kan niet goed weg. (..) Reden 3: Op het moment dat je de motor met de koplampen aan uitschakelt schakel je ook de spanningsregelaar uit en kan er een korte piekspanning door de dynamo opgewekt worden. (..) De lampen gingen wel wat langer mee, maar jaarlijkse vervanging (lampunits compleet uitbouwen) was wel noodzakelijk.
Moderator
Goed punt, zeker waar!Carkiller zei:Barri zei:Voor dat prijsverschil moet het een effect van minimaal factor 4 op de levensduur hebben en dat betwijfel ik.
Mee eens als je er makkelijk bij kan, bij sommige auto's is het een lastige klus.
Ga je naar de garage met arbeidsloon dan is een wissel zo 50 Euro.
hansanders zei:Leuk, maar hoe kom je nu aan deze best geteste lampjes? De Aldi heeft ze helemaal niet standaard in het assortiment.![]()
Mijn pa had een stuk H7 lampje in z’n Caddy afgelopen week en heeft zelf 2 linkerhanden. Ik zou wel even een setje H7 bij de Aldi halen en ze vervangen voor hem. Wel zo handig, nu alles verder dicht is en het alleen met click&collect kan en je dan een minimum bestel bedrag moet hebben. Kon ik mooi gewoon even deze best geteste autolampjes bij de Aldi gaan halen, dacht ik. Dat ging dus niet door!